ظاهراً هوندا تولید برخی محصولات خود همچون آکورد، CR-V و همچنین آکورا ILX و TLX را کاهش میدهد. تغییرات خط مونتاژ این برند از قرار معلوم شامل حذف یکی از شیفتهای تولید آکورد در کارخانهی اوهایو میباشد.
تصمیم هوندا برای کاهش تولید چنین خودروهایی به افت تقاضا مربوط میشود. نگاهی به آمار فروش خودروها تا جولای سال جاری نشان میدهد فروش آکورد با کاهش ۵.۹ درصدی به ۱۵۳۵۷۹ دستگاه رسیده است. فروش CR-V نیز افت ۰.۹ درصدی داشته و برابر با ۲۱۰۶۰۰ دستگاه میباشد. البته آکورا ILX فروش ۸۱۸۰ دستگاه داشته که حاکی از افزایش ۲۷.۸ درصدی بوده اما TLX افت فروش ۲۱.۱ درصدی را تجربه کرده و به خانهی ۱۴۹۳۳ نفر راه یافته است.
حتی با افت فروش ناچیز هم CR-V پرفروشترین محصول کنونی هوندا در آمریکا میباشد. سیویک هم با فروش ۱۹۸۳۳۹ دستگاه دومین خودروی پرطرفدار هوندا در این کشور بوده هرچند فروش آن افت ۲.۱ درصدی داشته است. آکورد هم سومین محصول پرفروش هوندا در آمریکاست.
در کل باید گفت فروش هوندا در آمریکا تا جولای ۲۰۱۹ برابر با ۹۱۸۲۹۱ دستگاه بوده که افت ۰.۹ درصدی را نشان میدهد.
تصاویر جاسوسی اخیر نشان داده هوندا در حال آمادهسازی CR-V به روز است. این تصاویر نشان دهندهی تغییرات ناچیز بدنه هستند اما فعلاً کابین خودرو را ندیدهایم هرچند انتظار میرود تکنولوژیهای داخلی این خودرو بهبود یابد. فعلاً مشخص نیست قوای محرکهی این CR-V نیز اصلاح خواهد شد یا خیر اما احتمال بهبود آن به منظور کاهش مصرف سوخت وجود دارد.
این خودروساز ژاپنی همچنین در حال آماده شدن برای حذف برخی از محصولات خود است. هوندا میخواهد با کاهش برخی محصولات خود راندمان تولید خود را بهبود بخشد.
محمد
۱۹ مرداد ۱۳۹۸هوندا باید یه شاسی بلند جدید به سبد محصولاتش اضافه کنه
مثل اکثر خودروسازان
چون بازار داره به اون سمت میره
sina
۱۹ مرداد ۱۳۹۸چهار ماه پیش پاسپورت رو معرفی کرد و الان چهارتا تا شایی بلند hrv و crv و پاسپورت و پایلوت رو داره
امیر
۱۹ مرداد ۱۳۹۸بجز nsx بقیه محصولات اکورا واقعا بیریختن لوکس ساز فقط آلمان هر چند خودم طرفدار هیچ کشوری نیستم
me84
۱۹ مرداد ۱۳۹۸.
با اومدن هوندا e الکتریکی، فروشش رشد میکنه. اگه با همون طراحی یه کراس اوور هم بده بیرون عالی میشه.
sina
۱۹ مرداد ۱۳۹۸هوندا با وجود یه هاچبک، دو تا سدان، یه وانت و چهارتا شاسی بلند سبد محصولاتش کاملا مفید و مختصر هست و احتیاجی به حذف محصولی نداره.
صرفا تمرکز بر معرفی نسل جدید و فیس لیف خودروها کافیه از دید من. ضمن اینکه افت فروش کلیش تقریبا هیچیه.
ازطرفی آکورا به احتمال زیاد با معرفی نسل جدید TLX تا چند روز دیگه ممکنه به تولید RLX پایان بده و دو تا سدان و دوتا شاسی بلند داشته باشه