هوندا کراساوور کوچک جدیدی را با نام الویت معرفی کرده که قرار است با قیمت مناسب و تجهیزات قابلتوجه ابتدا در هند و سپس در دیگر بازارهای رو به رشد عرضه شود.
هرچند هوندا هماکنون در سبد محصولات خود کراساوورهای جمعوجور HR-V، ZR-V و BR-V را دارد اما بااینحال، کراساوور کوچک جدیدی بنام الویت (Elevate) را در هند معرفی کرده است. این خودرو توسط بخش تحقیق و توسعهٔ آسیایی هوندا در تایلند برای بازارهای نوظهور توسعه پیدا کرده و پس از عرضه در هند در اواخر سال جاری، راهی دیگر بازارها خواهد شد. همچنین هرچند الویت فعلاً بهصورت بنزینی عرضه میشود اما هوندا وعدهٔ ارائهٔ نسخهٔ الکتریکی آن را هم طی سه سال آینده داده است.
الویت تنها ۴,۳۱۲ میلیمتر طول دارد و بنابراین طبق سگمنتهای اروپایی بین کامپکت و سابکامپکت قرار میگیرد. عرض و ارتفاع این کراساوور جدید نیز به ترتیب ۱,۷۹۰ میلیمتر و ۱,۶۵۰ میلیمتر بوده و دو محور آن از هم ۲,۶۵۰ میلیمتر فاصله دارند. این یعنی الویت از لحاظ اندازه به نسخهٔ اروپایی HR-V نزدیک است. به گفتهٔ هوندا، این کراساوور جدید از طراحی جسورانه و مردانه بهره میبرد و ظرفیت بار ۴۵۸ لیتری را ارائه میکند که در این کلاس بهترین است. همچنین برای این خودرو تجهیزات ایمنی عالی حداقل طبق استانداردهای هند وعده داده شده است.
الویت به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۱۱۹ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد و برای انتقال نیروی آن خریداران میتوانند گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا CVT را انتخاب کنند که نیرو را به چرخهای جلو تحویل میدهد. هرچند این کراساوور جدید از لحاظ فنی اشتراکات زیادی با هوندا سیتی دارد اما فاصلهٔ سخاوتمندانهٔ ۲۲ سانتیمتری از زمین را فراهم میکند.
همچنین این خودرو با وجود قیمت ارزان، با تجهیزات قابلتوجهی ارائه میشود که ازجملهٔ آنها میتوان به سانروف برقی، شارژر بیسیم گوشی، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم تهویهٔ خودکار، خروجی برق ۱۲ ولت در جلو و عقب، دوربین دندهعقب، کروز کنترل تطبیقی و مجموعهٔ گستردهای از سیستمهای ایمنی اشاره کرد. ماه آینده قیمت هوندا الویت اعلام و پذیرش سفارشات خرید آن آغاز خواهد شد.
Python
۱۸ خرداد ۱۴۰۲بازار های در حال توسعه:
کشور های فقیر بدبخت مثل هندوستان که مثلا درحال توسعه هستند
Genius
۱۸ خرداد ۱۴۰۲شما تو تامین سرمایه ۸۵ میلیون موندی اینو ضربدر ۱۲ کن ببین چه مصیبتی میشه!
حسین۲
۱۸ خرداد ۱۴۰۲چقدر کابین شیک و ساده ای داره . دیگه از هند که جزو ۱۰ کشور فقیر جهان هست و ۴۰۰ میلیون نفر در ان دسترسی به توالت ندارد هم بدبخت تر شدیم
وای برما چی بودیمچی شدیم
مهدی
۱۸ خرداد ۱۴۰۲مختصر و مفید.
Genius
۱۸ خرداد ۱۴۰۲اینو دقیقا میشه هم لول امویام اکس ۲۲ در نظر گرفت اما فرقش اینه هوندا کجا و امویام چری درجه۳ که تو خود چین هم طالب نداره کجا؟!!
موتور ۴سیلندر اتمسفریک قطعا کم هزینه تر و بادوام تر از ۳سیلندر توربو اونهم توربوی زیرپله های چینه
مهدی
۱۸ خرداد ۱۴۰۲همین بیاد تو ایران بالای 3 میلیارد پولشه
Genius
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ام وی ام ایکس بیست دو دنیا اینه!!
امیر _ اهوازی
۱۸ خرداد ۱۴۰۲جلو پنجره اش واسه این هیکل زیادی بزرگه
ولی داخلش شیک و مینیمالیسمه
محمد
۱۸ خرداد ۱۴۰۲یکم زیادی هونگچی نیست ؟ 90 درصد شباهت
رامتین
۱۸ خرداد ۱۴۰۲کلا شیک و طراحی خوبی داره. همینو با یک موتور 1.6 توربو میزندن عالی میشد. کاملا مناسب بازار ایرانه.
محمد
۱۹ خرداد ۱۴۰۲از رو هونگچی کپی زده میگی طراحی خوب ؟ جالبه
دانیال
۱۹ خرداد ۱۴۰۲هوندا عشق لاینتهی