هوندا اعلام کرد شیفت دوم تولید خود در کارخانهی اوهایو را بهصورت موقت تعطیل خواهد کرد.
این خودروساز ژاپنی گفته اقدام یاد شده برای آمادهسازی تأسیسات اوهایو به منظور تولید خودروهای الکتریکی شده در آینده ضروری است. البته هوندا اضافه کرده تولید این خودروها چند سال پس از راهاندازی دوبارهی شیفت تولید دوم انجام خواهد شد.
این خط تولید که بهصورت موقتی تعطیل خواهد شد در سال حدود ۵۵ هزار دستگاه خودرو تولید میکند که اکثر آنها از نوع آکورد سدان هستند. تولید کراس اوور CR-V نیز تحت تأثیر قرار میگیرد اما هوندا تولید این خودرو را در ایندیانا افزایش خواهد داد و البته همگام با این امر تولید سیویک نیز کاهش مییابد.
اگرچه کاهش تولید هوندا با تعدیل نیرو همراه نشده اما این برند جایگاه کارکنانی که تحت تأثیر این قضیه قرار گرفتهاند را تغییر خواهد داد. هوندا همچنین برنامه بازخرید داوطلبانه را برای برخی کارکنان در نظر گرفته است. واضح است که تعطیلی شیفت تولید دوم در کارخانهی یاد شده تولید پیشرانه و گیربکس را نیز تحت تأثیر قرار میدهد.
به نظر میرسد تصمیم اخیر هوندا با میزان فروش خودروهای سواری آکورد و سیویک ارتباط دارد. فروش آکورد در سال پیش افت حدود ۱۰ درصدی داشته و سیویک نیز کاهش فروش حدود ۱۴ درصدی را تجربه کرده است.
البته ژاپنیها میگویند تعطیلی شیفت دوم کارخانهای که به ساخت آکورد، آکورد هیبرید، آکورا ILX و TLX مشغول است به معنی دنبالهروی از سه خودروساز بزرگ دیترویت و حذف سدان ها از بازار نخواهد بود.
این واقعاً همان کار نیست زیرا تجارت ما هنوز هم بسیار قوی میباشد. این وضعیت به هر حال پیش آمده و با نگاه به میانمدت و طولانیمدت احساس میشود تصمیم صحیحی گرفته شده است. ما با تعطیلی شیفت دوم میتوانیم برای آینده آماده شویم.
هوندا به خودروهای الکتریکی شدهای که در این کارخانه تولید خواهند شد اشاره نکرده است. این خودروساز اخیراً مدلهای کلاریتی پلاگین هیبریدی، سلول سوختی و الکتریکی، آکورد هیبریدی و اینسایت هیبریدی را با برند خود در آمریکا عرضه میکند. آکورا NSX، MDX و RLX نیز مدلهای الکتریکی شدهی بازوی لوکس هوندا هستند.
جی کلاس مرسدس
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸همیشه ازشون خوشم اومده خصوصا طراحی فوق العادشون
امیر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸عاشق اکوردم
زیبا و با کیفیت و بسیار کاربردی
حیف
ali a
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸واقعا حیفه کاهش فروششون… از هر نظر حرفی واسه گفتن دارن. دلیلشم تب فروش suv هست…
sina
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸من این خبر رو کامل کنم با اجازه دوستان:
فروش هوندا آکورد در سه ماه اول سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافت، اما در سال جاری حدود ۴.۶ درصد افزایش یافته است. همچنین فروش هوندا سیویک نیز طی سال گذشته حدود ۱۴ درصد کاهش داشت، درحالیکه امسال با ۵ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۷۸ هزار و ۱۸۵ دستگاه رسید.
فروش هوندا CR-V در سه ماه اول ۲۰۱۹ با رشد ۶.۸ درصدی به ۸۷ هزار ۲۸۰ دستگاه رسیده است.
ho3ein
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸اکورد ماشینی هستش که من واقعا دوستش دارم و همیشه تو کلاس خودش از کمری و بقیه بیشتر می پسندمش
ولی این نسلشو نمیدونم چرا اینجوری طراحی کردن،ی جورر شده،اصلا به دلم نمیچسبه
برعکس کمری که نسل جدیدش واقعا زیبا شده،شایدم دلیل اصلی افت فروشش هم همین قضیه باشه،چون از نظر کیفیت و استهلاک با کمری تو ی رده هستن ولی انصافا طراحی کمری از این نسل اکورد خیلی زیباتره و مردم هم به سمت کمری کشیده شدن
جی کلاس مرسدس
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸چرا مگه چشه اینقدر قشنگه درسته کمری طراحیش خیلی بهتر شده ولی اینم طرحش عالیه نقص نداره واقعا شیک و پیکه
مانی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸شاید چشای من مشکل داره ولی هرچی نگاه میکنم آکورد خیلی خوشگلتر از کمریه
احمد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸اینکه میبینید هیوندا قسمتی از چراغ عقب سوناتا رو شبیه سیویک زده شاید دلیلش این باشه که یه گریزی بزنه به این هوندا که تو طراحی اجزای خودروهاتو داری شبیه هیوندا میزنی از جلو پنجره بگیر تا طراحی داخلی پس چیزی که عوض داره گله نداره