طی هفتههای اخیر اخبار چندانی از نسل جدید هوندا سیویک تایپ R منتشر نشده است. اما حالا ژاپنیها چند ویدئوی کوتاه از این خودرو را منتشر کردهاند که در آن میتوانیم هاچبک اسپرت و جمعوجور هوندا را ببینیم که رکورد جدیدی را برای خودروهای دیفرانسیل جلو در پیست سوزوکا ثبت میکند. سیویک تایپ R جدید یک دور پیست مشهور سوزوکا را در ۲ دقیقه و ۲۳.۱۲۰ ثانیه طی کرده است.
ما میدانیم که نسل جدید این خودرو در راه است و حتی شاهد گردوخاکش در سوزوکا نیز بودهایم اما باید گفت تایپ R جدید بهصورت رسمی یک ثانیه زودتر از نسل قبلیاش در سوزوکا ظاهر شده است. نسل پیشین سیویک تایپ R یک دور این پیست را در ۲ دقیقه و ۲۳.۹۹۳ ثانیه طی کرده بود و به همین خاطر هماکنون رتبههای اول و دوم این پیست برای خودروهای دیفرانسیل جلو در اختیار دو نسل سیویک تایپ R است. شاید این رکورد برای گیمرهایی که زمان زیادی را بهصورت مجازی در سوزوکا صرف کردهاند سریع به نظر نرسد اما سیویک تایپ R جدید اگر سریعتر از سوپرکارهای قدیمی مشهور نباشد کندتر از آنها نیست. اگرچه قیمت سیویک تایپ R جدید را نمیدانیم اما قطعاً این ژاپنی دوستداشتنی بسیار ارزانتر و جادارتر از خودرویی همچون لامبورگینی دیابلوی قدیمی خواهد بود.
اگر به ویدئوی منتشر شده از این خودرو دقت کنیم نبود گشتاور فرمان به چشم خواهد آمد چراکه فرمان همواره در دستان راننده است. سیویک تایپ R جدید پیچها را به نرمی طی میکند و پاسخهای مورد انتظار راننده را میدهد. البته در برخی پیچها صدای لاستیکها درمیآید و شاید تنظیمات بهتر سیستم تعلیق باعث شد این خودرو سریعتر هم ظاهر شود. باید گفت این خودرو نسخه نهایی تولیدی نیست و شاید تغییراتی در آینده رخ دهد. بر اساس آنچه شنیده شده است، این رکورد فقط بهصورت داخلی ثبت شده است اما انتظار میرود در آینده بهصورت رسمی نیز انجام گردد.
AMANTE
۲۰ فروردین ۱۴۰۱طراحی سیویک جدید نسخه ی سدان اش عالیه، ساده بدون شلوغ کاری زیاد برعکس نسل قبل که بخاطر همین هم انتقاد به طراحی سیویک جدید زیاد بود.
اما نسخه ی هاچ بک که تایپ R هم بر اساس اون ساخته میشه در طراحی عقب خیلی نافرم هست انگار نسخه ی سدان رو با دنده عقب کوبیدی به دیوار بتنی.
Aliasn
۲۰ فروردین ۱۴۰۱دقیقاً، جلوش رو درست کردن،عقب رو زدن ناک اوت کردن.
meysam
۲۰ فروردین ۱۴۰۱❤❤❤❤❤
meysam
۲۰ فروردین ۱۴۰۱رانندش تو بعضی پیچها سرعتی زیادی کم میکرد وگرنه ممکن بود بتونه تایم بهتری بزنه
rezarsnewphone
۲۰ فروردین ۱۴۰۱منم موافقم میتونه تایم بهتری داشته باشه و همه جوره ناز نسل قبل بهتره حتی ظاهر از نظر من البته خب ظاهر مقوله ثابتی نیست و شخص تا شخص متفاوته
محمدهادی
۲۱ فروردین ۱۴۰۱رانندگیش خیلی خام بود
قطعا رکود بهتری شاید درحد ۳ثانیه بدست میاد
یه نکته بسیار مهم دیگه م این بود که راننده بیشتر وقتا خیلی زود دنده تعویض میکرد،یجورایی دنده بعدی دنده مرده میشد
احتمالا تنظیم نهایی شرکت روی خودرو هم باقی مونده که کاملا آماده ش کنن برا ثبت رکورد
جدا ازین بحث ها:
جااااانم زمین زیبا و دااااغ سوزوکا
بستر پر از خاطره و هیجان در کلاس های مختلف موتور اسپورت❤️❤️❤️🤟🤟
Jdm باز
۲۰ فروردین ۱۴۰۱یکم رو طراحی عقبش بیشتر کار میکردن زیبا تر و خوش فرم تر میشد
زیزیگولو
۲۰ فروردین ۱۴۰۱هوندا سیویک تایپ R یکی از ماشینای پر سرعت کمپانی هوندا هستش و یادمه که چهار یا پنج یال پیش تونست رکورد فلوکس واگن جی تی آر رو تو پیست معروف نوربررینگ بشکنه و با زمان ۷ دقیقه و ۴۳ ثانیه یعنی ۶ ثانیه سریع تر به پایان مسیر این پیست برسه
زیزیگولو
۲۰ فروردین ۱۴۰۱هوندا سیویک تایپ R رقیب سرسخت واسه گلف GTI و آئودی RS3 دو حتی فورد فوکوس هستش
datsun
۲۰ فروردین ۱۴۰۱حالا ببینم اون تسترهای مسخره النترا n مثلا نسخه پرفورمنس رو میارین با سیویک نسخه پرفورمنس مقایسه کنن یا رفتن تو سوراخ موش معنی نسخه پرفورمنس یعنی این نه هیوندا n
محمدهادی
۲۱ فروردین ۱۴۰۱والا بخدا
جرأت داری نزدیک سیویک آتیشی بیا
میسوزونتت این کوچولوی همیشه پرتوان
هوندا از اولم یه تعصب خاصی روی نسل های سیویکش داشته و هنوزم همونجوری رو عقیده ش پافشاری میکنه
نسل به نسل مسلح تر داره میشه
همینه
اصصصل ژاپنه
sina
۲۱ فروردین ۱۴۰۱عالیه
طراحی این سیویک ژاپنی نیست اونقدرا متاسفانه