در کلاس کراس اورهای کامپکت، دو خودروی هوندا CR-V 2025 و هیوندای توسان 2025 جزو گزینههای پرطرفدار هستند اما کدامیک از این دو خودرو عملکرد بهتری دارند؟
CR-V نسبت به توسان فروش بالاتر و سابقه بیشتری دارد و نسلهای مختلف آن همواره جزو سه خودروی پرفروش هوندا بودهاند. البته که رقبای زیادی در این کلاس حضور دارند و برخی از آنها حتی تجهیزات بیشتر و پرفورمنس بهتری را فراهم میسازند. یکی از این خودروها هیوندای توسان خواهد بود که برای ما ایرانیها کاملاً شناخته شده است. با اینکه توسان حدود ۱۰ سال پس از اولین نسل CR-V معرفی شده اما در سالهای اخیر کاملاً پیشرفت کرده و یکی از نقاط قوت آن را میتوان گارانتی ۵ ساله/۹۶ هزار کیلومتر دانست.
هوندا CR-V 2025 در ششمین نسل خود قرار دارد و دو سال قبل رونمایی شده است. این خودرو با طراحی جعبهای خود نیمنگاهی به نسلهای گذشته داشته و البته همان کابین جادار و سواری راحت را ارائه میکند. علاوه بر ظاهر جدید، در کابین نمایشگر لمسی ۷ یا ۹ اینچی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی وجود داشته و بسته ایمنی هوندا نیز بهصورت استاندارد در تمامی تریم ها وجود دارد. امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک برای کنترل کشش بهتر نیز وجود داشته هرچند باید برای آن مبلغ بیشتری پرداخت کرد. کراس اور هوندا با قوای محرکه بنزینی، هیبریدی و هیدروژنی در دسترس است و مصرف سوخت پایینی دارد.
هیوندای توسان ۲۰۲۵ فیس لیفتی از چهارمین نسل کراس اور کرهای است و بزرگترین تغییر آن را میتوان نمای جلوی جدید و کابین ارتقا یافته دانست. فضای کابین بیشتر و تکنولوژی مدرنتر نیز در توسان جزو موارد برجسته هستند. این خودرو با نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی و اندروید اتو و اپل کارپلی استاندارد خود را از رقبا جدا میکند. البته از نظر سیستمهای ایمنی هم کمبودی وجود ندارد و آپشن سیستم چهار چرخ محرک نیز عرضه شده است. توسان در حال حاضر بهصورت بنزینی یا هیبریدی قابل انتخاب بوده اما کرهایها در حال برنامهریزی برای عرضه نسخه پلاگین هیبریدی آن نیز هستند.
هر دو کراس اور موردبحث دارای سه نوع قوای محرکه هستند. باید گفت CR-V سلول سوختی یا هیدروژنی که با پسوند e:FCEV شناخته میشود فقط در کالیفرنیا عرضه شده و بهصورت بسیار محدود در دسترس است؛ اما توسان پلاگین هیبریدی مطابق انتظارات در سراسر آمریکا عرضه خواهد شد. بنا به گفته EPA، نسخه دیفرانسیل جلوی هوندا CR-V هیبرید مصرف شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۵.۴/۶.۵/۵.۸ لیتر در صد کیلومتر دارد اما مصرف سوخت مدل چهار چرخ محرک اندکی بیشتر است. نسخه بنزینی CR-V دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک نیز در سیکل ترکیبی مصرف ۷.۸ و ۸.۴ لیتری خواهند داشت. هیوندای توسان هیبرید در سیکل شهری و بزرگراهی مصرف مشابه رقیب ژاپنی داشته اما مصرف ترکیبی آن ۶.۷ لیتر اعلام شده است. البته در صورت انتخاب تریم بلو توسان هیبرید، مصرف سوخت این مدل کمی بهتر از CR-V هیبرید خواهد بود. از طرف دیگر نسخه پلاگین هیبرید این خودرو در حالت برقی خواهد توانست چند ده کیلومتری را بدون نیاز به پیشرانه بنزینی حرکت کند. البته نسخه بنزینی توسان مصرف سوخت بیشتری داشته و مصرف ترکیبی مدل دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک آن به ترتیب ۸.۴ و ۹ لیتر اعلام شده است.
برسیم به بحث فضای کابین که علیرغم اینکه هر دو مدل در کلاس کامپکت ها قرار دارند اما اندکی بزرگتر از رقبای دیگر هستند. فضای کابین CR-V به حدود ۲۹۳۱ لیتر میرسد و فضای بار آن نیز ۹۸۲ لیتر است. فضای کابین و بار هیوندای توسان نیز به ترتیب ۳۰۵۲ و ۱۰۹۶ لیتر خواهد بود. اگرچه اختلاف دو خودرو در این بخش بسیار زیاد نیست اما فضای کابین و بار توسان کمی بیشتر است. البته مزیت هوندا به حمل وسایل بزرگتر مربوط میشود که با تا کردن صندلیهای عقب خود را نشان خواهد داد.
با وجود تمامی اختلافها بین دو خودرو، گاهی اوقات قیمت است که روی تصمیم نهایی خریداران اثر میگذارد. هوندا CR-V 2025 بنزینی قیمت پایه حدود ۳۰ هزار دلاری برای مدل LX دارد و در صورت انتخاب مدل فول EX-L قیمت میتواند به ۳۵ هزار دلار برسد. اگر مدل هیبریدی را بخواهید باید حداقل ۳۵ هزار دلار برای نسخه اسپرت هیبرید بپردازید درحالیکه قیمت نسخه فول اسپرت تورینگ هیبرید نیز ۴۱ هزار دلار است. همچنین قیمت مدل هیدروژنی CR-V نیز از ۵۰ هزار دلار شروع میشود.
اما هیوندای توسان ۲۰۲۵ با بازه قیمتی وسیعتری در دسترس است. قیمت مدل پایه SE توسان از حدود ۲۹ هزار دلار شروع شده درحالیکه قیمت گرانترین نسخه بنزینی آن که با نام لیمیتد شناخته میشود حدود ۳۹ هزار دلار است. مدل پایه بلو هیبرید ۳۳ هزار دلار قیمت دارد اما برای مدل فول لیمیتد هیبرید باید حداقل ۴۱ هزار دلار پرداخت کرد. فعلاً قیمت نسخه پلاگین هیبرید این خودرو مشخص نیست و باید منتظر ماند هرچند انتظار داریم بهای آن بیشتر از نسخه هیبرید باشد. در نظر داشته باشید که قیمتهای یاد شده شامل هزینههای تحویل و وسایل جانبی و… نیست بنابراین باید انتظار قیمت نهایی بالاتری را داشت. در پایان باید گفت هر دو خودرو نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند هرچند شاید برخی افراد به دنبال کیفیت خاص محصولات ژاپنی باشند و برخی نیز گارانتی خوب هیوندای و قیمت منعطفتر آن را ترجیح دهند. انتخاب شما کدام است: هوندا CR-V 2025 یا هیوندای توسان ۲۰۲۵؟
hosen
۲۸ مهر ۱۴۰۳جفتشون واقعا خوبن حقیقتا طراحی توسان رو بیشتر دوست داشتم ولی تو این سگمنت انتخابم rav4 هستش درکل
amirkhanzadeh
۲۸ مهر ۱۴۰۳Crv بنظرم بهتره
کیفیت بهتری هم داره نسبت به توسان
net
۲۸ مهر ۱۴۰۳طراحی بیرونی هوندا قشنگتره
علی Shelby
۲۸ مهر ۱۴۰۳ممنون از آقا شاهین
اگر میشه میتونید یه مقاله در مورد زیباترین رینگ ها بزارید ممنون
mmd@
۲۹ مهر ۱۴۰۳هوندا❤️❤️❤️❤️🔥❤️🔥❤️🔥🥇🥇🥇🇫🇷🇫🇷🇫🇷☠️☠️😈🎖️🎖️🏆☣️☣️
محمد
۲۸ مهر ۱۴۰۳هردو گزینه های ثابت شده ای هستن استفاده درست ازشون بکنی سال ها بی دردسر برات کار میکنن ، هوندا که پشتوانه مهندسی خاص ژاپنی رو داره و کیفیتش نیازی به تعریف نداره ، هیوندای هم که کیفیت محصولاتش نسبت به سال های قبل خیلی بهتر شده و گارانتی بلند مدت خوبی ارائه میده
علی منصوری
۲۸ مهر ۱۴۰۳چه سگمنت رقابتی ، اونقدر ماشین تو این رده داره تولید میشه ک آدم گیج میشه، فقط حساب کنین تو همین کشور خودمون با این محدودیت انتخاب چقد تنوع داریم
بین این دوتا خیلی سخته خیلی شبیهن ولی طراحی کره ای چشم نوازتره
𝐀𝐥𝐢
۲۸ مهر ۱۴۰۳ربطی نداره به این مقایسه ولی تو این سگمنت مزدا cx5 رو دوست دارم.
Aref
۲۸ مهر ۱۴۰۳هوندا هندلینگ عالی و فرمون نرم
کیفیت داشبورد معرکه
با آپشن های خاص
amirboss
۲۸ مهر ۱۴۰۳طراحی توسان و کیفیت هوندا.
مهردادکمال
۲۸ مهر ۱۴۰۳قطعا هوندا
M power
۲۹ مهر ۱۴۰۳اینقدر ژاپنیا خوب کار کردن ک نمیشه بری سمته ماشینه دیگه ای
M power
۲۹ مهر ۱۴۰۳برای ایران گارانتیه هیوندا خیلی جواب میده
Ahmad
۲۹ مهر ۱۴۰۳انتخابم هوندا
Saji
۲۹ مهر ۱۴۰۳جفتشون رو هم تو این دوسال و نیم ک واردات مثلا آزاده اندازع مجموع کامنتای زیر این پستم وارد نشده….و واقعا بیربطترین قیاسی بود ک این دوسه سالی ک سایت پدالو دنبال میکنم دیدم
New comer
۲۹ مهر ۱۴۰۳CR-V بی چون و چرا پر فروش ترین شاسی بلند آمریکای شمالیه، اگه برند پرستی در مورد RAV4 را ازش صرفنظر کنیم
تویوتا بی شک برند خوبی هست ولی اختلاف قیمت هاش و ویت لیست و ادا اطوارهاش دیگه خیلی چیپ شده، مضاف بر اینکه جز چندتا محصولاتش بقیه شون طراحی قابل توجهی ندارن که بعضی مدلها مثل کرولا دیگه کیفیت هم ندارن اصن
shetab-car
۲۹ مهر ۱۴۰۳طراحی توسان خیلی شلوغ و پلوغ فانتزیه طراحی هوندا تا چند سال نیاز به تغییر نداره چون زیبا و ساده است