به گزارش رویترز، هوندا به دنبال تبدیل شدن به اولین خودروساز جهان است که خودروهای خودران سطح سه را به بازار عرضه میکند. این خودروها توانایی رانندگی خودکار در ترافیک شلوغ بزرگراهی را دارند و بهطور قانونی به راننده اجازه میدهد تا چشم خود را از جاده بردارد. دولت ژاپن قبلاً برای سیستم Traffic Jam Pilot به هوندا گواهینامهٔ ایمنی اعطا کرده است و اولین خودرویی که به این سیستم مجهز خواهد شد سدان لجند خواهد بود که تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۱ راهی بازار ژاپن میشود.
وزارت زمین، زیرساخت، حملونقل و جهانگردی ژاپن دراینباره گفته است:
انتظار میرود خودروهای خودران نقش بزرگی در کمک به کاهش تصادفات رانندگی و همینطور حملونقل افراد مسن داشته باشند
برای اینکه یک خودرو بتواند با استانداردهای ایمنی اصلی رانندگی خودکار مطابقت داشته باشد، سیستم خودران باید بتواند راننده را از انتقال کنترل خودرو به حالت خودکار آگاه کند و رانندگی ایمن را تا زمان انتقال کنترل به راننده ادامه دهد. هنگامیکه امکان انتقال به راننده وجود نداشته باشد، سیستم باید بتواند با ایمنی کامل خودرو را متوقف کند.
سایر موارد ضروری هم شامل تجهیزات لازم برای نظارت به عملکرد راننده و همینطور اقدامات امنیتی سایبری بهمنظور جلوگیری از تهدیدات امنیتی مثل دسترسی هکرها میشود. علاوه بر این، یک دستگاه ضبط کننده نیز باید در یک دورهٔ ششماهه در خودرو وجود داشته باشد تا برای تأیید صحت کارکرد تجهیزاتِ رانندگی خودکار، اقدام به ثبت دادهها کند؛ و در آخر، خودروهای مجهز به سیستم خودران سطح سه باید برچسبی داشته باشند که نشان دهد این خودرو از سیستم رانندگی خودکار برخوردار است. این برچسب باید در قسمت پشت بدنهٔ خودرو چسبانده شود.
محمد
۲۴ آبان ۱۳۹۹این دیگه چه اسمیه
OMID
۲۴ آبان ۱۳۹۹اسمش خوبه که
Legend:افسانه
هر چند زیاد به ماشینش نمیخوره
Hadi
۲۴ آبان ۱۳۹۹همین قراره خودران بشه یا نسل جدیدش؟؟
محمد طه
۱۹ فروردین ۱۴۰۰خدایی اونایی ک لایک دادن ب چی دادن
ارشیاsvj
۲۴ آبان ۱۳۹۹یاد اسفالت۹ میندازه منو.
راستی اینجا کسی اسفالت ۹ داره؟
اسم باشگاهمون پرشین تایگره.
فقط زیر لول ۵ راه نمیدن.
spk
۲۵ آبان ۱۳۹۹من هستم با لول 17. داداش کلابت خیلی عتیقه است. کلابی که من هستم اگه سه روز بازی نکنی، کیک میکنن
مهدی
۲۵ آبان ۱۳۹۹ارشیا
دقیقا اکثر کارشناسان سایت شما مثل شما ماشین بازن
ارشیاsvj
۲۵ آبان ۱۳۹۹اونا دیگه به معنای واقعی کلمه بازی رو کردن پادگان نظامی.
sina
۲۴ آبان ۱۳۹۹Legend اسم قدیم آکورا RLX هستش که از سال 1985 رو خط تولید بود تا اخر امسال که متوقف شد تو همه جای دنیا به جز خود ژاپن به علت فروش کم.
اول اسمش به اکورا RL تغییر کرد و سال 2013 با معرفی نسل جدیدش اسمش شد RLX
ماشین خوبی بود ولی خب شصت هزارتا براش خعلی بود و اخرین امار فروشش قبل کرونا سالی هزارتا که دیگه متوقف شد و TLX جدید رو بزرگتر ساختن که خعلی خلاش حس نشه.
Ahmadreza2002
۲۵ آبان ۱۳۹۹سینا جان اطلاع داری چرا این ماشین رو با لوگو هوندا عرضه کردن؟
این که هم فیسش هم پریمیوم بودنش به اکورا میخوره
مگر این که برند اکورا تو ژاپن عرضه نشه
sina
۲۹ آبان ۱۳۹۹When Acura debuted, all its vehicles were assembled in Japan. Today, only the flagship RLX is built there. Only one Acura model is even sold in Japan: the RLX, badged as the Honda Legend. The U.S.-made NSX sports car eventually will be sold in Japan — also with a Honda badge.
اکورا بیشتر برند امریکایی محسوب میشه تا ژاپنی احمدرضا جان
Reza ar
۲۴ آبان ۱۳۹۹خیلی صفا داره پشت فرمون بخوابی بلند شی ببینی رسیدی !دیگه نگران تصادفم نیستی ! الان نه ولی ده یا پونزده سال دیگه حتی ماشینای ارزون هم کاملا خودران خواهند شد !ولی اینجا استثنا هست .
پارسا
۲۴ آبان ۱۳۹۹پس اس کلاس خودران سطح سه چیه
Reza ar
۲۴ آبان ۱۳۹۹الان sکلاس ماشین ارزون حساب میشه؟درکش سخته؟همونsکلاس و تسلا هم کاملا خودران نیستن یکم تحقیق کن توی اونا هم راننده باید توجهش به جاده باشه و آماده باشه تا در صورت نیاز فرمونو بگیره
Enzo
۲۴ آبان ۱۳۹۹فککنم مخصوصه بازار ژاپنه این مدل
سعید تویوتا
۲۴ آبان ۱۳۹۹همین ماشین با اسم لجند توبازار ژاپن عرضه میشه ولی تو بازار جهانی اکورا با اسم دیگه عرضه ش میکنه!
دم ژاپن گرم؛دولتش،شرکتهای خودرو سازیش و دیگر شرکت ها همه سخت کوش و عالین!همین وزیر که تو متن بود از همه چیه ماشین و خودروهای خودران بلد بود.بخدا فکرنکنم هیییچ کدوم از وزرا ما ازینجور چیز بلد باشن!
اونا کجایند ما کجا
سهند
۲۴ آبان ۱۳۹۹مگر اولین ماشین با رانندگی خودکار سطح ۳ آئودی a8 نبود؟
پس مرسدس کلاس s 2021 چی؟ چطور به هوندا میگن اولین؟ چطور ممکنه تکنولوژی یک برند معمولی از برند های لوکس ساز بیشتر باشد؟
سامورایی از قله فوجی
۲۴ آبان ۱۳۹۹اونی که برای آئودی بود استاندارد نگرفت و استفاده نشد مال بنز هم برای سرعت های زیر ۶۰ کیلومتر کار می کرد ولی برای هوندا محدودیت نداره
حسن
۲۴ آبان ۱۳۹۹اکورا لجند قسمت لوکس هندا هست همزمان با لکسوس تویوتا۱۹۸۸تولیدشد لکسوس مال تویوتا انیفینیتی مال نیسان اکورا مال هندا همه ازسال۱۹۸۸ به عنوان لوکس سازای ای۳برند زاپنی معرفی شدند
Mazda3
۲۵ آبان ۱۳۹۹این سیستم خودران از تکنولوژی خودران انویدیا درایو و وایمو و چند شرکت اسرائیلی و امریکایی دیگه بوجود اومده کمپانی های اروپایی هم بیشتر دوست دارن از تکنولوژی خودشون استفاده کنن سیستم تسلا هم با این فرق میکنه همه اینها بستگی به خواست سازندش داره که تا چه زمانی و چه مقداری به سمت خودران برن.
سامورایی از قله فوجی
۲۴ آبان ۱۳۹۹ویژگی خوب هوندا اینه که تکنولوژی های جدید و گرون رو تو ماشین های ارزونش هم استفاده می کنه مثلا تو هوندا NSX یه قابلیت هست که لگ توربو رو با موتور الکتریکی جبران می کنه این قابلیت توی پورشه 918 استفاده شده که چند میلیون دلار قیمت داره
دانیال
۲۴ آبان ۱۳۹۹هوندا عشق لاینتهی
میثم
۲۴ آبان ۱۳۹۹ماشالاه هوندا
MehdiTurbo
۲۴ آبان ۱۳۹۹عجب چیزیه من خوشم اومد یه نمور شبیه برند لوکسش شده ولی من خوشم میاد از سدان های هوندا با شاسیاش زیاد حال نمیکنم ولی سداناش دوست دارم
رامتین
۲۴ آبان ۱۳۹۹هوندا لازمه یک تغییر انقلابی روی همه محصولاتش از نظر ظاهری بده. اگه در این راه موفق باشه، بیشک اوضاش از اینی که هست خیلی هم بهتر میشه.
مهرداد كمال
۲۴ آبان ۱۳۹۹دیگه عملا گواهی نامه لازم نداره
Ali
۲۵ آبان ۱۳۹۹کل لذت ماشین به اینه که خودت برونیش
با اسب جابجا شی بهتره تا ماشین های خودران!
Ahmadreza2002
۲۵ آبان ۱۳۹۹کم کم داریم به جایی میرسیم که ایینه بغل ها حذف بشن
و این باعث میشه دیگه هفته ای ی بار مجبور نباشیم ایینه بغل عوض کنم ب سبب عرض کم کوچه
محمد رستمی نژاد
۳ خرداد ۱۴۰۰معلومه آینه بغل زیاد عوض کردی.