در حالی که هوندا سیویک در سال گذشته تجدیدنظر قابلتوجهی برای مدل ۲۰۱۴ خود انجام داده بود، امسال نیز به یک مدل جدید در خط تولید خود خوشآمد گفته است. نسخه ویژه هوندا سیویک SE مدل ۲۰۱۵ در پاییز امسال در نمایشگاهها همراه با یک سری از تکنولوژیهای کاربردی، امکانات راحتی و بهینهسازیهای طراحیها حاضر خواهد بود. هوندا سیویک SE مابین تریم پایه سیویک LX و تریم متوسط سویک EX قرار میگیرد.
در مقایسه با مدل پایه سیویک LX، هوندا سیویک SE مدل ۲۰۱۵ امکاناتی مانند چرخهای ۱۵ اینچی آلومینیومی با طرح مشکی، سیستم کنترل هوای اتوماتیک، نمایشگر لمسی ۷ اینچی هوندا با عملکرد صوتی همراه با LaneWatch و یک سیستم صوتی ۶ اسپیکره اضافه کرده است. سیویک SE که منحصراً در قالب یک سدان عرضه خواهد شد، از همان موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر با ۱۴۳ اسببخار قدرت مانند سایر سیویکها استفاده خواهد کرد که با سیستم گیربکس انتقال قدرت پیوسته همراه میشود. این در حالی است که یک گیربکس ۵ دنده دستی در مدلهای LX و EX کوپه و LX سدان در دسترس خواهد بود. هوندا سیویک SE مدل ۲۰۱۵ تنها با ۷۰۰ دلار قیمت بالاتر نسبت به سیویک LX سدان، دربرگیرنده بیشتر تجهیزات محبوب سیویک خواهد بود. در همین حال، هوندا قیمت تجهیزات اضافی این تریم را ۱۱۰۰ دلار میداند. مصرف سوخت هوندا سیویک SE مدل ۲۰۱۵ برابر با تمام سیویک سدانهایی است که از سیستم CVT استفاده میکنند. این خودرو در شهر ۷/۸ لیتر، در جاده ۶ لیتر و به صورت ترکیبی ۷/۱ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند. این در حالی است که مدلهای با گیربکس ۵ دنده دستی به رکورد مصرف ۸/۴ لیتر در شهر، ۹ لیتر در جاده و ۷/۶ لیتر به صورت ترکیبی میرسند. بهترین مصرف سوخت در سری سیویک به مدل HF مربوط میشود که ۷/۶ لیتر در شهر، ۵/۲ لیتر در جاده و ۶/۷ لیتر به صورت ترکیبی مصرف میکند. به جز این مورد، سیویک برای مدل ۲۰۱۵ تغییر چندانی به خود ندیده است. مانند قبل، امکانات استاندارد ارائه شده برای تمام مدلهای هوندا سیویک ۲۰۱۵ شامل مواردی مانند اتصال بلوتوث هندزفری، سیستم صوتی چهار اسپیکره هماهنگ با شبکه پاندورا، دوربین نمای عقب و چرخهای ۱۵ اینچی فولادی میشوند. قیمت مدل پایه سیویک LX از ۱۹۰۸۰ دلار در فرم کوپه و ۱۹۲۸۰ دلار در فرم سدان آغاز میشود (همراه با سیستم گیربکس ۵ دنده دستی). سیویک EX کوپه با گیربکس دستی ۲۱۱۸۰ دلار و با CVT قیمتی برابر با ۲۱ هزار و ۹۸۰ دلار دارد. البته مدل EX سدان تنها با CVT عرضه میشود که قیمتش ۲۱۹۸۰ دلار است. گرانقیمتترین هوندا سیویک ۲۰۱۵ مدل EX-L همراه با سیستم راهبری است که دارای قیمتی برابر با ۲۴۹۳۰ دلار به عنوان یک کوپه و ۲۵۱۳۰ دلار به عنوان یک سدان است. در همین حال، قیمت مدل اسپورتی هوندا سیویک Si و مدلهای هیبرید و گاز طبیعی سیویک هنوز اعلام نشده است.۴۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
mohammad8743
۲۷ شهریور ۱۳۹۳تو این رنج قیمت واقعا جزو بهتریناست!!!!
نارنجی این ماشین حرف نداره
باید ببینید
توفیقی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳ترجیح میدم تو این رنج قیمت ماستانگ V6 بخرم
امین
۲۷ شهریور ۱۳۹۳برو بخر :) چرا معطلی؟!
رضا ... فقط مرسدس بنز
۳۱ شهریور ۱۳۹۳خریده داداش خبر نداری!
تازه دیروز با هم رفتیم یه دور هم زدیم :)
kayvan
۲۷ شهریور ۱۳۹۳با عرض سلام و خسته نباشی خدمت گردانندگان پدال اگه امکانش هست یک تحلیل و برسی در مورد سوناتا2015واپتیما2015 تهیه فرمایید با تشکر
YaShaR
۲۷ شهریور ۱۳۹۳سال 90 که زمزمه ورودش به ایران با قیمت 60 تومن بود با خودم عهد بسته بودم که هرجور شده بخرمش ولی ای دریغا …
ما که قبلنا یه صفر عقب بودیم ولی تازگیا شده دوتا صفر…!!
ASTON MARTin
۲۷ شهریور ۱۳۹۳ناموسا بد نیستا :)
ینی اونور اب همیشه باید گفت
با بیس هزار دلار چی باید بخرم؟
خداییش زندگی میکنن
زندگی
ینی درامدشون ا ما کمتره؟ فک نکن! :|
M Power///
۲۷ شهریور ۱۳۹۳یک سوال رقیب سیویک، کمری هست یا نه. اگه هست لطفا بدونه تعصب بگید کدوم بهتره. شاید اینشاالله پنج سال دیگه برای کار رفتم ژاپن و بتونم یکی از این دوتا رو بخرم.
امین
۲۷ شهریور ۱۳۹۳رقیب سیویک کرولا است
رضا ... فقط مرسدس بنز
۲۷ شهریور ۱۳۹۳و (اگه اشتباه نکنم) رقیب کمری،آکورده……
M Power///
۲۷ شهریور ۱۳۹۳رضا، امین. بسیار متشکرم. از راهنمایی تون.
رضا ... فقط مرسدس بنز
۳۱ شهریور ۱۳۹۳قابلی نداشت :)
توفیقی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳هوندا هم موتورش هم ماشینش عالیه
توفیقی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳هر ساله تو رده بندی با کیفیت ترین خودروها هوندا هست.
توفیقی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳زیاد تو منطقه آزاد ارس ازش استقبال نشد.برعکس کیا و هیوندا
توفیقی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳از ماشینهای ژاپنی تو منطقه ازاد ارس واقعا کم استقبال میشه.فقط چند تا نیسان جوک و هوندا سیویک و راو فور و آلتیما دیدم.دیگه هیچی ندیدم.
مرتضی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳چرا تو مناطق آزاد این قدر ماشین امریکایی هست؟؟ در پاسخ به تحریم هاییه که ضد ما هست؟؟ یا بشرعادی طرف چیزی میره که ازش نهی شده؟؟ علتش چیه؟؟
مهمان
۲۷ شهریور ۱۳۹۳میدونم آرزوی همگی داشتن یک بازار خودروی آزاد و بدون تعرفه س ولی چون مافیای خودروسازی در بسیاری جاها ریشه دوانده و برچیدنش بطور کامل ناممکن به نظر میرسه پس بیایم بجای لعن ونفرین دادن روشهایی رو پیدا کنیم که هم مردم به آرزوشون برسن هم این صنعت سرطانی درمان بشه
یه روش که قبلنم گفتم الان بیشتر از 4 ماهه دولت تعرفه ی خودروهای هیبرید وبرقی رو برداشته ولی معلوم نیس چرا هنوز عملی نشده؟! که اگر این عملی بشه شاید در قیمت مدلهای نو تاثیر کمی بذاره ولی درمدلهای دست دوم و تولیدات داخلی تاثیربسیاری خواهد داشت. همچنین ورود خودروهای با کیفیت بالا به تعداد زیاد باعث میشه تقاضا به اون سمت بره و تولید کننده هم خودبخود مجبور به ارتقای کیفیتش بشه
یکی دیگه هم اینه صنعت داخلی بیاد یه پلتفرم مثه سمند (میدونم کلی مشکل داره) رو بگیره روش کار کنه و ارتقا بده و بجای تولید مدلهای رنگارنگ پراید هم چند مدل با کیفیت خارجی رو برای مونتاژ وارد کنه دراین صورت میتونه خودش رو در برابر واردات بدون محدودیت حفظ کنه و البته برای حمایتش هم میتونن تولید داخلی را با شرایط مناسب در فروش و خدمات بعدش عرضه کنن ولی تمام وارداتیها مثلن کاملن نقدی باشن یا خدمات پس از فروش مثه بیمه و قطعاتشون گرونتر باشه
البته در حالت بهتر جایگزینی بیشتر صنعت خودرو با صنایعی هست که ایران توانایی تولید با کیفیت جهانی و خوبش رو میتونه داشته باشه. در همین صنعت خودروهم بجای تولید کامل میشه قطعه ساز خوبی شد مثه ترکیه
توفیقی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳نه آرزوی من این نیست دهن مردم حرف نزار لطفا!!!!!
احسان آرسنالی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳یه دکتر برو فکر کنم تب داری!!!؟ اینا رو 15 ساله میگن و بازم میگن چون کسی که نمیحواد بشنوه رو نمیشه کاریش کرد
مهمان
۲۷ شهریور ۱۳۹۳حذف تعرفه ی هیبریدیها همین امسال انجام شد اونم بخاطر فشار مردم و البته بحث محیط زیست
مزایای اینکارو هم چند پست قبل گفتم
پیش ازین هیچ سایت و محلی نبود که ما بتونیم نظراتمونو بگیم ولی الان شما میتونی یه سر به سایتای خبری کامنت باز بندازی ببینی نظر مردم چیه
خود من در توئیتر برای رئیس جمهور، خانم ابتکار و وزارت نفت در مورد حذف تعرفه ی هیبریدیها توئیت گذاشتم که چنین چیزی پیش ازین ممکن نبود
زمستون سال گذشته برای اولین بار مناظره خودرویی گذاشته شد که اونا به شدت محکوم شدن و البته بعدش مسائل دیگه مثه تحقیق و تفحص ازخودروسازان که همه برای مردم علنی شده
اگه دوستانی که اینجا هستن هر جا که بتونن نظرشونو اعلام کنن میشه امیدوار بود به جایی برسه بهرحال بهتر از حسرت و حرص خوردنه
مرتضی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳الان برای بنز و فکر کنم بی ام و(بی ام و رو به شدت شک دارم) سپر میزنیم
Ahmad..F12
۲۷ شهریور ۱۳۹۳مهمان جان حرف شما درست، ولی شما خودت یه بار هم که شده این کارو انجام بده
فقط یه درخواست به ویرانخودرو بده، مثلاً برای طراحی نسل جدیده همین سمند که فرمودی، ببین چی دریافت میکنی ببین حمایت میشی یا نه
بعد بیا با هم صحبت میکنیم…
مهمان
۲۷ شهریور ۱۳۹۳مطمئنن این شرکتا حرف منو شما رو قبول نمیکنن ولی چون اینارو دولت حمایت میکنه روی سخنم با اون مسئولینیه که تا سخن از حذف تعرفه میشه بحث حذف این شرکتا و فرصتای شغلی ایجاد شده رو پیش میکشن و یا بهونه هایی ازین دست
این روزا ظاهرن (مطمئن نیستم) مردم اعتراضشون در مقابل افزایش قیمت رو با نخریدن نشون میدن حالا بیایم در کنار اعتراض یه راهکارم نشون بدیم که این بهونه ها نباشه
متاسفانه هنوز برخی از مردم فکر میکنن این بهونه ها درست هستن و هیچ راهی نیس!
مهمان
۲۷ شهریور ۱۳۹۳کامنت قبلیم نیومد!
مطمئنن این شرکتا حرف منو شمارو قبول نمیکنن ولی چون دولت حمایتشون میکنه روی سخنم با اون مسئولینیه که تا سخن از حذف تعرفه و اینا میشه بحث حذف این شرکتا و فرصتای شغلی ایجا دشده و یا بهونه هایی ازین دست رو پیش میکشن. متاسفانه هستن کسانی که فکر میکنن این حرفا درسته و راه چاره ای نیس
پس در کنار اعتراض یه راهکارم نشون بدیم میتونه باعث آگاهی بیشتر مردم و شاید مسئولین بشه
Ahmad..F12
۲۸ شهریور ۱۳۹۳….
خیلی از این حرف هارو نمیشه اینجا زد
ولی کلی عرض کنم: “حرفت به جایی نمیرسه نه با اعتراض نه با راهکارای دیگه”
Ehsan
۲۷ شهریور ۱۳۹۳لعنت به سایپا که حتی SE , EX , LX و … رو هم کپی برداری کرده
توفیقی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳عزیزم باید قبول کنیم ما همینیم.مردمی تنبل که فقط به فکر پول درآوردن و خرجکردن هستن.مردم حال حافظ و تقدیر و قضا و قدر
ولی اونا مردم تلاش و کوشش و کار و انگیزه
امین
۲۷ شهریور ۱۳۹۳چرا آرم نازی ها رو گذاشتی؟
mahdi
۲۷ شهریور ۱۳۹۳درود توفیقی
باهات موافقم
مردم ما با ژاپنی ها و آلمانها و …… فرق دارند که فرقشون گفتی
به بیان ساده تر مردم دلال
با آرمت (آواتارت موافقم)
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
رضا ... فقط مرسدس بنز
۲۷ شهریور ۱۳۹۳Heil hitler!!!!
زنده باد سیبیلای هیتلری مرسدس :D
(مخلص فرزند کوروش هم هستیم!)
mahdi
۲۸ شهریور ۱۳۹۳درود رضا جان
ارادتمندم عزیز
سپاسگزارم
مهدی(فرزند کوروش)
قاقالی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳توفیقی جان با آواتارت واقعا حال کردم دمت گرم.
نوید
۲۷ شهریور ۱۳۹۳یکم زشته بیشتر شبیه ماشینای 2005 ه تا 2015
صادق
۲۷ شهریور ۱۳۹۳مصرف عالی
موتورش عالی
قدرت کافی برای یه سدان
طراحی بسیار زیبا و ساده
با همه ی اینا، قیمتش هم عالی
انصافا که ژاپن ماشینای خوب با قیمت فوق العاده مناسب تولید میکنه
Ahmad..F12
۲۷ شهریور ۱۳۹۳واقعاً همه چیزش خوبه فقط من نمیتونم با یه چیزش ارتباط برقرار کنم
وقتی شیشه های جانبی از آینه ها میزنن جلوتر خیلی زشت میشه خودرو
صادق
۲۷ شهریور ۱۳۹۳احمد، این یه قلم رو باهات هستم، انصافا یکم آینه ها و لچکی جلو رو خراب کردن!
Ahmad..F12
۲۸ شهریور ۱۳۹۳دقیقاً
ماشین شبیه اسباب بازی میشه
خاوری
۲۷ شهریور ۱۳۹۳یعنی ماهه ها………………….بنازم به این کیفیت
سعید
۲۷ شهریور ۱۳۹۳خداییش به قیمتش می ارزه حدود 20000 دلار واقعا می ارزه…
توفیقی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳فقط برند لوکس هوندا یعنی آکیورا خودروهای فوق العاده ای میسازه.
datsun
۲۷ شهریور ۱۳۹۳طراحی خوبی داره مخصوصا عقبش کابینش که زیباست کیفیتش هم بی شک خوبه چون ژاپنیه
مرتضی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳طراحی به شدت اواخر دهه نودی داره!! ولی کلا هوندا ماشین ساز کم ادعاییه
4MATIC
۲۸ شهریور ۱۳۹۳به نظرمن طراحی داخلی خوبی نداره اما مصرف سوخت کم وبرند هوندا به ارزشش اضافه می کنه الان سیویک فول حدود140هست ورقیب های سیویک:النترا-کرولا-سراتوهستش من خودم بین اینا شک داشتم والان یه النترا گرفتم باظاهربهتر واپشن بیشتر وقیمت کمتر وهمچنین خرید وفروش راحت تر
فریبرز
۲۹ شهریور ۱۳۹۳هندلینگ کرولا و النترا قابل مقایسه نیست اما النترا یه کمی خوشگل تر هست
این سیویک هم داخلش چنگی به دل نمیزنه
REZA . JUST TOYOTA
۱۷ آبان ۱۳۹۳قیمتش که عالی هست ولی وقتی میاد تو ایران بیش از انتظار گرون میشه
به نظر من از همه ی رقباش مخصوصا کره ای ها خیلی بهتره