هوندا

هوندا آکورد 2026 فیس‌لیفت در چین معرفی شد؛ چهره‌ای تهاجمی‌تر با تغییرات جزئی اما مؤثر!

هوندا آکورد مدل ۲۰۲۶ با طراحی به‌روز شده در بازار چین معرفی شد. این نسخه که همچنان نسل یازدهم آکورد محسوب می‌شود، تغییرات ظاهری جزئی اما قابل‌توجهی را تجربه کرده که چهره این سدان محبوب را اسپرت‌تر و مدرن‌تر کرده است. با این حال، ساختار کلی خودرو و ویژگی‌های فنی آن بدون تغییر باقی مانده است.

تغییرات ظاهری؛ از یکنواختی تا جذابیت بیشتر

هوندا برای نسخه جدید آکورد، تمرکز اصلی را بر روی نمای جلویی گذاشته است. مهم‌ترین تغییرات شامل:

  • چراغ‌های جلو با گرافیک داخلی جدید که همچنان فرم کلی خود را حفظ کرده‌اند.
  • دی‌لایت‌های LED کشیده‌تر که اکنون تا لبه‌های جلوپنجره امتداد دارند.
  • حذف رفلکتورهای نارنجی که قبلاً در مدل قبلی دیده می‌شد و طراحی خودرو را شلوغ کرده بود.
  • جلوپنجره جدید با ۱۹ نوار افقی نقره‌ای رنگ که جلوه‌ای لوکس‌تر به خودرو داده است.
  • سپر جلوی اسپرت‌تر با طراحی تهاجمی‌تر که در مقایسه با نسخه جهانی، زوایای بیشتری دارد و نمای جلو را متمایز کرده است.
    در بخش عقب تغییر خاصی مشاهده نمی‌شود و هوندا همچنان از همان چراغ‌های عقب با نوار نورانی LED بهره می‌برد.

کابین آشنا با فناوری‌های مدرن

داخل کابین آکورد جدید، تغییرات چشمگیری دیده نمی‌شود و هوندا همان ترکیب آشنا را حفظ کرده است:

  • نمایشگر لمسی ۱۵ اینچی بزرگ برای سیستم اطلاعات و سرگرمی
  • پنل دیجیتالی پشت آمپر که تجربه کاربری مدرن‌تری را ارائه می‌دهد
  • کنترلر دایره‌ای جدید زیر دریچه‌های هوا که احتمالاً برای تنظیم سیستم تهویه یا دیگر عملکردهای خودرو استفاده می‌شود.

مشخصات فنی بدون تغییر؛ همان پیشرانه‌های قبلی

هوندا آکورد ۲۰۲۶ در چین همچنان با دو گزینه پیشرانه عرضه می‌شود:

  • موتور ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۸۹ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر
  • پیشرانه ۲.۰ لیتری هیبریدی شارژی (PHEV) با قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۳۳۵ نیوتن‌متر که می‌تواند تا ۱۰۶ کیلومتر را فقط با نیروی برق طی کند.

آیا این تغییرات به مدل جهانی هم می‌رسد؟

هنوز مشخص نیست که آیا این فیس‌لیفت در مدل‌های جهانی آکورد نیز اعمال خواهد شد یا خیر. هوندا فعلاً در این باره سکوت کرده، اما با توجه به اینکه تغییرات اعمال‌شده نسبتاً جزئی هستند، نمی‌توان انتظار یک بازطراحی اساسی در مدل‌های جهانی را داشت. این خودرو جزو گزینه‌های وارداتی به ایران از مبدا چین نیز محسوب می‌شود.

آکورد یا اینسپایر؟ دو گزینه برای بازار چین

جالب است بدانید که در بازار چین، آکورد تنها سدان سایز متوسط هوندا نیست. هوندا اینسپایر که توسط شریک تجاری دیگر این برند، یعنی دانگ‌فنگ تولید می‌شود، همان آکورد است اما با طراحی متفاوت در جلو و عقب. اینسپایر نیز مانند آکورد در نسخه‌های بنزینی و هیبریدی عرضه می‌شود و گزینه‌ای دیگر برای مشتریان این کلاس محسوب می‌شود.

هوندا اینسپایر
هوندا اینسپایر

نظر شما درباره فیس‌لیفت جدید آکورد چیست؟ آیا این تغییرات آن را جذاب‌تر کرده یا همچنان طراحی آن را کسل‌کننده می‌دانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. نیو کار

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    طراحی های هوندا اکورد همیشه ساده شیک بوده به همین خاطر اصلا تکراری و دمد نمیشن وهنوزم یه مدلی مثل اکورد 1995 بازم هنوز جلوه داره وخیلی از مدلای دیگش

  2. هراکلیوس

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (330 ديدگاه)

    کاشکی جای چین کشور برادر و دوست و غارتگر ایران کشور ژاپن بود والان بجای اشغال های چینی الان خودرو واجناس ولوازم ژاپنی با نفت تهاتر مبشد وعین موتور های سی جی وکلیک کشور پرمیشد از اکورد سیویک کمری و……

  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1660 ديدگاه)

    قبل فیس لیفت خیلی بهتر بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا