شاسیبلند الکتریکی هوندا پرولوگ که روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده است، ۸ هزار دلار قیمت کمتری نسبت به شورلت بلیزر EV دارد.
هوندا آمادهٔ عرضهٔ شاسیبلند الکتریکی پرولوگ به بازار میشود و حالا قیمت آن را اعلام کرده است. قیمت این خودرو که روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده است، در تیپ پایهٔ EX از ۴۸,۷۹۵ دلار آغاز میشود. این تیپ که به یک موتور الکتریکی با ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور در جلو مجهز است، بیشترین برد را در کلاس خود ارائه میکند و با هر بار شارژ کامل میتواند تا ۴۸۰ کیلومتر را طی کند.
پرولوگ EX از امکاناتی مثل رینگهای آلومینیومی ۱۹ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، شارژر بیسیم گوشی، تنظیم برقی ۱۰ جهتهٔ صندلی راننده، گرمکن صندلیهای جلو، کنترل تهویهٔ دو منطقهای و رادیوی ماهوارهای بهره میبرد. برای این تیپ، موتور الکتریکی دوم هم قابل سفارش است که ۳ هزار دلار به قیمت اضافه میکند اما در عوض سامانهٔ چهارچرخ محرک را به همراه دارد و مجموع خروجی را به ۲۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش میدهد. با این موتور دوم، برد خودرو به ۴۵۰ کیلومتر کاهش پیدا میکند که البته هنوز هم رقم قابلاحترامی بهحساب میآید.
تیپ بعدی کراساوور الکتریکی هوندا، تورینگ نام دارد که این هم مثل تیپ EX بهصورت تک موتوره و دو موتوره قابل خریداری است. پرچمدار این خانواده هم تیپ الیت است که صرفاً با قوای محرکهٔ دو موتوره ارائه میشود. به دلیل امکانات و تجهیزات بیشتر، برد این تیپ به ۴۴۰ کیلومتر کاهش پیدا میکند. قیمت پرولوگ الیت هم از ۵۹,۲۹۵ دلار آغاز میشود.
هوندا پرولوگ روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده است که با خودروهایی مثل شورلت بلیزر EV مشترک است. بااینحال، کراساوور هوندا نزدیک به ۸ هزار دلار از بلیزر EV با قیمت پایهٔ ۵۶,۷۱۵ دلار ارزانتر است که اختلاف قابلتوجهی خواهد بود. البته این قیمت متعلق به نسخهٔ دو موتورهٔ بلیزر است و قیمت نسخهٔ پایهٔ تک موتورهٔ این خودرو هنوز اعلام نشده است. علاوه بر این، جنرال موتورز کراساوور ارزانتری بنام شورلت اکوئناکس EV را هم روی پلتفرم اولتیوم دارد که قیمت آن از ۳۵ هزار دلار آغاز میشود.
هوندا اولین خودروسازی است که به خریداران خودروهای الکتریکی خود در آمریکا اعتبار شارژ رایگان ارائه میکند. کسانی که شبکهٔ شارژ EVGo جنرال موتورز را انتخاب کنند، ۷۵۰ دلار اعتبار شارژ دریافت خواهند کرد و کسانی که جایگاه الکتریفای را ترجیح بدهند، از ۶۰ کیلووات ساعت شارژ رایگان بهرهمند میشوند. علاوه بر این، خریداران میتوانند بجای این دو پیشنهاد، نصب سیستم شارژ خانگی سطح دو را سفارش دهند که تا ۵۰۰ دلار هزینهٔ این کار توسط هوندا پرداخت میشود. پرولوگ در بهار پیش رو راهی نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده خواهد شد.
Anti BTS
۷ بهمن ۱۴۰۲اون ۸ هزار دلار قیمت کمتر نسبت به بلیزر و شارژ رایگان میتونه برگ برنده باشه . طراحیشم ساده اما زیباست و زود خسته کننده نمیشه .
در کل بسیار جای امیدواری داره و خوشبختانه بقیه ژاپنیا هم به زودی به بازار برقیا اضافه خواهند شد .
پیام
۷ بهمن ۱۴۰۲ببینید دنیا به کجا رسیده
https://www.instagram.com/reel/C2ZPCWmNSwP/?igsh=MWk0OHdhOTNzNmI2Mw==
amir
۷ بهمن ۱۴۰۲ساده شیک مثل همیشه
فقط عقبش شما رو به یاد رنج روور ایووک نمیندازه؟
𝐀𝐥𝐢
۷ بهمن ۱۴۰۲پشتش منو یاد محصولات رنجروور میندازه
Anti BTS
۷ بهمن ۱۴۰۲سال ۲۰۲۶ سال بزرگی برای صنعت خودروی ژاپن خواهد بود . اولین خودروی هوشمند سونی و هوندا هم قراره ۲۰۲۶ وارد بازار بشه و امیدوارم خبرای خوبی ازین برند پرافتخار به گوش برسه .
PegaSus
۷ بهمن ۱۴۰۲اصن شکل بدنه و ظاهرش داد میزنه که پلتفرمش مال یه خودروساز آمریکاییه، من که خیلی خوشم اومد ازش… یه طراحی ساده و زیبا بدون شلوغ کاری و خطوط عجیب غریب. بعضی از ماشین هایی که در حال حاضر می بینیم، به اسم طراحی آیندهنگر یا هرچی، یه وسیله عجیبالخلقه رو ارائه میدن بهتون. اینجور ماشینا باعث میشه بعد از یه مدت از طراحیش زده بشی و حالت بهم بخوره ازش… ولی این نه، من خودم خیلی حال میکنم با طراحیش، یعنی امکان نداره هیچوقت ازش زده بشم. نکته خوب بعدی هم اینکه طراحی داخلشم مثل بیرونش ساده و دوست داشتنیه ( بازم خداروشکر کلاستر و مانیتورش یه تیکه نیست، چون به شخصه حالم بهم میخوره از این سبک طراحی )
datsun
۷ بهمن ۱۴۰۲هوندا کلی سرمایه گذاری و کمک مهندسی تو ساخت این پلتفرم کرده بعد رسانه ها میان میگن هوندا فلان با پلتفرم جنرال جمع کنید این بساط زرد رو،
امیر دهقان
۷ بهمن ۱۴۰۲بساط زردی در کار نسیت
پلتفرم اولتیوم توسط GM توسعه پیدا کرده و هوندا نقشی در توسعه این پلتفرم نداشته
توسعه پلتفرم اولتیوم توسط GM در مارس 2020 آغاز شد درحالیکه قرارداد همکاری بین هوندا و GM رسماً در مارس 2023 منعقد شد
https://www.pedal.ir/honda/gm-honda-electric-vehicle-partnership-expansion/
استفاده از پلتفرم یک خودروساز دیگه و همکاری مشترک هرگز نشان ضعف اون شرکت نیست و فراوان در طول تاریخ بین خودروسازهای مختلف انجام شده، همین الان فورد هم برای توسعه مدلهای برقی خودش از پلتفرم فولکسواگن استفاده میکنه
datsun
۷ بهمن ۱۴۰۲نداشته باشه نداشته🙂
امیر دهقان
۷ بهمن ۱۴۰۲شما اثبات کن که داشته 🙂
۷ بهمن ۱۴۰۲من میگم اون نداشته من داشتم
۷ بهمن ۱۴۰۲قیافرو
parhamiof
۷ بهمن ۱۴۰۲بهترین طراحی،برد و قدرت مناسب،قیمت خوب و ….
فوق العاده ست.
من خودم با اینکه از برقیا خوشم نمیاد ولی قطعا این ماشین رو انتخاب میکنم در بین رقیباش.
RAM1500TRX
۷ بهمن ۱۴۰۲دوستان یه سوال؟
ماشین بنزینی، اگر بنزین تموم کنی کنار جاده یه ۴لیتری دستت میگیری همه متوجه منظورت میشن ک بنزین میخوای
ماشین برقی برق تموم کنی چی باید دستت بگیری؟
😅😅😅
Dot
۷ بهمن ۱۴۰۲یه کابل تو هوا میچرخونی میفهمن میخوای باتری به باتری کنی .
BMW
۷ بهمن ۱۴۰۲سوال منو پرسیدی😢😂😂
BMW
۷ بهمن ۱۴۰۲جلوش قشنگ تره از عقبش😢
۷ بهمن ۱۴۰۲همه ماشینای جدید اینطوری هستن برند ها اصالت خودشون رو از دست دادن!!!
sina
۸ بهمن ۱۴۰۲همه چیش قابل قبوله واقعا