هوندا آکورد مدل ۲۰۲۶ با طراحی بهروز شده در بازار چین معرفی شد. این نسخه که همچنان نسل یازدهم آکورد محسوب میشود، تغییرات ظاهری جزئی اما قابلتوجهی را تجربه کرده که چهره این سدان محبوب را اسپرتتر و مدرنتر کرده است. با این حال، ساختار کلی خودرو و ویژگیهای فنی آن بدون تغییر باقی مانده است.
تغییرات ظاهری؛ از یکنواختی تا جذابیت بیشتر
هوندا برای نسخه جدید آکورد، تمرکز اصلی را بر روی نمای جلویی گذاشته است. مهمترین تغییرات شامل:
- چراغهای جلو با گرافیک داخلی جدید که همچنان فرم کلی خود را حفظ کردهاند.
- دیلایتهای LED کشیدهتر که اکنون تا لبههای جلوپنجره امتداد دارند.
- حذف رفلکتورهای نارنجی که قبلاً در مدل قبلی دیده میشد و طراحی خودرو را شلوغ کرده بود.
- جلوپنجره جدید با ۱۹ نوار افقی نقرهای رنگ که جلوهای لوکستر به خودرو داده است.
- سپر جلوی اسپرتتر با طراحی تهاجمیتر که در مقایسه با نسخه جهانی، زوایای بیشتری دارد و نمای جلو را متمایز کرده است.
در بخش عقب تغییر خاصی مشاهده نمیشود و هوندا همچنان از همان چراغهای عقب با نوار نورانی LED بهره میبرد.
کابین آشنا با فناوریهای مدرن
داخل کابین آکورد جدید، تغییرات چشمگیری دیده نمیشود و هوندا همان ترکیب آشنا را حفظ کرده است:
- نمایشگر لمسی ۱۵ اینچی بزرگ برای سیستم اطلاعات و سرگرمی
- پنل دیجیتالی پشت آمپر که تجربه کاربری مدرنتری را ارائه میدهد
- کنترلر دایرهای جدید زیر دریچههای هوا که احتمالاً برای تنظیم سیستم تهویه یا دیگر عملکردهای خودرو استفاده میشود.
مشخصات فنی بدون تغییر؛ همان پیشرانههای قبلی
هوندا آکورد ۲۰۲۶ در چین همچنان با دو گزینه پیشرانه عرضه میشود:
- موتور ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۸۹ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتنمتر
- پیشرانه ۲.۰ لیتری هیبریدی شارژی (PHEV) با قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۳۳۵ نیوتنمتر که میتواند تا ۱۰۶ کیلومتر را فقط با نیروی برق طی کند.
آیا این تغییرات به مدل جهانی هم میرسد؟
هنوز مشخص نیست که آیا این فیسلیفت در مدلهای جهانی آکورد نیز اعمال خواهد شد یا خیر. هوندا فعلاً در این باره سکوت کرده، اما با توجه به اینکه تغییرات اعمالشده نسبتاً جزئی هستند، نمیتوان انتظار یک بازطراحی اساسی در مدلهای جهانی را داشت. این خودرو جزو گزینههای وارداتی به ایران از مبدا چین نیز محسوب میشود.
آکورد یا اینسپایر؟ دو گزینه برای بازار چین
جالب است بدانید که در بازار چین، آکورد تنها سدان سایز متوسط هوندا نیست. هوندا اینسپایر که توسط شریک تجاری دیگر این برند، یعنی دانگفنگ تولید میشود، همان آکورد است اما با طراحی متفاوت در جلو و عقب. اینسپایر نیز مانند آکورد در نسخههای بنزینی و هیبریدی عرضه میشود و گزینهای دیگر برای مشتریان این کلاس محسوب میشود.

نظر شما درباره فیسلیفت جدید آکورد چیست؟ آیا این تغییرات آن را جذابتر کرده یا همچنان طراحی آن را کسلکننده میدانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید!
نیو کار
۷ اسفند ۱۴۰۳طراحی های هوندا اکورد همیشه ساده شیک بوده به همین خاطر اصلا تکراری و دمد نمیشن وهنوزم یه مدلی مثل اکورد 1995 بازم هنوز جلوه داره وخیلی از مدلای دیگش
هراکلیوس
۷ اسفند ۱۴۰۳کاشکی جای چین کشور برادر و دوست و غارتگر ایران کشور ژاپن بود والان بجای اشغال های چینی الان خودرو واجناس ولوازم ژاپنی با نفت تهاتر مبشد وعین موتور های سی جی وکلیک کشور پرمیشد از اکورد سیویک کمری و……
𝐀𝐥𝐢
۷ اسفند ۱۴۰۳قبل فیس لیفت خیلی بهتر بود