هوندا

بررسی هوندا آکورد 2016 با گیربکس CVT

هوندا آکورد ۲۰۱۶ دارای تغییراتی در چهره نسبت به مدل‌های قدیمی اعمال کرده است. به‌طور مثال اصلاحاتی مانند اضافه شدن یک دماغه جدید، اصلاح جزئی بدنه در انتهای عقب، فضای داخلی به‌شدت ارتقاء یافته و نرم‌افزارهای آندرویدی و اپلی کاربردی بر روی سیستم صوتی صورت گرفته است.

2016 Honda Accord EX
۲۰۱۶ Honda Accord EX
اعداد و ارقام
این خودرو را نباید طبق آمار و ارقام روی کاغذ مورد تحلیل قرار داد. چون شتابگیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۷.۶ ثانیه – دو ثانیه کندتر از هوندا کوپه V6 – طی می‌کند. و شتاب جانبی ۰.80g را می‌تواند تحمل کند در حالی که رقبایی مانند فورد فیوژن و مزدا ۶ می‌توانند به ترتیب شتاب جانبی ۰.87g و ۰.84g را تجربه کنند.
هنوز هم مدل EX با وجود عدم استفاده از چرم در تودوزی داخلی از جذابیت‌های فراوانی برخوردار است. این خودرو در مقابل مزدا ۶ از وزن پایین‌تری برخوردار است و به کاریزما بودن خود در این حیطه همچنان ادامه می‌دهد. به‌وضوح مشخص است که مهندسان شاسی و بدنه هوندا آکورد کیفیت سواری این خودرو را فدای پایداری بیشتر خودرو بر روی جاده نکرده‌اند. به‌عبارت‌دیگر این خودرو از نرمی خاصی ازلحاظ سواری برخوردار است.
2016 Honda Accord EX
۲۰۱۶ Honda Accord EX
باوجود استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند “کنترل فعال صدا” و “حذف فعال نویز”، صدای موتور احتراقی ۴ سیلندر پاشش مستقیم به‌سختی از داخل خودرو شنیده می‌شود. همچنین وجود گیربکس CVT موجب شده تا خودرو مانند روح در تمامی مودهای رانندگی حرکت کند که انتظاری کمتر از این از گیربکس CVT نیست. طبق عادت همیشگی هوندا، وجود پدهای تعویض‌کننده دنده در پشت فرمان یک تجربه متفاوت از CVT را در اختیار رانندگان اسپرت سوار می‌دهد. در صورتی که پول بیشتری در جیب داشته باشیم تمایل بیشتری داریم تا از مدل LX این خودرو بهره ببریم چراکه از گیربکس ۶ سرعته دستی بهره می‌برد.
2016 Honda Accord EX
۲۰۱۶ Honda Accord EX
البته ما متوجه شدیم که اکثر خریداران این خودرو علایقی مانند ما ندارند و نمونه اتوماتیک آن را بیشتر می‌پسندند. برای آنان راحتی بیشتر از مصرف سوخت اهمیت دارد. با مصرف سوخت ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به ترتیب در سیکل شهری و اتوبانی یکی پربازده‌ترین گروه خودروهای آکورد می‌باشد. مصرف سوخت متوسط ۷.۸ لیتر در سیکل در طول آزمایش ما بر روی این خودرو گزارش شده است.
2016 Honda Accord EX
۲۰۱۶ Honda Accord EX
آکورد همچنان برای استفاده روزمره به‌اندازه کافی مناسب و راحت می‌باشد. هوندا آکورد در کمال فروتنی با تریم داخلی زیبای خود یک تجربه تکرار نشدنی را در اختیار مصرف‌کننده می‌گذارد. از طرفی کیفیت تریم داخلی این خودرو احساس رضایتمندی کامل را در شما ایجاد خواهد کرد. با وجود صفحه نمایشگر بزرگ پشت فرمان اطلاعات اضافی و تکمیلی در آن به خوبی قابل رؤیت می‌باشد. بر روی داشبورد دو صفحه نمایشگر دیگر نیز وجود دارد که آنکه در پایین‌تر قرار گرفته است توانایی اتصال به گوشی هوشمند شما را دارد و می‌تواند برنامه‌های کاربردی را نمایش دهد. ما همچنان از عدم وجود پیچ مربوط به کم و زیاد کردن صدای سیستم صوتی و پیچ مربوط به جستجوی کانال رادیو در این خودرو غمگین هستیم ولی در عوض هوندا جای دیگری برای تنظیم کردن این موارد در نظر گرفته است که جایی جزء روی فرمان نمی‌تواند باشد. شاید بر روی کاغذ، آکورد خیلی راضی‌کننده نباشد ولی درنهایت شخصیت وجودی آکورد است که بیشتر ما را جذب می‌کند. منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. SARD

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    خیلی خوفه!

  2. waliid

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (102 ديدگاه)

    همیشه عاشق آکورد بودم با آلتیما

    1. مهران

      ۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دقیقا منم.فکر کنم منطقه ی ازاد باشین شماهم

  3. فرید

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (308 ديدگاه)

    راحتی صندلی ها نسبت به مزدا6 بیشتر این تجربه شخصیه . داشبورد هم نسبت به مزدا 6 جذاب تره

    1. Kamran.k

      ۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (44 ديدگاه)

      یکی از بهترینها تو این کلاس شایدم بهترین..

  4. ali ayat

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    سرور سدان های خانوادگی اقتصادی اومد ولی کاش یکمی حتی کوچیک رو قدرت موتور کار میکرد البته همین موتور هم کافیه کافیه یه خودروی بسیار باشخصیت و راحتیه و رقیبش مزدا 6 هم توانا هست ولی روحیه اسپرت داره ولی من هوندا آکورد رو بیشتر از اون قبول دارم و البته خیلی بیشتر از تویوتا کمری هم قبولش دارم این خودرو چیز دیگریست به نظرم اینو از طراحی داخلی و فرم بدنه و هزارن چیز دیگه میشه فهمید

  5. رضا

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    عالی و بی نظیر یه سدان فوق العاده

  6. (*مهرداد*)

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    هر زمانی قصد خرید اتومبیل جدید داشته باشم حتما حتما نیم نگاهی به جناب آکورد دارم ..

  7. Rouzbeh

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    هوندا خیلی خوب داره پیشرفت میکنه. عقبش یکم شبیه جنسیس سدانه.

    1. saeid

      ۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (188 ديدگاه)

      دقیقا مشکل منم باهاش همینه !!
      تو طراحیش خاص و منحصر به فرد نیس
      همش یاد یکی دیگه میندازتت …

      1. amir

        ۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (137 ديدگاه)

        هوندا پایلوت هم خدایی طراحیش شبیه گرند سانتافس

        1. Mclaren

          ۵ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          نکنه میخوای بگی هوندا با اون قدرت و مهندسی و طراحیش اومده از هیوندای کپی کنه؟

  8. احمد باقری

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    انصافا این خودرو هم قشنگه و هم امکانات نسبتا خوبی داره.

  9. shahab

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    یکی از بهترین ها توی این کلاس یا شاید بهترین!
    فوق العاده جذاب و راحت با عملکرد بالا و مصرف معقول و امکانات کافی و البته ژاپنی و کم استهلاک!!!

  10. علیرضا

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (757 ديدگاه)

    هوندا به نسبت مزدا طراحیش ضعیف تره اما از تویوتا بهتره

  11. اشکان

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 2013 اکورد رو دارم از همه نظر شتاب استهلاک و مخصوصا نرم بودن فوق العاده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا