هوندا CR-V FCEV که اواخر امسال رسماً رونمایی خواهد شد، پکیج باطری بزرگی را به سیستم هیدروژنی پیل سوختی اضافه کرده است.
هوندا ویدئوی کوتاهی از CR-V FCEV منتشر کرده که قرار است اواخر سال جاری رسماً رونمایی شود. این نسخهای هیدروژنی-الکتریکی از کراساوور محبوب هوندا است که فعلاً با پوششهای استتاری پوشانده شده است. CR-V FCEV اولین خودرو در بازار آمریکای شمالی خواهد بود که پکیج باطری را با پیشرانهٔ هیدروژنی پیل سوختی ترکیب میکند. با وجود پکیج باطری، زمانی که جایگاه سوختگیری هیدروژن پیدا نشود، CR-V میتواند مثل یک خودروی الکتریکی معمولی کار کند.
این ویژگی، وابستگی به شبکهٔ سوختگیری هیدروژن که هنوز بسیار محدود است را کاهش خواهد داد. علاوه بر این، قابلیت شارژ دوطرفه نیز امکان استفاده از شارژ باطری برای تأمین انرژی دستگاههای دیگر مثل قهوه ساز را فراهم میکند. هوندا هنوز ظرفیت باطری و اندازهٔ مخزن هیدروژن CR-V FCEV را اعلام نکرده است و بنابراین، فعلاً از شعاع حرکتی این خودرو بیخبر هستیم. بااینحال، گفته میشود این قوای محرکهٔ جدید که با همکاری جنرال موتورز ساخته شده است، نسبت به سیستم پیل سوختی هوندا کلاریتی دو برابر دوام بیشتر و یکسوم قیمت کمتری دارد.
CR-V FCEV در ظاهر از دماغهٔ جدید با جلوپنجرهٔ باریکتر و ورودی هوای بزرگتر روی سپر بهره میبرد که آن را از نسخهٔ بنزینی متمایز میکند. ازجملهٔ دیگر تغییرات بیرونی این خودرو هم میتوان به اضافه شدن درگاه شارژ روی گلگیر جلو و چراغهای بیرنگ عقب اشاره کرد. این کراساوور هیدروژنی-الکتریکی در کارخانهٔ اوهایو تولید میشود اما علاوه بر آمریکای شمالی، در بازار ژاپن هم عرضه خواهد شد. در حال حاضر، تویوتا میرای و هیوندای نکسو تنها خودروهای هیدروژنی پیل سوختی بازار هستند و هرچند بامو هم با استفاده از تکنولوژی تویوتا اقدام به ساخت iX5 کرده است اما این خودرو تحت یک برنامهٔ آزمایشی در اختیار افراد خاصی قرار میگیرد.
H2
۲۶ بهمن ۱۴۰۲تکنولوژیهای مبتنی بر هیدروژن روز به روز دارن بیش از پیش گسترش پیدا میکنن
هیدروژن منبع انرژی آیندست
a-m-i-r
۲۶ بهمن ۱۴۰۲اگه برقیا بزارن🙄
a-m-i-r
۲۶ بهمن ۱۴۰۲اگه برقیا بزارن🙄
Piero Ferrari
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ببینیم باعث زنده موندن درون سوز ها میشه
sina
۲۶ بهمن ۱۴۰۲آینده مال هیدروژنه
Liverpool
۲۶ بهمن ۱۴۰۲جوک سال 🤣🤣 ، همین چند وقت پیش هر چه جایگاه سوخت هیدروژن تو کالیفرنیا بود به خاطر استقبال پایین و درآمد کم کلا تا اطلاع ثانوی بسته شد و فروش ماشینا هیدروژنی تویوتا کلا سالی ۱۰۰۰ تا هم نمیشه در صورتی که تسلا سال پیش راوفور و کرولا رو تو آمار فروش له کرد و شد پرفروش ترین دنیا ، اگه ژاپنی ها به جای سیاست مزخرف و هزینه بر هیدروژن از اون اول فقط رو الکتریکی ها کار میکردن قطعا الان نیازی نبود شبا تو خواب کابوس تسلا یا byd ببینن
Taha Ayoobi
۲۸ بهمن ۱۴۰۲تویوتا هنوز داره رو هیدروژنی کار میکنه، قطعی نشده که
.
۳۰ بهمن ۱۴۰۲آقایی که گفتی هیدروژن بیخود شما منابع محدود لیتیم برای ساخت باتری دارید باتری هم که همین الان تسلا باید چند ساعت بگذارید داخل برق تا کامل شارژ بشه و زمان بسیار زیادی از هر فرد میگیره و برد اینها محدود و جایگاه هاشون محدود تر تازه تازه حسابش بکنید که بعد این باتری ده سال کار کنن کلا باید عوض بشه و نصف قیمت ماشین فقط باید پول تعویض بدی از همه اینها هم بگذرید همون باتری های فرسوده و زباله های اون ها طبیعت به کثافت میکشند و باعث تخریب میشن قیمت این ماشین های برقی هم بالا یک ماشین هیدروژن الان میتونیم با بیست یا حتی ده هزار دلار بسازیم ولی تسلا الان حداقل چهل الی پنجاه هزار دلار بهترین سوخت آینده هیدروژن من خودم خود من تکنولوژی ساختم که به صورت ارزان و نامحدود بتونیم هیدروژن تولید کنیم بله من چنین تکنولوژی برای اولین بار اختراع کردم و به زودی هم ارائه خواهم کرد در ضمن باتری های لیتیم شما گران قیمت محدود منابع شماها زمان بسیار زیادی برای شارژ میخواهید در حالی که من ماشین هیدروژن خودم که به مراتب ارزان تر از تسلا پر قدرت تر از تسلا و حامی محیط زیست تر از تسلا هست تنها تنها تنها تنها فقط در یک دقیقا شارژ میکنم مخزن اونو آره دایی اینجوریاست