هوندا سرانجام پس از انتشار تیزرهای مختلف نسل جدید کراساوور محبوب و پرفروش CR-V را معرفی کرده است. این خودرو که در طراحی بیرونی از مدلهای ریجلاین و پاسپورت الهام گرفته است، ۱۰ میلیمتر عریضتر و ۶۸ میلیمتر کشیدهتر از قبل شده و فاصلهٔ محوری آنهم ۴۰ میلیمتر افزایش یافته است. جالبترین تغییر CR-V جدید اما در ستونهای A آن رخ داده است که حالا ۱۲۰ میلیمتر عقبتر، ۷۱ میلیمتر بیرونتر و ۳۵ میلیمتر پایینتر قرار گرفتهاند. هوندا همچنین حالا آینههای جانبی را هم روی درها نصب کرده است.
قسمت جلویی CR-V با چراغهای باریک LED و جلوپنجرهٔ بزرگ، نمای مدرنتر و جسورانهتری پیدا کرده است. در عقب نیز هرچند چراغهای عمودی همچنان فرم قبلی خود را حفظ کردهاند اما حالا بروز شدهاند. نسل جدید کراساوور کامپکت هوندا در تیپهای EX، EX-L، اسپرت و اسپرت تورینگ به بازار عرضه خواهد شد که دو تیپ اول جلوپنجرهٔ مشکی براق با تریم کرومی و رینگهای ۱۸ اینچی ۱۰ پره دارند. تیپهای اسپرت و اسپرت تورینگ اما با سر اگزوزهای مستطیلی، اسپویلر عقب و جلوپنجرهٔ مشکی براق بدون قاب کرومی، از نمای جلو و عقب تهاجمیتری برخوردار هستند. تیپ اسپرت روی رینگهای ۱۰ پره ۱۸ اینچی مشکیرنگ منحصربهفرد قرار میگیرد درحالیکه تیپ اسپرت تورینگ به رینگهای ۵ پره ۱۹ اینچی مجهز است.
اما علاوه بر بیرون، کابین CR-V مدل ۲۰۲۳ هم کاملاً نونوار شده و حالا بسیار شبیه سیویک به نظر میرسد. این یعنی در اینجا هم شاهد همان داشبورد ساده با تریم لانهزنبوری فلزی هستیم که دریچههای تهویه را پنهان میکند. در تیپهای EX و اسپرت نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی هفت اینچی با کنترلهای فیزیکی برای صدا و تنظیمات ارائه میشوند درحالیکه تیپهای EX-L و اسپرت تورینگ به نمایشگر ۹ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم و همینطور شارژر بیسیم گوشی مجهز هستند. تیپ اسپرت تورینگ از سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۱۲ بلندگو هم برخوردار است درحالیکه در همهٔ تیپها صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی ارائه میشود.
زیربنای CR-V مدل ۲۰۲۳ را معماری جهانی پیشرفتهٔ هوندا تشکیل داده است که سواری نرمتر و پایداری بیشتری را فراهم میکند. علاوه بر این، استحکام پیچشی بدنهٔ خودرو ۱۵ درصد افزایش یافته، سیستم تعلیق مکفرسون جلو اصلاح شده و فرمان ضریب متغیر هم باعث بهبود احساس و دقت خواهد شد. در سینهٔ تیپهای EX و EX-L یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بروز شده قرار میگیرد که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس CVT متصل است که بهصورت استاندارد نیرو را به هر چهارچرخ میفرستد.
تیپهای اسپرت و اسپرت تورینگ اما به قوای محرکهٔ هیبریدی جدیدی مجهز شدهاند که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور است که امکان یدک کشی تا ۱ تن را فراهم میکند. CR-V جدید بهصورت استاندارد از سیستمهای ایمنی فراوانی بهره میبرد که در قالب پکیج ایمنی هوندا سنسینگ با دوربین جدید ۹۰ درجه و رادار موج میلیمتری ۱۲۰ درجه ارائه میشود. ازجملهٔ این سیستمها میتوان به دستیار ترافیک، تشخیص علائم ترافیکی، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و سیستم پایش نقاط کور اشاره کرد.
نسل جدید هوندا CR-V تابستان امسال به بازار عرضه خواهد شد اما نسخهٔ هیبریدی آن را تا اواخر امسال در نمایندگیهای فروش نخواهیم دید.
Shahrukh
۲۱ تیر ۱۴۰۱همه چی عالی. فقط لامصب اگه یه هشت سرعته اتومات روش بود میرفت که با راوفور دست به یقه شه🥲 #iHate_Cvt
محمدرضا
۲۱ تیر ۱۴۰۱شاید باورتون نشه ولی ژاپنی ها که قفلی زدن روcvt دلیلش اینه که بازار هدفشون این گیربکس رو نیاز داره.
F22RAPTOR
۲۱ تیر ۱۴۰۱لذت بردم چقدر زیبا و چشم نوازه
این جاش تو میهن خالیه نه دیگنیتی فیدلیتی جتور
حیف که از آخرین کراس اوور های بنزینی فقط عکس میبینیم نه تو خیابونا و نه سواری
دکتر
۲۱ تیر ۱۴۰۱خیلی شیک و مجلسی و خانوادگی،با این حجم موتور کاملا قابلیت واردات و داره و اما اینکه،خدایا خودت نسل این سی وی تی رو منقرض کن،من که کلا به واژههای ۱/۵ لیتری و سی وی تی حساسیت پیدا کردم ،کهیر میزنم
علی
۲۱ تیر ۱۴۰۱بسیار عالیه ولی انتقادی که به هوندا هست اینه که عکس ها به شدت نامناسب هستن تیزر های معرفی خودرو با وجود اینگه اونو کامل نشون نمیداد زیبا تر بود به جای این عکس ها که زیبایی خودرو رو نمیشه کامل توش دید
Master
۲۱ تیر ۱۴۰۱ماشین بسیار عالی ولی حیف گیربکسش CVT هست گیربکس CVT فقط برای یک رانندگی آرام و اقتصادی شهری مناسبه ولی برای بیرون شهر و مسافرت و جاده های کوهستانی اصلا مناسب و قابل اعتماد نیست یه تحقیق درباره گیربکسهای CVT انجام بدید میبینید چقدر مردم اذیت شده اند
arshia
۲۲ تیر ۱۴۰۱میشه یکی به صورت خنگولانه توضیح بده که چرا همه از cvt بدوشن میاد و کند تره؟
چون من فقط میدونم که چرخ دنده ندارن
چجوری کار میکنه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ تیر ۱۴۰۱برای اینکه متوجه بشید چه طور کار می کنه، پیشنهاد می کنم در یوتیوب جستجو کنید تا تصویری براتون واضح بشه
درباره اینکه چرا بعضی ها بدشون میاد باید این نکته رو ضمن احترام به تمام دوستان بگم
تفاوت CVT و گیربکس اتوماتیک معمولی، اونقدرها که در کامنت سایت ما ملاحظه می کنید، اهمیت نداره
بحث شتاب گیری، رانندگی آفرود، سرعت گیری در جاده، هیچ مشکلی برای خودروهای ساخت برندهای ژاپنی با گیربکس CVT ایجاد نمی کنه، اصلا خودتون درگیر کامنت ها نکنید
خود من نیسان ایکس تریل با گیربکس CVT و هیوندای سانتافه گیربکس اتوماتیک رو تست کردم، هیچ ایرادی نتونستم از عملکرد گیربکس ایکس تریل بگیرم، شتاب گیری عالی بود و کاملا کیفیت رانندگی بهتری نسبت به سانتافه داشت
————————
خود من و بسیاری دیگر از کاربران پدال، در رویا زندگی می کنیم و تجربه کاملی از رانندگی با خودروهای متنوع خارجی نداریم
یک ماشین خوب ژاپنی با گیربکس CVT اگر چند روز دست مون باشه، اصلا متوجه تفاوت عملکرد جعبه دنده اتوماتیک نخواهیم شد
phonix
۲۲ تیر ۱۴۰۱والا بنده هم هیچ نارضایتی ندارم از اهواز تا شمال باهاش رفتم پ مشکلی نه در سرعت گیری و نه در زمین های شوسه شمال داشته حقیقتا شاید تفاوت در ماشین های اسپرت تر نمایان شه که من که تا حالا سوار نشدم ولی برای یه ماشین خانوادگی و معمولی عالیه کن درد سر و راحت
شهرام
۲۹ مهر ۱۴۰۲من با شما مخالفم برای اینکه تکنولوژی دایم در حال تغییر وپیشرفته من تورونتو زندگی میکنم یه کادیلاک ct5 مدل ۲۰۱۹دارم و حدود دو ماهی هست سی ار وی هیبرید ۲۰۲۴ تورینگ هم خریدم این ماشین بسیار نرم و قوی هست و لذت رانندگیش بی نظیره و من هیچ مشکلی از گیربکسش ندارم و جای تاسف هست که اگر این دو تا ماشینو بخوام همین الان بفروشم حدود ۷۰ هزار دلار کانادا بیشتر نیست یعنی حدود ۲ میلیاردو ششصد تومن البته این موضوع خارج از بحث فنی هست اما جای تاسف داره که چرا باید اینطور باشه
meysam
۲۱ تیر ۱۴۰۱خیلی عالی شده
با گیربکس CVT های هوندا و تویوتا اصلا مشکلی نیست. چون امتحانشونو پس دادن و برای این سگمنت که مردم بیشتر جنبه کاربردیش براشون مهمه نه پرفورمنس، اتفاقا این نوع گیربکس میتونه یه مزیت باشه.
ولی قبول دارم اصلا حس و حال گیربکس 6 دنده اتئمات رو نداره
مانیتور بنظر من خیلی کوچیکخ و جا داشت یه 10 اینچی بزارن
نمای پشت هم با اینکه خیلی عالیه ولی بشدن شبیه ولوو شده
درکل از 20 بهش 18 میدم
Matin2
۲۱ تیر ۱۴۰۱خیلی وقت بود هوندا غیر از سیویک برای من حداقل یک مدل جذاب بیرون نداده بود
اگه قیمتش معقول باشه میتکنه فروش خوبی داشته باشه
phonix
۲۲ تیر ۱۴۰۱CR-V همیشه فروش خوبی داشته در کنار تویوتا rav4 در بازار آمریکا شمالی دوتا از پر فروش ها هستن
JDM lover
۲۱ تیر ۱۴۰۱عالی شده
یه کراس اوور جذاب و بی دردسر خونوادگی
من که خیلی خوشم اومد
دیجی
۲۱ تیر ۱۴۰۱جلوش شبیه پرادو شده
بهزاد
۲۱ تیر ۱۴۰۱همان خوب همیشگی که بهتر شده و به این مدل دو خودروی نونوار شده ی آکورد و pilot که آماده ی معرفی هستند هم اضافه خواهد شد و در سال ۲۰۲۳ هوندا روند بسیار خوبی را طی خواهد کرد.
new reventon
۲۱ تیر ۱۴۰۱یعنی اون دسته دنده جاش درست شد بهترین حرکت بود بنظرم!
پدرام
۲۱ تیر ۱۴۰۱به نظرم طراحی اش خیلی بهتر شده اون نسل قبلی شبیه mpv بود اما دو تا ایراد که بهش وارده به نظر من یکی اینکه چراغ عمودی عقبش خیلی زیاد شبیه ولوو شده و مورد بعدی ای کاش گیربکس AT داشت
بهنام
۲۲ تیر ۱۴۰۱تیزر سیویک تایپ آر هم منتشر شده . بنظرم زیباست. پیج کار واو عکس های رندر نزدیک به واقعیت گذاشته که عالیه .
کلا از تایپ آر خوشم میاد مخصوصا اسپیکرهای تایپ آر شرکت آلپاین که بینظیرن.
net
۲۲ تیر ۱۴۰۱چراغ عقبش که مثل ماشین ولوو به ستون سقف عمودی چسبیده بد هست.خط سفید اطراف شیشه دربها در قسمت شیشه مثلثی بالای درب باک کمی پهن شده بد هست.اگر سانروف بزرگتر داشت و اگزوز دایره ای بود قشنگتر میشد
Hadi
۲۲ تیر ۱۴۰۱خیلی خیلی عالی و بهتر از قبل شده 😍👌🏼
وطراحی پخته و ساده و شیکی داره و یجورایی کهنه نشدنیه…
کابین زیبا و موتور های هوندا هم که معروفه به بیشترین اطمینان 👌🏼
Si
۲۲ تیر ۱۴۰۱خیلی. خوبه ولی توربو رو دوس ندارم کلا تو هیچ ماشینی
mb675
۲۲ تیر ۱۴۰۱چقدر زیبا شده crv در طی زمان بهتر هم شده و همیشه توی این کلاس یه رقیب سرسخته
Reza Waffen SS
۲۲ تیر ۱۴۰۱کاش یکمی رو طراحی داخلیش کار میکردن
sina
۲۲ تیر ۱۴۰۱با سیویک و hrv جدید حال نکردم ولی این یکی خوبه.
دانیال
۲۳ تیر ۱۴۰۱هوندا عشق لاینتهی