درحالیکه انتظار میرفت هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۳ در تست ایمنی گوزن عملکرد خوبی داشته باشد، این خودروی ژاپنی دور از انتظار ظاهر شد و تعجب همه را برانگیخت.
حضور در مسیر تست کمعرض و مانورهای ناگهانی روش خوبی برای بررسی واکنش خودرو به دستورات راننده در دوری از برخورد با مانعی فرضی خواهد بود. تاریخچه برگزاری تست گوزن به دهه ۷۰ میلادی و کشور سوئد بازمیگردد اما در سال ۱۹۹۷ بود که مجله Teknikens Värld و خبرنگار آن رابرت کالین با چپ کردن مرسدس بنز A کلاس نسل اول نام این تست را بر سر زبانها انداختند. همین موضوع برای مرسدس بسیار گران تمام شد چراکه ژرمنها مجبور به فراخوان تمامی مدلهای فروخته شده تا آن زمان و توقف تحویل باقی مدلها تا سه ماه شدند.
مجله اسپانیایی Km77 این سنت را با تست جدیدترین خودروهای تولیدی حفظ کرده است. پس از بررسی نسخه استاندارد هوندا سیویک در سال ۲۰۲۲، مجله موردبحث هماکنون نسخه پرفورمنس آن یعنی سیویک تایپ R را راهی تست گوزن کرده است. البته این خودرو همانطور که گفتیم عملکردی دور از انتظار داشت و بالاترین سرعت ورودی به مسیر بدون برخورد به مخروطها برابر با ۷۴ کیلومتر در ساعت بوده است که حتی کمتر از رکورد ۷۷ کیلومتر در ساعت نسخه استاندارد سیویک خواهد بود.
این در حالی است که نسخه تایپ R بهبودهایی را در شاسی و سیستم تعلیق تجربه کرده است و علاوه بر آن لاستیکهای میشلین پایلوت اسپرت 4S چسبان نیز زیر خودرو دیده میشوند. نسخه عادی سیویک در میانه تست نیز سرعت بالاتری داشته (۶۸ کیلومتر در ساعت در برابر ۶۳ کیلومتر در ساعت) اما سرعت آن در زمان خروج از مسیر کمتر بوده است (۴۵ کیلومتر در ساعت در برابر ۴۸ کیلومتر در ساعت). راننده خودرو با توجه به ماهیت خودرو، از سرعت سیویک تایپ R به عنوان عددی متوسط نام میبرد. او چندین بار تست را تکرار میکند و پرفورمنس هوندا نیز بهبود مییابد که احتمالاً دلیل آن چسبندگی بیشتر لاستیکها پس از گرم شدن است. راننده میگوید با اندکی کاهش فشار باد لاستیکهای جلو شاهد بهبود رفتار سیویک تایپ R در عبور از بین مخروطها بوده است. اما حتی با گرمتر شدن لاستیکها نیز Km77 نتوانسته است سرعت بالاتری را در این تست ثبت کند. در تست اسلالوم نیز هوندا سیویک تایپ R زمان ۲۳.۸ ثانیه را ثبت میکند که آن را در انتهای جدول قرار میدهد. این خودرو ششدهم ثانیه کندتر از آئودی RS3 اسپرت بک است و حتی در رده پایینتری نسبت به خودروی سنگینتر و بزرگتر بی ام و M340d xDrive تورینگ قرار میگیرد.
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱ شهریور ۱۴۰۲عجیب بود برای همچین ماشینی
کرگدن باواریا
۱ شهریور ۱۴۰۲بازم تست خوب بود چرا الکی شلوغش کردن ؟؟ تازه یه جوری میگی همچین ماشینی انگار m3 ایی rs4 ایی چیزیه 😐 رو هر خودروی اقتصادی پسوند r و n line و تایپ باشه فقط زیبایی ظاهری و یکمی عملکرد بهتر نسبت به نسخه پایه هست نه این که دریفت توکیو بدی باش
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱ شهریور ۱۴۰۲دوست عزیز واقعا قبول کن بده بعد است کرگدن باواریا هست بعد ام ۳ و ام ۴ هیت میدی؟ عجیبه
datsun
۱ شهریور ۱۴۰۲تو باغ نیستی تایپ آر سریع ترین دیفرانسیل جلو نوربرگه
JDM
۱ شهریور ۱۴۰۲دیگه داره حالم از این نقص و ضعف های اخیر ژاپنیها بهم میخوره اخه این عملکرد لایق سریعترین FF نوربرگرینگ نیست باید بهتر عمل میکرد.
این تست مخصوص لنسر اوو هست که بیاد پوزه تمام ژاپنی های دیگه رو به خاک بماله
phonix
۱ شهریور ۱۴۰۲نسخه عادیشم از نسخه پرفورمنسش بهتر بوده
تا الانم هرجا این بشر رفته گفتن اخر چسبندگی بوده نمیدونم فلان و بهمان انقدر بین این حرف و مطالب قبلی این ماشین تفاوت هست که من اول ذهنم رفت سر نا صحیح بودنش :/
عجیبه جلل الخالق
JDM
۱ شهریور ۱۴۰۲برا منم عجیبه چرا باید تو جهنم سبز عالی باشه اونوقت اینجا خراب کنه ؟
توطئه درکاره خدایی
Tesla
۱ شهریور ۱۴۰۲دیگه نبینم جاپونی فن حرف از هندلینگ جلوی آمریکا و کره بزنه !! مدل 3 کبیر حتی اگه با یه چرخ هن دوباره تست بیاد ، باز پایداری خیلی بهتری نسبت به این سدان مثلا اسپرت داره 🤣 یا کنا ev با اینکه اصلا برای گاز دادن ساخته نشده ولی باز هم هندلینگش میلیارد ها برابر بهتر از تمامی جاپونی ها هست ( دیگه جنسیس g70 و کیا ev6 به کنار ) هنوز فاجعه هایلوکس ، راوفور ، کمری و … بقیشون جمع نشده بود که اینم اومد روش 🤣🤣🤣🤣 سرنوشت شوم نوکیا اجتناب ناپذیره !!
phonix
۱ شهریور ۱۴۰۲دوستان لطفا ایشون رو ریپلای نکنید با مثال زدن جنسیس جی 70 مطمعنا دنبال ترول کردن هست ببینید و بگذرید
با تشکر
بهنام
۱ شهریور ۱۴۰۲همینکه دستت رو شده که هوادار آشغال های کره ای هستی و پشت تسلا قایم شدی بسه . برو یه ماه دیگه مدرسه ها باز میشه میتونی با ولوستر همسایه حال کنی .
JDM
۱ شهریور ۱۴۰۲خدایی تو چرا هرموقع میخوای از تسلا تعریف کنی از چیز ژاپنی ها میری بالا ؟
دوستان کرهفن این میخواد با تعریف از برندای مورد نظر شما بحث درست کنه
(چیزی که پدال درمورد قانون سایتش نوشته: نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمیشوند. )
یعنی تمام کامنتای این دوستمون توهین به شعور و سلیقه مخاطب نیست یه تا الان شده یه بحث مرتبط داشته باشه الان این هیت نیست؟
sina
۱ شهریور ۱۴۰۲چه عجیب و ناامید کننده
اونم برای رکورد دار سریع ترین دیفرانسیل جلو تو نصف پیست های معروف دنیا
lelewed933
۱ شهریور ۱۴۰۲هوندا باید توضیح بده بابت این قضیه
این تستها رو خیلی ها مبنای تصمیم گیریشون قرار میدن
JDM
۱ شهریور ۱۴۰۲دقیقا منکه خدایش از عملکردش پشمام فر خورده
Enzo Ferrari 2008
۱ شهریور ۱۴۰۲من متاسفم برا هوندا
حسین دهمرد
۱ شهریور ۱۴۰۲اول و آخر دف جلو به درد همون سدان های ارزون خانوادگی میخوره و بس. کی پول لکسوس رو میده پای این؟
phonix
۱ شهریور ۱۴۰۲خیلیا :)
JDM
۱ شهریور ۱۴۰۲هوندا سیویک درسته چهارسیلندر هست و بیشتر به عنوان هاچبک اسپرت و سدان میشناسیمش ولی همین کلمه (سیویک) اندازه نام مقدس gtr ارزش داره و خیلی هم طرفدار سرتاسر دنیا داره و حتی بعضی از خواننده های مشهور براش آهنگ دادن و موزیک ویدیو درست کردن محبوبیتش از بیشتر دف عقب بخصوص از تمام محصولات لکسوس بیشتره
دانیال
۱ شهریور ۱۴۰۲بعنوان یک خودروی دیفرانسیل جلو عملکرد بدی نداشت اما سیویک تایپ آر اسم بزرگی رو یدک میکشه و اگر اینگونه تست ها معتبر هستند هوندا باید برای صدرنشینی در لیست این مراکز تست ، شاسی رو باز هم بهتر تنظیم کنه
به امید موفقیت روزافزون شرکتهایی که خالصانه برای کسب رضایت مشتری تلاش میکنن
هوندا عشق لاینتهی
JDM
۱ شهریور ۱۴۰۲هوندا عشق لاینتهی
Alireza
۲ شهریور ۱۴۰۲والا تو تست بی ام و ای که نشون داد خیلی ناپایدارتر از سیویک بود