موتورسیکلتهوندا

هوندا CB1000R جدید، بایک توانای ژاپنی

ما همیشه انتظار داریم موتورسیکلت‌ها و به خصوص بایک های اسپورت سریع باشند اما انتظار نداشتیم که تبدیل یک مدل مفهومی به نمونه‌ای تولیدی به این سرعت رخ دهد!

2018 CB1000R
تنها چند هفته پیش هوندا از کانسپت جدید خود با نام نئو اسپورت کافه در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرد و هم‌اکنون می‌توانیم نسخه آماده تولید آن را نیز ببینیم.


مدل تولیدی آن کانسپت که هم‌اکنون CB1000R نام دارد در نمایشگاه موتورسیکلت هفته جاری در میلان ایتالیا معرفی شده و طراحی آن ترکیبی از استایل مدرن و ابعاد کلاسیک می‌باشد.

هوندا CB1000R جدید دارای بزرگ‌ترین خانواده بوده و به عنوان پلی بین بایک نیکد و مدل مسابقه کافه محسوب می‌شود. نسخه‌های کوچک‌تر CB300R و CB125R تکمیل کننده این خانواده هستند. دو مدل یاد شده برای سوارهای تازه‌کار طراحی شده درحالی‌که نسخه CB1000R یک جانور سطح بالاست.


در قلب این موتورسیکلت جدید پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سی‌سی خطی مدل CBR1000RR جای گرفته و قدرت ۱۴۳ اسبی دارد که ۱۶ درصد بیشتر از مدل قبلی می‌باشد. همچنین گشتاور نسل جدید نیز ۵ درصد افزایش یافته است. این افزایش قدرت به همراه کاهش وزن ۲۰ کیلوگرمی باعث شده CB1000R جدید از نظر نسبت قدرت به وزن بهبود ۲۰ درصدی را تجربه کند.

بایک جدید هوندا همچنین دارای ترمزهای ضد قفل، دستیار کلاچ، کنترل‌های سواری کابلی، چراغ‌های LED، صفحه‌نمایش LCD و… می‌باشد؛ اما چیزی که باعث برجسته‌تر شدن نسل جدید CB1000R نسبت به نسل قبلی می‌شود استایل طراحی آن است که از پلاستیک کمی استفاده کرده و تقریباً بدنه‌ای فلزی دارد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. .....::::LAST VIPER::::.....

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    موتورش چه بازدهی داره باریکلا
    اجب ظاهر کلاسیک دوست داشتنی داره

    1. HORSE

      ۲۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      چه استایلی!!!! به به!! چه زیبایی خلق شده!

  2. BehNam

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (156 ديدگاه)

    فقط میتونیم نگاش کنیم??
    خوش بحال اونایی میتونن استفاده کنن

    موافقم 10
  3. Mohamad

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    عجب چیزیه واقعا چه میکنه هوندا!

  4. رضا

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اگر اینا موتوره پس ما داریم چی سوار میشیم؟؟!!!

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. sina

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    هوندا اخیرا با موتورهایی که معرفی کرد حجت رو بر موتور دوست های تمام کرد.

  6. ali a

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    آخ قلبم….عجب رخی . چه طراحی …چه انجینی …دلمو برد

  7. ali a

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    احتمالا اینده نسخه 125 و 300 سی سی ایران هم بیاد ولی با قیمت 50 میلیون !!

  8. محسن

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    عکس اول که دیدم از خود بیخود شدم…

  9. یاس ی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    143 اسب بخار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! درست خوندم ؟؟؟؟؟
    عجب رخی داره دمش گرم، اینا اگه موتور هستش اینایی که الان توی ایران تولید میشن نباید اسم موتور روشون باشه، باید ی اسم جدید براشون گذاشت، چون زشته که به سی بی ار بگیم موتور به سی جی ای 125هم بگیم موتور ،!!!!

    1. Abolfazl

      ۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قیمتش چنده به پول ایران؟

  10. شاهین

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    ولی دیگه ماشین و موتور مقابل همدیگه قرار بگیرن قطعا موتور رو انتخاب میکنم اونم بخاطر تجربه هیجان و آدرنالین بیشتر!
    مخصوصا اگه موتورسنگین باشه ایمنی های مخصوص به خودشونو دارن نسبت به موتورهای سطح پایین

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به این میگن سوپر فور محشره خدا قسمت کنه آمین

  12. ابولفضل نصیری

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    اصلا با این موتورهای اسپرت ارتباط برقرار نمیکنم فقط طرح کلاسیک و رترو چاپر و کروز اصلا خوب هیبتن لامصب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا