هوندا

معرفی هوندا سیویک مدل 2025 با ظاهر اسپرت‌تر و پیشرانه هیبرید

هوندا برای سیویک مدل ۲۰۲۵ علاوه بر تغییرات ظاهری جزئی، یک پیشرانهٔ ۲ لیتری هیبریدی جدید با ۲۰۰ اسب بخار قدرت را ارائه کرده است.

هوندا نسخهٔ فیس‌لیفت سیویک را در مدل‌های سدان و هاچ‌بک معرفی کرده است. مهم‌ترین خبر در مورد این خودرو، ارائهٔ پیشرانهٔ هیبریدی است تا پس از یک دهه غیبت، دوباره سیویک هیبریدی به بازار ایالات‌متحده بازگردد. قوای محرکهٔ این خودرو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است که مجموعاً ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور تواید می‌کند. بدین ترتیب، سیویک هیبریدی قوی‌ترین نسخهٔ این خودرو پس از تایپ R خواهد بود.

با ارائهٔ این نسخهٔ هیبریدی، هوندا پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ قبلی سیویک را حذف کرده است. بااین‌حال، به گفتهٔ شرکت ژاپنی، سیویک هیبریدی از نسخهٔ ۱.۵ لیتری سریع‌تر است و درعین‌حال مصرف سوخت بسیار کمتری دارد که حدود ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. علاوه بر این، به‌منظور بهبود کیفیت سواری و کاهش سروصدا و ارتعاش، برای سیستم تعلیق سیویک هیبریدی تنظیمات خاصی در نظر گرفته شده است.

سیویک هیبریدی در دو تیپ اسپرت و اسپرت تورینگ عرضه می‌شود درحالی‌که امکان خرید نسخهٔ بنزینی هم در دو تیپ LX و اسپرت وجود خواهد داشت. این نسخه از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر قبلی استفاده می‌کند که ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور دارد. درمجموع هوندا انتظار دارد نسخهٔ هیبریدی نزدیک به ۴۰ درصد از فروش سیویک را به خود اختصاص دهد.

سیویک برای مدل ۲۰۲۵ در ظاهر نیز تغییراتی را تجربه کرده و چهره‌ای اسپرت‌تر به خود گرفته است. این تغییرات بیشتر در قسمت جلو صورت گرفته و جلوپنجره و سپر از نو طراحی شده است. نسخهٔ هیبریدی نیز با تریم همرنگ بدنهٔ اطراف چراغ‌های جلو و اسپلیتر کوچک جلو از دیگر نسخه‌ها متمایز می‌شود. چهار رنگ بیرونی جدید، رینگ‌های ۱۸ اینچی ماشین‌کاری شده در تیپ اسپرت تورینگ هیبریدی و چراغ‌های عقب دودی هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بیرونی سیویک مدل ۲۰۲۵ است.

در داخل خودرو اما تغییراتی بسیار جزئی صورت گرفته است که شامل تودوزی خاکستری اختصاصی نسخهٔ هیبریدی و پورت‌های USB بیشتر می‌شود. علاوه بر این، تیپ پرچم‌دار اسپرت تورینگ هیبریدی به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر ۹ اینچی هم مجهز شده است که از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد. هوندا سیویک مدل ۲۰۱۵ ماه آینده ابتدا در نسخهٔ سدان راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد درحالی‌که خریداران برای نسخهٔ هاچ‌بک باید تا اواخر تابستان صبر کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Mosi

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    چقدر این ماشین قشنگ و معقوله

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. froG-driVer

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1035 ديدگاه)

      عجب چیژیه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  2. احمدرضا

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (742 ديدگاه)

    سپر جلوش خیلی بد شده بنظرم

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. حسین

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      آره بد شده. قسمت پایینش شبیه این آفریقایی هایی شده که توی لبشون بشقاب میذارن

      موافقم 7
      مخالفم 9
  3. Saeed Farshchian

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    چراغ عقبش کمی شباهت به محصولات تویوتا داره

  4. محمد

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    مدا si سیویک چی میشه؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. زیزیگولو

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    سیویک از معدود ماشینای ژاپنی هستش که تا حالا تو چند نسل عرضه شده و همه نسلای اون محبوبیت زیادی داشتن و دارن چون این سامورایی همیشه حرفای زیادی واسه گفتن داشته و داره و نسل جدیدشم استثنا نیستش ……… یه ماشین زیبا و اسپرت و دوست داشتنی👌

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      یکی از نماد های تیونینگه به نظرم

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. زیزیگولو

        ۲ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (6010 ديدگاه)

        کُلاً ژاپنیا سبک خاص خودشونو تو تیونینگ دارن ………… هوندا سیویک علاوه بر اینکه قابلیت بالایی واسه تیونینگ داره یکی از موفق ترین ماشینای ژاپنی در بازار جهانی هم هستش

        موافقم 8
        مخالفم 2
  6. Taha Ayoobi

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    👏👏👏

    موافقم 2
    مخالفم 2
  7. ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5008 ديدگاه)

    ماشین خوبیه بد نیست

    موافقم 1
    مخالفم 5
  8. KAIZEN

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    هوندا در دهه 90 میلادی برای نشون دادن دوام و استقامت انجین سیویک، ماشینو روشن کرد و بمدت 60 روز مداوم در دور میانی یکسره بدون نقص کار کرد.
    یه سریها میگن انجینهای جدید مصرفی شدند ولی یه سریها هم میگن انجینهای جدید بهتر از نسلهای قبل هستند.
    ای کاش میشد روی نسل جدید هم همچین آزمایشی انجام میدادن ببینیم نتیجه چی میشه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  9. مجید

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (269 ديدگاه)

    هر چقدر از ۲۰۱۸ میگذره معمولی‌تر میشه! من همون بدنه‌ی ۲۰۱۸ رو دیدم و جذبش شدم با اون چراغای عقب خاصش.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا