هوندا

معرفی نسخه اروپایی هوندا سیویک جدید با پیشرانه هیبریدی

هوندا از نسخه اروپایی سیویک پرده‌برداری کرده است که صرفاً به‌صورت هیبریدی و با نشان e:HEV عرضه می‌شود. این مدل پنجاه‌سالگی سیویک هاچ‌بک را جشن می‌گیرد و درعین‌حال روند الکتریکی‌سازی محصولات هوندا در اروپا را ادامه می‌دهد. قوای محرکهٔ سیویک e:HEV از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی در جلو و یک باطری لیتیوم یونی ۷۲ سلولی زیر صندلی عقب تشکیل شده است.

پیشرانهٔ بنزینی توسط یک واحد کنترل قدرت جدید کنترل می‌شود که بازده حرارتی ۴۱ درصدی را به دنبال دارد. همچنین قوای محرکه می‌تواند به‌طور خودکار بین حالت‌های الکتریکی، هیبریدی و پیشرانهٔ بنزینی جابجا شود. علاوه بر این، چهار حالت رانندگی بنام‌های اکو، معمولی، اسپرت و شخصی هم برای راننده در نظر گرفته شده که آخری جدید بوده و امکان کنترل مجزای پیشرانه، گیربکس و صفحه آمپر را فراهم می‌کند.

مجموع خروجی این سیستم ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور است که به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. هوندا برای این قوای محرکه مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر در هر صد کیلومتر و تولید دی‌اکسید کربن زیر ۱۱۰ گرم در هر کیلومتر را هدف قرار داده است تا بتواند با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانهٔ اتحادیهٔ اروپا مطابقت داشته باشد.

سیویک اروپایی در ظاهر تا حد زیادی با نسخهٔ آمریکایی یکسان است و صرفاً فقدان رفلکتور چراغ‌های جلو و حذف سر اگزوزهای کرومی که با تریم مشکی‌رنگ در دیفیوزر جایگزین شده‌اند آن را متمایز کرده‌اند. همچنین نشان e:HEV هم نشانگر قوای محرکهٔ هیبریدی آن خواهد بود.

همین موضوع در مورد داخل خودرو هم صدق می‌کند زیرا در اینجا نیز شاهد همان تریم لانه‌زنبوری روی داشبورد و نمایشگر لمسی ۹ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم هستیم. در تیپ ادونس همچنین صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی و سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو هم ارائه می‌شود. این ماشین در بخش ایمنی هم از پکیج کمک‌رانندهٔ هوندا سنسینگ و یازده ایربگ بهره می‌برد. هوندا سیویک e:HEV از پاییز امسال در اروپا عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    perfect

    موافقم 8
    مخالفم 4
  2. دکتر

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (337 ديدگاه)

    یه سوال بی ربط! فنای بنز،چه خبر ازپروجکت وان؟

    مخالفم 11
    1. مردیم از خوشی

      ۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1454 ديدگاه)

      این حرفا نگه داشته بودم برا جای دیگه که تسلا را مسخره کردند ولی میگم دیگه

      نگه داشته با تسلا رودستر معرفی کنه 😎 یه هیولای برقی در برابر یه هیولای درونسوز

      موافقم 4
      مخالفم 5
    2. Jdm باز

      ۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      فنای تسلا، از سایبرتراک چه خبر؟

  3. AMANTE

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    اگه کسی مطلب ترجمه شده از قوانین آلایندگی اروپا برای همه ی تولید کننده های آلودگی داره لطفا لینک اش رو بزاره ممنون.
    چون مطلب های انگلیسی ایش رو که خوندم چیز زیادی متوجه نشدم.

  4. پدرام

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیاد واسه واردات به به چی میشه

  5. پدرام

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    عجیب ترین و مسخره ترین مورد هوندا سیویک در نسل جدید داشتن گیربکس سی وی تی هست اونم برای ماشینی که همیشه به عنوان یک سدان پرفورمنس اسپورت در کنار رقبایی چون لنسر می شناختن!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. میثم

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3630 ديدگاه)

    طراحیش روز به روز داره برام دلنشینتر میشه

  7. Jdm باز

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    چقدر قوانین اروپا سخت گیرانه هس!
    یکم شل‌کنید باو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا