شرکت هوندا اولین جزئیات از سیویک هیبرید ۲۰۲۵ را منتشر کرد. این خودرو به احتمال زیاد از قوای محرکهای با حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
هوندا سیویک هیبرید از سال ۲۰۱۵ تاکنون در بازار آمریکا عرضه نمیشود زیرا وظیفه رقابت در بخش خودروهای کامپکت هیبریدی به مدل اینسایت واگذار شده است، خودرویی که قرابت زیادی با سیویک دارد. البته با معرفی نسل جدید سیویک این موضوع تغییر کرد. شاید کمی گیج شده باشید اما موضوع پیچیدهتر هم میشود! زمانی که نسل جدید سیویک در سال ۲۰۲۲ از راه رسید هوندا اینسایت از بازار کنار رفت تا ژاپنیها نمایندهای در این کلاس نداشته باشند. با فاصلهای اندک تویوتا اولین نسخه هیبریدی تاریخ کرولا را معرفی کرد و پس از آن هم نسل جدید پریوس با جذابیتهای زیاد رونمایی شد. هوندا هم سریعاً دستبهکار شد تا دوباره رقیبی هیبریدی را برای تویوتا معرفی کند. قول ژاپنیها برای بازگشت سیویک هیبرید عملی شده و هماکنون اولین جزئیات سیویک هیبرید ۲۰۲۵ در دسترس رسانههاست.
اگرچه اطلاعات زیادی از هوندا سیویک هیبرید ۲۰۲۵ منتشر نشده اما قبلاً تائید شده سدان قرمز رنگی که در تصاویر دیده میشود امسال راهی بازار خواهد شد. البته نسخه هاچبک سیویک هیبرید نیز قابل انتخاب خواهد بود. با توجه به تصاویر میتوان گفت دماغه سیویک کمی پهنتر شده و ورودیهای هوا نیز تغییر یافتهاند. همچنین گوشههای سپر با ورودیهای کمعرض خود ما را به یاد سیویک تایپ R میاندازند. بخش بالایی جلوپنجره هم تغییر یافته است اما به نظر میرسد چراغهای جلو و عقب تغییری نداشتهاند. همین موضوع درباره درها و دیگر بخشهای بدنه سیویک سدان هم صدق میکند.
در تصاویر رینگهای جدیدی را برای مدل هیبرید میبینیم و همچنین انتظار میرود تغییرات مشابهی در نسخه بنزینی سیویک ۲۰۲۵ هم اعمال شود. هوندا میگوید مدلهای استاندارد سیویک هم برخی بهروزرسانیهای بصری معمول را دریافت خواهند کرد؛ اما زیر پوست سیویک هیبرید ۲۰۲۵ همان قوای محرکه هیبریدی بکار رفته در آکورد هیبرید سدان و CR-V هیبرید شاسیبلند وجود خواهد داشت.
درصورتیکه ژاپنیها این قوای محرکه را دستکاری نکنند به احتمال زیاد شاهد قدرت ۲۰۴ اسب بخاری خواهیم بود که بسیار بیشتر از خروجی ۱۸۰ اسب بخاری سیویک بنزینی با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوست. حتی این خودرو قویتر از سدان سیویک Si اسپرت با ۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود. البته سیویک تایپ R با قدرت ۳۱۵ اسب بخار همچنان دست بالاتر را در این خانواده خواهد داشت اما سیویک هیبرید به عنوان دومین سیویک قوی خانواده شناخته میشود و این خود بیانگر اهمیت مدل هیبریدی برای هونداست.
البته احتمال دارد این موضوع یک اتفاق ساده نباشد چراکه تویوتا پریوس جدید نیز با قوای محرکه قویتر تولید شده تا مالکان آن نیز اندکی هیجان را تجربه کنند. علاوه بر این شاهد طراحی زیبا، هندلینگ بهتر و متریال لوکستر در پریوس هستیم که باعث شده تویوتا در این کلاس با قدرت حضور یابد. هوندا نیز احتمالاً به دنبال ارائه تصویری سطح بالاتر از سیویک هیبرید در بازار است و قبلاً این کار را با مدل اینسایت بررسی کرده است. ظاهراً ژاپنیها درسهای زیادی را در اینسایت آموختهاند و نشان اسپرت تورینگ نصب شده روی مدل قرمز رنگ حاضر در تصاویر نشان دهنده تریم فول سیویک است. دیگر ویژگی خاص سیویک هیبرید ۲۰۲۵ را میتوان لاستیکهای اسپرت پیرلی پی زیرو دانست.
تویوتا کرولا هیبرید (سمت راست) و تویوتا پریوس (سمت چپ)
اگرچه هوندا هیچ اشارهای به این موضوع نکرده اما احتمال دارد مدل هیبرید جایگاهی لوکستر در بین اعضای خانواده داشته باشد. مشابه همین موضوع را درباره خانواده آکورد جدید نیز دیدهایم که به دو دسته مدلهای بنزینی ارزانتر و هیبریدی گرانتر تقسیم شده است. احتمال دارد هوندا پیشرانه ۲ لیتری بنزینی خانواده سیویک را حذف کرده و تنها پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو را به همراه قوای محرکه هیبریدی حفظ کند. شاید هم سیویک هیبرید تنها در تریم های فول و گرانتر عرضه شود. هوندا میگوید مدلهای هیبریدی سهم ۲۵ درصدی از کل فروش خودروهایش در آمریکا را به خود اختصاص دادهاند و بنابراین منطقی است که سیویک هیبرید برای رقابت با برند هموطن یعنی تویوتا تولید شود. در آینده اطلاعات بیشتری از این خودرو را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.
amir
۳۰ دی ۱۴۰۲آقا پیام کجایی ببینی میتسوبیشی بی عرضه فرود گر slim متعلق به سازمان فضایی ژاپن رو فرستاد ماه ؟
اها یادم نبود میتسوبیشی بی عرضه بود تازه توی جایی فرود اومده که فرودش سخت بوده
پیام
۳۰ دی ۱۴۰۲امیر تو تازه میدونی میتسوبیشی تو صنایع دیگه هم سرمایه گذاری کرده؟ 😂😂😂😂 بعد این چه ربطی به میراژ و … داره؟!
amir
۳۰ دی ۱۴۰۲نه قضیه اینه که یه … میگفت میسیسبوشی(میتسوبیشی) بی عرضس هیچی نمیتونه بسازه و شوت شده تو باقالیا
NAVID۰۰۹۸
۳۰ دی ۱۴۰۲پیام
میدونم که میدونی دار و ندارِ عشقت از میسوبیسی هست ، درسته ؟!
Dark Knight
۳۰ دی ۱۴۰۲واقعا ۲۰۰ اسب بخار کمه اونم تازه برای ماشینی مثل سیویک که فاز اسپرتی داره ! مثلا پریوس که هیچ ادعایی تو پرفورمنس نداره تو نسخه phev فکر کنم ۲۴۰ یا ۲۵۰ اسبه در کل هوندا باید حداقل با الکترو موتور ها ۴۰۰ اسبی بیرون میکشید
parhamiof
۳۰ دی ۱۴۰۲این نسخه از سیویک بیشتر یک سدان خانوادگیه و برای یه سدان خانوادگی 200 اسب کافیه.
Cehx
۳ خرداد ۱۴۰۳واکنش صادقانه ائودی:🗿🗿
H2
۳۰ دی ۱۴۰۲خیلی طراحی خوبی داره
برای ما این ماشین دست نیافتنیه ولی اونور آب این ماشین برای قشریه که صرفا میخوان از نقطه a برن به نقطه b با امکانات معمول و ایمنی مناسب و ۲۰۰ اسب برای این کار کاملا مناسبه و احتمالا مصرف خیلی خوبی هم داشته باشه
Siyavash
۳۰ دی ۱۴۰۲عالی و زیبا..جاش به شدت تویه اینجا خالیه…
مهدی
۳۰ دی ۱۴۰۲کاش میشدش این مدل از پریوس که عکسش هست وارد بشه
یعنی چرا به فکره این آقایون نیوفتاده
هم هیبریدی و ارزون
خیلیم طراحی قشنگی داره
دیگه واقعا ارزش خرید بالای داره
sina
۳۰ دی ۱۴۰۲عالیه این واقعا
کوچکتر از آکورد و crv با قدرت یکسان شتاب و چابکی بیشتری براش خواهد داشت
خیلی دوست داشتم اینو داشته باشم واقعا
به قول مجله کار اند درایو اگه قرار باشه فقط یه خودرو تو دنیا تولید بشه بدون شک اون سیویک خواهد بود :)
Taha Ayoobi
۳۰ دی ۱۴۰۲200 اسب به نظرم کمه
sina
۳۰ دی ۱۴۰۲برای سایز و رده قیمتی بنظرم کاملا کافیه
دیمن
۳۰ دی ۱۴۰۲سیویک همیشه دوست داشتنی وجذاب ❤️❤️
رامتین
۳۰ دی ۱۴۰۲گیربکس سیویک هیبرید را اشاره نکردن؟
sina
۱ بهمن ۱۴۰۲گمونم cvt باشه
حسین
۱ بهمن ۱۴۰۲نمای عقب نسخه سدان
در کل سدان رو بیشتر میپسندم