تعداد اعضای خانواده هوندا سیویک ۲۰۲۲ با معرفی نسخه هاچبک این خودرو افزایش یافت.
این خودرو بدون تعجب دنبالهروی برادر سدان خود بوده و از طراحی بالغتر و شاید خستهکنندهتر سود برده است.
البته سیویک هاچبک کپی دقیقی از نسخه سدان نبوده و دارای درب پشتی گوشه دارتر و نمای عقب منحصربهفرد با اسپویلری یکپارچه است. این خودروی ۵ درب همچنین دارای چراغهای عقب متفاوت است که توسط نواری نازک به یکدیگر ارتباط پیدا کردهاند.
باقی بخشهای خودرو تقریباً مشابه نسخه سدان سیویک هستند. کابین این خودرو نیز طراحی آشنا اما مدرنی دارد. راننده در روبرویی خود پشت آمپرهای دیجیتال ۷ یا ۱۰.۲ اینچی را خواهد دید و نمایشگر مرکزی نیز ابعاد ۷ یا ۹ اینچی خواهد داشت. سیستم اطلاعات سرگرمی سیویک هاچبک جدید به اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم مجهز بوده و نمایشگر یاد شده بالای تریم لانهزنبوری شیکی نشسته است.
مهمتر اینکه سیویک هاچبک کاربردیتر و جادارتر از نسخه سدان بوده زیرا صندلیهای تاشونده آن باعث افزایش قابلتوجه فضای بار میشوند. هوندا اشارهای به گنجایش صندوق نکرده اما گفته که سرنشینان صندلی عقب ۳۶ میلیمتر فضای پای بیشتری خواهند داشت.
زیر کاپوت این خودرو دو پیشرانه متفاوت وجود خواهد داشت که نسخه پایه از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتون متر میباشد. پیشرانه دوم نیز از نوع ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با خروجی ۱۸۰ اسبی و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری است.
این پیشرانهها میتوانند با گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT همراه شوند. البته گیربکس ۶ سرعته دستی فقط به تریم های اسپورت و اسپورت تورینگ منحصر شده است.
این هاچبک ژاپنی دارای ساختار مستحکمتر، سیستم تعلیق بازنگری شده و سیستم فرمان بهبود یافتهای است که بازخورد بهتری را ارائه میکند. این تغییرات همچنین تأثیر مثبتی روی سواری و هندلینگ سیویک گذاشته و از میزان صدا و لرزش و ناهنجاری آن کاستهاند.
نهایتاً باید گفت رانندگان شاهد بسته ایمنی ارتقا یافته هوندا خواهند بود. این بسته ایمنی از پردازنده قویتر، نرمافزار بهتر و دوربین با میدان دید بیشتر سود میبرد. به لطف این تغییرات مالکان میتوانند انتظار واکنشهای سریعتر و ترمز طبیعیتر در زمان استفاده از کروز کنترل تطبیقی را داشته باشند. همچنین دستیار حفظ خودرو بین خطوط نیز عملکرد خطیتر و طبیعیتری دارد.
برخلاف نسلهای پیشین که از بریتانیا صادر میشدند، سیویک هاچبک جدید در کارخانه گرینزبرگ ایندیانای آمریکا تولید خواهد شد. قیمت این خودرو فعلاً مشخص نشده اما انتظار میرود از زیر ۲۰ هزار دلار برای مدل پایه LX شروع شده و به حدود ۳۰ هزار دلار برای مدل اسپورت تورینگ برسد. همچنین گفته شده سیویک Si و تایپ R جدید نیز تولید خواهند شد.
[دانلود ویدئو]
MjM
۴ تیر ۱۴۰۰سیویک همیشه یکی از خودروهای محبوب این سگمنت بوده.
شاید، شاید یکم اون چهره خشنش آرومتر شده باشه ولی طراحی خوب و کاملی داره و دلچسبه.
باید تست هاشم ببینیم و اینکه آیا نسخه های خاص تری هم میاد؟!
و همینکه مثل خودروهای جدید دیگه زشت نشده باید از هوندا تشکر کرد!
mahan
۴ تیر ۱۴۰۰هاچبکش خیلی عالیه.منی که کمی انتقاد داشتم عاشق هاچبکش شدم
Reza
۴ تیر ۱۴۰۰مثل همیشه ساده و در عین حال جذاب
حشمت۰۲۱
۴ تیر ۱۴۰۰نسل قبلی خیلی طراحی بدی داشت بخصوص عقبش با اون ۳ تا اسپویلر و ۳ تا سر اگزوز توی تایپ ار
این نسل طراحی اش پخته و جذاب شده
مهدی
۴ تیر ۱۴۰۰ولی جلوی نسل قبلی خیلی بهتر بود
خوب میشد اگه جلوی قدیمی و عقب جدید ترکیب میشدن!
Mad.z.Max
۴ تیر ۱۴۰۰من عاشق سیویکم، این نسلشم خیلی دوست دارم، خودم تا اینجا دلم با نسخه هاچبک با انجین ۲ لیتری اتمسفریک و گیربکس شیش دنده دستیه.. خیلی ترکیب مناسبیه برای یه ماشین روزمره و نسبتا هیجانی :)
Ninja
۴ تیر ۱۴۰۰طراحیش جذابه ولی نمیدونم چرا احساس میکنم سدان هست تا هاج بک ولی زیباست نسخه r چه شود
با مهربونی جهان زیباتره
۴ تیر ۱۴۰۰دوستانی ک تجربه سوار شدن هوندا رو دارن از نظر لذت رانندگی هوندا بهتره یا مزدا و نیسان
۹۱۱
۴ تیر ۱۴۰۰بدون شک هوندا…بعدش هم مزدا
mahan
۴ تیر ۱۴۰۰بستگی به مدل هاشون داره و نمیشه کلی گفت و به خیلی فاکتورها بستگی داره ولی کلی بگم اول مزدا بعد هوندا بعد نیسان
Ninja
۵ تیر ۱۴۰۰مزدا
نیسان و هوندا
با اینکهنیسان فنم ولی مزدا یچیز دیگس
mm.y@rlou
۴ تیر ۱۴۰۰سیویک خودرو اقتصادی و مطمئنی هستش واین رو ادامه میده
Aryan🥋🥋🥋judo
۴ تیر ۱۴۰۰خیلی خوشگل شده به همه ی رقباش ترجیح میدمش
رامتین
۴ تیر ۱۴۰۰طراحیش متوسطه. میتونست جلوش خشن تر و جذابتر در بیارن.
محمد مختاری آذر
۵ تیر ۱۴۰۰یک خودروی ژاپنی عالی