کانسپت های ویژن گرن توریسمو معمولاً از نظر ابعاد و تناسبات و ویژگیها همخوانی چندانی با دنیای واقعی ندارند؛ مثلاً پروتوتایپ های لمانز بدون هیچگونه توجه به قوانین یا کاربردی بودن طراحی میشوند؛ اما هوندا روش متفاوتی را در پیش گرفته است.
این خودروساز ژاپنی جدیدترین برنامه خود در زمینه کانسپت های اسپورت دیجیتال را به فرم اسپورت ویژن گرن توریسمو منتشر کرده است؛ و اگرچه این خودرو شاید آماده شوروم ها نباشد اما نزدیک از مدلهای مجازی دیگر به تولید احساس میشود.
ظاهر آن نیز آشناست. در حقیقت طراحی کانسپت اسپورت ویژن گرن توریسمو بسیار شبیه تصاویر پتنتی است که دو سال قبل دیده بودیم. در آن زمان فکر میکردیم که با یک بچه NSX روبرو هستیم اما هماکنون مطمئن هستیم که تصویری مجازی از دنیای بازی گرن توریسمو است.
کانسپت موردبحث توسط استودیوی هوندا در کالیفرنیا طراحی شده و در ژاپن توسعه یافته است؛ و درحالیکه شاید به فرم دیجیتالی باشد اما مدل مقیاس واقعی آن ساخته و در تونل باد تست شده است.
استفاده از ساختاری که دارای فیبر کربن است باعث شده وزن تئوری خودرو به ۸۹۹ کیلوگرم برسد. وزن این کانسپت تنها نصف وزن NSX کنونی بوده و یکسوم وزن S2000 کلاسیک میباشد.
اما جدای از مبحث وزن باید به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربویی اشاره کنیم که مشابه نمونه بکار رفته در هوندا سیویک تایپ R بوده اما برای تولید قدرت بیش از ۴۰۰ اسب بخاری تیون شده و به گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه متصل است.
me84
۲۱ آبان ۱۳۹۶.
وحشتناکه
یعنی فوق العادس
اگه تولید شه، با کیفیت و دوام ژاپنی، فصل جدیدی تو صنعت خودرو باز میشه.
Bilbo
۲۱ آبان ۱۳۹۶یک هیولای فوق العاده زیبا…..
هوندا واقعا ترکوند تو این یک ماه اخیر با این کانسپتهای محشرش….
HORSE
۲۱ آبان ۱۳۹۶من چیزی درباره ی مشخصات نخوندم ولی فقط تصور اینکه قراره از مدل قبلیش بهتر باشه کافیه!
.....::::LAST VIPER::::.....
۲۱ آبان ۱۳۹۶خیلی کانسپت زیباییه
ولی تو نسخه ی تولیدی
ساده تر میشه
یه ان اس ایکس کوچولو
واسه این ماشیت ۴۰۰ اسب خیلی خوبه
matoun
۲۱ آبان ۱۳۹۶این مگه قرار نبود s2000 جدید باشه
ناشناس
۲۱ آبان ۱۳۹۶عجب چیزیه. هوندا واقعا دوست داشتنیه
ashkan
۲۱ آبان ۱۳۹۶من تو gran turismo sport روندمش خیلی خفن بود البته تو چلنج نمیدونم چرا سر میخورد فکر کنم لاستیکاش مشکل داشت بیشتر دریفت میکشیدم
sina
۲۱ آبان ۱۳۹۶اوج طراحی که میشه تو یه کانسپت دید ❤️