در حالی که در اولین روز از نمایشگاه خودروی لسآنجلس از مزدا CX-3 رونمایی شده بود، هوندا نیز اولین محصول خود در این کلاس را معرفی کرد.
محصول هوندا نسبت به رقیب آن در مزدا از ظرافت و جذابیت ظاهری کمتری برخوردار است. در عوض طراحی آن فرمی کوپه مانند و خشن دارد و مردانهتر است و اگر مزدا را یک CUV کاملاً متمدن و مدرن بدانیم، هوندا HR-V بیشتر برای حومه شهر و تفریح ساخته شده است. معماری و پلتفرم HR-V با هوندا فیت یا جاز یکسان است. طول این خودرو ۴.۳، عرض آن ۱.۷۷، ارتفاع آن ۱.۶۱ و فاصله بین دو محور آن نیز ۲.۶۱ متر میباشد. فضای قسمت سرنشینان ۲۸۳۴ لیتر و فضای بار ۶۸۸ لیتر گنجایش دارد که بسیار جادار به نظر میرسد. صندلیهای عقب نیز برای افزایش فضای بار کاملاً تا شده و فضایی مسطح را ایجاد میکنند. در بازار آمریکا از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری i-VTEC برای این خودرو استفاده میشود که ۱۳۸ اسب بخار نیرو در دور موتور ۶۵۰۰ و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۴۳۰۰ تولید میکند. مدلهای پایه و استاندارد از انتقال نیرو به چرخهای جلو از طریق یک گیربکسCVT بهره میبرند اما میتوان انتقال نیرو به چهار چرخ با گیربکس شش سرعته دستی را نیز سفارش داد.۲۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
مصطفی
۲۹ آبان ۱۳۹۳ماشین خوبی که به نظر می یاد.حالا ببینیم چی می شه.
Zonda R
۲۹ آبان ۱۳۹۳@.F
امروز یه دنا دیدم البته برای اولین بار بود از نزدیک رویتش میکردم
رنگش مشکی بود بغله یه سمند LX پارک کرده بود از نمای عقب طراحیش عامه پسند بود بدور از هرگونه هیجان و اغراق
در نمای جلو گرافیک چراغ جلوش خوب از اب دراومده و طراحیه داخلیش متوسط بود
کیلومتر شمارش خوب بود و از طراحیه خستگی کننده تولیدات دیگه خیلی بهتر بود
موتورشم ef7 بود(گوشه گلگیر جلو نوشته بود)
در کل این یه سمند فیس لیفت هست،تا یه ماشین جدید و قیمتش تاثیر گزارترین فاکتورش برای انتخاب هست
هم بی ربط بود هم طولانی ولی دوست داشتم به اشتراک بزارم
سپاسگزارم
مک میسل
۲۹ آبان ۱۳۹۳درود زوندا جان
میخواستم ببینم ایا این ماشین پلاک شده بود یا برای تست بود؟
اخه ما ثبت نام کردیم.
امیدوارم زود به من جواب بدی.
سپاسگذارم
(ایران&المان)
Zonda R
۲۹ آبان ۱۳۹۳@.F
مک میسل عزیز
بله پلاک شده بود
مک میسل
۳۰ آبان ۱۳۹۳یعنی الان تحویل دادن؟شما در چه شهری زندگی میکنی زوندا جان؟تهران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
(دنامونو کی میدن؟)
مسعود
۳۰ آبان ۱۳۹۳چرا دریچه کولر این ماشین اینقدر بزرگه؟؟؟؟؟ مگه میخواد کباب باد بزنه باهاش؟
hrs
۲۹ آبان ۱۳۹۳ببخشید من یه سوال بی ربط دارم فرمان سه حالته چه مزیّتی نسبت به معمولی داره؟ لطفاً راهنمایی کنید.
hossein
۳۰ آبان ۱۳۹۳فرمان 3 حالته یعنی اینکه بتونی حالات sport-normal-comfort رو براش انتخاب کنی.(با توجه به سبک و شرایط رانندکی)
اما معمولی normal هست و صرفا نرمه!!
arman
۲۹ آبان ۱۳۹۳طراحیش نسبت به رقبای کره ای ضعیف تره ولی خب کیفیت ژاپنی یه چیز دیگست
MAFIA
۳۰ آبان ۱۳۹۳من نمیدونم چرا این ژاپنی ها میخوان همیشه متفاوت باشن
خودروي ملي ,انحصار ملي
۲۹ آبان ۱۳۹۳یه سوال بی ربط با عرض معذرت. تمام تست هاى تصادف در سرعت 60 کیلومتر بر ساعت انجام میشه چطور میشه ایمنى ماشین رو بهش پى برد در حالى که اکثر تصادف ها حداقل تو سرعت بالاى صد تا اتفاق میفته.با تشکر از دوستان
"Amir"
۲۹ آبان ۱۳۹۳از طراحیش خوشم نیومد،ولی خب لامصب هونداست دیگه
سجاد
۲۹ آبان ۱۳۹۳اینکه چرا 60 رو نمیدونم ، اما یکی بودن سرعت در همه تستها باعث میشه شرایط یکسان باشه .
چون طبیعتاً اگه یک ماشین در 60 کیلومتر تست بشه ، نسبت به ماشینی که در 100 کیلومتر تست شده نمره بهتری میگیره .
ضمن اینکه اکثر تصادفات منجر به جرح در سرعت بالای 50 اتفاق میفتن .
و امکاناتی مثل ایربگ و کمربند که در تصادف با سرعت 60 جواب بدن ، قطعاً در تصادفات با سرعت بالاتر هم جواب میدن .
مک میسل
۲۹ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز،خودروی ملی،تمام موسسه ها سرعت گیز ترمز رو هم حساب میکنن و میانگین با سرعت60تست میکنند.
مثلا یکی تو بزرگراه داره با100تا میره،یهو ماشین جلوییش ترمز میزنه و این هم ترمز میزنه و مثلا سرعتش میاد دوروبر60 و تصادف میکنه.
به هر حال،راننده قبل از برخورد با مانع و تصادف کردن با ان،یه ترمزی هم میزنه دیگه.
امیدوارم منظورمو رسونده باشم
سپاسگذارم
(ایران&المان)
خودروي ملي ,انحصار ملي
۲۹ آبان ۱۳۹۳داشبورد چرا اینجوریه؟! تو ذوق میزنه انگار از دوتا ماشین برداشتن چسب کردن کنار هم
sirus
۲۹ آبان ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی برای یه CUV با این ابعاد ۱۳۸اسب بخار قدرت خیلی کمیه و جلو پنجره ی ماشین هم زیاد جذاب و جالب نیس. در ضمن پدال جان چطور میشه یه خودرو طولش ۱.۶۹ باشه و فاصله بین محور ها ۲.۶۱ باشه؟؟!!!!!!!
ME 84
۲۹ آبان ۱۳۹۳چراغ عقبش ضایست ولی بقیه جاهاش خوبه.
مک میسل
۲۹ آبان ۱۳۹۳موتور 1800؟قدرت138؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فکر کنم برو بچ سایپا و ایرانخودرو کاملا تونستن تو خط تولید هوندا نفوذ کنن،اون از چهار چرخ محرکش که در اصل دیفرانسیل جلو بود،اینم از قدرت و حجم موتورش!
(ایران&المان)
خاوری
۲۹ آبان ۱۳۹۳به نظرم طراحیش میتونست بهتر باشه..خطوط افقی جلوپنجره ش اگه کروم کاری میشد خیلی بهتر بود…موتورش ضعیفه…طراحی داخلیش هم خوب نیس..مزدا خیلی بهتره… از هوندا بعید بود
شلبى
۲۹ آبان ۱۳۹۳ماشین خوبیه و اکثر قسمتاش قابل قبول،طراحى داخلى خوبى داره فقط اونا دریچه کولرن؟
کاش این شکلى نبودن،میتونست خیلى بهتر باشه
فرید
۲۹ آبان ۱۳۹۳در خوب بودن هوندا که شکی نیست…ولی اون دریچه های هوا اون جلو یعنی چی؟؟؟؟؟؟خیلی زشته.
REZA . JUST TOYOTA
۲۹ آبان ۱۳۹۳هوندا و بقیه ی ژاپنی ها با کیفیتشون محبوب شدن
کیفیت فقط ژاپنی
زنده باد ماشین ژاپنی
REZA . JUST TOYOTA
۲۹ آبان ۱۳۹۳کسی از mafia خبر نداره
فکر کنم اینقد دیسلایک بهش دادیم قهر کرد رفت
محمد
۳۰ آبان ۱۳۹۳طراحیش که خوب نیست !
138 اسب فقط؟
re8889
۳۰ آبان ۱۳۹۳فرمان سه حاته،سه حالت اسپرت(فرمان سفت تر)ونرمال(حات عادی کارخونه ای)وراحت(نرم تر از کارخانه ای(استاندارد)) رو میتونه به شما پیشنهاد بده
parseh net30
۱ آذر ۱۳۹۳خدا کنه اگه اومد ایران قیمتش مناسب باشه.بعدش بیچاره سرنشین جلو. زمستون کبابه.تابستان قندیل میبنده. طراحش به چی فکر میکرده من نمیدونم