هوندا

معرفی نسل جدید هوندا پایلوت، جذاب‌تر، توانمندتر، لوکس‌تر

نسل جدید و چهارم هوندا پایلوت به‌عنوان بزرگ‌ترین و قوی‌ترین شاسی‌بلند تاریخ این شرکت ژاپنی معرفی شده است. این کراس‌اوور با پیشرانهٔ V6 جدید، فضای زیاد بار و نوع تازه‌ای از ایربگ‌ها، به دنبال جلب نظر خانواده‌های آمریکایی است. نسل جدید پایلوت از ظاهری جعبه‌ای شکل بهره می‌برد که توسط تیم هوندا در کالیفرنیا طراحی شده است. این خودرو که از چراغ‌های جدید، جلوپنجره بزرگ و رینگ‌های ۱۸ تا ۲۰ اینچی بسته به تیپ سود می‌برد، ۸۶ میلی‌متر کشیده‌تر از نسل قبلی شده است.

زیر کاپوت پایلوت مدل ۲۰۲۳ یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 کاملاً جدید قرار گرفته است که ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند خروجی این موتور تنها ۵ اسب بخار بیشتر از نسل قبلی است ولی از بلوک آلومینیومی کاملاً جدید منحصربه‌فردی بهره می‌برد و به گفته هوندا، یکی از نرم‌ترین پیشرانه‌ها در این کلاس محسوب می‌شود. همچنین گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم به نرم‌تر شدن قوای محرکه کمک می‌کند. به لطف نسل دوم سامانهٔ چهارچرخ محرک کنترل گشتاور بُرداری i-VTM4 هوندا که در تیپ‌های تریل‌اسپرت و الیت ارائه می‌شود، تا ۷۰ درصد از گشتاور موتور می‌تواند به چرخ‌های عقب فرستاده شود. برای پایلوت همچنین پنج حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، اقتصادی، برفی، اسپرت و یدک کشی هم در نظر گرفته شده که آخری امکان بکسل کردن ۲۲۷۰ کیلوگرم را فراهم می‌کند.

به گفتهٔ هوندا، نسل جدید پایلوت از ابتدا با در نظر داشتن نسخهٔ آفرودی تریل‌اسپرت طراحی شده و به همین دلیل، به شاسی مستحکم‌تری مجهز شده، فاصلهٔ محوری به ۲,۸۹۰ میلی‌متر افزایش یافته و فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها بیشتر شده تا پایداری خودرو بهبود پیدا کند. به گفتهٔ هوندا، این تغییرات به همراه بازتنظیم تعلیق مک‌فرسون جلو و تعلیق کاملاً جدید چند اتصالی در عقب، پایلوت را به خودروی بهتری برای رانندگی روی جاده تبدیل کرده‌اند. بااین‌حال، این کراس‌اوور ژاپنی با پکیج تریل‌اسپرت در آفرود از همیشه توانمندتر خواهد بود. این نسخه ۲۵ میلی‌متر ارتفاع بیشتری از زمین دارد که زوایای حمله، خروج و شکست را بهبود می‌بخشد.

آنتی‌رول بارهای منحصربه‌فرد که برای راحتی در آفرود طراحی شده‌اند، تنظیم منحصربه‌فرد کمک‌فنرها، لاستیک‌های کانتیننتال ترین‌کانتکت و دوربین تریل‌واچ هم نشان می‌دهند که تریل‌اسپرت چیزی بیشتر از یک پکیج ظاهری است. برای این نسخه در داخل هم دوخت نارنجی‌رنگ، نشان‌های ویژگی و کف‌پوش‌های چهارفصل برای محافظت از کف خودرو در برای چکمه‌های گلی یا برفی در نظر گرفته شده است و رنگ آبی آسمانی که در تصاویر می‌بینید هم فقط برای این نسخه ارائه می‌شود.

پایلوت مدل ۲۰۲۳ از کابین کاملاً جدیدی بهره می‌برد که می‌تواند تا هشت نفر را در خود جای دهد. البته کسانی که به حداکثر ظرفیت سرنشین خودرو نیازی ندارند می‌توانند صندلی میانی ردیف دوم را تا کنند تا به یک زیر آرنجی بزرگ با جا لیوانی تبدیل شود. همچنین این صندلی را می‌توان به‌طور کامل از جا درآورد و در کف خودرو قرار داد. فضای پای صندلی‌های ردیف دوم پایلوت ۶۰ میلی‌متر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و حالا دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم هم آسان‌تر صورت می‌گیرد. همچنین فضای بار خودرو هم افزایش پیدا کرده و به ۶۳۵ لیتر رسیده که در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم و دوم این رقم به ۳۲۲۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

هوندا قصد داشته پایلوت جدید را به لوکس‌ترین شاسی‌بلند تاریخ خود تبدیل کند و به همین دلیل متریال سطح بالایی را در آن به کار برده است. نمایشگر لمسی حداکثر ۱۰.۲ اینچی (در تیپ بالا ردهٔ الیت)، صفحه آمپر دیجیتالی ۹ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژر بی‌سیم با امکان شارژ هم‌زمان دو گوشی در کنار هم و سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۱۲ بلندگو ازجمله ویژگی‌های داخلی این ماشین هستند. پایلوت جدید همچنین به‌صورت استاندارد به هشت ایربگ مجهز است که ایربگ سرنشین جلوی آن طراحی سه محفظه‌ای کاملاً جدیدی دارد. این نوع ایربگ که برای اولین بار است که در جهان ارائه می‌شود، برای به حداقل رساندن حرکات سر هنگام برخورد طراحی شده است.

نسل جدید پایلوت همچنین از نسل جدید تکنولوژی‌های ایمنی Honda Sensing هم بهره می‌برد که شامل راداری با زاویهٔ باز ۱۲۰ درجه و دوربین جدید با میدان دید وسیع‌تر می‌شود و توانایی بیشتری در تشخیص اشیاء خواهند داشت. سیستم پایش نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و… هم ازجمله سیستم‌های ایمنی کراس‌اوور پرچم‌دار هوندا هستند. این خودرو در آلاباما تولید می‌شود و در آخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (746 ديدگاه)

    نسبت به نسل قبل، طراحی نرم تری داره ولی هوز هم به اندازه کافی عضلانی و جعبه ای هست. نمای پشت چندان جذاب و مد روز درنیومده، دستکم تو این عکس ها که این جور به نظر میاد. اما کابین نسبت به نسل قبل عالی شده.
    با توجه به شباهت پایلوت و پاسپورت، به احتمال زیاد نسل آینده پاسپورت هم تو همین مایه هاست.

    موافقم 62
    1. MILADZM

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      همه چیش عالیه به جز نمای داخلی ( کابین )
      البته کابینش هم خیلی خوبه ولی طراحیش یذره قدیمی به چشم میزنه

      موافقم 18
      مخالفم 34
    2. Amard

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (832 ديدگاه)

      نمای جلوش شباهت زیادی به لندکروز پیدا کرده موتورش هم که v6 یه توربو هم روش بزار دیگه میشه یه شبه لندکروز واقعی

      موافقم 6
      مخالفم 13
      1. کرگدن باواریا

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (777 ديدگاه)

        تنها دلیلی که از پایلوت خوشم نمیومد طراحی وَن طورش بود الان واقعا بی نقصه !
        از قیمت حرفی زده نشده ولی احتمال میدم با اطلس vw یکی باشه ؛ که چشم بسته معلومه پایلوت جدید سلطانه :)

        موافقم 27
        مخالفم 1
  2. Asa

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    فاقد اهمیت

    موافقم 10
    مخالفم 77
  3. قاطر فروش

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    لامصب هوندا یه ابهتی داره انگار بنزه کسایی ک هوندا آکورد از نزدیک دیدن میدونن من چی میگم

    موافقم 65
    مخالفم 12
    1. کرگدن باواریا

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (777 ديدگاه)

      شاید به خاطر اینه یه الگو برداری ریزی کرده ازش XD
      ولی آکورد از ۲۰۱۸ که فیس‌لیفت کرد واقعا سدان باشکوهی شده

      موافقم 17
      مخالفم 7
  4. Erfan

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    به نظرم طراحی جلو خیلی پخته تر و زیبا تر از طراحی عقب ماشینه.

    موافقم 42
    مخالفم 4
  5. Just toyota

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    اگه این میومد تو بازار ایران ، دیگی کی میرفت سمت اسباب بازی های کره ای

    موافقم 57
    مخالفم 7
    1. محمدرضا

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      الان ۵ سال هیچ کره ای وارد نشده و تو هنوز داری از فروش خوب کره ای ها بین سال های ۲۰۰۷تا۲۰۱۷ تو ایران ….
      البته این مطلب هم هیچ ربطی به کره ای ها نداشت و تو زیر همه مطالب بیا کره ای ها رو هیت کن.

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. phonix

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        دوست خوبم کره ای ها فروششون خوب بود چون ارزون تر بودن
        ضمن اینکه صرفا ایرتویا محصولات تویوتا رو می اورد و بقیه ژاپنی ها خیلی درست و حسابی وارد نشدن
        اینم خدمت بگم هعی ریپلای نزن گوهر افشانی نکن خستمون کردی

        موافقم 2
        مخالفم 2
  6. Sina

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    عالی و بسیا زییا و کاربردی با مشخصات فنی عاقلانه
    فقط فقط میمونه هوندا یه مردانگی کنه یه پکیج مثل وایلدنرس سوبارو اوت بک براش ارایه بده
    اگر این کارو کنه بلاخره دنیا یه شاسی بلند بدردبخور به خودش میبینه
    البته نیسان پتث فایندر راک کریک هم داریم که اونم در جایگاه خودش عالیه

    موافقم 23
  7. Kato

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (469 ديدگاه)

    نایس

    موافقم 20
    مخالفم 1
  8. ferimia

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    طراحی جلو واقعا عالیه
    طراحی عقب تناسبی با جلوش نداره، انتظار داشتم یه مقدار خشن تر باشه. یه خرده سادس
    طراحی داخلیش هم یه مقدار کمی قدیمی به چشم میاد ولی خیلی به نظرم کاربردی طراحی کردن!
    در کل طراحیش اوکیه

    از نظر مصرف سوخت و سواری اینا هم باید منتظر بررسی ها بود ولی دوسش دارم😃

    موافقم 12
    مخالفم 1
  9. datsun

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    عالیه از هر لحاظ

    موافقم 18
    مخالفم 1
  10. Hadi

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    خیلی طراحی جلوش خوب و با ابهته ولی عقبش ساده تر از جلوشه خیلی جذاب تر میتونه باشه…
    و موتور V6 پرقدرت که تکمیلش میکنه 👌🏼
    انتخاب ایده آل خانوادگی با چاشنی آفرود…

    موافقم 13
  11. احمدرضا

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    عالی و درجه یک

    موافقم 11
  12. علی

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    خیلی خیلی خوبه . ای کاش مافیای واردات خودرو نابود میشد تا شاهد ورود هوندا به ایران بودیم

    موافقم 19
  13. sina

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    عجب چیزیه
    تقریبا میشه گفت هیچ نقصی نداره.

  14. meysam

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    نمای پشتشو انگار زیاد وقت نداشتن روش کار کنن
    اسکرینش هم اگه طبق مد روز می خواست بره جلو باید کمی بزرگتر با گرافیک بهتری کار میکرد
    بجز این دو مورد بی اهمیت و قابل چشم پوشی، از همه نظر عالیه

  15. دانیال

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

  16. پدرام

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    طراحی اش خیلی بهتر شده اما چراغ های عقبش در مقایسه ابهت جلو ماشین زیادی ساده و قدیمی به نظر میاد

    1. عبدالرضا

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      خودروهای ژاپنی کم نقص وعالی هستند به امید روزی که خیابان‌های ایران عزیز هم به خود ببیندند

  17. عبدالرضا

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    به امید روزی که مردم ایران هم بتونند از این خودروهای باکیفیت لذت ببرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا