هوندا پرولوگ شاسیبلندی الکتریکی است که روی پلتفرم شورلت بلیزر ساخته شده و از باطریهای اولتیوم جنرال موتورز استفاده میکند.
هوندا سال گذشته اولین تصاویر شاسیبلند برقی جدید خود که پرولوگ نام دارد را منتشر کرد و حالا اطلاعات و مشخصات کامل این خودرو را منتشر کرده است. همانطور که میدانستیم، پرولوگ از پلتفرم و باطریهای اولتیوم جنرال موتورز استفاده میکند که در خودروهایی مثل شورلت بلیزر به کار رفته است اما به گفتهٔ هوندا، این کراساوور الکتریکی از ظاهر، کابین و تنظیم سیستم تعلیق منحصربهفردی بهره میبرد که مناسب خریداران همیشگی این برند ژاپنی خواهد بود.
نسخهٔ پایهٔ پرولوگ با یک موتور الکتریکی در جلو ارائه میشود و به لطف یک پکیج باطری ۸۵ کیلووات ساعتی، بردی ۴۸۰ کیلومتری خواهد داشت. این خودرو همچنین از قابلیت شارژ سریع تا ۱۵۵ کیلوواتی هم بهره میبرد که میتواند در کمتر از ۱۰ دقیقه ۱۰۵ کیلومتر به برد اضافه کند. هوندا یک نسخهٔ دو موتورهٔ چهارچرخ محرک را هم برای شاسیبلند الکتریکی خو ارائه خواهد کرد که مجموعاً ۲۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۱ نیوتن متر گشتاور دارد.
پرولوگ ظاهری سادهای دارد که با خطوط نرم و سیال، به آیرودینامیک بهینه توجه زیادی کرده است. رینگهای استاندارد ۱۹ اینچی هستند اما نمونههای ۲۱ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود. این ماشین ۴,۸۷۷ میلیمتر طول دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۰۹۴ میلیمتر است. این یعنی پرولوگ ۷۴ میلیمتر از هوندا پاسپورت کشیدهتر است.
هوندا در داخل پرولوگ بهخوبی توانسته ریشههای جنرال موتورزی را پنهان کند. این خودرو در سه تیپ مختلف عرضه میشود که حتی تیپ پایه هم به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۱.۳ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱ اینچی مجهز است. هوندا همچنین برای صرفهجویی در فضا، کراساوور الکتریکی خود را به شارژر بیسیم جیبی مجهز کرده است. در تیپ پایه تجهیزاتی مثل گرمکن صندلیهای جلو، تنظیم برقی هست جهتهٔ صندلی راننده و کنترل تهویهٔ دو منطقهای ارائه میشود درحالیکه تیپ میانی از درب صندوق برقی، سانروف پانوراما و سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۱۲ بلندگو بهره میبرد.
تیپ بالا رده بنام الیت بهصورت استاندارد چهارچرخ محرک خواهد بود و گرمکن غربیلک فرمان و هدآپ دیسپلی را به همراه حالت رانندگی اسپرت در اختیار خریداران قرار میدهد. این حالت با واکنش سریعتر پدال گاز و فرمان، فرمان تیزتر و افزایش قدرت ترمزها، تجربهٔ رانندگی هیجانانگیزتری را فراهم میکند. صندوق بار این کراساوور ژاپنی ۷۱۵ لیتر ظرفیت دارد که با خواباندن صندلیهای عقب این رقم به ۱۶۳۵ لیتر افزایش پیدا میکند. هنوز قیمت دقیق پرولوگ مشخص نیست اما به گفتهٔ هوندا، قیمت پایهٔ آن از بیش از ۴۰ هزار دلار آغاز میشود. تحویل این ماشین به خریداران از اوایل سال ۲۰۲۴ شروع خواهد شد.
امیر
۷ مهر ۱۴۰۲خوبه ولی هنوز کافی نیست ! ژاپنی ها اگه میخوان تسلا رو شکست بدن باید خیلی بیشتر روی شعاع حرکتی و سرعت شارژ کار کنن ، محصولات پرفورمنس و لاکچری هم با برند های لوکسشون مثل لکسوس یا آکورا به بازار عرضه کنن تا با مدل های plaid تسلا یا پرچمداران الکتریکی اروپایی ها رقابت کنن ، البته همچین نقشه هایی هم دارن چون مدیر عامل لکسوس چند روز پیش اعلام کرد تسلا رو به عنوان معیار برای محصولات آینده برندش قرار میده پس قطعا فکری برای رقابت با مدل های لاکچری تسلا هم داره
مازیار
۷ مهر ۱۴۰۲مدل های لاکچری تسلا؟
کدوم مدل رو می فرمائید؟
X
۷ مهر ۱۴۰۲پشتش 150 درصد کپی از رجرور ایوک هست
amir
۷ مهر ۱۴۰۲بدی طراحی امروزی هم دقیقا همینع همه دارن شبیه میشن
امیر
۷ مهر ۱۴۰۲مدل های plaid جزو لاکچری های تسلا محسوب میشن ( البته بیشتر پرفورمنس هستن ) ، یه حسی بهم میگه لکسوس قراره یه سدان خیلی قدرتمند و سریع برای رقابت با s plaid تسلا بسازه چون ژاپنی ها بیشتر از هر کسی علایق بازار و میدونن و در حال حاضر مردم عاشق شتاب الکتریکی ها هستن ! هر چند شتاب خیلی سریع مثلا زیر ۲ ثانیه چیز بیخود و غیر کاربردی هست اما به هر حال چیزیه که بازار و مجذوب خودش میکنه ! آمار فروش مدل های plaid تسلا خیلی بالا بوده و سود زیادی برای شرکت داشته پس محتمله که شرکت های بزرگ هم به ساخت همچین محصولاتی رو بیارن
مازیار
۷ مهر ۱۴۰۲تسلا اهرم های قدرت زیادی داره اما طبق بررسی و بازخورد رسانه ها (یعنی اونچه که برای ما قابل استناد هست) نه تنها نشانی از لاکچری درش نیست بلکه از این لحاظ یعنی طراحی و کیفیت کابین رتبه پائینی داره
مگه اینکه تعریف دیگری از لاکچری در ذهن داشته باشید
Souls_Master
۷ مهر ۱۴۰۲طراحی داشبورد رو خوشم نمیاد.
sina
۷ مهر ۱۴۰۲زیاد حال نکردم
MehdiTurbo
۷ مهر ۱۴۰۲شبیه اکورد جدیدی بود که چند وقت پیش معرفی شد
هونداهم مسیر مسخره بنز بی ام و را در پیش گرفته سدان شاسی بلند مثل هم و مثل جی ال سی که اون طراحی داخلی فوق العاده را داشت و شد مثل سری ای و اس داخلش و اون کانورتیبلی که معرفی کرد دوباره همین داستان هوندام همین مسیر پیش گرفته و خیلی مسخره است
تفاوت ماشینا میشه یه ذره کشیده بود ارتفاع داشتن
در مورد اکوردم واقعا جلو پنجره اش مشکل داشت تو طراحی جلو اینجام دوباره جلو پنجره ناهماهنگ کرده همین طراحی با جلو پنجره متفاوت میتونه خیلی هماهنگ زیاد کنه دقیقا تو اکورد طراحی داخلی و عقب خوبش جلوش خرابش کرده
F22RAPTOR
۷ مهر ۱۴۰۲پهن کشیده قد کوتاه
AMANTE
۷ مهر ۱۴۰۲یکی از بهترین همکاری های چند سال اخیر همین همکاری جنرال موتورز و هوندا است.
محمد
۷ مهر ۱۴۰۲فونت هوندای پشت درب صندوق با حروف کوچیکه…..چرا؟
اصن قشنگ نیست
Enzo Ferrari 2008
۷ مهر ۱۴۰۲جالب نیست