هوندا از اولین کراساوور الکتریکی خود با نام پرولوگ رونمایی کرده است. این خودرو که با همکاری جنرال موتورز ساخته شده و به نظر میرسد اشتراکات فراوانی با شورلت بلیزر EV جدید داشته باشد، آیندهٔ محصولات الکتریکی هوندا را آغاز خواهد کرد. پرولوگ همچنین اولین محصول الکتریکی جدی هوندا در بازار آمریکا محسوب میشود و تا پایان دههٔ جاری حداقل ۳۰ مدل برقی جدید در سراسر جهان نیز به آن اضافه خواهند شد.
پرولوگ بهعنوان یک کراساوور میان سایز در کنار مدل پاسپورت قرار خواهد گرفت اما هوندا امیدوار است که این مدل بتواند خریداران CR-V هیبریدی را به سمت خود جذب کند. پرولوگ با ۴,۸۷۷ میلیمتر طول، ۱,۹۸۹ میلیمتر عرض و ۱,۶۴۳ میلیمتر ارتفاع، حدود ۲۰۳ میلیمتر کشیدهتر و ۱۲۷ میلیمتر عریضتر از CR-V است اما فاصلهٔ محوری بسیار کشیدهٔ ۳,۰۹۴ میلیمتری دارد که دقیقاً با شورلت بلیزر EV یکسان است.
پرولوگ روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده و از باطریها و موتورهای الکتریکی این شرکت آمریکایی استفاده میکند. هرچند هوندا مستقیماً اشاره نکرده اما شواهدی مثل همین فاصلهٔ محوری یکسان نشان میدهد که احتمالاً این کراساوور جدید بر پایهٔ بلیزر EV شکل گرفته است. بااینحال، هوندا بهخوبی توانسته در ظاهر، پرولوگ را از همتای شورلتی خود متمایز کند. نمای جلویی این خودرو شاید خیلی شباهتی به یک هوندا نداشته باشد اما گرافیک چراغها محصولات این شرکت را به یاد میآورند.
در پروفیل جانبی خودرو هم درگاه شارژ روی گلگیر جلو، رینگهای ۲۱ اینچی استاندارد و روکشهای پلاستیکی در قسمتهای پایینی بدنه جلبتوجه میکنند. در عقب پرولوگ، شیشهٔ خودرو نسبتاً باریک است و زیر آن چراغهای افقی قرار گرفتهاند که توسط یک نوار مشکیرنگ به هم متصل شدهاند. روی این قسمت هم بجای لوگوی هوندا، نوشتهٔ HONDA نقش بسته است.
در داخل پرولوگ، مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱ اینچی تبلت مانند قرار گرفته و یک نمایشگر ۱۱.۳ اینچی هم در میانهٔ داشبورد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به چشم میخورد. کنترلهای فیزیکی این کراساوور برقی مشابه چیزی است که در سیویک و CR-V دیدهایم ولی در اینجا از آن تریم لانهزنبوری روی دریچههای تهویه خبری نیست و طراحی سنتیتری را میبینیم.
هوندا فعلاً حرفی در مورد مشخصات موتورها و باطریهای پرولوگ نزده است ولی میدانیم که این کراساوور برقی نسخهٔ چهارچرخ محرک هم خواهد داشت اما اینکه آیا مثل بلیزر در نسخههای محرک جلو و محرک عقب هم ارائه میشود یا نه فعلاً مشخص نیست. هوندا پرولوگ در سال ۲۰۲۴ برای فروش به بازار عرضه خواهد شد.
بهنام
۱۵ مهر ۱۴۰۱از بهترین طرح های هوندا . اینکه با شرکت معظم جی ام همکاری میکنه خوشحالم.
بهراد
۱۵ مهر ۱۴۰۱گفته شده احتمالا همکاریشون برای خودرو های دیگه هم ادامه داشته باشه. باید منتظر خودرو های نوین دیگه هم از این دو شرکت باشیم.
kastech
۱۵ مهر ۱۴۰۱نهایت سادگی و زیبایی
meysam
۱۵ مهر ۱۴۰۱یه طراحی ساده و شیک و ماندگار
از خود بلیزر بهتر شده
ferimia
۱۵ مهر ۱۴۰۱به نظرم حرکت به سمت خودرو های الکتریکی کمی زود شروع شد! ولی خب ۷ ۸ سال دیگه به نقطه خوبی میرسن اگر پیشرفت هایی در باتری حاصل بشه.
hamid
۱۵ مهر ۱۴۰۱من که دیگه نامید شدم از باطری های جدید ، باطری جامد امید زیادی ایجاد کرده بودند ولی هیچ کدوم نتونستند مشکلاتشون رو حل کنند ، الان نزدیک ۱۰ سال پیشرفت انچنانی نکردند ، البته باطری لیتیومی هزینه ساخت و نگهداریشون داره پایین میاد ولی مشکل حجم و سرعت شارژ دارن
قرار بود تا ۲۰۲۳ دیگه تجاری بشن ، شارژ سریع ، رنج های بالای ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتر ، عمر بالا ولی افسوس …
من به شخصه خیلی دوست دارم تو باطری ها یه انقلابی اتفاق بیافته نه فقط به خاطر خودرو ها ، بلکه همه گجت ها ، گوشی ، ساعت و هر گجت قابل حملی که بشه تا یه هفته بدون شارژ ازش استفاده کرد
نزدیکترین شرکت به تجاری سازی کوانتوم اسپیس هست که گفتن از سال ۲۰۲۳ شروع میکنیم ، امیدوارم که به تاخیر نندازن
soulsmaster
۱۵ مهر ۱۴۰۱شاید وقتشه سراغ باطری های اتمی بروند.
علی
۱۵ مهر ۱۴۰۱چرا فک میکنی همین الان بده المانی ها نبین اکثرا برد ۴۰۰-۵۰۰ کیلومتری دارن که باز بد نیست
چینی ها برد محدوده ۷۰۰-۶۰۰ با مدت زمان ۱۵_۲۰ دقه برای شارژ که کاملا راضی کنندست
طرف میره فروشگاهی سینما پاساژ پارک یا هرجا میزنه شارژ تا برگرده پر شده
من تو پیج های خارجی هیچکی ندیدم از برد ۵۰۰ کیلومتری شاکی باشه فقط ایرانی ها حسرت برد های بالای هزارتایی میخورن!
hamid
۱۵ مهر ۱۴۰۱خوب بایدم بخورن ، شما فکر میکنی این عقب مونده ها میان ایستگاه شارژ همه جا میزارن ؟
مگه اینجا امریکاست ؟
از اون گذشته گفتم که فقط ماشین نیست ، همه چیز با باطری های جدید استفاده اش راحتر میشه !
شما دوست داری گوشیتو هر روز شارژ بزنی یا هر هفته به بار ؟
PRPR
۱۵ مهر ۱۴۰۱عقبش شبیه ایووک شده
۹۱۱
۱۵ مهر ۱۴۰۱در حال سادگی، بسیار زیبا و کاربردی هست 🤩
Porsche 911
۱۵ مهر ۱۴۰۱بسیار زیبا
ولی عقبش خیلی شبیه ولار هست
پدرام
۱۵ مهر ۱۴۰۱حالا باز یه عده بیان بگن ماشین های آمریکایی بدرد نخوره
MohammaD
۱۵ مهر ۱۴۰۱این حرف فقط برای دهه 80 و 90 خودروسازی آمریکا صدق میکنه و حالا هم نمیگیم تو اوج خودشه ولی روند صعود خوبی داره به همراه اینکه همچنان از نظر حفظ اصالت و محبوبیت بهتر از بقیه عمل کرده
دانیال
۱۵ مهر ۱۴۰۱هوندا عشق لاینتهی
Afg
۱۵ مهر ۱۴۰۱ساده وشیک همیشه ماندگار