ششمین نسل هوندا سیویک تایپ R در حال توسعه بوده و برای دومین نسل پیاپی راهی بازار آمریکا نیز میشود. قطعاً نسل پیشین سیویک تایپ R به خاطر پیشرانه توربوی قدرتمند، پرفورمنس گیرا و اسپویلر بزرگ در خاطرهها باقی مانده است اما نسل جدید قول داده محصولی بهتر باشد حتی اگر ظاهر آن کمی ساده و غیرهیجانی به نظر برسد. ما قبلاً میدانستیم تایپ R جدید از پیشرانه ۲ لیتری بهروزتر و قویتر استفاده خواهد کرد. همچنین شایعاتی درباره تجهیز این خودرو به گیربکس دوکلاچه به گوش رسیده که در صورت تحقق این امر برای اولین بار شاهد گیربکس دوکلاچه در تایپ R خواهیم بود. البته گیربکس دستی نیز به عنوان گزینهای عالی در دسترس خواهد بود.
اگرچه جدیدترین نسخه از سیویک Si به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده اما میدانیم نسل جدید سیویک تایپ R دارای پیشرانه ۲ لیتری توربوی بزرگتر خواهد بود. این پیشرانه در مدل قبلی قدرت ۳۰۶ اسب بخاری تولید میکرد اما نسل جدید این خودروی ژاپنی میتواند قدرت بیشتری داشته باشد. برخی رسانهها خبر از قدرت ۴۰۰ اسب بخاری تایپ R جدید دادهاند اما اگر بخواهیم واقعبین باشیم احتمالاً قدرت این خودرو بین ۳۱۰ تا ۳۲۰ اسب بخار خواهد بود. درحالیکه هاچبک های داغ دیگر همچون هیوندای ولوستر N و فولکسواگن گلف R به گیربکسهای دوکلاچه مجهز شدهاند، سیویک تایپ R همین روند را در پیش نخواهد گرفت. تنها گیربکس در دسترس از نوع ۶ سرعته دستی خواهد بود زیرا قبلاً این موضوع را هوندا تائید کرده است.
همان طراحی دیفرانسیل جلو برای مدل ۲۰۲۳ سیویک تایپ R باقی خواهد ماند و بخش اعظم قطعات سیستم تعلیق نیز از نسل پیشین گرفته خواهند شد. سیویک فاقد سیستم تعلیق جلوی بازوی کنترلی پیشرفته آکورا TLX خواهد بود اما بجای آن از تنظیمات استرات دوبل عالی قبلی استفاده خواهد کرد. در واقع نسل جدید این خودرو توانسته رکورد ۲ دقیقه و ۲۳.۱۲۰ ثانیه را برای خودروهای دیفرانسیل جلو در پیست سوزوکا ثبت کند که حاکی از پرفورمنس خوب سیویک تایپ R جدید است.
تاکنون تصاویر جاسوسی و استتار شده زیادی از نسل جدید تایپ R منتشر شدهاند و میتوانیم تا حدی ظاهر آن را حدس بزنیم. در نمای جلو همان چراغهای نازک نسخه استاندارد سیویک دیده میشوند و جلوپنجره مشابهی نیز زیر خط کاپوت وجود دارد. بخش دوم جلوپنجره که بزرگتر شده نیمه پایینی سپر را احاطه میکند و گلگیرهای عضلانیتر و خیزهای تیزتر در اطراف آن دیده میشوند. ما میدانیم این خودرو بهصورت استاندارد با رینگهای بزرگتر و لاستیکهای پرفورمنس عرضه خواهد شد. درست همانند نسل پیشین سیویک تایپ R، نسل جدید این خودرو بر اساس هاچبک استاندارد سیویک بنا میشود و طراحی نرمتر و اسپرت تری نسبت به مدل سدان دارد. در بخش عقب یک بال بزرگ نصب خواهد شد و خروجیهای اگزوز منحصربهفرد نیز وجود خواهند داشت. گفته میشود این خودرو با ۵ رنگ بدنه شامل سفید، قرمز، خاکستری، مشکی و آبی در دسترس خواهد بود و فعلاً خبری از رنگ مشهور زرد فونیکس نیست. هنوز مشخص نیست هوندا سیویک تایپ R جدید با چه قیمتی عرضه خواهد شد اما همانند هر خودروی جدیدی شاهد افزایش قیمت نسبت به نسل پیشین خواهیم بود. با توجه به قیمت پایه ۳۸۹۱۰ دلاری سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۱، قیمت پایه بالای ۴۰ هزار دلار برای نسل جدید این خودرو چندان غیرمعقول نخواهد بود. رونمایی رسمی این خودرو ۲۹ تیرماه انجام خواهد شد.
Hadi
۲۳ تیر ۱۴۰۱عالی تر از قبل ولی نسل الانش خیلی طراحی بهتری داره…
NAVID۰۰۹۸
۲۳ تیر ۱۴۰۱سامورایی ، جونم .
چه میشود در وصف این جنگجوی افسانهای گفت ، هیچ ، سکوت میکنیم و از وجودش در دنیای خودرو عشق میکنیم و میبالیم !
javadhy
۲۳ تیر ۱۴۰۱نسل قبلیش خودروی خوبی بود ولی به نطرم خیلی زشت بود
این نسل هر چند در عقب ظاهر جذابی نداره
ولی از جلو بسیار زیباست و یادآور نسل های قدیمی سیویکه
درکل حدود ۳۲۰ اسب بخار برای این ماشین کافیه
چون برای رکورد زدن نیست(هر چند تو کلاس خودش میزنه)
برای تجربه حس رانندگی هات هچ هست
که تمام ویژگی هارو داره
هم قدرت فوق العاده
گیربکس دستی و وزن مناسب
از تویوتا کرولا جی آر هم مطمئنا سریعتره
آرین
۲۳ تیر ۱۴۰۱به خاطر چابک و تند و تیز بودن ذاتی محصولات هوندا هست که حس خیلی خوبی بهش دارم. البته تجربه مدل قدیمیش رو دارم ولی به نظر میاد این هم دست کمی نداره.
Reza Waffen SS
۲۳ تیر ۱۴۰۱همونطوری شده که حدس زده بودم
بهنام
۲۳ تیر ۱۴۰۱با طراحی ساده ولی ترو تمیز و گیرا میریم که داشته باشیم یه سیویک خاطره انگیز و ماندگار. مدل قبلی از نظر فنی عالی بود و ارتقاء جزئی این مدل میتونه عالی ترش کنه .
phonix
۲۳ تیر ۱۴۰۱به به
به به
ولی وای از روزی که اینو برقی کنن
JDM lover
۲۳ تیر ۱۴۰۱دمت گرم هوندا
دمت گرم که هنوزم خودرو های جذابی برای لذت راننندگی با ماشین بنزینی رو تولید میکنی
دانیال
۲۳ تیر ۱۴۰۱هوندا عشق لاینتهی
meysam
۲۳ تیر ۱۴۰۱چقدر ماشینای خوبی تو دنیا هست آشغالترینهاش نصیب ما شده
آخه این چه سرنوشتی بود
mohammad-2005
۲۴ تیر ۱۴۰۱واقعاً هنره که یه کمپانی بتونه یه ماشین چهار سیلندر دیفرانسیل جلو بسازه که عشق همه جوونا باشه اونم به دلیل اصلی لذت رانندگی
ای کاش رقبای تازه واردی مثل مزدا 3 توربو و کرولا gr هم روز به روز پخته تر بشن و محبوب تر تا شاهد رقابت تنگاتنگ تر و جذاب تری در آینده باشیم ( هر چند با سر اومدن عصر بنزینی ها بعید میدونم )
mohammad-2005
۲۴ تیر ۱۴۰۱البته پاراگراف اول بار علمی نداره. حرفه ای های سایت به دل نگیرند 😅