بازار خودروی ژاپن را میتوان عجیبترین بازار در دنیا دانست زیرا خودروهای زیادی وجود دارند که فقط در این کشور به فروش میرسند و به آنها کی کار گفته میشود. بر هیچکس پوشیده نیست که کی کارها بر بازار داخلی ژاپن حکومت میکنند اما آیا میدانستید یکی از این خودروهای کوچک طی سه سال گذشته پرفروشترین خودروی این کشور بوده است؟ دربارهٔ هوندا N-Box صحبت میکنیم یعنی خودرویی که در سال ۲۰۱۹ با رسیدن به رکورد فروش ۲۵۳,۵۰۰ دستگاه، پرفروشترین خودروی بازار ژاپن بوده است.
اولین نسل N-Box در سال ۲۰۱۱ راهی بازار ژاپن شد و هوندا در اواسط سال ۲۰۱۷ نسل دوم آنرا معرفی کرد که بسیار موفق بوده زیرا از زمان رونمایی تاکنون همواره در لیست پرفروشترین خودروهای بازار ژاپن جایگاه نخست را داشته است. N-Box از زمان عرضهٔ اولیهٔ در سال ۲۰۱۱ تاکنون مجموعاً ۱.۷ میلیون دستگاه فروش داشته است. به یاد داشته باشید که این رقم فقط فروش یک خودرو از یک خودروساز است درحالیکه در بازار ژاپن کی کارهای بسیار زیادی عرضه میشوند.
N-Box در سه نسخهٔ مختلف شامل معمولی، Slash و Custom به بازار عرضه میشود. قیمت پایهٔ این خودرو در ژاپن از ۱,۴۱۱,۳۰۰ ین معادل ۱۲,۸۹۰ دلار برای مدل معمولی، ۱,۴۴۷,۶۰۰ ین معادل ۱۳,۲۲۰ دلار برای Slash و ۱,۹۹۶,۵۰۰ ین معادل ۱۸,۲۴۰ دلار برای Custom آغاز میشود. برای همهٔ این نسخهها امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. هوندا اما علاوه بر N-Box، سه کی کار دیگر شامل N-One، N-WGN و رودستر موتور وسط ۶۶۰ را هم به بازار ژاپن عرضه میکند.
کی کارها در سال ۱۹۴۹ توسط دولت ژاپن ابداع شدند و امروزه همهٔ خودروسازان ژاپنی در بازار خانگی خود کی کارهایی را عرضه میکنند. طبق جدیدترین مقررات که در سال ۱۹۹۸ وضع شدند، کی کارها باید از پیشرانههای با حداکثر حجم ۶۶۰ سیسی و حداکثر قدرت ۶۴ اسب بخار استفاده کنند. در همین حال، این ماشینها نباید طولی بیشتر از ۳,۴۰۰ میلیمتر و عرضی بیشتر از ۱,۴۸۰ میلیمتر داشته باشند.
ممد ژانگولر
۲۳ دی ۱۳۹۸جون میده باهاش بری لاس وگاس مسافرکشی ?
Farzad
۲۳ دی ۱۳۹۸چه خوشگله لامصب .
doubt
۲۳ دی ۱۳۹۸چقدر مسخره ب نر میاد
Malt hill
۲۳ دی ۱۳۹۸اینا فازشون چیه؟
سامان اذری
۲۴ دی ۱۳۹۸پارکینگهای مدرنشون همشون بر اساس این ابعاد ساخته شده که بتونه راحت و به تعداد زیاد این ماشینها رو تو خودش جای بده
ژاپن کشور کوچیک با تراکم جمعیته زیاده
Alireza
۲۳ دی ۱۳۹۸مجبورن از این نوع خودروها استفاده کنن،تو ژاپن مشکل تراکم جمعیت و شلوغی زیاده و اگه همه بخوان ب ام دبلیو و بنز سوار شن خیابونا و پارکینگاشون به فنا میره
این کی کار هارو ساختن ک در عین کوچکی کاربردی و نسبتا جاداره
سجاد
۲۳ دی ۱۳۹۸درسته اینم اضافه کنم ژاپن مالیات خودرو بالاست! و این سایز خودرو یا کی کار ها مالیات کمتری دارن
شاهرخ
۲۴ دی ۱۳۹۸من الان چندین ساله دوو ماتیز دارم. منهای شتابش واقعا برای تهران مناسبترین ماشینه
Mercede kaviani
۲۳ دی ۱۳۹۸با سلام
بهترین وکابردترین اتوموبیل ها کی کارها هستند با قیمت بسیار مناسب وطراحی بی نطیر جبعه ای شکل
باتشکر مرسده کاویانی
Elmiraj
۲۳ دی ۱۳۹۸چیه خدایی…
تو صندوق عقب شورولت سابربن جا میشه…?
هادی 8 سیلندر
۲۳ دی ۱۳۹۸هوندا فیت قیمتش با این یکیه قدرتشم بیشتره چرا اینو میخرن !
حسین دهمرد
۲۳ دی ۱۳۹۸اگه ژاپونیا چینو میگرفتن الان این کلاس خودرویی وجود نداشت.
به نظرم واسه تاکسی تو شهری خوبه.بهش میخوره مصرفش حدود سه لیتر باشه.هیچ جا میزان مصرف بنزینشو ندیدم
س و ب
فرهاد
۲۴ دی ۱۳۹۸کل ژاپن اندازه کرمان و سیستان بلوچستانه. بعد تو همین مساحت ۱۲۶ میلیون ادم زندگی میکنن.
ژاپنیها نه مجبور هستن این ماشین ها رو بخرن نه کسی بهشون زور کرده. اما عقلشون میرسه. باهوشن. میدونن اگه یه ماشین گنده بخرن کشورشون میشه یه کشور خاورمیانه ایی.
برا همین با کمال میل کاشینای کی میخرن. بعدم اونقدر سیستم حمل و نقلشون پیشرفته هست طرف حتی ماشین لازم نداره.
برین کشور خودمونو ببینین بعد بیایین به ژاپنیها گیر بدین.
دانیال
۲۴ دی ۱۳۹۸مجبور که هستن چون هزینه ی سوخت و مالیات برای خودروهای کلاس های دیگه خیلی بالاتره و مخصوصاً بخاطر تراکم جمعیت، دولت باید فضاهارو با سخت گیری مدیریت کنه، لطفا بدون اطلاعات نظر ندید. گنده ترین ماشین هارو هم آمریکایی ها میخرن، اونا کم عقلن؟
Hadi jafari
۲۵ دی ۱۳۹۸کاربردی و خیلی باحاله
کاش تو ایرانم جای پراید از اینا میساختن