۲۵ سال پیش هوندا سوپراسپرتی بنام NSX را معرفی نمود. خودرویی موتور وسط که با هندلینگ عالی، سرعت بالا، راحتی بینظیر و قابلیت استفادهٔ روزمره، برای رقابت مستقیم با فراری و پورشه طراحی شده بود؛ اما باوجود ارائهٔ استانداردهای جدید در این کلاس، هوندا موفق به منصرف کردن افراد از خرید برندهای اروپایی و وسوسه آنها به خرید NSX نشد و نهایتاً تولید آنرا در سال ۲۰۰۵ متوقف کرد. سریعاً به یک دهه جلوتر میآییم یعنی زمانی که NSX مجدداً جهت به سر گذاشتن تاج سوپراسپرتها متولد شد؛ اما این بار NSX با فناوری هیبریدی و با استفاده از تکنولوژی بسیار بالا و مواد سبکوزن ساخته شده است. نسل دوم کاملاً جدید NSX از هر لحاظ پیشروتر از سلف خود است.
بااینحال رقابت هنوز هم متوقف نشده است چراکه پورشه ۹۱۱ توربو هنوز هم یکی از پیشرفتهترین و هیجانانگیزترین خودروهای این کلاس است. فیسلیفت اخیری که روی این خودرو انجام گرفته است قدرت بیشتر و مواردی چون سیستم چهارچرخ محرک، توربوشارژر دوقلو و آئرودینامیک فعال را به آن اضافه کرده است. بعلاوه، تمامی این متعلقاتِ عملکرد بالا در یک پکیج استاندارد برای ۹۱۱ ارائه شده است که این یعنی ارائهٔ خودرویی کاربردی، مناسب، معقول و با قابلیت استفادهٔ روزانه؛ اما آیا پیشرفتهترین سوپراسپرت ژاپنی میتواند قهرمان سنگینوزن آلمانی را ناک اوت کند؟
شروع رقابت
قوای محرکه
هر دو خودرو از پیشرانههای شش سیلندر با دو توربوشارژر استفاده میکنند اما درحالیکه پورشه رویکردی کاملاً درونسوز دارد، هوندا دو موتور الکتریکی را برای همکاری با موتور V6 ارائه کرده است که یکی در محور جلو و دیگری بین گیربکس و موتور بنزینی نصب شده است. با کمال تعجب، پورشه که صرفاً از پیشرانهٔ بنزینی استفاده میکند گشتاور بیشتری از قوای محرکهٔ هیبریدی هوندا دارد.
آئرودینامیک
هوندا در NSX از یک سیستم مدیریت جریان هوای کامل استفاده کرده است که این سیستم شامل آئرودینامیک فعال میشود. طراحی بیرونی خودرو نیز با توجه به مدیریت کامل جریان هوا طراحی شده است. در مقابل ۹۱۱ هم در جلو دارای طراحی کاملاً آئرودینامیک و در عقب مجهز به یک اسپویلر است.
فضای بار
قطعاً شما یک سوپراسپرت را برای همهکاره بودن آن خریداری نمیکنید اما صندوق بار کوچک ۱۱۰ لیتری NSX حتی در دنیای سوپراسپرتها هم ناامیدکننده است. این در حالی است که ۹۱۱ به لطف صندوق بار بزرگتر، صندلیهای ۲+۲ و دید بسیار عالی، خودرویی کاربردیتر است.
نتیجه
مقام اول پورشه ۹۱۱ توربو
پورشه ۹۱۱ ازلحاظ طراحی ظاهری در برابر NSX حرف چندانی برای گفتن ندارد اما در تمامی قسمتهای دیگر بهاندازهٔ کافی خوب هست که هوندا را شکست دهد. این اسپرت آلمانی در دنیای واقعی از هر لحاظ سریعتر است درحالیکه هندلینگ بهتری داشته و حتی چالاکتر از NSX است. اینیک واقعیت است که تکنولوژی هیبریدی هوندا نهتنها موجب کاهش مصرف سوخت نشده، بلکه ۲۰ هزار پوند هم گرانتر از ۹۱۱ توربوی بنزینی است درحالیکه در عملکرد نیز همچنان در پس آن قرار دارد. پورشه واقعاً سوپراسپرتی برای همهٔ دوران است.
مقام دوم هوندا NSX
اشتباه نکنید! NSX جدید سوپراسپرتی بسیار عالی است. پیشرانهٔ هیبریدی آن عملکردی ویرانگر دارد اما بااینوجود کابین آن فاقد کاربردی بودن پورشه است درحالیکه حذف برخی تجهیزات در این رنج قیمت نابخشودنی است. قیمت گرانتر و هزینههای نگهداری بالا از موارد مهمی بودند که موجب اعطای مقام دوم به هوندا NSX در این نبرد سخت شدند.
تکامل یک قهرمان
چگونه NSX در دههٔ ۹۰ میلادی بهعنوان یک سوپراسپرت جدید توسعه یافت؟
ریشههای NSX را میتوان در سال ۱۹۸۴ ردیابی کرد یعنی زمانی که هوندا از کانسپت HP-X در نمایشگاه خودروی تورین آن سال پردهبرداری کرد. سرانجام مدل اصلی با هدف ترکیب عملکرد و رانندگی یک فراری با قابلیت استفادهٔ یک خودروی خانوادگی هوندا سیویک در سال ۱۹۹۰ به تولید رسید؛ اما باوجود هندلینگ فوقالعاده و غرش زیبای پیشرانه، فروش NSX پایین بود چراکه خریداران اغلب روی به خرید سوپراسپرتهای آلمانی و ایتالیایی میآوردند. بااینحال NSX برای ۱۵ سال روی خط تولید باقی ماند. نمونههای بعدی این خودرو با یک پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری V6 بزرگتر و آپشن سقف تارگا ارائه شدند. همچنین پس از تلاش بسیار، هوندا نسخهای خاص از آنرا با نام NSX-R عرضه کرد که قدرت بیشتر و تجربهٔ رانندگی حتی بهتری نسبت به نسخهٔ معمولی داشت.
نسخۀ توربوی ۹۱۱ کی متولد شد؟
پورشه ۹۱۱ توربو اما سابقهٔ بسیار طولانیتری دارد. اولین نمونهٔ این خودرو با کد ۹۳۰ در سال ۱۹۷۵ معرفی شد. نمونهای مجهز به نسخهای توربوشارژ شده از پیشرانهٔ آشنای ۳ لیتری شش سیلندر تخت. در طول سالها حجم موتور به ۳.۶ لیتر افزایش یافت. سپس بعد از معرفی نسل ۹۹۳ در سال ۱۹۹۵ که برای اولین بار مجهز به دو توربوشارژر و سیستم چهارچرخ محرک بود، این الگو برای تمامی ۹۱۱های توربوی بعدی مورداستفاده قرار گرفت.
رقبای دیگر
آئودی R8 V10 Plus
دراینبین، آئودی R8 نیز رقیب بسیار خطرناکی است. خودرویی مجهز به یک پیشرانهٔ سنتی V10 که بهویژه در نسخۀ پلاس عملکردی خردکننده و صدایی مهیب دارد. بااینحال مصرف سوخت آن با دو رقیب اینجا تطابق ندارد بنابراین هزینههای نگهداری آن بیشتر خواهد بود.
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار |
قیمت | ۱۳۴,۵۲۰ پوند |
مکلارن 570S
حاکم مورد انتخاب ما در بخش خودروهای عملکردی مکلارن 570S است. خودرویی با هندلینگ چالاک، عملکردی معقول و قابلاستفاده در دنیای واقعی. 570S خودرویی افسانهای به نظر میرسد درحالیکه مکلارن از تجربیات فرمول یک خود نیز در آن استفاده کرده است.
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V6 |
قدرت | ۵۶۰ اسب بخار |
قیمت | ۱۴۴,۱۹۰ پوند |
مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ توربو | هوندا NSX | |
قیمت پایه | ۱۲۷,۶۳۰ پوند | ۱۴۳,۹۵۰ پوند |
قیمت تستشده | ۱۳۶,۰۴۰ پوند | ۱۶۶,۱۵۰ پوند |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۵۰/۱.۸۸/۱.۳۰ متر | ۴.۴۹/۱.۹۴/۱.۲۰ متر |
فاصلهٔ بین دو محور | ۲.۴۵ متر | ۲.۶۳ متر |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 | ۳.۵ لیتری V6 + الکتریکی |
قدرت | ۵۳۵ اسب بخار | ۵۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۱۰ نیوتن متر | ۶۴۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته PDK | ۹ سرعته DCT |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
ظرفیت باک | ۶۸ لیتر | ۵۹ لیتر |
حجم صندوق بار | ۱۱۵/۲۶۰ لیتر | ۱۱۰ لیتر |
وزن خالص | ۱۵۹۵ کیلوگرم | ۱۷۷۶ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۲.۸ ثانیه | ۳.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۰ کیلومتر در ساعت | ۳۱۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت آزمون | ۹.۴۴ لیتر | ۱۲.۵ لیتر |
مصرف سوخت اعلامی | ۹.۱۱ لیتر (ترکیبی) | ۱۰.۰ لیتر (ترکیبی) |
منبع: AutoExpress
سینا
۱۸ مهر ۱۳۹۵911 Carrera
911 Carrera S
911 Carrera Cabriolet
911 Carrera S Cabriolet
911 Carrera 4
911 Carrera 4S
911 Carrera 4 Cabriolet
911 Carrera 4S Cabriolet
911 Targa 4
911 Targa 4S
911 Turbo
911 Turbo S
911 Turbo Cabriolet
911 Turbo S Cabriolet
911 R
911 GT3 RS
سینا
۱۸ مهر ۱۳۹۵به نظر من استایل ۹۱۱ قشنگ تره ، درسته NSX تو خیابان نگاه ها رو به طرف خودش بر می گردونه
kamy_sky
۱۸ مهر ۱۳۹۵تو ویدیو گرند تور هم جرمی اینا رو گفت ???……
هیچ شکی نیست که ماشین های پورشه خوبن اما من بدم می اد چون…..
1:یکی از بازیگرای محبوبم تو پورشه مرد… پل واکر
2:جرمی کلارکسون هم بدش می اد
3: بعضی ها تو ایران پورشه رو دیدن فک می کنن بهترین ماشین دنیاست و حتی با رقیب های سر تر هم مقایسه می شه می گن نه پورشه بهتره…. و این بد جور رو مخه
Elemento
۱۸ مهر ۱۳۹۵.
پورشه بهترینه.
هر کی غیر از این فکر کنه معلومه فقط با نید فور اسپید و فورزا ماشین شناس شده.
سینا
۱۸ مهر ۱۳۹۵پورشه ۹۱۱ عالیه ولی دیگه اسطوره اش نکنید ، از ۲۰۱۱ تکون نخورده
570s از ۹۱۱ چالاک تره
new great britain
۱۸ مهر ۱۳۹۵مجید جان درباره مک لارن که تو بخش nsx و لامبو بود اینجا جوابت رو میدم.
اول یه سوال ؟
دقیقا به من میشه بگی شرکت معظم لامبورگینی در مسابقات فرمول یک کجا قرار داره حالا من با رتبش کاری ندرام.
عزیزه من شما میای از مک لارن ایراد میگیری که با موتور مرسدس قهرمانی اورده البته اونجا یه سری دوستان توضیح دادن که بیشتره قهرمانیش رو با چه موتوری به دست اوورده.
خب بهتره بدونی اصلا لامبورگینی اصلا اونقدر مهندسیش پیشرفت نکرده که بتونه تو مسابقات فرمول یک شرکت کنه!!!!!!
البته شاید بیابگی مثلا پورشه هم نیست یا خیلی از شرکت ها معتبر دنیا.دیگه همه میدونن پورشه مهندسیش بسیار پیشرفتس.
حالا تو فرمول یک هم نیست حداقل تو مسابقات فرمول e پورشه احتمالش هست که باتری های این مسابقات رو تامین کنه.
مک لارن-ویلیامز و ردبول هم شرکت های انگلیسی هستن که احتمال اینکه باتری های این مسابقات رو تامین کنند خیلیه.
خب دقیقا لامبورگینی کجاست؟
در مورده مک لارن هم که گفتی هیچی نیست.
بهتره از اول شروع کنیم.
ساختمون مرکزی مک لارن رو مقایسه کن با لامبورگینی.(حتی تو ساختمون مک لارن هم مهندسی فوق العاده ای وجود داره که لامبو تو خواب هم نمیتونه ببینه!!!!!)
2-ماشین MP4/4 بی رقیب ترین ماشین تاریخ فرمول یک(15 قهرمانی از 16 مسابقه!!!!!!)
3-مک لارن با اف1 جی تی آر تو ساله 1995تونست رتبه های اول، سوم، چهارم، پنجم و سیزدهم رو بگیره تو مسابقه لمانز.
4-اف 1 برای 7 سال رکورددار خیلی چیزها بود از سرعت بگیر تا شتاب-کمترین وزن و بیشترین قدرت و سبک ترین هایپر کاره دنیا به صورت تولید انبوه تا امروز-اولین خودرویه تمام فیبرکربنی دنیاو….(یعنی بخوام از اف 1 بگم و نوآوری های مهندسیش و رکوردهاش دو صفحه کامل رو میگیره.)
5-تمامی خودروهایه مسابقات ناسکار آمریکا از تکنولوژی کنترل موتور الکتریکی مک لارن استفاده میکنن حتی در مسابقات ایندی و فرمول یک هم از تکنولوزی های الکتریکی مک لارن استفاده میشه و همچنین در ماشین های مسابقات لمانز.
یه سر به سایتشون بزن ضرر نمیکنی.
http://www.mclaren.com/appliedtechnologies/products/
6-مک لارن مستقله ولی لامبو زیر مجموعه فولکس هستش و میتونه از خیلی از تکنولوژی ها و سرمایه ی فولکس استفاده کنه.
7-تولید دوچرخه-تولید سورتمه های یخی و استفاده بیمارستان ها از سیستم مدیریت دادهی طراحی شده توسط مکلارن .
8-برتری قاطع در 0/99 درگ ها.
9-تنها رقیب جدی مک لارن پورشه هست نه لامبو.
(این دو مورده آخری رو طبقه مطالعه ای که داشتم به طور کامل فهمیدم)
مجید جان شما برو 22 نکته مک لارن رو سرچ کن و بعضی این چیزهایی که گفتم هست.
یعنی بخوام در مورده خیلی از موارده دیگه ی مک لارن توضیح بدم تو یک یا دوصفحه نمیگنجه!!!!!!!!!!
مجید جان یعنی شما واقعا لامبورگینی رو برتر از مک لارن میدونی؟
Ace
۱۹ مهر ۱۳۹۵.
دوست عزیز این مواردی که گفتی هیچ افتخار مهمی نیستن.
حالا مثلا تامین کننده ی موتور یا باتری بوده که چی ؟
ال جی هم بهترین باتری های دنیا رو میسازه. پی بیام بگم LG بهترین ماشین ساز دنیاست ؟؟
—————–
دوما این که شرکت نکردن در فرمول 1 هیچ نشونه ی ضعف نیست.
نمیخواد سرمایشو بریزه تو حلقوم انگلیسی ها زوره ؟
لامبو یک شرکت کوچیک ولی فوق پیشرفتست. دانش شرکت در این مسابقات رو شاید داشته باشه اما سرمایشو نداره.
——————-
در مقایسه ی ساختمون هم واقعااز یک آدم باتجربه و بالغ انتظار نمیره بیاد بگه چون ساختمون مک لارن شیک تره پس بهتره !!!!!
——————
در مورد F1 هم همه میدونن قلب BMW M POWER در سینش میتپه. مهم موتور ماشینه.
اف وان بدون موتور bmw هیچ چی نبود.
==============================================
واقعا حوصله ی توضیح بیشتر ندارم. تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل.
.
مک لارن در مقابل لامبورگینی هیچ چی نیست. هیچ چی نبوده. هیچ چی نخواهد بود. حتی توان چیزی شدن رو هم نداره !!!
/
/
/
لامبورگینی غول بود وقتی غول بودن مد نبود.
——————-
Ace
۱۹ مهر ۱۳۹۵.
مقایسه های شما و نتیجه گیری هاتون مثل مقایسه های جرمی کلارکسونه.
میخواست بین 650S و اوراکان انتخاب کنه.
اومد سقف مک لارن رو باز کرد تا متفاوت و خاص بشه.
بعد اومد از بک پسر بچه 5 یا 6 ساله پرسید کدوم ماشین بهتره ؟
اونم گفت نارنجیه !!
جرمی گفت این بچه هم میدونه مک لارن بهتره !!!!!
پس مک لارن بهتره…
.
.
اونجا بود فهمیدم با انگلیسی جماعت نمیشه بحث کرد. ازبس افتخارات کوچیک و کم اهمیتشون رو الکی بزرگ میکنن و دم از بریتانیای کبیری میزنن که خیلی وقته دیگه اثری ازش نیست.
.
جمع کنید بابا…
new great britain
۱۹ مهر ۱۳۹۵چه حرفایی میزنی شما!!!!!!!
شما یه لینک یا یه شخصیت معتبر پیدا کن که بگه لامبو مهندسیش پیشرفته تر از مک لارنه.
آخه عزیز من مک لارن اف 1 اونقدر پیشرفته بود در مهندسی که لامبورگینی حتی تو رویاشم نمیتونست ببینه.
وقتی مرسدس برای تولید slr کاره مهندسیه ماشینشو میده به مک لارن دیگه حرفی باقی نمیمونه.
حالا میریم سراغ اصل مطلب.
موتور sv0/2 ساخت بی ام و بود ولی گوردون موری هم خیلی کمک کرد به طراحی این موتور از جمله استفاده طلا برای روکش موتور برای انتقال گرماو…..
و همچنین موتور sv0/3 توسط مهندسی خود مک لارن مهندسی شد و تغییراتی انجام دادن و ازش 691 اسب بخار بیرون کشیدن.(در مدل های lm – gtr)
و همچنین اولین و تنها ترین و سریع ترین خودرویه بدون اسپویلر دنیا محسوب میشه.با استفاده از تکنیک گرند افکت. که این ماشین رو بهترین ماشین آئروداینامیکی تاریخ کرد.(با سرعت محدود شده 380 کیلومتر !!!!)
مکلارن F1 اولین خودرویی بود که شاسی مونوکوکی آن تماما از فیبرکربن ساخته شد.و میشه گفت در کنار بوگاتی EB 110 و فراری اف 50 این سه تا خودرو بیشترین مقاومت در برابر وزن رو تو خودروهای ساخته شده تو دنیا را داشتن و قویترین نوع شاسی های دنیا ماله این ماشین هاست.
و اولین خودرویه تمام کربنی دنیا(مک لارن).
ضمنا” شاسی مونوکوک فیبر کربنی ( نظیر مونوکوک فلزی ولی از جنس فیبرکربن ) نخستین بار توسط مک لارن برروی خودروی مسابقه McLaren MP4-1E( اگه اشتباه نکنم) تو سال 1983 فرمول 1 بود معرفی شد و بعدش برروی مدل اف وان به عنوان اولین خودروی خیابانی با این نوع شاسی نصب شد.
یعنی بخوام مجید از دستاوردهای مهندسی اف1 بگم واقعا همه سرگیجه میگیرن!!!!
از بدنه و سیستم های ایمنی و تهویه بگیر تا شاسی و گیربکس و موتور همشون شاهکار خودرو سازی دنیا محسوب میشن.
new great britain
۱۹ مهر ۱۳۹۵اینایی که گفتم تو انواع سایت های داخلی و خارجی موجوده خودتم میتونی مطالعه کنی.
armaaaaan
۱۹ مهر ۱۳۹۵آقا سینا اتفاقا 911 توی کلاس خودش یه افسانست
آنا خودم شخصا nsx رو ترجیح میدم بنظرم یه هیولای به تمام معناست،نسل قبلش هم همینطور بود آما متاسفانه رقیبای آلمانیش شناخته تر بودن،بنظر خودم توی این نسل باید یه جنگ تبلیغاتی روش راه بندازن تا موفق بشه،دنیای خودرو امروز دنیای تبلیغاته،چون طیف محصولات بسیار زیاده
البته بماند که برتدایی مثل رولز رویس و فراری و بنتلی… تبلیغم نباشه همیشه موفق چون ادمای خاصی میرن سراغشون
Ferrari Zonda SV
۱۹ مهر ۱۳۹۵به شدت بات مخالفم.
مجید خان.
.
بنز
فرراری
ب ام و
فورد
آلفا
کادیلاک
شورولت.
همگی از پورش بهترن.
لطفا از پورش غول نسازید.
میلیون ها دلیل دارم که ادعام رو توضیح بدم.
امیدوارم سایت پدال بهم این اجازه رو بده که به عنوان نویسنده مهمان یه مطلب در همین مورد بنویسم.
Monster_alm
۲۰ مهر ۱۳۹۵new great britain رفیق عزیز به نظر من وقتتو با بحث کردن با کسایی که اطلاعاتشون ساخته تخیلشون هست نکن من اوایل فک میکردم این آقا مجید آدم منطقی هست ولی از اونجایی که میاد کوئینگزگ و مکلارن رو نقد میکنه و ایراد های بنی اسرائیلی میگیره و در بعضی کامنت ها دیدم به نظرات دیگه احترامی نمیذاره جدی دیگه نمیگیرم…چیزی که مشخصه مکلارن و فراری و پورشه در یک سطح هستن و لامبورگینی بعنوان یک زیر مجموعه با اینکه دوست داشتنی هست محصولاتش در رده پایینتری قرار داره…هرکس بیاد مکلارن و فراری یا پورشه رو قبول نکنه معلومه هیچی از دنیای اتومبیل و خودرو نمیدونه….
این که بخواییم به زور چیزی رو که در حد چیز دیگه نیست بزرگ جلوه بدیم درست نیست.
واقعا تعجب میکنم اینجا آدم منطقی داره؟؟؟چرا اینقدر منفی؟ آیا این اطلاعات از خودش در آورده؟ هرچند اصلا ارزشی نداره این لایک و دیسلایک ها.
Meti
۲۰ آبان ۱۳۹۵Ferrari Zonda SV
داداش داری اشتباه میگی !
بنز و bmw و پورشه حالا میشه گفت قابل مقایسه هستن با هم…
کادیلاک و فراری و فورد و آلفا و شورلت از پورشه سر ترن ؟؟؟
داداش مطمئنی اشتباه نمیگی؟
king 918
۱۸ مهر ۱۳۹۵من به سلیقه شما احترام میذارم اما
اول اینکه نظر جرمی که مهم نیست ( همه شخصیتش رو میشناسن)
دوم اینکه خدا بیامرزه پل واکر رو ولی شما فهمیدی که چطور تو پورشه مرد 300 کیلومتر برخورد کنی به چندتا درخت و…فضا پیما هم بود نابود می شد حتی شکایت خانواده واکر هم مورد قبول دادگاه واقع نشد
در ضمن مردم حق دارن چون خیلی تعداد انگشت شماری ان که از پورشه سر ترن ………….
ولی خب king یه چیز دیگه س
یک ایرانی
۱۸ مهر ۱۳۹۵پورشه ماشین اسپرته به درد هر جایی نمی خوره اگر باهاش رانندگی کرده باشی میگیری منظور منو
سر تر !!!!
تو بحث چه ماشینی
سرعت که مک لارن . نیسان جی تی آر . بوگاتی . فورد جی تی . کوئینیخ زگ . و….
لوکس که به گرد بنز و بی ام و نمیرسه چه برسه به بنتلی و رولزس رویس
حالا شما خودت کلاهتو قاضی کن.
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵یک ایرانی عزیز
پورشه برای همه جا کاربرد داره
Hami
۱۸ مهر ۱۳۹۵جرمی از پورشه بدش نمیاد ولی یک درون مایه طنز به حرفاش اضافه می کنه مثلا ریچارد مسخره کنه پل واکر خودش گفته اگه به خاطر سرعت مردم بدونید که با لبخند مردم اونای که توی ایران پورشه دارن ول کن پورشه یکی از بهترین هاست
X5
۱۹ مهر ۱۳۹۵البته پورشه واقعا از لحاظ موتوری بین ماشینایی که میگازونن بهترینه خود پدالم یه مقاله داشت راجبش
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵دقیقا بهترین
کامیاب
۱۹ مهر ۱۳۹۵پورشه 911 ازلحاظ طراحی ظاهری در برابر NSX حرف چندانی برای گفتن ندارد .
نویسنده احتمالا مست بوده هنگام نوشتن این.
من اکثر مدل های پورشه رو از نزدیک دیدم و با یک مدلش(ماکان)تجربه سواری دارم.
به جرئت میگم در کلاس خودشون رقیبی تا ده سال اینده ندارن.
مصطفی
۱۹ مهر ۱۳۹۵واقعا اگه کسی در مورد عالی بودن پورشه خصوصا 911 شک داشته باشه باید تعجب کرد
من اکثر برنامه های تخت گاز دیدیم جرمی خیلی واضح موقع نقد ماشینهای بریتانیا میرسید جز تمجید کاری نمیکرد
خیلی وقتها مثل ما از روی تعصب صحبت میکرد
خصوصا وقتی که محصولات المانی میشد هزار تا ایراد از بنز بی ام دبلیو و…..
Carbonado Aventador
۲۱ مهر ۱۳۹۵کامی
یکی از بزرگان سایت که من خیلی چیزها ازش یاد گرفتم و با دانش هایی که بهم یاد داد من صاحب نظر و صاحب قلم شدم همیشه میگفت:
من با کسی که هیچ علایق و سلیقه ای از خودش نداره و صرفا از رو حرف و نظر دیگران از یه چیزی خوشش میاد و یا بدش میاد و درمورد اون چیز جهت گیری میکنه ,من با این شخص هیچ صحبتی ندارم…
باشه تو راست میگی.
پورشه بد
سایر ماشین سازها خوب
mohsen
۲۲ مهر ۱۳۹۵اتفاقا ماشینی که تو ایران الکی خداش کردن مازراتیه نه پورشه
خیلی مونده خیلیا بفهن تو این اب و خاک پورشه یعنی چی
اوناییم که تا حالا روندنش کنتر حاضر به تعویض با ماشین دیگه ای میشن
mehran911
۱۹ مهر ۱۳۹۵۹۱۱ بهترین سوپر اسپرت تاریخ خودرو سازیست
.
.
به شدت منتظر معرفی نسل جدیدش هستم تا هیچ کس یادش نره بهترین کیه
.
ever ahead ?
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵افرین به سلیقه ات مهران جان
mehran911
۱۹ مهر ۱۳۹۵قربونت بهنام جان
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵مصرف سوخت پورشه چقدر فرقش با هوندا
افرین به شتاب پورشه
مهدی drift
۱۸ مهر ۱۳۹۵معلومه پورشه عشقمه :)
حامد
۱۸ مهر ۱۳۹۵با اینکه NSX دوست داشتنیه ولی این جمله رو بیشتر دوست داشتم : پورشه واقعاً سوپراسپرتی برای همهٔ دوران است.
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵عجب جمله فلسفی
علي
۱۸ مهر ۱۳۹۵پورشه یعنی: ((( ورزشکار شیک پوش معتبر همه پسند دوست داشتنی)))
با تچکر
Elemento
۱۸ مهر ۱۳۹۵.
جالبه NSX با شتاب 3.3ثانیه ای تو اون درگ اونتادور با شتاب 2.8 ثانیه ای رو شکست داد .
?????????????????
سینا
۱۸ مهر ۱۳۹۵تو اون لامبورگینی جیمز می سریعتر می روند
کاوه آهنگر
۱۸ مهر ۱۳۹۵شتاب ان اس ایکس 3.3 نیست ، اشتباه نوشته شده و این تخمین اشتباهه.
سامان اذری
۱۸ مهر ۱۳۹۵اره شتاب NSX زیر 3 ثانیه هست
بعضی جاها 2.9 و بعضی جاها 2.7 ولی کاملا مطمینم که شتابش زیر 3 ثانیه هست
Elemento
۱۸ مهر ۱۳۹۵.
اگه بخوای راحت بزنی زیر حرف یک مجله ی نسبتا معتبر اون وقت سنگ رو سنگ بند نمیشه .
همیچین میگین کاملا مطمئنیم زیر 3 ثانیست انگار هر روز باهاش درگ میذاری.
سامان اذری
۱۹ مهر ۱۳۹۵elemnto
من باهاش درگ نمیندازم
شماهم درگ نمیندازید
منم زیر 3 ثانیه رو هم از چندین سایت و مجله معتبر خوندم که میگم
از خودم در نیاوردم که
حتی
چند پست قبلی دیدی از اونتادور با شتاب 2.9 ثانیه رد شد
Ace
۱۹ مهر ۱۳۹۵.
دوست عزیزم ماشینی که هنوز تولید انبوه نشده چه شتاب و سرعتی ؟
این بازارگرم کنی مجله هاست.
الان برای توربو اس نسل بعد هم میگن 2.3 ثانیه.
منم دوست دارم بگم توربو اس نسل بعد 2.3 ثانیه صفر تا 100 داره.
ولی نمیگم. چون این حرفا همش باد هواست. ملاک اندازه گیری مجلاتی مثل موتوترند و شاید همین اتواکسپرس باشه.
.
یقین داشته باش خود اکورا هم نمیگه شتاب ما مطمیئنا زیر 3 ثانیست.
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵افرین به دقتت مجید
Engine Eater
۱۸ مهر ۱۳۹۵به مصرف سوختا توجه کنین، پورشه با این که کاملاً بنزینیه پس چه کار میکنه که این قدر کمه؟ موتور 500 اسبی و این مصرف؟ از هیبریدیها هم کمتره…
Elemento
۱۸ مهر ۱۳۹۵.
NSX که با هیبریدی بودن مصرفش از 911 بیشتره ????
مرسی که هستی 911.
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵دقیقا این مصرف سوخت پورشه دقت کردم هنگ کردم
مهدی 911
۱۸ مهر ۱۳۹۵پورشه بی همتاست مصرف سوخت تست از اعلامی شرکت کمتره
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۸ مهر ۱۳۹۵دلم تاپ تاپ میزنه وقتی که مزدا ار ایکس هر روز داره به ساختنش نزدیکتر میشه با موتور وانکل چی میشه مزدا ماشینا ساخته فقط داره امتحانش می کنه که ۴ سال دیگه بده تو بازار حالا سازنده های ایرانی ماشینا نساخته میدنش تو بازار.
ارمان
۱۸ مهر ۱۳۹۵من عاشق nsx شدم اما یه برتری عجیبی پورشه داره
من توقع داشتم اکورا با موتور الکتریکی بتونه گشتاور به مراتب بیشتری نسبت به پورشه بده که نداده
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵افرین به منطق شما
ارمان
۱۹ مهر ۱۳۹۵قربون شما
GOD BLESS AMERICA
۱۸ مهر ۱۳۹۵خدایا پولش رو بهم بده قول میدم فقط ماشین آمریکایی بخرم ، قوله قوله قول.
بده دیگه O:-)
یک ایرانی
۱۸ مهر ۱۳۹۵حرف از ماشین آمریکایی نزن که واقعا بهترینن
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵فعلا که اینجا بحث ژاپن و المان
یک ایرانی
۱۹ مهر ۱۳۹۵کسایی باید درمورد پورشه نظر بدن که سوارش شدن. نه کسایی که………..
احمد باقری
۱۹ مهر ۱۳۹۵هر چی دوست دارین بگین، اولین چیزی که مهمه اینه که وقتی ماشین رو میبینی حال کنی، ابهت مثال زدنی هوندا کجا و ظاهر قورباغه ای و کارتونی و بیخود پورشه کجا.
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵استدلال ت توحلقه ام
حامد
۱۹ مهر ۱۳۹۵بدون اینکه بخوام مقایسه ای انجام بدم فقط بگم چند ساله که بیشتر کلیپ های دریفت و درگ و آزمایشهای انجام شده روی پورشه بخصوص مدل 911 رو دیدم و باید بگم ماشینی هست به شدت مهندسی ساخت و دقیق و تا حالا ماشینی ندیدم که اینقدر دقیق از پیچهای تند عبور کنه و همه چیزش حساب شده باشه.
Elemento
۱۹ مهر ۱۳۹۵احسنت به شما.
مهدی
۲۰ مهر ۱۳۹۵هیچوقت نمیشه پورشه رو با فورد مقایسه کرد!!!!!!!!
رضا
۲۱ مهر ۱۳۹۵ببین اون کیه که دیگه اومده فورد و کادیلاک و بنز رو بالاتر از پورشه میدونه.
رضا
۲۱ مهر ۱۳۹۵باز این آقای باقری حرف زد
رضا
۲۱ مهر ۱۳۹۵توی قسمتی از مجله نوشته در فیس لفت 911توربو سیستم چهار چرخ متحرک هم بهش اضافه شده!!!!911توربو از اول چهار چرخ متحرک بوده.اصلاح کنید
سام
۳۱ مرداد ۱۴۰۱پورشه ۳لیتر مصرف سوختش نسبت به اکورا کمتر هست اگه در شرایط مساوی مقایسه کنیم بایستی مصرف سوخت هوندا ۳لیتر کمتر بشه و اگه شرایط به نفع پورشه برگردونیم بایستی مصرف سوخت هوندا ۶ لیتر کمتر بشه که قدرت موتورش نصف میشه و حرفی برای گفتن نمیمونه و هوندا بایستی بره با پژو پارس ای ال ایکس کورس بذاره
ماشین های المانی از هر زاویه ایی نگاه کنی طراحیشون بی نقص هست
آلمان صنعتش تو دنیا معروفه