پس از پیشنمایشی که چندی پیش ارائه شد، هوندا نسل جدید HR-V را بهطور کامل برای بازار ایالاتمتحده معرفی کرده است. نسخهٔ آمریکایی این خودرو کاملاً با چیزی که در اروپا عرضه میشود متفاوت است زیرا آمریکاییها به خودروی بزرگتری نسبت به نسخهٔ اروپایی نیاز دارند. به همین دلیل، HR-V مخصوص بازار آمریکای شمالی برخلاف نسخهٔ اروپایی که بر اساس پلتفرم هاچبک سابکامپکت جاز ساخته شده است، از پلتفرم نسل جدید سیویک استفاده میکند.
نسل جدید HR-V آمریکایی ۲۳۹ میلیمتر کشیدهتر از قبل شده و فاصلهٔ محوری آنهم ۴۳ میلیمتر افزایش پیدا کرده است. قیمت این خودرو در بازار ایالاتمتحده بدون احتساب هزینهٔ ۱,۲۴۵ دلاری حمل تا مقصد، از ۲۳,۶۵۰ دلار شروع و به ۲۸,۹۵۰ دلار ختم میشود. این ابعاد و قیمت، HR-V را به برادر بزرگتر خود یعنی CR-V بسیار نزدیکتر میکند زیرا قیمت این کراساوور کامپکت از ۲۶,۸۰۰ دلار شروع میشود. البته نسل بعدی CR-V که سال آینده به بازار خواهد آمد احتمالاً از لحاظ ابعاد و قیمت افزایش خواهد داشت.
نسل جدید HR-V فقط با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر عرضه میشود که از سیویک گرفته شده و ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این اعداد ۱۷ اسب بخار و ۱۵ نیوتن متر از موتور ۱.۸ لیتری نسل قبلی بیشتر هستند اما در HR-V برخلاف سیویک خبری از موتور ۱.۵ لیتری توربو یا گیربکس دستی نیست و نیروی موتور توسط یک گیربکس CVT به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. برای این خودرو سامانهٔ چهارچرخ محرک هم با پرداخت ۱,۵۰۰ دلار اضافی قابل سفارش خواهد بود.
به گفتهٔ هوندا، سامانهٔ چهارچرخ محرک HR-V جدید میتواند در شرایط لغزنده نسبت به نسل قبلی نیروی بیشتری را به چرخهای عقب ارسال کند. همچنین تمام نسخههای این خودرو صرفنظر از محرک جلو یا چهارچرخ محرک بهصورت استاندارد به سیستم کنترل پایین رفتن از شیبها مجهز هستند. کممصرفترین نسخهٔ این کراساوور جدید ژاپنی در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی به ۸.۴ لیتر بنزین نیاز خواهد داشت.
اشتراک با سیویک در داخل HR-V جدید هم بهوضوح دیده میشود و در اینجا نیز نوار لانهزنبوری روی دریچههای تهویه، کنترلهای دوار سیستم تهویه و نمایشگر تبلت مانند در بالای داشبورد دیده میشود. البته با نگاهی دقیقتر میتوان تفاوتهایی با سیویک در چیدمان کنسول و دکمهها را مشاهده کرد. در تیپ پایهٔ LX و همینطور تیپ اسپرت با قیمت ۲۵,۶۵۰ دلار، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۷ اینچی بهصورت استاندارد ارائه میشود درحالیکه در تیپ EX-L با قیمت ۲۷,۴۵۰ دلار، نمایشگر مرکزی به ۹ اینچی ارتقاء پیدا میکند و اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم به لیست تجهیزات افزوده میشود.
هرچند این HR-V جدید مخصوص بازار ایالاتمتحده است اما هوندا قصد دارد در آینده این خودرو را با نام ZR-V در چین و اروپا هم عرضه کند.
من^_^
۱۸ خرداد ۱۴۰۱اگه قرار بود لامبورگینی اوروس به عنوان خودرو خانوادگی عرضه می شد این شکلی در میومد😂
خیلی خوشگل و بهتر از نسلای قبلی با اون چراغای عقب عجیب غریب شده
میشه گفت عالیه
من^_^
۱۸ خرداد ۱۴۰۱در ضمن قیمتش هم به سقف وارداتی میماله و وارد میشه🤑
کیان
۱۸ خرداد ۱۴۰۱خیلی تشبیه خوبی بود واقعا، در کل من خیلی بیرونش و پسندیدم، خیلی متفاوت و خاص و زیبا
داخلشم خب خیلی جدید نیست، سیویک هست، ساده و شیک
رضی
۱۸ خرداد ۱۴۰۱دقیقا اولین بازخوردی که از دیدن پوستر مقاله در لحظه اول داشتم لامبورگینی اوروس بود ولی یه کوچولو مهربونتر
زیبا و دوست داشتنیه
زیزیگولو
۱۸ خرداد ۱۴۰۱طراحی زیبا و شیکی داره👌👌👌👌
TML BN
۱۸ خرداد ۱۴۰۱اگه لگوش رو برداری واقعا نمیشه تشخیص داد که چیه
Nima
۱۸ خرداد ۱۴۰۱دماغه جلوش واقعا زشته!
داشبوردشم سادس
گیربکسشم بده
تنوع موتورش هم کمه
بقیه چیزاش عالیه.(ولى درکل خوشم نیومد)
مزدا توى تمام این موارد بهتره.
sina
۱۸ خرداد ۱۴۰۱هر چی آکورا داره خوب عمل میکنه تو طراحی، هوندا داره پسرفت میکنه.
این بیشتر فورد هست تا هوندا :/
علی
۱۸ خرداد ۱۴۰۱هوندا طراحی ش ساده
پس رفت هم تو همه ماشین هاش نبوده، مثلا به نظرم نثل فعلی آکورد طراحی ش ضعیف تر از مدل های قبلیه ولی مثلا cr v بهتر از نسل قبلی ش هست
سیویک طراحی ش ساده شده ولی بسیار شیک شده، چیزی که هوندا میخواد
همین hr v واقعا نسل قبلی ش خوب نبود الان هیلی خوب شده
sina
۱۸ خرداد ۱۴۰۱این ماشین از نسل قبلش بدتره
سیویک هم پسرفت داشته
ببینیم سی او وی چی میشه
R@m!n
۱۸ خرداد ۱۴۰۱بزارش کنار فورد اسکیپ 2022 اوضاع از اینم بدتر میشه.
حسین
۱۸ خرداد ۱۴۰۱بیشتر شبیه محصولات فورد شده اما خوب و تهاجمی از کار دراومده کابینش با اینکه ساده و شیکه اما کاش از کابین سیویک استفاده نمی کرد . به هر حال فکر کنم زبان طراحی جدید هوندا هست فکر کنم در نسل جدید cr.v هوندا پخته ترش کنه . در بخش موتور و گیربکس میتونست خوب عمل کنه که با cvt خرابش کرده . در کل نسبت به قیمت حساب کنی محصولات هوندا خیلی خیلی با ارزش هستن لذت رانندگی هم بخش جدایی ناپذیر محصولات هوندا هست
پدرام
۱۸ خرداد ۱۴۰۱قیمتش خیلی خوبه اما هنوز کراس اورهای ساب کامپکت رو درک نکردم همون حکایت شترمرغ هست
اینم همینه منظورم فقط هوندا نیست به صورت کلی الان این ماشین نه توانایی آفرود داره نه راحتی و نرمی یه سدان رو داره و نه مثل سیویک می تونه هندلینگ خوبی داشته باشه چون ارتفاع کلا هندلینگ رو تحت تاثیر می ذاره حالا هر برندی می خواد باشه مثلا هیچ وقت لامبورگینی اوروس هندلینگ هوراکان رو نمی تونه داشته باشه
HesamS500
۱۸ خرداد ۱۴۰۱قشنگه
سامان
۱۸ خرداد ۱۴۰۱چرا اینقدر قدرت موتور و اسب بخارش کمه؟
بنظر من برای سال ۲۰۲۲ این عدد خیلی پایینه
خودرو سازها حداقل باید رو ۲۰۰ کار کنن.
heshmat021
۱۸ خرداد ۱۴۰۱مگه میخان باهاش برن پیست یا مسابقه
بنظرم ماشین شهری و خانوادگی ۱۰۰ و۱۵۰ براش بسه
زیاد باشه هم بد نیس، ولی شرط لازمی نیس تو این کلاس
meysam
۱۸ خرداد ۱۴۰۱بسیار شیک و زیبا
بر خلاف خیلی از شرکتها، خبری هم از جلوپنجره های بزرگ که بخش زیادیش هم مسدوده نیست. کاملا اندازه و نرمال
فقط تنوع موتورش کمه یا لااقل یه مدل هیبرید هم میزد که البته احتمالش زیاده چون تو اروپا سیویک هیبرید رو رونمایی کردن
اتفاقا امروز بعد از اینکه فهمیدم آکورا MDX پرفروشترین SUV سه ردیفه آمریکاست، رفتم در مورد محصولاتش یه سرچی کردم و واقعا خیلی خیلی خوشم اومد. طراحی خیلی خوبی دارن و بنظر من از محصولات لکسوس خیلی زیباترن
جدیدترین نسل لکسوس RX رو بزارید کنار آکورا MDX متوجه میشید که آکورا یه سر و گردن بالاتره
رامتین
۱۸ خرداد ۱۴۰۱طراحیش خوبه اما موتورش باید مثل اکورد 2 لیتری توربو میشد.
datsun
۱۸ خرداد ۱۴۰۱برخلاف دوستان به نظرم طراحیش خیلی خوبه
JDM lover
۱۸ خرداد ۱۴۰۱با اینکه قیمت خوبی داره، ولی هیچ نشانه ای از هوندا بودن رو نداره و بدون ارمش اصلا نمیشه تشخیص داد که یه هونداست
اوسا
۱۹ خرداد ۱۴۰۱چقدر خوبه بدون توربو!
کاش ایران هم بیاد.
الان مشخصاتش تو سگمنت میتسو ASX قرار میگیره