نسل جدید سیویک تایپ R در دست توسعه است و هوندا در نمایشگاه خودروی توکیو پروتوتایپ این هاچبک داغ را به نمایش درآورده است. تایپ R جدید هنوز لباس استتاری بر تن دارد اما بااینحال میتوان برخی ویژگیهای آن مثل سپر جلوی تهاجمیتر را تشخیص داد. از پشت این پوششها بالهای برجسته زیر سپر به همراه ورودیهای هوای منحصربهفرد با پردههای هوایی عمودی هم جالبتوجه میکند.
جلوپنجره لانهزنبوری، دریچههای روی کاپوت، رکابهای اسپرت و رینگهای سبکوزن به همراه ترمزهای برمبو با کالیپرهای قرمزرنگ هم از دیگر ویژگیهای تایپ R جدید هستند. عقب خودرو اما با یک بال برجسته و سر اگزوز سهتایی در وسط، همچنان اسپرتترین بخش آن است. در این نما یک دیفیوزر و سپری با خروجیهای هوا هم دیده میشود.
در تیزری که از تایپ R جدید منتشر شده بخش زیادی از داخل خودرو مشخص نیست ولی بااینحال میتوان غربیلک فرمان اسپرت و صفحه آمپر دیجیتالی را مشاهده کرد. ازجمله دیگر ویژگیهای داخلی این هاچبک داغ هم میتوان به صندلیهای اسپرت با نشان Type R در پشتسریها، کمربندهای ایمنی قرمزرنگ، دوخت قرمزرنگ و شیفتر فلزی برای گیربکس شش سرعته دستی اشاره کرد. دیگر قسمتهای کابین تا حد زیادی با نسخههای ضعیفتر یکسان است که البته این اصلاً چیز بدی نیست زیرا داخل سیویک بهخودیخود بسیار دوستداشتنی است. تریم لانهزنبوری، پدالهای آلیاژی و نمایشگر ۱۰ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی از ویژگیهای کابین این ماشین هستند.
بزرگترین راز سیویک تایپ R جدید اما زیر کاپوت آن پنهان شده است. بااینحال، انتظار میرود در اینجا نسخه ارتقاءیافتهای از همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی قرار گرفته باشد. این پیشرانه در نسل قبلی ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید و هرچند خروجی آن در نسل جدید هنوز مشخص نیست اما هوندا وعده ارائه بهترین پرفورمنس در تاریخ سیویک تایپ R را داده است.
عرفان
۲۵ دی ۱۴۰۰بنظرم بهترین نسل خواهد شد
با نسل قبلی حال نمیکردم خیلی
ولی فعلا که از پروتوتایپ این خیلی خوشم اومد
(بنظرم اگه طبق اون مقاله ارزش خرید سوبارو که چند پست قبلی پخش شد بسنجیمش)
بنظرم از اون اسپرت های کاربردی هست
که هم لذت بخشه
هم مناسب برای روزمره
البته تایپ ار یکمی زیاد تنده😅
همون سیویک اس ای هم جوابه
که هم بنسبت با گیربکس دستی اسپرته هم دیگه خدایی پاسخ گوی تمام نیاز های روزمرس
آرین
۲۵ دی ۱۴۰۰زیباتر از نسل قبل شده. قبلی خیلی شلوغ و نوجوانانه بود.
سیویک eg خیلی تیز و فرز بود و من فکر میکنم که این هم از هیجانانگیزترین ماشینها حتا برای رانندگی معمولی و شهری هست. در پیست که استاده.
hssn
۲۵ دی ۱۴۰۰فکر میکنم که میراث دار خوبی برای نسل قبلی میشه میتونه آتیش به پا کنه
ظاهر بیرونی زیباتری هم داره و شلوغی کمتر نمای بیرونیش نکته مثبتیه براش
محمد امین
۲۵ دی ۱۴۰۰کلا امروز ژاپنی ها کانسپت رو نمایی میکردن
امیرحسین
۲۵ دی ۱۴۰۰عالی و دوست داشتنی شده
به نظرم به شکوه میرسه این نسل
من^_^
۲۵ دی ۱۴۰۰کلا هوندا دوست دارم