یک پیشرانه، یک گیربکس!
هوندا سیویک Si مدل ۲۰۲۲ چند هفته پیش و با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو که نسبت به قبل کمی ضعیفتر شده معرفی شد. علیرغم کاهش ۵ اسبی قدرت، این خودروی اسپورت و ارزانقیمت بهبودهای فراوانی را تجربه کرده است. هوندا به تازگی جزئیات قیمتگذاری سیویک Si جدید را منتشر کرده است. این خودرو تا چند ماه دیگر روانه بازار خواهد شد.
قیمت Si از ۲۷۳۰۰ دلار شروع میشود و به این مبلغ باید ۱۰۱۵ دلار هزینههای تحویل را نیز افزود. همچنین گزینه سفارش لاستیکهای تابستانی پرفورمنس نیز وجود دارد که با ۲۰۰ دلار باعث بهبود کشش و هندلینگ خودرو میشود. این خودرو فقط با یک پیشرانه و گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه میشود. همچنین دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم تعلیق اسپورت نیز بهصورت استاندارد وجود دارد.
تریم | پیشرانه | قیمت | قیمت نهایی |
Si | ۱.5L Turbo | $۲۷,۳۰۰ | $۲۸,۳۱۵ |
Si with Summer Tires | ۱.5L Turbo | $۲۷,۵۰۰ | $۲۸,۵۱۵ |
اگرچه قدرت Si جدید نسبت به نسل قبل اندکی کاهش یافته اما ژاپنیها باافتخار اعلام کردهاند قدرت تولیدی در دورهای وسیعتری ارائه میشود که این امر باعث شده سدان اسپورت هوندا حس بهتری در سواریهای روزمره داشته باشد. پیشرانه ۴ سیلندر توربوی سیویک Si حداکثر گشتاور خود را ۳۰۰ دور زودتر از نسل پیشین ارائه کرده و قدرت بیشتری نیز بین دورهای ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ در دسترس است. مهمتر اینکه فلایویل ارتقا یافته این خودرو باعث بهبود پاسخ پدال گاز شده است.
گیربکس ۶ سرعته دستی نیز ۱۰ درصد سریعتر دندهها را تعویض کرده و برای اولین بار در تاریخ سیویک Si شاهد استفاده از سیستم هماهنگی دور پیشرانه برگرفته از سیویک تایپ R هستیم.
دیگر بهبود مکانیکی این خودرو به سیستم تعلیق بازنگری شده مربوط میشود که دارای فنرها، دامپرها و بوشهای سفت تر و میلههای ضد لغزش ضخیمتر است. همچنین بهبودهایی در سیستم فرمان صورت گرفته که باعث بهبود حس آن شده است.
NAVID۰۰۹۸
۱۳ آبان ۱۴۰۰حقیقتاً هزینهی حملونقل معقولهی جالبیه !!!
خیلیه ۱۰۱۵ دلار برای هزینهی تحویل که اشتباه نکنم ، اکثریتش برای حمل خودرو هست ( دریایی و زمینی ) !
اما جالبه که ما در ایران چنین هزینهای را حساب نمیکنیم و همان زمان هم که واردات آزاد بود ، قیمت تمام خودروها در یک رِنج بود ، مگر اینکه فروشنده دندون گردی میکرد و قیمت را میپراند !
که البته نشان میده که از همون اول هم همیشه در ایران ، اینقدر قیمت منتاژیها ، وارداتیها ، داخلیها ، خارج از اُرف بوده که هزینهی تحویل نداشته باشند !
البته از دوستان که کارشان با باربریها هست میدانند که در این دو سال اخیر ، وحشتناک شدید قیمت حمل کالاها بالا رفته ، تا جایی که خودش یکی از دلایل مهم در گرانیِ کالاهاست که هیچجوره نمیشه کنترلش کرد !
البته در ایران رانندگان خودروهای سنگین چارهای ندارند ، چون به شدت قیمت تعمیرات و قطعات بالاست و حتی موارد مصرفی هم بالاست ، تازه بیشتر موارد مصرفی تولید داخل هستند که در نمونههای خارجی از ۲ تا ۴ برابر جنس ایرانی و چینی قیمت بالاتر هم هست مثل لاستیک یا سوپرشارژ یا قطعات جلوبندی و … !
بهراد
۱۴ آبان ۱۴۰۰وقتی تولید داخل قیمتش با خارجی برابر باشه بهتره داخلی رو نخریم. من دلیل دارم،
جنس خارجی در خارج تولید میشه هزینه حمل میاد روش، تعرفه گمرکی میخوره بعدشم حمل میشه که توسط دو سه تا واسطه بدست ما میرسه.
خوب تولید کننده داخل بدون واسطه قیمتش این باشه روشش اشتباه هست بهتر که تعطیل کنه
datsun
۱۳ آبان ۱۴۰۰تایپ آر وحشی تر از همیشه تو نوربرگ رویت شده
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۳ آبان ۱۴۰۰نصب قبلیش قشنگتر بود
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۳ آبان ۱۴۰۰ببخشید نسل قبلیش
mos
۱۳ آبان ۱۴۰۰لطفا اخبار نمایشگاه SEMA رو پوشش بدید.
تشکر
Reza Waffen SS
۱۳ آبان ۱۴۰۰مفت
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ آبان ۱۴۰۰چرا تو نسخه ضعیف دنده دستی گذاشتن؟ در برابر قیمت پرداختی خیلی ارزشمنده، طراحی داخلی و خارجی مینیمالیستی، هماهنگ و زیبایی داره فقط حیف کمی از لحاظ موتوری ضعیفه، همش ۲۰۰اسب…
حسین
۱۴ آبان ۱۴۰۰اف که نیست،آی اس هست.ما با ۶۰-۷۰ اسب پراید حال میکنیم،حالا ۲۰۰ اسب آی اس کمه؟
ARMAN
۱۳ آبان ۱۴۰۰حیف همچین چیزی هم بزودی منقرض میشه
میثم
۱۳ آبان ۱۴۰۰بنظر من ۲۰۰ اسب کاملا برای این جثه و وزن کافیه.
طراحی داخلی و خارجی خوب.
برند معتبر با استهلاک پایین
قابلیت استفاده روزانه و چند منظوره
قیمت و خدمات و بازار دست دوم مناسب
واقعا عالیه
Clean Energy
۱۳ آبان ۱۴۰۰عالیه این ماشین خدایی
خیلی شیک هست و با کلاس و پرقدرت و قطعا کم مصرف چون یه موتور یک و نیم لیتری توربو قطعا کم مصرفه که تو این رنج عالیه
و به نظرم توی این قیمت فقط قدرت نیست و توی این کلاس باید کم مصرف پر آپشن و پرفورمنس خوبی رو داشته باشه تازه ۲۰۰ اسبم کم نیست ها…
حسین
۱۴ آبان ۱۴۰۰واقعا کابینش یکی از بهترین هاست.