در میان شاسیبلندهای گران و بزرگ امروزی، سدانهای میان سایز معقولتر از همیشه به نظر میرسند و حالا بهترین نمونههای باقیمانده از این ماشینها را گرد هم جمع کردهایم.
همه میدانیم که این روزها شاسیبلندها و پیکاپها به خودروهای محبوب بازار تبدیل شدهاند و شاید کسی دیگر به سدانها توجهی نکند اما این خودروها هنوز هم تولید میشوند و گزینههایی قابلاعتماد برای والدین و رانندگان تاکسی اینترنتی هستند؛ بنابراین، با معرفی نسل جدید هوندا آکورد، مقایسهای را بین این سدانهای بازار ترتیب دادهایم. برای این رقابت ما قیمت پایین ۳۰ هزار دلاری را ملاک قرار دادهایم و از پیشرانههای هیبریدی و پکیجهای آپشن گران که باعث افزایش قیمت میشوند صرفنظر کردهایم.
نسل یازدهم آکورد با تیپ EX به این رقابت آمده است. ازآنجاییکه تیپهای بالایی این خودرو فقط با پیشرانهٔ هیبریدی عرضه میشوند، EX بالاترین تیپی است که میتوان با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ پایه خرید. این خودرو با قیمت ۳۰,۷۰۵ دلار، ارزانترین عضو گروه محسوب میشود. هیوندای چندی پیش فیسلیفت سوناتا را معرفی کرد اما این نسخه هنوز در ایالاتمتحده عرضه نشده و بنابراین سوناتا مدل ۲۰۲۳ تیپ SEL پلاس با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو در آزمایش ما حاضر شده است.
سوبارو لگاسی برای مدل ۲۰۲۳ یک بهروزرسانی را تجربه کرده و پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تخت توربو را به تیپ اسپرت اختصاص داده است. این قویترین مدل لگاسی است و با قیمت ۳۴,۹۱۵ دلار، گرانترین خودروی این رقابت بهحساب میآید. در آخر هم به پرفروشترین خودروی این کلاس یعنی تویوتا کمری میرسیم که با تیپ SE، تجهیزات اندک، قیمت ۳۰,۹۸۱ دلار و سامانهٔ چهارچرخ محرک به میدان آمده است. ما از شورلت مالیبو، کیا K5 و نیسان آلتیما هم برای این مقایسه دعوت کردیم ولی خودروسازان مدلهای مذکور را در اختیارمان قرار ندادند تا رقابت را با چهار خودرو برگزار کنیم.
مقام چهارم: سوبارو لگاسی
نقاط قوت: پیشرانهٔ قدرتمند، صندلی عقب جادار، تجهیزات زیاد
نقاط ضعف: هندلینگ ضعیف، گرافیک قدیمی نمایشگر، قیمت بالا
هرچند سدان لگاسی فاقد روکشهای پلاستیکی بدنه است و مثل دیگر محصولات سوبارو حال و هوای کراس ندارد اما طبق سنت سوبارو، بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. این ماشین همچنین به خاطر صندلی عقب راحت، لیست سخاوتمندانه آپشنها و شتاب سریع به لطف پیشرانهٔ توربوشارژ ۲۶۰ اسب بخاری، امتیاز کسب کرد اما این تمام ماجرا نیست. درحالیکه شتاب صفرتاصد زیر شش ثانیهای لگاسی با نام تیپ اسپرت آن همخوانی دارد، با یکبار چرخاندن فرمان همهچیز عوض میشود. با این حجم از بادیرول و شیرجه هنگام ترمز گیری، شاید بهتر باشد سوبارو ارتفاع لگاسی را هم کمی افزایش دهد و مثل مدلهای دیگر خود نشان ویلدرنس را روی آن بچسباند تا یک سدان کراس خلق شود!
لگاسی همچنین پرمصرفترین عضو گروه بود و گیربکس CVT بهخوبی منحنی گشتاور موتور را مدیریت نمیکرد و به همین دلیل، تأخیر توربو بیشتر احساس میشد. علاوه بر این، سوبارو در نمونهٔ مورد آزمایش بیشترین قیمت را داشت که با توجه به ترکیب نامطلوب متریال داخلی و گرافیک قدیمی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، قابل توجیه نبود. بهطورکلی، سوبارو لگاسی با چیزی که باید از این ترکیب قطعات حاصل شود بسیار فاصله دارد. این خودرو تمام عناصر مناسب را در اختیار دارد اما نتیجهٔ کار به دلیل عدم هماهنگی قدرت پیشرانه با هندلینگ و شاسی آرام، سدانی را خلق کرده که با خودش در تضاد است.
مقام سوم: تویوتا کمری
نقاط قوت: مصرف سوخت مناسب، شاسی مناسب، کنترلهای داخلی مناسب
نقاط ضعف: کابین پرسروصدا، تجهیزات کم، شتاب تنبل
وقتی کسی میگوید سدان خانوادگی، اکثر مردم به یاد کمری میافتند. در این ماشین کمکفنرها بهخوبی تنظیم شده و فرمان برای برقراری تعادل بین سواری رضایتبخش و هندلینگ مناسب، وزن خوبی دارد. بااینحال، کمری با فقدان سیستم کیلس و طراحی قدیمی داشبورد با آمپرهای آنالوگ و نمایشگر لمسی کوچک ۷ اینچی که از سال ۲۰۱۲ آمده، سن بالای خود را نشان میدهد. البته به لطف تعداد زیادی دکمه و کنترلهای فیزیکی، سدان سالخوردهٔ تویوتا حداقل ارگونومی خوبی دارد.
قوای محرکهٔ کمری با تنها پیشرانهٔ تنفس طبیعی این جمع، همیشه یک قدم از رقبا عقبتر است. موتور چهار سیلندر پرسروصدای این ماشین بهخوبی با گیربکس هشت سرعته که تمایلی به معکوس دادن ندارد هماهنگ نشده است. این بهعلاوهٔ وزن اضافی سامانهٔ چهارچرخ محرک، کمری را به خودروی تنبلی تبدیل کرده است درحالیکه تویوتا پس از سوبارو بیشترین مصرف سوخت را دارد. درمجموع، نسل کنونی کمری شش سال سن دارد که زمان زیادی است و باید منتظر نسل بعدی آن بمانیم.
مقام دوم: هیوندای سوناتا
نقاط قوت: طراحی جذاب، کابین لوکس، پرفورمنس قدرتمند
نقاط ضعف: پیشرانهٔ خشن، پدال ترمز فاقد احساس، شاسی ناآرام
با طراحی بیرونی جذاب و توجه چشمگیر به جزئیات در داخل، هیوندای تنها سدان این جمع است که گرانتر از آنچه هست به نظر میرسد. هرچند در داخل خودرو مقداری پلاستیک خشک به چشم میخورد اما سوناتا با دریچههای تهویه و پورت USB برای سرنشینان عقب، کنترلهای لوکس سیستم تهویه، کارکرد مناسب نمایشگر لمسی و صفحه آمپر دیجیتالی، این مشکل را جبران میکند؛ اما خوبیهای سدان هیوندای به تجربهٔ رانندگی آن سرایت نکرده است و هرچند پیشرانهٔ ۱۸۰ اسب بخاری آن با وجود کمترین قدرت در گروه، دومین شتاب سریع را فراهم میکند اما بهاندازهٔ موتور آکورد نرم کار نمیکند. این پیشرانه هنگام شتاب گیری سریع، غرغر زمختی ساطع و ارتعاشاتی را روانهٔ کابین میکند.
همچنین هرچند سوناتا بهترین شتاب جانبی و مسافت توقف گروه را ثبت کرد اما در آزمایش هندلینگ هرگز با آن راحت نبودیم. ساختار خودرو نسبت به دیگر خودروها سست احساس میشود و آرامش آکورد و کمری را در جادههای پردستانداز ندارد. علاوه بر این، پدال ترمز احساس چوبی دارد و فرمان فاقد بازخورد مناسب است. این یعنی سوناتا هرچند سریع است اما راننده را درگیر نمیکند. اگرچه در یک سدان خانوادگی اینها ایرادات بزرگی بهحساب نمیآیند اما مانع از پیروزی سوناتا در رقابت ما میشوند.
مقام اول: هوندا آکورد
نقاط قوت: هندلینگ و سواری متعادل، قوای محرکهٔ نرم
نقاط ضعف: برخی متریال سطح پایین در داخل، کمبود تجهیزات
نسل جدید آکورد همچنان در صدر این کلاس قرار میگیرد اما بدون مشکل نیست. کاهش هزینهها بهوضوح در این نسل و خصوصاً نسخههای غیرهیبریدی دیده میشود. فقدان روکش چرمی فرمان، ارزان بودن تیپ EX را فریاد میزند و فراوانی پلاستیکهای خشک، نمایشگر لمسی کوچک ۷ اینچی و صندلیهای عقب خشک، حال و هوای خودروهای کرایهای را ایجاد کردهاند. علاوه بر این، رینگهای ۱۷ اینچی کوچک آکورد فقر تجهیزات آن را در ظاهر هم نشان خواهند داد. بااینحال، پشت فرمان همهٔ این کاستیها جبران میشود و درحالیکه سوناتا در داخل حال هوای خودروهای لوکس را دارد، رانندگی آکورد شبیه خودروهای سطح بالاتر احساس میشود.
سواری خودرو در بزرگراه عالی است، فرمان وزن خوبی دارد و گیربکس CVT که خیلی نرم عمل میکند، از گشتاور دور پایین پیشرانهٔ توربوشارژ بیصدا بیشترین بهره را میگیرد. هوندا اما نهفقط به خاطر احساس و رفتار مناسب روی جاده بلکه به دلیل بهترین مصرف سوخت و بزرگترین صندوق بار هم امتیاز میگیرد. علاوه بر این، سدان هوندا قیمت کمتری نسبت به بقیه دارد که تا حدی کمبود امکانات و تجهیزات آن را جبران میکند؛ بنابراین، آکورد همچنان در قبال قیمت چیزهای بیشتری نسبت به رقبا ارائه میکند.
مقایسه مشخصات فنی
هوندا آکورد | هیوندای سوناتا | سوبارو لگاسی | تویوتا کمری | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری I4 توربو | ۱.۶ لیتری I4 توربو | ۲.۴ لیتری H4 توربو | ۲.۵ لیتری I4 |
قدرت | ۱۹۲ اسب بخار | ۱۸۰ اسب بخار | ۲۶۰ اسب بخار | ۲۰۲ اسب بخار |
گشتاور | ۲۶۰ نیوتن متر | ۲۶۵ نیوتن متر | ۳۷۵ نیوتن متر | ۲۴۷ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۸ سرعته اتوماتیک | CVT | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو | جلو | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۳ ثانیه | ۷.۱ ثانیه | ۵.۷ ثانیه | ۷.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۷ ثانیه | ۱۵.۵ ثانیه | ۱۴.۳ ثانیه | ۱۵.۸ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ کیلومتر | ۵۶.۱ متر | ۵۳.۳ متر | ۵۶.۹ متر | ۵۳.۶ متر |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۲۵ کیلومتر/ساعت | ۲۲۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۷ کیلومتر/ساعت |
شتاب جانبی | ۰.۸۵ جی | ۰.۸۶ جی | ۰.۸۰ جی | ۰.۸۵ جی |
وزن خالص | ۱۴۷۰ کیلوگرم | ۱۵۲۰ کیلوگرم | ۱۶۸۷ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۲۹ میلیمتر | ۲,۸۴۰ میلیمتر | ۲,۷۵۱ میلیمتر | ۲,۸۲۴ میلیمتر |
طول | ۴,۹۷۱ میلیمتر | ۴,۹۰۰ میلیمتر | ۴,۸۵۴ میلیمتر | ۴,۸۹۴ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۶۲ میلیمتر | ۱,۸۵۹ میلیمتر | ۱,۸۳۹ میلیمتر | ۱,۸۳۹ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۵۰ میلیمتر | ۱,۴۴۵ میلیمتر | ۱,۵۰۱ میلیمتر | ۱,۴۵۰ میلیمتر |
مصرف سوخت | ۷.۳ لیتر ترکیبی | ۷.۶ لیتر ترکیبی | ۹.۰ لیتر ترکیبی | ۸.۱ لیتر ترکیبی |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ لیتر | ۴۵۵ لیتر | ۴۲۵ لیتر | ۴۲۵ لیتر |
قیمت پایه | ۳۰,۷۰۵ دلار | ۳۳,۳۹۰ دلار | ۳۴,۹۱۵ دلار | ۳۰,۳۵۵ دلار |
قیمت تستشده | ۳۰,۷۰۵ دلار | ۳۳,۶۰۰ دلار | ۳۴,۹۱۵ دلار | ۳۰,۹۸۱ دلار |
Ben
۲۵ مرداد ۱۴۰۲فقط کمری تنفس طبیعی و بی درد سر.
X
۲۵ مرداد ۱۴۰۲تو اینجا بنزین یورو 2 با تفاله میزنی بقیه جاهای دنیا بنزین مناسب برای موتور توربو وجود داره
مانی
۲۵ مرداد ۱۴۰۲برای داخل ایران بهترین سدان وارداتی به نظرم تویوتا کمری هست.چون همانطور هم که شما گفتید نگهداری خودروهای با موتور تنفس طبیعی در ایران کم دردسر تر از خودروهای با موتورهای توربو هست.ولی در خارج از ایران،انتخاب من هوندا آکورد خواهد بود.چون آکورد به نظرم یک سدان نسبتا کامل در کلاس میان سایزها هست.
محمدهادی
۲۶ مرداد ۱۴۰۲فقط فقط آکورد سلطاااان
لامصب عحب چیزی ساخته
تویوتا کمری دیگه برای رقابت با اعجوبه ی بی دردسر و کم خرج هوندا خیلی قدیمیه
زورش به جدیدترین تلاش مهندسی شده ی هوندا نمیرسه،باس بره از اول جراحی شه بیاد جلو
کرگدن باواریا
۲۵ مرداد ۱۴۰۲واقعا چرا ؟ چرا چرا چرا چرا وقتی ژاپنی هست بری سمت کره؟؟ نه چرا واقعا؟
اسم سوبارو لگاسی “legacy” کافیه تا هزار تای کره رو بخره آزاد کنه فقط اسمش ! کاری با پیچ و مهرش ندارم
خریدن هیوندای از سر ناچاری هست ، شک نکنین خصوصا جدیدا که هم کیفیت فنی افت کرده هم طراحی …ده
Car love
۲۵ مرداد ۱۴۰۲چه ناچاری خوبی😍،باعث شده گروه هیوندای کیا رتبه سوم فروش جهانی بشه سال ۲۰۲۲
و این ناچاری ادامه داره چون امسالم رتبه سوم فروش جهانی رو حفظ کرده اونم با ۱۲ درصد افزایش فروش.۳ چرخه سازان اون پایین 💔
https://www.focus2move.com/world-car-group-ranking/
https://www.focus2move.com/world-car-group-ranking-2022/
قدرت لینک،ویرانگره 😂
پیام
۲۶ مرداد ۱۴۰۲تویوتا هر چی داره از قدیمش هست! وقتی تو ماشین الکتریکی با سر سقوط کرد، بازم ازین لینکا بذار. گرچه قبلا رکورد فروش دست فولکس واگن بوده! اونم چندین سال پیاپی. تنها برند ژاپنیتون اینه که قطعا روزای سختی در انتظارش هست!
Amir Abbas
۲۶ مرداد ۱۴۰۲تویوتا هرچی داره از قدیمشه پیام خان؟ لابد ماشین های الانش بی کیفیتن😂😂. فکر کنم این اکانت کارلاوت هم مخصوص منحرف کردن بحث ها از طریق لیتک گذاشتنه، درسته😂😂. چون اگه حافظت یاری کنه من اصلا از ارزش تویوتا حرف نزدم ولی با همین اکانت کارلاو اومدی برای من و حسین از ارزش سامسونگ حرف زدی و چندین بار هم تکرار کردی که من از ارزش تویوتا حرف زدم😂😂. اصلا سامسونگ چه ربطی به تویوتا داره من موندم. و در آخر بگم پیام خان تو و این مولتی هات و غیر مولتی هات حسابی نابود شدی توسط من و حسین و نوید. انصافا عشق کردم آقا حسین از اینکه اون لینک تویوتا رو گذاشتی تو پست مقایسه پاترول و لندکروزر. دمت گرم. ژاپن فقط تویوتا داره 😂😂😂 پس هوندا و نیسان که فروش برندشون از هیوندای بالاتر بود طبق مطلب خود پدال( دقت کن فروش برند گفتما، نیای دوباره بگی هیوندای لودر و مته میزنه🤣) و همچنین سوبارو که برای اولین بار تو تاپ 10 آمریکا بود مال پدر گرامی شما هستن. صحیح 🤣🤣🤣. حالا برو عزاداری کن
محمد
۲۵ مرداد ۱۴۰۲سوناتا پای به پای بقیه داره رقابت میکنه تازه اینجا نسخه قبل فیس لیفتش بود و نویسنده که ماشین رو تست کرده رتبه دوم رو بهش داد ، تو اصلا این نسل رو از نزدیک دیدی که به این نتیجه رسیدی که کسی که با قیمت مشابه سوناتا میخره تفنگ رو سرش گذاشتن و مجبوره؟ تصور اینا از ماشن کره ای پراید مدل ۷۴ هست ، واقعا جو سایت به فنا رفته
محمدهادی
۲۶ مرداد ۱۴۰۲اگه شورولت مالیبو،نیسان آلتیما هم بود رقابت خیلی جذاب تر هم میشد
من نمیدونم قبلا تو این سطح آلمانی هام چند تا نماینده داشتن،واقعا همه شون محو شدن؟؟
یادمه فولکس یه گزینه داشت،آئودی داشت،اوپل هم داشت،فیات هم داشت،سئات اسپانیا هم گاهی اوقات شرکت میکرد،من یادمه یه زمانی حدود ۱۰ دوازده بازیگر شش دنگ داشت این رقابت سدان های خانوادگی
NAVID۰۰۹۸
۲۶ مرداد ۱۴۰۲( تصور اینا از ماشین کرهای پراید مدل ۷۴ هست ) !!!!
😂😂😂
بدبختی اینجاست که ای کاش ماشین کرهایهای الان در حد پراید ۷۴ بودن و اگر نه شاید میشد به آیندشون اُمیدوار شد !
محمد
۲۶ مرداد ۱۴۰۲عه نوید تو مگه کلاس تابستونی نبودی ، آبمیوت رو خوردی برو کلاس کارآفرینی پسر خوب
امیر
۲۶ مرداد ۱۴۰۲تو کل کلتون شرکت نمیکنم .ولی از سره ناچاری رو خوب اومدی.😂
پیام
۲۵ مرداد ۱۴۰۲سوناتا از همه سرتره
محمدهادی
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ازهمه؟؟
داداش وقتی جایی که نام هایی مثل لگاسی و آکورد وجود دارن هرگز چنین اشتباه بزرگی رو مرتکب نشو…
دیا
۲۵ مرداد ۱۴۰۲خیلی دلم به حال خودم و این مردم میسوزه. فقط باید بشینیم و نگاه کنیم و نظر بدیم. مثل بچه ها شدیم که با شور شوق در مورد ارزوهای محال حرف می زنیم در حالی که حق ما خیلی خیلی بیشتر از اینهاست.
کرگدن باواریا
۲۵ مرداد ۱۴۰۲👍👍👍👍👏👏👏
کمترین حقوق ایالت متحده آمریکا سالی ۳۰ هزار دلاره
یعنی یه جوون ۲۰ ساله هرجا استخدام شه کمش این ماشینا زیر پاشه… در عرض یک سال ! ما هم نظر بدیم مسخره کنیم تعصب بکشیم سر چیزی که نداریم و شاید هیچ وقت نخواهیم داشت
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ مرداد ۱۴۰۲فکر می کنم سالی 30 هزار دلار به یک دانشجو یا نوجوان پرداخت بشه
کارگر فول تایم با تحصیلات دیپلم و بدون تخصص، حدود ماهی 4 هزار تا 5 هزار دلار حقوق می گیره که تفریبا 50 تا 60 هزار دلار در سال هست
البته این اطلاعات من از شنیدههای دوست و آشنایان مقیم اونجاست و نمیدونم چقدر درسته
بهزاد
۲۵ مرداد ۱۴۰۲کارگر ساده بدون مهارت یا تحصیلاتی در مشاغل معمولی ساعتی حقوق میگیره و میانگین حدودا ۱۵ دلار برای هر ساعت دریافتی داره و کارفرماها به خاطر شرایط بیمه و مالیات و… در هفته ۴۰ ساعت کار میکشن و نمیزارن ساعت کاری بیشتر بشه که میشه ۶۰۰ دلار در هفته و ۲۴۰۰ دلار در ماه.
در صنعت خودرو آمریکا اوضاع دستمزد متفاوته و میانگین پرداختی به کارگر معمولی حدود ۲۵ دلار در یک ساعت هست و با اضافه کاری میتونن ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار در سال دریافتی داشته باشند و البته پرداختی شرکت ها متفاوته و کمترین حقوق و دستمزد مربوط به شرکت تسلاست ، چون این شرکت جزو اتحادیه نیست برای هر ساعت حدود ۱۷ دلار پرداخت میکنه.
مثلا میانگین دریافتی کارگر صنعت خودرو در چین سالی ۱۲ هزار دلاره و در آلمان ۳۵ هزار دلار.
اگر در آمریکا در صنعت خودرو دارای تخصص باشی براحتی میشه سالی ۸۰ الی ۱۰۰ هزار دلار دستمزد دریافت کرد و بدون تخصص و هنر در مشاغل دیگر با ماهی ۲ الی ۲۵۰۰ دلار شرایط زندگی بسیار سخت میشه.
میزان حقوق در آمریکا ساعتی ۱۲ تا ۱۸ دلار هست برای یک کارگر معمولی.
اشکان
۲۶ مرداد ۱۴۰۲یک سال ام لازم نیست منتظر بمونی ، اینارو اقساطی میخرند کشورهای سر و پا دار…..۵ سال پرداخت کنی میشه ۵,۰۰۰ دلار با ماهی ۴۵۰ دلار!!
Muty
۲۸ مرداد ۱۴۰۲نه بابا عمرا به کارگر 5هزار تا بدن!!!
ساعتی 15_10 دلار
ماهش حدود 2500 تاس البته برای کارگر ساده رو عرض میکنم
Moro
۲۵ مرداد ۱۴۰۲عشق
چه موتور
چه ماشین
اگر شخصیت باوقار و به دور از هیاهو داری
فقط و فقط هوندار.
اگر پولت زیادیه که نقل حدیث دیگر است
محمد
۲۵ مرداد ۱۴۰۲آکورد همیشه جزو بهترین های این کلاس بوده نمیدونم چرا اینقدر بهش کم لطفی میشه ، جای مزدا ۶ و بقیه خودروهایی که تو متن ازشون اسم برد خالی بود فکر کنم مالیبو مدل پایش زیر ۳۰ هزارتا باشه و ارزون ترین ماشین این رقابت میشد
NAVID۰۰۹۸
۲۶ مرداد ۱۴۰۲اینم یه شعر تفت دادن دیگه از ترول اعظم !
تو کامنت بالاییش سنگ لگن کرهای به سینه میزنه و اینجا … ژاپنیها رو میماله !
علی
۱ شهریور ۱۴۰۲طرف هر چی بگه به کتاب اشعار شما نمیرسه 😏 شاعر اعظم سایت خودتی با اختلاف چند هزار کامنت بدون عقل و منطق و سواد
رضا
۲۵ مرداد ۱۴۰۲کمری رو ترجیح میدم بخاطر اطمینان خاطری که نسبت به برند تویوتا دارم.
البته داشبورد هوندا واقعا زیباست.
Amirmohammad
۲۵ مرداد ۱۴۰۲جالب بود،دوست داشتم اپتیما هم تو رقابت میبود چون بنظرم از سوناتا بهتره و بین اینا بهترین طراحی رو هم داره
اکورد چندین ساله که کم نقص ترین ماشین این کلاسه و فقط بنظرم نسل جدیدش تو طراحی بخصوص طراحی عقل ضعیف کار کرد و تو این مورد از رقبا عقب تره بخصوص کمری و اپتیما و مزدا 6
phonix
۲۵ مرداد ۱۴۰۲اتفاقا نظر من برعکسه اینجا هیوندایی از کیا بهتره البته ماشینای کیا یه حس لوکس بیشتری نسبت به هیوندایی دارن که اونم بستگی به نظر و علاقه افراد داره ولی تو این سگمنت همین سوناتا رقیب اصلی ژاپنیاس
Amirmohammad
۲۵ مرداد ۱۴۰۲نظر من عکسشه.شما تو ایران سوار سورنتو و سانتافه بشو جفتشو مقایسه کن،سورنتو برتری داره کاملا،تو همین ایران سوار سوناتا و اپتیما بشو،اپتیما برتری داره
اما توی فروش جهانی همیشه محصولات کیا زیر سایه هیوندای قرار گرفتن البته این وضعیت بهتر شده، در صورتی تو مقابسه اپتیما نسل جدید و سوناتا برتری ها تو مقالات با اپتیما بوده
phonix
۲۵ مرداد ۱۴۰۲سوار سانتافه شدم سوار سورنتو هم شدم سورنتو سنگین تره بزرگ تره لوکس تره طراحی داخلش عایق خیلی بهتری داره کابینش
همون طور که گفتم محصولات کیا تو حدودی از هیوندایی لوکس ترن
تنها برتری سانتافه به سورنتو اگر بحث طراحی رو ملاک قرار ندیم که سلیقه ایه موتورش هست اونم بیشتر بخاطر اینکه نسلی که تو ایران هست موتور سورنتو برای ابعاد و وزنش یکم ضعیفه
امار فروش هم اصلا ماجرای متفاوت داره ملاک خریدار ها چیز های مختلفی مثل بازار فروش دسته دوم و تعداد نمایندگی و خدمات و روش لیزینگ و… هست اگر این دوتا کپ هم دیگه بودن که هیوندا باید همون موقع که کیا رو گرفت منحلش میکرد تا براش رقیب نشه تفاوت دارن من سر حرفم هستم به نظر کیا لوکس تره و بهتره شما ev6 و ایونیک 5 رو مقایسه کن یه پلتفرم ولی دو سری متفاوت طراحی
من اونجا گفتم هیوندا بهتره منظورم صرفا سوناتا و اوپتیما بود سوناتا از پس نیاز خریداراش بر میاد به اندازه کافی لوکسه ظاهر جونی داره ( شاید تا حدودی فضایی ) و کار راه بندازه من خودم باشم بین سوناتا و اوپتیما حتمی سوناتا برمیدارم
علی
۱ شهریور ۱۴۰۲این مقایسه مربوط به بازار امریکاس جایی که سوناتا بسیار محبوب تر و پرفروش تر از کیا اپتیما هست . فروش کیا کی فایو خیلی پایین نسبت به سوناتا در بازار امریکای شمالی
Reza
۲۵ مرداد ۱۴۰۲چند وقت پیش هوندا آکورد رو تست زدم، کابین خیلی آرام و بی صدا بود دقیقا مثل خودروهای کلاس سطح بالاتر و مصرف سوخت هابیرید هم ۴۰ مایل برای یک گالن بود که خیلی عالیه. چون
چند تا چیز که دوست نداشتم که رادیو ماهواره ای و گرم کن فرمان در هیچ تیپ های عرضه شده توی آمریکا وجود نداره برای ماشینی که چهل هزار تا پول می دی بنظرم یه عیبه. و در نهایت طراحی خیلی ساده اون من رو از خرید منصرف کرد.
دوستم دو هزار و نوزده کمری رو خرید بیست و چهار هزار تا با ماهی چهار صد تا قسط و با بیمه و سوختش ماهی ششصد تا سر هم میده، برای خرید یه ماشین نو الان با قسط و سایر هزینه ها باید ماهی هزار تا شل کنی که بنظرم خیلی زیاده. هم ماشین گرون هم سود ها خیلی زیاد شده.
منتظر تسلا۳ ۲۰۲۴ هستیم ببینیم پروژه هایلند چطور از آب در میاد.
X
۲۵ مرداد ۱۴۰۲مهندس نظرت درمورد رابطه فولادی شدن رینگ دنا با الکتریکی شدن هواپیما رو هم بگی عالی میشه
فرامرز
۲۵ مرداد ۱۴۰۲به نظر من همیشه نتیجه رو بازار مشخص کرده و میکنه
ابوالفضل
۲۵ مرداد ۱۴۰۲چرا مزدا نیست
مهردادکمال
۲۵ مرداد ۱۴۰۲۱کمری۲اکورد۳لگاسی ۴سوناتا
این انتخاب منه چون کمری توربو. نیست و بی دردسرتره بخاطر موتور تنفس طبیعی اونو بالاتر از اکورد تازه نفس گذاشتم
علی
۱ شهریور ۱۴۰۲دوست عزیز در بازار جهانی بنزین یورو شش با کیفیت بالا برای موتور های توربو وجود نداره پس مشکل و دردسری وجود نداره .! و موتور تنفس طبیعی در سال ۲۰۲۳ ضعف محسوب میشه در برابر رقبای توربوشارژ 😐
علی
۱ شهریور ۱۴۰۲در کامنت قبل اشتباه تایپ شده . نداره = داره
در بازار جهانی بنزین یورو شش با کیفیت بالا برای موتور های توربو وجود داره .
sinasvj
۲۵ مرداد ۱۴۰۲اسم cvt میاد بدنم به لرزه میوفته وگرنه اگه گیربکس آکورد at بود انتخابم آکورد میبود پس با این حال کمری خداست تو این جمع
M.83
۲۵ مرداد ۱۴۰۲بنظرم کمری بهترین میان سایزه
Fy
۲۵ مرداد ۱۴۰۲تو اینا من کمری رو ترجیح میدم
سالار فصل
۲۵ مرداد ۱۴۰۲260 اسب
375 گشتاور
شتاب 5.7
بعد حتی توی این سایت هم سوناتا بیشتر از لگسی رای اورده
دلایل مضحگ: گرافیک قدیمی….
انتخاب اول و آخرم لگسی در این لیست
امیر
۲۵ مرداد ۱۴۰۲من خودم تویوتا دارم و طرفدار ماشین های ژاپنی هستم ولی سوبارو برند درجه یکی بین بقیه خودروسازان ژاپن نیست ! شما نگاه کیفیت کابینش بکن ! حتی از سوناتا کره ای هم پایین تر ، هم چیز که شتاب نیست ! اگه به شتاب باشه با این بودجه تسلا مدل ۳ بیس خرید که تو شتاب همه درونسوز های این رده قیمتی ( و حتی کمی بالاتر هم ) قورت میده پس آیا میشه بگیم تسلا با اختلاف از همشون بهتر ؟!! قابلیت اطمینان ، کیفیت ساخت و خیلی چیز های دیگه باید در خرید یک خودرو لحاظ بشن
Ehsan
۲۵ مرداد ۱۴۰۲مضحک یعنی اینکه کسی که هیچکدوم رو سوار نشده بیاد نظر کسایی که همشون رو سوار شدن و تازه تخصصشون هست رو رد کنه!
سوناتا که نه فقط تو این سایت بلکه تو فروش جهانی فروشش تقریبا پنج برابر لگاسیه
دلیلی برای انتخابش نیست،اینجا که آخر شد،طراحی به شدت قدیمی،کابین عجیب و متناقض،مانیتورش تسلایی و به روزه بعد باقی قسمت های کابین انگار برای ماشین سال ۲۰۱۲ هست! طراحی بیرون هم که هیچ
شتاب هم تو این کلاس اولویت چهارمه نهایت،گرچه کمری و سوناتا و غیره هم نسخه های قوی تر دارن که بالای ۲۵۰ اسب بخارن و شتاب بهتر از لگاسی
تو متن هم هیچ جاش هیچ برتری نسبت به رقبا نداشت،نه متریال نه هندلینگ نه سواری،نه راحتی،فقط شتاب،خیلی مشخص بود رتبش
سالار فصل
۲۶ مرداد ۱۴۰۲شاید سوار شده باشم
امیر
۲۵ مرداد ۱۴۰۲این نسل جدید آکورد خیلی عالی شده !! هر کی تو یوتیوب برسیش کرده ازش لذت برده ، میگن سواری خیلی نرم و راحتی داره و تو نسخه هیبریدی شتابش زیر ۶/۵ ثانیه هست ! که برای یه سدان اقتصادی پرفورمنس خیلی خوبیه
۲۵ مرداد ۱۴۰۲خوشبحال اونا که میتونن بخرن
من دیروز تو یه بازیmadout2 تویوتا کمری خریدم دارم از ذوق میمیرم 😐
Ehsan
۲۵ مرداد ۱۴۰۲فقط اینا که میگن کمری چون توربو نیست و دردسر نداره! اینا هنوز تو فاز بنزین یورو ۲ ایرانن فکر کردن اروپا و امریکا هم مثل اینجاس!!!!
خیلی از ماشینای توربو تو ایران هم حتی با این بنزین داغون باز مشکلی ندارن،یه دید کلیشه و الکی هست که بعضیا فکر میکنن توربو یعنی هر روز تعمیرگاه! اتفاقا ماشینای تو این کلاس توربو بهتره واسشون گرچه خودم کلا علاقم تنفس طبیعیه
🤡🤡🤡
۲۵ مرداد ۱۴۰۲تویوتا کمری پادشاه سدان هاست
blackwing
۲۵ مرداد ۱۴۰۲آکورد و کمری… انتخاب سختیه
حسن پاشایی
۲۵ مرداد ۱۴۰۲با احترام به همه اعضا و دوستان ماشین دوست البته این مقایسه و انتخابها و برگزیدن سلیقه اییه چون در دنیای واقعی حداقل در ایران ما به این مقایسه ها کسی گوش نمیده و بهتر بودن از نظر ایرانی و حتی کشورهای دیگه فرق میکنه
با احترام به همه عزیزان
امین
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ترجیح تویوتا هست. هرچند هندا بینظیره ، ولی اگه بنز هم باشه با گیربکس CVT فایده ای نداره
بهنام
۲۵ مرداد ۱۴۰۲این نسل کمری با همین فیس و اتفاقا همین رنگ تو شمال دیدم . از نمای نزدیک عالیه. برذگتر از عکسهاش بنظر میرسه و کیفیتش مسبت به نسل قبلی حداقل از منظر بصری فوق العاده هست . انتخابم کمری بخاطر علاقه ی بی حد و حصر به تویوتا.
دانیال
۲۵ مرداد ۱۴۰۲هوندا عشق لاینتهی
کیان
۲۵ مرداد ۱۴۰۲همشون عالی هستن به جز سوناتا، بهتر بود جای سوناتا اپتیما میبود کمی ابرو دارانه تر از سوناتا یا قیافه خنده دارش میبود.
در کل بهتر بود جای سوناتا پاسات یا حتی پژو ۵۰۸ میوردن برای تست
نبودن التیما یا مزدا ۶ هم جای گلایه داره
مزدا ۶ خیلی پرستیژ و حس و حال عالی ای داره
محمد
۲۶ مرداد ۱۴۰۲وقتی جدی جدی فکر میکنی سامورایی هستی و حتی نمیدونی پژو بیشتر از سه دهه تو آمریکا عرضه نمیشه
samurai
۲۵ مرداد ۱۴۰۲پولی گرفته که فقط اوردن اسم یه کرره ای بی کیفیت یاتاقانی منفجری کنار ژاپنیای با اصالته
روش نشده رتبه اول و بهش بده گفته برار بالاتر از تویوتا کمری بذاریمش تا بعضیا گول بخورن بیان بخرن
تو امریکا 35000 دلار داشتی باشی بجای تویوتا هندا مزدا نیسان سوبارو فورد … بری گرونتر کرره ای بخری باید تیمارستان بستری بشی :))
سوباسا اوزارا
۲۵ مرداد ۱۴۰۲فقط بنز. تاملم
غلام
۲۶ مرداد ۱۴۰۲به نظر من آکورد از میستوبیشی هم بهتره،چون هندلینگ مهشری داره.
Reza
۲۸ مرداد ۱۴۰۲سونوتا
ADAK
۲۸ مرداد ۱۴۰۲کسی بین این سه تا ژاپنی هر کدوم رو انتخاب کنه ضرر نکرده
علی
۱ شهریور ۱۴۰۲با این که اصلا به ماشین های آسیایی علاقه ندارم و برند های اروپایی رو دست دارم و عاشق و دیوانه ی ماشین های ایتالیایی هستم 😍 ولی بین این ها اگه مجبور باشم اکورد رو انتخاب میکنم . درکل توی سگمنت سدان های میدسایز انتخاب های بسیار بهتری هستن از برند های اروپایی