هوندا سیویک Si جدید به عنوان نماد خودروهای پرفورمنس و ارزانقیمت معرفی شد. این خودرو اگرچه قدرت کمتری نسبت به نسل پیشین خود دارد اما میخواهد با مبلغ مناسبی که پرداخت میکنید لذت بیشتری را ارائه کند. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی این خودرو هماکنون قدرت ۲۰۰ اسب بخاری دارد که نسبت به قدرت نسل پیشین کاهش ۵ اسبی را نشان میدهد. البته قدرت خروجی سیویک Si بازگو کننده کل داستان نیست زیرا مهندسان هوندا روشهای دیگری را برای بهبود این سدان اسپورت بکار بستهاند.
برای مثال گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری سیویک Si هماکنون از دور ۱۸۰۰ در دسترس است که ۳۰۰ دور زودتر از مدل پیشین به دست میآید و این به معنی سرزندگی بیشتر خودرو در زمان شروع به حرکت خواهد بود. هوندا میگوید طراحی پیشرانه به گونهای بوده که قدرت بیشتری را در دورهای پایانی ارائه کند.
همانگونه که قبلاً هم گفته شده بود سیویک Si جدید فقط با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه خواهد شد و تکنولوژی هماهنگی دور پیشرانه آن از سیویک تایپ R گرفته شده است. مهندسان این برند با بهبود گیربکس کاری کردهاند که فاصله بین دندهها ۱۰ درصد کاهش یافته و حس تعویض بهتری وجود داشته باشد. دستهدنده آلومینیومی با پوشش چرمی نیز از دستهدنده تایپ R الهام گرفته است.
در جدیدترین نسل از رقیب فولکسواگن جتا GLI سیستم اگزوز جدیدی بکار رفته که جریان خروجی گازهای آن ۲۷ درصد بهتر از سیویک تورینگ استاندارد میباشد. همچنین فلایویل جدید این خودرو ۲۶ درصد سبکتر از نمونه بکار رفته در نسل پیشین سیویک Si بوده و پیشرانه نیز پاسخ سریعتری به دستورات راننده میدهد.
از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو میتوان به دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم تعلیق عقب چند اتصالی اشاره کرد. همانگونه که انتظار میرود ترمزهای سیویک Si بزرگتر از نسخه عادی بوده و در جلو و عقب از روتورهای ۱۲.۳ و ۱۱.۱ اینچی استفاده شده است. رینگهای ۱۸ اینچی ۱۰ پره با ظاهر مشکی مات نیز مختص این خودرو میباشند. دیگر ویژگی خاص سیویک Si رنگ نارنجی صدفی است که اولین بار روی پروتوتایپ نسل جدید سیویک مشاهده شد.
ظاهر کلی این خودرو گیراتر از مدلهای عادی بوده و یک اسپویلر لبه صندوق با طرح مشکی براق نیز تکمیل کننده تریم مشکی آینههای جانبی و اطراف شیشهها میباشد. اسپویلر زیر بدنه به همراه نشان قرمز جلوپنجره نیز از سیویک هاچبک ۲۰۲۲ گرفته شده است.
کابین خودرو نسبت به سیویک سدان ۲۰۲۲ تغییر خاصی نداشته اما از عناصر قرمز، پدالهای آلومینیومی و صندلیهای اسپورت با پشتسری یکپارچه استفاده شده است. سیویک Si هم مشابه نسخه استاندارد از پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۹ اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو سود میبرد. این خودرو بهصورت استاندارد به سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو و ساب ووفر مجهز است.
با حذف سیویک کوپه در این نسل خبری از Si دو درب نخواهد بود. این سدان تا پیش از پایان سال جاری میلادی روانه بازار شده و در سال بعد نیز تایپ R هاچبک با گیربکس دستی عرضه خواهد شد.
porsche
۲۸ مهر ۱۴۰۰چه خوبه مخصوصا گیربکسش
مزدا
۲۸ مهر ۱۴۰۰خفن شده بسی خوشمان امد
افشار
۲۸ مهر ۱۴۰۰یکی از بهترین خودرو ها با قیمت کاملاً مناسب در جهان که همه اقشار مردم به راحتی میتوانن اون را خریداری کنن
Reza Waffen SS
۲۹ مهر ۱۴۰۰همه جهان البته بجز ایران
میثم
۲۸ مهر ۱۴۰۰چه جیگریه ها!!!
NAVID۰۰۹۸
۲۸ مهر ۱۴۰۰طراحیش هیجان ، خاص و جسارتِ مدلهای قبلی را نداره !
طراحیِ پخته و کلاسیکی پیدا کرده که شده شبیه باقی خودروهایِ این زمانه !
در صورتی که همیشه سیویک یه هیجان متفاوتی را به مخاطب القاء میکرد که در کلاس اتاقی خودش منحصر به فرد ( بود ) !
نسل جدید به درد بچه دانشگاهی درس خوانهای شیطون بَلا میخوره در حالی که نسلهای قبلی به درد بچه شَرهای جذاب دانشگاهی میخورد !
اگر انتخابی در کار بود ، انتخابم مُسلماً مزدا 3 بود !
البته که سیویک آلتیما کرولا ژاپنی هستند و ژاپنیها هم نمادِ کیفیت و اعتبار اما مزدا3 یه چیز دیگست .
با مهربونی جهان زیباتره
۲۸ مهر ۱۴۰۰مزدا 3 رو معمولا تعصبی دوستش داریم ولی اگه ب خوبی این باشه ک عالیه
نوید محمد
۲۸ مهر ۱۴۰۰آقا نوید، خیلی دوست دارم شما و سایر دوستای پدالی بتونید به آرزوهاتون برسید و ماشین مورد علاقتون رو بخرید. شما هم بتونید بجای کوئیک قرمز یه سیویک نارنجی بخری.
Mad.z.Max
۲۹ مهر ۱۴۰۰جریان چیه
همه خداحافظی کرده ها برگشتن!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ مهر ۱۴۰۰صبح همگی بخیر، سیویک جدید رو من میپسندم جعبهدنده دستیش هم آوردن عالیه…
Mad.z.Max
۲۹ مهر ۱۴۰۰خیلی عشقه، واقعا خواستنیه :)
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ مهر ۱۴۰۰بله منم همینطور شاید بعضیا موافق نباشن اما این جدیده خصوصا لیفت بکش رو خیلی بیشتر از مدل قبلی میپسندم، اگه یه ماشین کامپکت جلو دست میخواستم حتما انتخاب اولم این سیویک بود…
حسین
۲۸ مهر ۱۴۰۰عشقن هوندای های دهه ۸۰ میلادی و الان
M.K karimi
۲۸ مهر ۱۴۰۰اینو باید بیارن ایران بجای زباله های ایران خودرو و سایپا ملت از اینا سوار شن 🤦🏻♂️
میثم
۲۸ مهر ۱۴۰۰فنی خیلی خوبه
ولی طراحی نسل قبل منو بیشتر به هیجان میآورد
نسل قبل خاصتر بود ولی این نسلش کلاسیکتره