هوندا

معرفی هوندا اِلویت، کراس‌اوور کوچک برای بازارهای در حال توسعه

هوندا کراس‌اوور کوچک جدیدی را با نام الویت معرفی کرده که قرار است با قیمت مناسب و تجهیزات قابل‌توجه ابتدا در هند و سپس در دیگر بازارهای رو به رشد عرضه شود.

هرچند هوندا هم‌اکنون در سبد محصولات خود کراس‌اوورهای جمع‌وجور HR-V، ZR-V و BR-V را دارد اما بااین‌حال، کراس‌اوور کوچک جدیدی بنام الویت (Elevate) را در هند معرفی کرده است. این خودرو توسط بخش تحقیق و توسعهٔ آسیایی هوندا در تایلند برای بازارهای نوظهور توسعه پیدا کرده و پس از عرضه در هند در اواخر سال جاری، راهی دیگر بازارها خواهد شد. همچنین هرچند الویت فعلاً به‌صورت بنزینی عرضه می‌شود اما هوندا وعدهٔ ارائهٔ نسخهٔ الکتریکی آن را هم طی سه سال آینده داده است.

الویت تنها ۴,۳۱۲ میلی‌متر طول دارد و بنابراین طبق سگمنت‌های اروپایی بین کامپکت و ساب‌کامپکت قرار می‌گیرد. عرض و ارتفاع این کراس‌اوور جدید نیز به ترتیب ۱,۷۹۰ میلی‌متر و ۱,۶۵۰ میلی‌متر بوده و دو محور آن از هم ۲,۶۵۰ میلی‌متر فاصله دارند. این یعنی الویت از لحاظ اندازه به نسخهٔ اروپایی HR-V نزدیک است. به گفتهٔ هوندا، این کراس‌اوور جدید از طراحی جسورانه و مردانه بهره می‌برد و ظرفیت بار ۴۵۸ لیتری را ارائه می‌کند که در این کلاس بهترین است. همچنین برای این خودرو تجهیزات ایمنی عالی حداقل طبق استانداردهای هند وعده داده شده است.

الویت به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۱۱۹ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد و برای انتقال نیروی آن خریداران می‌توانند گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا CVT را انتخاب کنند که نیرو را به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد. هرچند این کراس‌اوور جدید از لحاظ فنی اشتراکات زیادی با هوندا سیتی دارد اما فاصلهٔ سخاوتمندانهٔ ۲۲ سانتی‌متری از زمین را فراهم می‌کند.

همچنین این خودرو با وجود قیمت ارزان، با تجهیزات قابل‌توجهی ارائه می‌شود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سانروف برقی، شارژر بی‌سیم گوشی، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم تهویهٔ خودکار، خروجی برق ۱۲ ولت در جلو و عقب، دوربین دنده‌عقب، کروز کنترل تطبیقی و مجموعهٔ گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی اشاره کرد. ماه آینده قیمت هوندا الویت اعلام و پذیرش سفارشات خرید آن آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Python

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    بازار های در حال توسعه:
    کشور های فقیر بدبخت مثل هندوستان که مثلا درحال توسعه هستند

    موافقم 12
    مخالفم 51
    1. Genius

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      شما تو تامین سرمایه ۸۵ میلیون موندی اینو ضربدر ۱۲ کن ببین چه مصیبتی میشه!

      موافقم 29
      مخالفم 4
  2. حسین۲

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    چقدر کابین شیک و ساده ای داره . دیگه از هند که جزو ۱۰ کشور فقیر جهان هست و ۴۰۰ میلیون نفر در ان دسترسی به توالت ندارد هم بدبخت تر شدیم
    وای برما چی بودیم‌چی شدیم

    موافقم 39
    مخالفم 13
  3. مهدی

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (188 ديدگاه)

    مختصر و مفید.

    موافقم 18
    مخالفم 4
  4. Genius

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    اینو دقیقا میشه هم لول ام‌وی‌ام اکس ۲۲ در نظر گرفت اما فرقش اینه هوندا کجا و ام‌وی‌ام چری درجه۳ که تو خود چین هم طالب نداره کجا؟!!
    موتور ۴سیلندر اتمسفریک قطعا کم هزینه تر و بادوام تر از ۳سیلندر توربو اونهم توربوی زیرپله های چینه

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. مهدی

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (148 ديدگاه)

    همین بیاد تو ایران بالای 3 میلیارد پولشه

    موافقم 21
    مخالفم 4
  6. Genius

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    ام وی ام ایکس بیست دو دنیا اینه!!

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. امیر _ اهوازی

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (67 ديدگاه)

    جلو پنجره اش واسه این هیکل زیادی بزرگه
    ولی داخلش شیک و مینیمالیسمه

  8. محمد

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    یکم زیادی هونگچی نیست ؟ 90 درصد شباهت

    موافقم 6
    مخالفم 5
  9. رامتین

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    کلا شیک و طراحی خوبی داره. همینو با یک موتور 1.6 توربو میزندن عالی میشد. کاملا مناسب بازار ایرانه.

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. محمد

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      از رو هونگچی کپی زده میگی طراحی خوب ؟ جالبه

      موافقم 3
      مخالفم 3
  10. دانیال

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (606 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 3
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا