سازندگان خودرو، برای ادای سهم خود درزمینهٔ حفظ محیطزیست، به انتخاب قوای محرکه مختلفی برای ساختههای خود مبادرت میورزند. در این میان، هوندا از چند سال پیش، سلولهای سوختی هیدروژن را برای مدل سوخت سلولی خود، یعنی کلاریتی (CLARITY) گزینش نمود. حال این کمپانی قصد دارد که دو گزینه سبز دیگر، به نام هیبریدی پلاگین و الکتریکی را نیز به نسخه هیدروژنی این خودرو اضافه کند.
هوندا کلاریتی پلاگین هیبریدی مدل ۲۰۱۸ از یک پک باتری ۱۷ کیلوواتی نیرو میگیرد که این باتری بهنوبه خود از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی پشتیبانی میکند. مجموع توان خروجی این دو پیشرانه معادل ۱۸۱ اسب بخار است. پیشرانه هیبریدی، برد کلی مناسبی،۵۲۸ کیلومتر را برای این نسخه از کلاریتی فراهم میکند و تمامی برد پیشرانه الکتریکی هم تنها ۶۷ کیلومتر است. به تمامی موارد فوق، باید بازدهی شگفتانگیز سوخت را نیز در این نسخه از کلاریتی مورد توجه قرار داد، مصرف سوختی که تنها معادل ۲.۷ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت است. نسخه هیبریدی هوندا کلاریتی در دو تریم عرضه خواهد شد: استاندارد و تورینگ.
هر دو نسخه جدید هوندا کلاریتی از اواخر سال جاری راهی بازار آمریکا خواهند شد، ولی هیچ برنامهای برای عرضه این خودروها به اینجا – بازار کشورهای حوزه خلیجفارس -وجود ندارد. خودرویی که در صورت ورود مهیای نبرد با تویوتا پریوس میشد.
DRIVEARABIA.COM
لامبورگینی
۶ خرداد ۱۳۹۶قشنگه ولی از اون تیکه ی روی چرخ عقبش خوشم نمیاد.
BENZ&BMW
۹ خرداد ۱۳۹۶چراغ های چلوش منو یاد زبان طراحی جدید رنو میندازه!