هوندا

نسخه هیبرید هوندا آکورد 2017

علی‌رغم سطح بالاتر مهندسی هوندا، مدل‌های هیبریدی این خودروساز هیچ‌وقت به عنوان یک رقیب جدّی برای تویوتا پریوس مطرح نبوده‌اند. شاید تنها در سال ۱۹۹۹، نسخه اولیه هوندا اینسایت هیبرید توانست با استفاده از یک موتور-ژنراتور متصل به یک موتور بنزینی ۳ سیلندر، برای چند ماه پریوس را در بازار امریکا پشت‌سر بگذارد. نسخه‌های هیبریدی هوندا آکورد در مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در سیستم پیشرانه از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور-ژنراتور استفاده می‌کردند که سه حالت رانندگی کاملاً الکتریکی، کاملاً بنزینی و ترکیبی بنزینی و الکتریکی برای آنها پیش‌بینی شده بود. در سیستم انتقال قدرت نیز خبری تعویض دنده نبود.

2017 Honda Accord Hybrid
۲۰۱۷ Honda Accord Hybrid
2017 Honda Accord Hybrid
۲۰۱۷ Honda Accord Hybrid
پس از یک سال دوری از بازار به دلیل انتقال خط تولید از اوهایوی امریکا به «سایاما» در ژاپن، هوندا در بهار امسال از نسخه جدید آکورد هیبرید مدل ۲۰۱۷ رونمایی می‌کند. این مدل متوسط ۴ در که در تمام ۵۰ ایالت متحده در دسترس قرار می‌گیرد، صاحب برخی بهینه‌سازی‌های در سیستم پیشرانه برای بهبود مصرف سوخت و عملکرد شده است. در حالی که هنوز از قیمت‌گذاری این مدل خبری منتشر نشده، هوندا از کمترین افزایش نسبت به ۳۰ هزار و ۱۴۰ دلار قیمت پایه آکورد هیبرید ۲۰۱۵ خبر داده است. البته برخلاف قبل، خبری از یک نسخه پلاگین نخواهد بود؛ چرا که هوندا برنامه دارد که یک مدل اختصاصی پلاگین عرضه کند.
2017 Honda Accord Hybrid
۲۰۱۷ Honda Accord Hybrid
در مدل جدید آکورد هیبرید، هوندا از یک سیستم پیشرانه هیبرید موسوم به «دو موتوره» استفاده کرده است؛ سیستمی که در آن یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر مستقیماً به یک موتور-ژنراتور (A) و از طریق یک کلاچ با کنترل کامپیوتری به دیفرانسیل جلو متصل است. موتور ژنراتور دوم (B) مستقیماً به دیفرانسیل ارتباط دارد. با  آزاد کردن کلاچ، امکان یک پیشرانه الکتریکی خالص با موتور B و توقف عملکرد انجین بنزینی فراهم می‌گردد. وقتی شارژ باتری خودرو خالی می‌شود، موتور A  انجین را به راه می‌اندازد و الکتریسیته لازم را برای موتور B استخراج می‌کند. در سرعت‌های بالاتر رانندگی، با درگیر کردن کلاچ امکان استفاده از پیشرانه انجین و موتور B فراهم می‌شود و در عین حال،  موتور A به تولید الکتریسیته برای B ادامه می‌دهد. در چهارمین حالت، هر دو موتور الکتریکی و موتور احتراق داخلی برای پیشرانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و تنها زمانی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که میزان شارژ مناسبی در پک باتری‌ها وجود داشته باشد.

2017-honda-accord-hybrid(10)

2017-honda-accord-hybrid(15)
در حالی که جزئیات فنی زیادی از این خودرو منتشر شده، ولی در حال حاضر می‌دانیم که آکورد هیبرید ۲۰۱۷ از پک باتری لیتیومی به همراه یک سیستم پیشرانه بهینه دو موتوره با عملکردی که در بالا شرح داده شد، استفاده می‌کند. به گفته هوندا، اصلاحات صورت گرفته برای موتور ۲ لیتری چرخه اتکینسون چهار سیلندر و دو موتور AC، موجب شده تا خروجی کلی سیستم به ۲۱۲ اسب‌بخار افزایش پیدا کند؛ قدرتی که به میزان ۱۶ اسب‌بخار بیشتر از مدل قبلی است. همچنین تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت آکورد هیبرید اندکی بهبود یافته‌اند و این خودرو هم‌اکنون در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر، جاده و به صورت ترکیبی، به‌ترتیب معادل ۴/۸، ۵ و ۴/۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

2017-honda-accord-hybrid(13)
امّا مطمئناً مدل ۲۰۱۷ تویوتا پریوس، مصرف سوختی بهتر از هوندا آکورد هیبرید خواهد داشت (هنوز آمار رسمی برای پریوس ۲۰۱۷ اعلام نشده است). ضمن اینکه به لطف استفاده از باتری‌های ارزان‌تر نیکل-متال-هیدرید در مدل تویوتا، شروع قیمت پریوس حدود ۴ تا ۵ هزار دلار با آکورد هیبرید اختلاف خواهد داشت.

هوندا به دلایلی نمی‌تواند به پای پریوس جدید برسد. نخست اینکه، این کمپانی هرگز نتوانسته میزان انتظارات از مدل قبلی آکورد هیبرید را برآورده کند. یکی از اقدامات کلیدی این برند برای ورود به قلمرو خودروهای اقتصادی و سازگار با محیط زیست، انتقال خط تولید هیبرید به ژاپن بوده است؛ جایی که دانش تولید بهتری وجود داشته و منابع تأمین‌کننده مناسب‌تری در دسترس قرار دارند. هوندا اگر بتواند ۲۸ هزار دستگاه از این هیبریدی‌ها را هر ساله به مشتریان تحویل دهد، از آن رضایت خواهد داشت؛ رقمی که باز هم تنها ۱۵ درصد از میزان حجم فروش پریوس در سال ۲۰۱۵ در ایالات متحده است. این در حالی است که اهمیت رقابت با نسخه‌های هیبریدی کمری، فورد فیوژن، شورولت مالیبو، کیا اپتیما و هیوندا سوناتا را نیز نباید نادیده گرفت. برخی آپگرید‌های نسخه فیس‌لیفت آکورد برای ۲۰۱۶ در این مدل جدید هیبرید نیز استفاده شده‌اند. آپشن سیستم اطلاعات و سرگرمی هوندا شامل یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی با عملکرد هر دو سیستم عامل اپل کارپلی و اندروید اتو در دسترس قرار گرفته است. همچنین مجموعه سیستم‌های دستیار راننده و تکنولوژی‌های ایمنی موسوم به “Honda Sensing” به صورت استاندارد در مدل هیبرید ارائه می‌شوند. این در حالی است که چراغ‌های جلو و عقب LED آبی‌رنگ منحصراً برای این مدل استفاده شده‌اند. به منظور باز کردن فضا برای بسته باتری‌ها، صندلی‌های عقب آکورد هیبرید قابلیت‌ جمع‌شدن ندارند و فضای صندوق عقب ۳۸۲ لیتری به اندازه ۵۶ لیتری کمتر از مدل‌های معمولی هوندا آکورد است. در آکورد هیبرید، سه سطح تریم پایه، EX-L و تورینگ ارائه می‌شوند. منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. محسن

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تغییر خاصی نسبت به مدل 2016 نکرده، ظاهرا برای مدل 2018 هوندا قصد داره به کل همه چیز این خودرو را تغییر بده. و یک خودرو کاملا جدید بیرون بده.

    این خودرو مدل بنزینی ش هم بسیار مصرف سوخت کمی داره، و نمی دونم چرا هوندا هیبریدی می سازه برای این مدل.

    من خودم باشم مدل بنزینی رو ترجیح میدم.

  2. king 918

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    داشبردش خیلی بزرگ و زیباست ………..

  3. بهنام طیبی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خیلی عالیه.خودروی مهندسی به این میگن.

  4. Reza.jz

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    یکی از ماشین هایی هست که امیدوارم مجوز ورود بگیره تا هر کی دوست داشت بتونه وارد کنه.حدود 120 تومن در میاد با عوارض صفر?از کمری خیلی بیشتر دوستش دارم

    1. محسن

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      خودروهای هوندا معمولا از کمری گرونتر هستند و الان ببینید کمری هیبریدی 190 تومن حدودا هست، پس مگر میشه این کمتر از کمری هیبریدی باشه قیمتش ؟
      اگر بیاد قیمتی که بهش می زارن بستگی به نوع اپشن بندی هم داره که شاید تو رنج 190 الی 220 تومن باید بشه با توجه به نوع ان

      متاسفانه شرکت فامیلی ضعیف عمل می کنه و قیمتها بالا با تاخیر زیاد در تحویل خودرو، کمتر کسی سراغ اکورد میره. البته امیدوارم قوی تر بشن، من خودم دوست دارم بیشتر اکورد بگیرم تا کمری. اما چند تا مورد هست که کمری شاید انتخاب بهتری باشه، البته در کشور ما فقط یکی قیمت کمتر و دیگری بازار بهتر، و خدمات بهتر و بورس بودن بیشتر. الان شما ببینید سایت باما را همش کمری هیبریدی هست برای فروش و نوعی رقابت هست بین فروشندگان، اما اکورد هر از چندگاهی یک فروشنده اگهی میزنه با قیمت گراف، بدون هیج رقیب و یا فروشنده دیگر. و بعد از مدتی هم اگهی محو میشه.
      چرا باید اینطور باشه ؟ چرا فروشنده و واردکننده های دیگر هوندا وارد نمی کنند ؟ و اکثرا تویوتا وارد میکنند ؟

  5. احمد باقری

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه همه خودروسازها باید تلاششون رو در زمینه هیبریدی و تمام الکتریکی انجام بدن، هر چه زودتر، بهتر.

  6. (*مهرداد*)

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    این اتومبیل همیشه برام قابل احترام بوده

  7. Reza.jz

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    اقا محسن گل شما درست میفرمایید.منظورم واردات شخصی بود چون فامیلی موتور مافیایی بقدرت ایر تویا نداره

  8. جوینده

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چون قیمت آکورد هیبرید با تعرفه پایین تری ترخیص میشه از سایر محصولات هوندا در ایران ارزون تر در میاد. حالا خودتان بگید امکانات بیشتر قدرت بیشتر مصرف کمتر ،ارزون تر ،کی دیگه سایر محصولات رو می خره. این دلیل وارد نکردن هیبرید آکورد هست .

  9. Ronin

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زیبا
    قوی
    وحشی
    بسیار راحت من یه ۲۰۱۵ دارم و امیدوارم ۲۰۱۷ وارد ایران بشه تا یکی دیگر هم بخرم
    من جلوی کارخانه HONDA سر تعظیم فرو میارم
    به هیچ عنوان قابل مقایسه با خودروهای دیگر ژاپن نیست…

  10. ماكان

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حدود یک ماهى هست که ماشینى رو عوض کردم
    ماشین قبلى من هوندا آکورد اسپورت ۲۰۱۶ بود و ماشین جدید من هوندا آکورد هایبرید تورینگ۲۰۱۷
    این دو ماشین از لحاظ ظاهر میشه گفت شبیه به هم هستند ولى اختلافات زیادى دارند
    شما از هوندا آکورد اسپورت نمى تونید انتظار خاصى داشته باشید
    به غیر از ظاهر اسپورت
    مصرف متوسط این ماشین تقریبا ۲۴ مایل براى هرگالن هست
    و مدل هایبرید ۴۴ مایل براى هرگالن
    تقریبا نصف مدل اسپورت
    مدل اسپورت میشه گفت یکى از کم امکانات ترین مدلهاى آکورد هست
    به خاطر طراحى آینه هاى بقل و فلاپ کنارماشین شما در ۸۰ مایل بر ساعت( تقریبا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت) صداى برخورد هواى بیشترى رو نسبت به مدل هایبرید می شنوید که تاثیر روانى زیادى داره
    مشخصا هندلینگ مدل اسپورت به خاطر رینگ و لاستیک از مدل هایبرید بهتره ولى سوارى و نرمى مدل هایبرید بهتره
    چون این دو ماشین رو میشه با امکانات مشابه تهیه کرد( در دو مدل بنزینى و هایبرید) اکتفا مى کنم فقط به اختلاف بنزین و شتاب
    تجربه شخصى
    مدل پایه بنزین سوز آکورد عکس العمل ضعیف ترى نسبت به فشار دادن پدال و عکس العمل خودرو نسبت به مدل هایبرید داره
    و این مسئله به شدت در کوچه هایى که مجبور به دور زدن درش بودم که باید چند بار عقب و جلو مى رفتم مشخص بود که این عکس العمل به شدت در مدل هایبرید سریع تره
    از لحاظ شتاب مدل هایبرید نسبت به مدل اسپورت(مدل اسپورت نزدیک به ۵ اسب بخار قوى تر از مدل معمولى هست که فکر مى کنم تو ایران وارد نشده) به اندازه محسوسى این شتاب بیشتره که با این موتور ۲ لیترى و یک موتور برقى خیلى جذاب هست
    تستى که من با مدل اسپورت داشتم با بنزین سوپر(اکتان۹۱) ۹:۳ بوده
    و با همون بنزین با مدل هایبرید ۷:۴
    با شرایطى شبیه(در یک جاده مشخص)
    و با یک سرنشین(فقط راننده)
    البته من تو امریکا زندگى مى کنم از اونجایى که ماشین رو دوست دارم به این نکاتش یه کم توجه مى کنم

  11. هومن

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    مدل 2017 این خودرو مگه اومده تو ایران؟ امیدوارم گلرنگ فامیلی یه کم به خودش بیاد و تبلیغات این برند رو بیشتر کنه و یه کم قوی تر عمل کنه چون واقعا حیفه این برند خوبه، لیاقتش بیشتر از این هاست بعد از چندین سال این برندای محبوب و خوب مثل میتسوبیشی و هوندا وارد شدند پس قدرشون رو بدونید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا