هوندا سرانجام مشخصات کامل نسل جدید سیویک تایپ R را اعلام کرده است. این خودرو از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ K20C1 هوندا استفاده میکند که حالا خروجی آن به ۳۱۵ اسب بخار قدرت (۳۱۹ اسب بخار متریک) و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این اعداد نسبت به نسخهٔ آمریکایی نسل قبلی ۹ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر بیشتر شدهاند اما نسبت به نسخهٔ اروپایی قبلی که ۳۲۰ اسب بخار قدرت داشت (اسب بخار متریک) افزایشی را نشان نمیدهد. صرفنظر از این موضوع، سیویک تایپ R جدید قویترین خودرویی محسوب میشود که هوندا تاکنون در آمریکا عرضه کرده است.
به گفتهٔ هوندا، در سیویک تایپ R جدید سعی شده با تغییر اندازه، شکل و تعداد پرههای توربین، توربوشارژر در محدودهٔ دور موتور بیشتری کار کند. در همین حال، افزایش جریان هوای ورودی و سیستم اگزوز کارآمدتر با سوپاپ فعال نیز همگی به بهبود عملکرد این پیشرانه کمک کردهاند. دهانهٔ بزرگتر جلوپنجره، رادیاتور بزرگتر و فن بزرگتر هم عملکرد پایدار و بهینهٔ پیشرانه را در هنگام رانندگیهای تهاجمی و طولانیمدت تضمین میکنند.
علاوه بر این، گیربکس شش سرعته دستی هم برای ارتباط بهتر راننده با خودرو بهبود پیدا کرده است. فلایویل سبکتر و سیستم اصلاحشدهٔ تطبیق دور موتور (rev-matching) موجب تعویض دندههای بهتری میشوند و کمک میکنند تا خودرو هنگام ورود به پیچها ثبات خود را حفظ کند درحالیکه دیفرانسیل لغزش محدود هم قدرت را بهطور مؤثری به زمین منتقل میکند.
ازآنجاییکه تایپ R جدید بر اساس نسل یازدهم سیویک هاچبک ساخته شده است، حالا فاصلهٔ محوری آن ۳.۵ سانتیمتر بیشتر شده تا سواری نرمتر و پایدارتری داشته باشد. علاوه بر این، فاصلهٔ عرضی چرخها هم در جلو ۲.۵ و در عقب ۱.۹ سانتیمتر نسبت به نسل قبلی بیشتر شده است که این در کنار باز تنظیم سیستم تعلیق چند اتصالی در جلو و عقب موجب افزایش پایداری در خط مستقیم و بهبود احساس فرمان خواهد شد. کالیپرهای ترمز سیویک حالا به نمونههای دوتکه تبدیل شدهاند تا وزن غیر فنر سوار خودرو کاهش پیدا کند درحالیکه خنککنندهٔ ترمزها هم بهبود پیدا کرده و بوستر آنها نیز برای بهبود احساس از نو تنظیم شده است.
نسل جدید هاچبک داغ هوندا ۲ سانتیمتر کشیدهتر، ۱.۲ سانتیمتر کمارتفاعتر و ۱.۵ سانتیمتر عریضتر از قبل شده و روی رینگهای ۱۹ اینچی مشکی مات قرار گرفته که با لاستیکهای اختصاصی میشلن پایلوت اسپرت ۴S پوشیده شدهاند. این لاستیکها ۲ سانتیمتر پهنتر از قبل هستند. در داخل خودرو هم شاهد صندلیها و کفپوشهای قرمزرنگ به همراه دستهدندهٔ آلومینیومی و پلاک شمارهٔ تولید روی داشبورد هستیم. صفحه آمپر دیجیتالی جدید نیز بهگونهای طراحی شده که تا حد امکان خوانا باشد. اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، شارژر بیسیم و سیستم صوتی پریمیوم Bose هم از دیگر ویژگیهای داخل این هاچبک داغ ژاپنی هستند.
نسل جدید سیویک تایپ R در کارخانهٔ یوری هوندا در ژاپن ساخته خواهد شد اما پیشرانهٔ آن از کارخانهٔ موتور هوندا در اوهایو میآید. این خودرو در پاییز امسال برای فروش راهی نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده خواهد شد و قیمت آن نیز در همان زمان اعلام میشود.
ناشناس
۱۱ شهریور ۱۴۰۱قیمتش باشه 1 دلار . تا به ایران برسه نسل خودروهای درون سوز منقرض شده
ولی زندگی تو این دوران با تحولات بزرگی مصادف شد مانند :کرونا،الکتریکی شدن اتومبیل ها،گرمایش جهانی،اکتشافات فضایی ،شروع عصر کوادکوپترها وجایگزینی استعمارگر پیر با استعمارگر جوان در خاورمیانه و خدمات نوکران محلی شون با جان ودل و خیلی موارد دیگه
کافر مقدس
۱۱ شهریور ۱۴۰۱سیویک +ماستنگ + چلنجر این 3تا هیچوقت اون تاریخچه خودشون رو فراموش نخواهند کرد و نباشن بازار خودرو دیگه رسما نیمی از اسم و رسم ش رو از دست میده و میمونن دوستان دیگینتی و فیدیلیتی و فوفولیتی و کوکولیتی
Amin
۱۱ شهریور ۱۴۰۱سیویک ترکیبی از پرفورمنس، هیجان ، دیلی درایو ، قیمت مناسب و دوام زیاده …واقعا ماشین کاملیه ، میشه باهاش توی پیست خوش گذروند ، در عین حالا بچه هارو هم باهاش مدرسه برد
ترکیبش اگر نگم بی نظیره ، ولی کمنظیره
kamy
۱۱ شهریور ۱۴۰۱تنها عیبی که میتونم از این ماشین بگیرم کابین کسل کننده و بی روحشه که اونم با لذت رانندگی که داره به چشم نمیاد
فورد
۱۱ شهریور ۱۴۰۱به نظرم طراحی بدنه اش هم کسل کننده است
محمد هادی
۱۱ شهریور ۱۴۰۱بچه NSX پر جنب و جوش
اما بنظرم یه مقدار توان موتور کمه،مخصوصا نسبت به نسل قبل خودش
ولی بهبودهای زیادی که نسبت به نسل پیش پیداکرده تحسین برانگیزه واقعا
آقا من فقط تنها ایرادی که به خضرت سیویک میتونم وارد کنم اینه که
سیویک تایپ آر همیشه یک هاچبک خوش استایل و خفن بوده
چرا تو نسلای جدیدش به سمت اتاق ناچ بک یا سدان کوپه تغیر شکل پیدا کرده؟
این کشیده تر شدن عقب ماشین حال خوبی بمن نسبت به اون اصالت اولیه ش نمیده دیگه
Kamy
۱۱ شهریور ۱۴۰۱هم سعی کردن اسپرت بودنشو حفظ کنن هم کاربردی تر باشه
ولی حسی که نسل قبلی داشت نسل جدیدش ندارع
احمدرضا
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ایول کلاچ
قطعا تو کلاس هاچ بک ها واسه من انتخاب اوله
Scuderia Ferrari
۱۱ شهریور ۱۴۰۱نمیدونم چرا برای نصب اسپویلر از مهندسین سایپا کمک نمی گیرن تا بهترین کارایی رو داشته باشه ؟؟
حتی میتونستن از انجین پیشرفته شاهین استفاده کنن یا از سیستم ترمز پراید و خیلی چیزای دیگه ….
ژاپنی ها تو خیلی زمینه ها از ایران عقبن و سال ها کار داره تا به ما برسن ولی غرورشون اجازه نمیده از علم و تکنولوژی روز دنیا که از ایران صادر میشه استفاده کنن
Hamilton1970
۱۱ شهریور ۱۴۰۱قشنگه ولی هیچی نسل قبلیش نمیشه
ماشین باز
۱۱ شهریور ۱۴۰۱خدا کونه زیر 20000یورو باشه شاید وارد کنن
از دست پراید و پژو راحت شیم
احمدرضا
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ساده نباشین
امکان نداره اجازه واردات ماشین ارزون و خوب بدن
اونوقت دیگه کی آشغالای بنجل داخلی و چینی که کلی سود براشون داره بخره ؟
HesamS500
۱۱ شهریور ۱۴۰۱این جواهر رو وارد کنن ، کی سوار اشغال چینی بشه؟
عرفان
۱۱ شهریور ۱۴۰۱عزیز این نسخه سیویک تایپ ار بدون شک زیر 40 هزار دلار نخواهد بود(بر اساس قیمت نسل قبلی )
انتظار دارید ماشین اسپرت که پیست محورم هست زیر 20هزار یورو باشه ؟؟؟؟؟
مگه میشه
ساده ترین نسخه این ماشین (سیویک ال ایکس)از 23هزار دلار شروع میشه
دیگه چه برسه به تایپ ار !!!!
JDM lover
۱۱ شهریور ۱۴۰۱خیلی خوبه
فقط یذره بدنه زیادی کشیده اس و نسل های قبلی بیشتر حس هاچبک بودن رو منتقل میکرد
ولی در کل من ازش خوشم میاد
محمد
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ماشین خوبیه و همه انتظار حداقل ۳۵۰ اسب رو ازش داشتن ، قبل اینکه برقی بشه یه ماشین قوی تر از نسخه قبلی باید میداد بیرون البته که همه چی قدرت نیست ولی انتظار تغیرات بنیادی تری ازش میرفت
meysam
۱۱ شهریور ۱۴۰۱همه چی تموم
ولی طراحیش کمی محافظه کارانه تر شده
من دوست داشتم یه سامورایی تیز و بررنده باشه
Mamad
۱۱ شهریور ۱۴۰۱لذت رانندگی در این ماشین خلاصه میشه