نسل جدید و چهارم هوندا پایلوت بهعنوان بزرگترین و قویترین شاسیبلند تاریخ این شرکت ژاپنی معرفی شده است. این کراساوور با پیشرانهٔ V6 جدید، فضای زیاد بار و نوع تازهای از ایربگها، به دنبال جلب نظر خانوادههای آمریکایی است. نسل جدید پایلوت از ظاهری جعبهای شکل بهره میبرد که توسط تیم هوندا در کالیفرنیا طراحی شده است. این خودرو که از چراغهای جدید، جلوپنجره بزرگ و رینگهای ۱۸ تا ۲۰ اینچی بسته به تیپ سود میبرد، ۸۶ میلیمتر کشیدهتر از نسل قبلی شده است.
زیر کاپوت پایلوت مدل ۲۰۲۳ یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 کاملاً جدید قرار گرفته است که ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند خروجی این موتور تنها ۵ اسب بخار بیشتر از نسل قبلی است ولی از بلوک آلومینیومی کاملاً جدید منحصربهفردی بهره میبرد و به گفته هوندا، یکی از نرمترین پیشرانهها در این کلاس محسوب میشود. همچنین گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم به نرمتر شدن قوای محرکه کمک میکند. به لطف نسل دوم سامانهٔ چهارچرخ محرک کنترل گشتاور بُرداری i-VTM4 هوندا که در تیپهای تریلاسپرت و الیت ارائه میشود، تا ۷۰ درصد از گشتاور موتور میتواند به چرخهای عقب فرستاده شود. برای پایلوت همچنین پنج حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، اقتصادی، برفی، اسپرت و یدک کشی هم در نظر گرفته شده که آخری امکان بکسل کردن ۲۲۷۰ کیلوگرم را فراهم میکند.
به گفتهٔ هوندا، نسل جدید پایلوت از ابتدا با در نظر داشتن نسخهٔ آفرودی تریلاسپرت طراحی شده و به همین دلیل، به شاسی مستحکمتری مجهز شده، فاصلهٔ محوری به ۲,۸۹۰ میلیمتر افزایش یافته و فاصلهٔ عرضی چرخها بیشتر شده تا پایداری خودرو بهبود پیدا کند. به گفتهٔ هوندا، این تغییرات به همراه بازتنظیم تعلیق مکفرسون جلو و تعلیق کاملاً جدید چند اتصالی در عقب، پایلوت را به خودروی بهتری برای رانندگی روی جاده تبدیل کردهاند. بااینحال، این کراساوور ژاپنی با پکیج تریلاسپرت در آفرود از همیشه توانمندتر خواهد بود. این نسخه ۲۵ میلیمتر ارتفاع بیشتری از زمین دارد که زوایای حمله، خروج و شکست را بهبود میبخشد.
آنتیرول بارهای منحصربهفرد که برای راحتی در آفرود طراحی شدهاند، تنظیم منحصربهفرد کمکفنرها، لاستیکهای کانتیننتال ترینکانتکت و دوربین تریلواچ هم نشان میدهند که تریلاسپرت چیزی بیشتر از یک پکیج ظاهری است. برای این نسخه در داخل هم دوخت نارنجیرنگ، نشانهای ویژگی و کفپوشهای چهارفصل برای محافظت از کف خودرو در برای چکمههای گلی یا برفی در نظر گرفته شده است و رنگ آبی آسمانی که در تصاویر میبینید هم فقط برای این نسخه ارائه میشود.
پایلوت مدل ۲۰۲۳ از کابین کاملاً جدیدی بهره میبرد که میتواند تا هشت نفر را در خود جای دهد. البته کسانی که به حداکثر ظرفیت سرنشین خودرو نیازی ندارند میتوانند صندلی میانی ردیف دوم را تا کنند تا به یک زیر آرنجی بزرگ با جا لیوانی تبدیل شود. همچنین این صندلی را میتوان بهطور کامل از جا درآورد و در کف خودرو قرار داد. فضای پای صندلیهای ردیف دوم پایلوت ۶۰ میلیمتر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و حالا دسترسی به صندلیهای ردیف سوم هم آسانتر صورت میگیرد. همچنین فضای بار خودرو هم افزایش پیدا کرده و به ۶۳۵ لیتر رسیده که در صورت خواباندن صندلیهای ردیف سوم و دوم این رقم به ۳۲۲۰ لیتر افزایش پیدا میکند.
هوندا قصد داشته پایلوت جدید را به لوکسترین شاسیبلند تاریخ خود تبدیل کند و به همین دلیل متریال سطح بالایی را در آن به کار برده است. نمایشگر لمسی حداکثر ۱۰.۲ اینچی (در تیپ بالا ردهٔ الیت)، صفحه آمپر دیجیتالی ۹ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژر بیسیم با امکان شارژ همزمان دو گوشی در کنار هم و سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۱۲ بلندگو ازجمله ویژگیهای داخلی این ماشین هستند. پایلوت جدید همچنین بهصورت استاندارد به هشت ایربگ مجهز است که ایربگ سرنشین جلوی آن طراحی سه محفظهای کاملاً جدیدی دارد. این نوع ایربگ که برای اولین بار است که در جهان ارائه میشود، برای به حداقل رساندن حرکات سر هنگام برخورد طراحی شده است.
نسل جدید پایلوت همچنین از نسل جدید تکنولوژیهای ایمنی Honda Sensing هم بهره میبرد که شامل راداری با زاویهٔ باز ۱۲۰ درجه و دوربین جدید با میدان دید وسیعتر میشود و توانایی بیشتری در تشخیص اشیاء خواهند داشت. سیستم پایش نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و… هم ازجمله سیستمهای ایمنی کراساوور پرچمدار هوندا هستند. این خودرو در آلاباما تولید میشود و در آخر امسال راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد.
یوسف
۱۷ آبان ۱۴۰۱نسبت به نسل قبل، طراحی نرم تری داره ولی هوز هم به اندازه کافی عضلانی و جعبه ای هست. نمای پشت چندان جذاب و مد روز درنیومده، دستکم تو این عکس ها که این جور به نظر میاد. اما کابین نسبت به نسل قبل عالی شده.
با توجه به شباهت پایلوت و پاسپورت، به احتمال زیاد نسل آینده پاسپورت هم تو همین مایه هاست.
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱همه چیش عالیه به جز نمای داخلی ( کابین )
البته کابینش هم خیلی خوبه ولی طراحیش یذره قدیمی به چشم میزنه
Amard
۱۷ آبان ۱۴۰۱نمای جلوش شباهت زیادی به لندکروز پیدا کرده موتورش هم که v6 یه توربو هم روش بزار دیگه میشه یه شبه لندکروز واقعی
کرگدن باواریا
۱۷ آبان ۱۴۰۱تنها دلیلی که از پایلوت خوشم نمیومد طراحی وَن طورش بود الان واقعا بی نقصه !
از قیمت حرفی زده نشده ولی احتمال میدم با اطلس vw یکی باشه ؛ که چشم بسته معلومه پایلوت جدید سلطانه :)
Asa
۱۷ آبان ۱۴۰۱فاقد اهمیت
قاطر فروش
۱۷ آبان ۱۴۰۱لامصب هوندا یه ابهتی داره انگار بنزه کسایی ک هوندا آکورد از نزدیک دیدن میدونن من چی میگم
کرگدن باواریا
۱۷ آبان ۱۴۰۱شاید به خاطر اینه یه الگو برداری ریزی کرده ازش XD
ولی آکورد از ۲۰۱۸ که فیسلیفت کرد واقعا سدان باشکوهی شده
Erfan
۱۷ آبان ۱۴۰۱به نظرم طراحی جلو خیلی پخته تر و زیبا تر از طراحی عقب ماشینه.
Just toyota
۱۷ آبان ۱۴۰۱اگه این میومد تو بازار ایران ، دیگی کی میرفت سمت اسباب بازی های کره ای
محمدرضا
۱۷ آبان ۱۴۰۱الان ۵ سال هیچ کره ای وارد نشده و تو هنوز داری از فروش خوب کره ای ها بین سال های ۲۰۰۷تا۲۰۱۷ تو ایران ….
البته این مطلب هم هیچ ربطی به کره ای ها نداشت و تو زیر همه مطالب بیا کره ای ها رو هیت کن.
phonix
۱۷ آبان ۱۴۰۱دوست خوبم کره ای ها فروششون خوب بود چون ارزون تر بودن
ضمن اینکه صرفا ایرتویا محصولات تویوتا رو می اورد و بقیه ژاپنی ها خیلی درست و حسابی وارد نشدن
اینم خدمت بگم هعی ریپلای نزن گوهر افشانی نکن خستمون کردی
Sina
۱۷ آبان ۱۴۰۱عالی و بسیا زییا و کاربردی با مشخصات فنی عاقلانه
فقط فقط میمونه هوندا یه مردانگی کنه یه پکیج مثل وایلدنرس سوبارو اوت بک براش ارایه بده
اگر این کارو کنه بلاخره دنیا یه شاسی بلند بدردبخور به خودش میبینه
البته نیسان پتث فایندر راک کریک هم داریم که اونم در جایگاه خودش عالیه
Kato
۱۷ آبان ۱۴۰۱نایس
ferimia
۱۷ آبان ۱۴۰۱طراحی جلو واقعا عالیه
طراحی عقب تناسبی با جلوش نداره، انتظار داشتم یه مقدار خشن تر باشه. یه خرده سادس
طراحی داخلیش هم یه مقدار کمی قدیمی به چشم میاد ولی خیلی به نظرم کاربردی طراحی کردن!
در کل طراحیش اوکیه
از نظر مصرف سوخت و سواری اینا هم باید منتظر بررسی ها بود ولی دوسش دارم😃
datsun
۱۷ آبان ۱۴۰۱عالیه از هر لحاظ
Hadi
۱۷ آبان ۱۴۰۱خیلی طراحی جلوش خوب و با ابهته ولی عقبش ساده تر از جلوشه خیلی جذاب تر میتونه باشه…
و موتور V6 پرقدرت که تکمیلش میکنه 👌🏼
انتخاب ایده آل خانوادگی با چاشنی آفرود…
احمدرضا
۱۷ آبان ۱۴۰۱عالی و درجه یک
علی
۱۷ آبان ۱۴۰۱خیلی خیلی خوبه . ای کاش مافیای واردات خودرو نابود میشد تا شاهد ورود هوندا به ایران بودیم
sina
۱۷ آبان ۱۴۰۱عجب چیزیه
تقریبا میشه گفت هیچ نقصی نداره.
meysam
۱۷ آبان ۱۴۰۱نمای پشتشو انگار زیاد وقت نداشتن روش کار کنن
اسکرینش هم اگه طبق مد روز می خواست بره جلو باید کمی بزرگتر با گرافیک بهتری کار میکرد
بجز این دو مورد بی اهمیت و قابل چشم پوشی، از همه نظر عالیه
دانیال
۱۸ آبان ۱۴۰۱هوندا عشق لاینتهی
پدرام
۱۸ آبان ۱۴۰۱طراحی اش خیلی بهتر شده اما چراغ های عقبش در مقایسه ابهت جلو ماشین زیادی ساده و قدیمی به نظر میاد
عبدالرضا
۲۳ آبان ۱۴۰۱خودروهای ژاپنی کم نقص وعالی هستند به امید روزی که خیابانهای ایران عزیز هم به خود ببیندند
عبدالرضا
۲۳ آبان ۱۴۰۱به امید روزی که مردم ایران هم بتونند از این خودروهای باکیفیت لذت ببرند