هوندا آکورد هماکنون ۴۰ ساله شده و در حال حاضر خودروهای کمی میتوانند به این رکورد برسند. حتی این خودرو در ینگه دنیا نیز محصولی ماندگار است. به بهانهی ۴۰ سالگی این خودروی محبوب عکس خاطرهانگیز از آکورد را با هم مرور میکنیم.
First-Generation 1976 Honda Accord
۱۹۷۶ Accord First Generation
۱۹۷۶ Accord First Generation
۱۹۷۶ Accord First Generation
First-Generation 1976 Honda Accord
شاید آکورد را به عنوان خودرویی که در همه جا وجود داشته و معمولی است بپندارید اما این خودرو یکی از ستونهایی است که هوندا را به آنچه که هماکنون است بدل کرده است و رقیبی قدرتمند برای محصولات سایر خودروسازها به شمار میرود؛ بنابراین آکورد سزاوار گرامیداشت ۴۰ سالگی خود است. ۱۹۸۲ Accord 2nd Generation
۱۹۸۲ Accord 2nd Generation
۱۹۸۲ Accord Lineoff
۱۹۸۲ Accord 2nd Generation
۱۹۸۲ Accord 2nd Generation Engine
حتی هوندا آغاز به کار فروتنانه و ابتدایی آکورد را نیز بهصورت هاچبکی سه درب که در ژوئن ۱۹۷۶ معرفی شده بود ذکر کرده است؛ اما هوندا ادعا کرده که رفاه و کیفیت این خودرو چیزی بوده که کمتر خودروسازی یارای رقابت با آن را در دههی ۷۰ داشته است. مصرف کم سوخت آکورد در زمان هرجومرج قیمت سوخت به محبوبیت این خودرو کمک کرده است.
۱۹۸۲ Accord 3rd Generation
۱۹۸۲ Accord 3rd Generation
۱۹۸۲ Accord 3rd Generation
۱۹۸۲ Accord 3rd Generation
۱۹۸۲ Accord 2nd Generation Engine Install
۱۹۸۶ Accord 3rd Generation
در سال ۱۹۸۲، آکورد تبدیل به اولین خودروی ژاپنی شد که در ایالاتمتحده ساخته شد. هوندا میگوید که در ۴۰ سال گذشته ۱۲.۷ میلیون دستگاه آکورد فروخته شده است که ۱۰.۵ میلیون از آنها در کارخانههای آمریکا ساخته شده است.
۱۹۸۶ Accord 3rd Generation
۱۹۸۲ Accord 3rd Generation
۱۹۸۲ Accord 3rd Generation
خطوط سادهی خودرو و مجموعهای با راندمان بالا به همراه شهرت آکورد برای با کیفیت بودن و با دوام بودن، خودرویی محبوب از این برند ژاپنی ساخته بود. ۱۹۹۴ Accords 5th Generation
۱۹۹۱ Accord 4th Generation
۲۰۰۸ Accord 8th Generation
۲۰۰۴ Accord 7th Generation
۲۰۰۶ Accord Hybrid 7th Generation
۱۹۹۷ Accord 5th Generation
۱۹۹۱ Accord 4th Generation
۲۰۰۲ Accords 6th Generation
۲۰۰۴ Accord 7th Generation
۱۹۹۶ Accord 5th Generation
۲۰۰۰ Accord 6th Generation
و در این سالهای اخیر آکورد نسخههای گوناگونی از قبیل واگن، هیبرید و کوپه را نیز در خط تولید دارد. حتی مدل کراس تور هم وجود داشته که هوندا احتمالاً نمیخواهد دربارهی آن صحبت نماید.
۲۰۱۵ Accord Hybrid 9th Generation
۲۰۰۸ Accord 8th Generation
۲۰۱۵ Accord 9th Generation
۲۰۱۳ Accord 9th Generation
۲۰۱۵ Honda Accord Sport Sedan
اما در طی ۴ دهه آکورد تنها خودروی خانوادههای میانسال نبوده است. هوندا دوست دارد بگوید که آکورد دومین خودروی محبوب در میان خریداران با سن زیر ۳۵ سال است. خودروی اول نیز سیویک است. ۲۰۱۷ Honda Accord Hybrid
واقعا این خودرو یک ژاپنی با کیفیت و تمام عیار و عالیست که باعث سربلندی شرکت هونداست آفرین به این خودرو و تمام ژاپنی ها که در تمام طول تاریخ خودروسازی به همه ثابت کرده اند که بعد از آلمان و آمریکا یک غول خودروسازی محسوب می شوند.
ژاپنیا(کمی بیش از نیم قرن تجربه) ثابت کردند نه اینکه بعد از آمریکا و آلمان(بیش از یک قرن تجربه) بلکه در کنار اونها صنعت خودروسازی رو به پیشرفت رسوندند… ژاپن تنها کشوری هست که فرای مرزهای خودش به این همه رشد و تولید دست یافته(حتی بالاتر از آلمان و آمریکا)(مدیریت در ژاپن و اکثر کارخونه ها در آمریکا و سایر قاره های دنیا) نه تنها در خودروسازی بلکه در سایر صنایع جزو بهترینهاست مثل کمپانی های سونی ّپاناسونیک توشیبا شارپ کاسیو کانن نیکون و کوماتسو هیتاچی و ماتسوشیتا وهوندا کاوازاکی یاماها و سایر برندهای معتبری که از حوصله این بحث خارجه…
درسته دوست عزیز تاریخ ژاپن رو قبل از جنگ جهانی خوب بخونی ژاپنی ها همه چیز رو توی تکنولوژی (تاکید می کنم همه رو ) از اروپا وارد کردند من کاملا این موضوع رو مطالعه کردم ژاپنی ها بعد از دیدن صنعت اروپا و نگاه به پیشرفت اون ها برای تبدیل شدن به یک ابر قدرت ابتدا صنایع سپس نیرو های کار ومتخصص رو از اروپا به کشورشان اوردند صنایع رو راه انداختند و برای به دست اوردن منابع طبیعی با داشتن قدرت برتر دست به حمله به تمام کشور های اطرافشان زدند چین ،کره،…. بیشترین خدمت به ژاپن رو المان کرد المان برای ژاپن هواپیما سازی اورد المان نخستین صنعت ریخته گری رو اورد بخصوص اسلحه و تانک سازی و …… اما جنگ جهانی دوم ری….. به همه چیز این دو هیولا اما به هر حال هر دو با تلاش بسیار زیاد (نه مثل ما) جایگاه سابق شون رو بدست اوردند
چیزی که شما میگید تا حدودی درسته چونکه قبل از جنگ جهانی اول خود آلمان هم کشوری نبود که بخواد صنعتی داشته باشه بلکه عقب تر از انگلیس و فرانسه بود(در صنعت خودرو(قبل از دهه چهل) اینو بدون در پس آمریکا بوده) ولی این دو جنگ باعث شد پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشه و اینکه ژاپن هم بعد همین جنگها و بمبهای اتمی فهمید که باید خودشونو بالا بکشن… (ارتش اس اس میدونست چطور مردم رو تحریک کنه ولی نتونست بفهمه قدرت صرفا با زور اسلحه بدست نمیاد) اینجور که شما میگید همه تکنولوژی پس بدونید حرفتون کاملا از روی تعصبه چون هیچ چیز صرفا صد در صد وجود نداره… آلمان زرنگتر از این بود که بخواد شریکی انتخاب کنه واسه جنگ که کامل بخواد بهش برسه…(به نظرت چرا آمریکا یکدفعه دو تا بمب اتمی رو ریخت رو ژاپن؟؟ چون در برابر نیروی زمینی ژاپن شکست سختی خورد و آنچنان کشته داد که بدون معطلی کاری ناجوانمردانه انجام داد) اینو بدون پشتکاری که ژاپنیا دارن هیچ جای دنیا دیده نشده… که حتی به چین با این ارتش عظیمش حمله کرده و چند بار شکستشون داده… پس اگر ما بگیم علم هم از ایران و یونان قدیم بود و همه زیر مجموعه این دوتان پس کاملا در اشتباهیم چون الان همین دوتا کشور بعد از قرن ها، تازه شده هیچ!!! پس همه چیز بستگی به مردم و فرهنگ همون کشور داره که بخوان یا نخوان…
یادش بخیر سالها دبیرستان اونوقتها که تازه وارد ایران شده بود با اینکه هیچ اطلاعاتی در مود کشوری که توش طراحی و تولیدش (امریکا) صورت گرفته بود نداشتیم با رای اکثریت همه بچه ها بهترین گزینه بود چون از نظر ما شبیه ماشینهای آمریکایی بود واقعا زبان طراحی نیاز به اطلاعات نداره خودش خودشو معرفی میکنه
آقا شاهین ضمن تشکر از جنابعالی می خواستم بپرسم آکورد type r سدان به ایران وارد شده ؟ چون دو عکس از یه هوندا آکورد دارم که قسمت عقبش لوگو type r و ۲.۲ داشت احتمالا منظور از ۲.۲ حجم موتور هست
سلام من جدیدا یک آکورد خریدم نمیدونم چی شده اصلا انگار درب راننده وجود نداره چون نه چراغ براش روشن میشه نه بیب بیب میکنه نه میگه کمربند نبستید لطفا راهنمایی کنید چی شده و چقدر قیمت تعمیرش میشه با تشکر
علی
۱۳ تیر ۱۳۹۵ترجمه مفیدی بود ولی کاش انقد تحت الفظی ترجمه نمیکردید!!!
یو اس اس اینترپرایز
۱۳ تیر ۱۳۹۵40 سالگیش مبارک
Mahmood
۱۳ تیر ۱۳۹۵واقعا این خودرو یک ژاپنی با کیفیت و تمام عیار و عالیست که باعث سربلندی شرکت هونداست آفرین به این خودرو و تمام ژاپنی ها که در تمام طول تاریخ خودروسازی به همه ثابت کرده اند که بعد از آلمان و آمریکا یک غول خودروسازی محسوب می شوند.
AMIN
۱۳ تیر ۱۳۹۵ژاپنیا(کمی بیش از نیم قرن تجربه) ثابت کردند نه اینکه بعد از آمریکا و آلمان(بیش از یک قرن تجربه) بلکه در کنار اونها صنعت خودروسازی رو به پیشرفت رسوندند… ژاپن تنها کشوری هست که فرای مرزهای خودش به این همه رشد و تولید دست یافته(حتی بالاتر از آلمان و آمریکا)(مدیریت در ژاپن و اکثر کارخونه ها در آمریکا و سایر قاره های دنیا) نه تنها در خودروسازی بلکه در سایر صنایع جزو بهترینهاست مثل کمپانی های سونی ّپاناسونیک توشیبا شارپ کاسیو کانن نیکون و کوماتسو هیتاچی و ماتسوشیتا وهوندا کاوازاکی یاماها و سایر برندهای معتبری که از حوصله این بحث خارجه…
كوروش
۱۳ تیر ۱۳۹۵درسته دوست عزیز تاریخ ژاپن رو قبل از جنگ جهانی خوب بخونی ژاپنی ها همه چیز رو توی تکنولوژی (تاکید می کنم همه رو ) از اروپا وارد کردند من کاملا این موضوع رو مطالعه کردم ژاپنی ها بعد از دیدن صنعت اروپا و نگاه به پیشرفت اون ها برای تبدیل شدن به یک ابر قدرت ابتدا صنایع سپس نیرو های کار ومتخصص رو از اروپا به کشورشان اوردند صنایع رو راه انداختند و برای به دست اوردن منابع طبیعی با داشتن قدرت برتر دست به حمله به تمام کشور های اطرافشان زدند چین ،کره،…. بیشترین خدمت به ژاپن رو المان کرد المان برای ژاپن هواپیما سازی اورد المان نخستین صنعت ریخته گری رو اورد بخصوص اسلحه و تانک سازی و ……
اما جنگ جهانی دوم ری….. به همه چیز این دو هیولا اما به هر حال هر دو با تلاش بسیار زیاد (نه مثل ما) جایگاه سابق شون رو بدست اوردند
AMIN
۱۳ تیر ۱۳۹۵چیزی که شما میگید تا حدودی درسته چونکه قبل از جنگ جهانی اول خود آلمان هم کشوری نبود که بخواد صنعتی داشته باشه بلکه عقب تر از انگلیس و فرانسه بود(در صنعت خودرو(قبل از دهه چهل) اینو بدون در پس آمریکا بوده) ولی این دو جنگ باعث شد پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشه و اینکه ژاپن هم بعد همین جنگها و بمبهای اتمی فهمید که باید خودشونو بالا بکشن… (ارتش اس اس میدونست چطور مردم رو تحریک کنه ولی نتونست بفهمه قدرت صرفا با زور اسلحه بدست نمیاد)
اینجور که شما میگید همه تکنولوژی پس بدونید حرفتون کاملا از روی تعصبه چون هیچ چیز صرفا صد در صد وجود نداره… آلمان زرنگتر از این بود که بخواد شریکی انتخاب کنه واسه جنگ که کامل بخواد بهش برسه…(به نظرت چرا آمریکا یکدفعه دو تا بمب اتمی رو ریخت رو ژاپن؟؟ چون در برابر نیروی زمینی ژاپن شکست سختی خورد و آنچنان کشته داد که بدون معطلی کاری ناجوانمردانه انجام داد)
اینو بدون پشتکاری که ژاپنیا دارن هیچ جای دنیا دیده نشده… که حتی به چین با این ارتش عظیمش حمله کرده و چند بار شکستشون داده…
پس اگر ما بگیم علم هم از ایران و یونان قدیم بود و همه زیر مجموعه این دوتان پس کاملا در اشتباهیم چون الان همین دوتا کشور بعد از قرن ها، تازه شده هیچ!!!
پس همه چیز بستگی به مردم و فرهنگ همون کشور داره که بخوان یا نخوان…
ASTON
۱۳ تیر ۱۳۹۵یادش بخیر سالها دبیرستان اونوقتها که تازه وارد ایران شده بود با اینکه هیچ اطلاعاتی در مود کشوری که توش طراحی و تولیدش (امریکا) صورت گرفته بود نداشتیم با رای اکثریت همه بچه ها بهترین گزینه بود چون از نظر ما شبیه ماشینهای آمریکایی بود واقعا زبان طراحی نیاز به اطلاعات نداره خودش خودشو معرفی میکنه
ali a.j.g
۱۳ تیر ۱۳۹۵آقا شاهین ضمن تشکر از جنابعالی می خواستم بپرسم آکورد type r سدان به ایران وارد شده ؟ چون دو عکس از یه هوندا آکورد دارم که قسمت عقبش لوگو type r و ۲.۲ داشت احتمالا منظور از ۲.۲ حجم موتور هست
شاهین
۱۳ تیر ۱۳۹۵سلام
تا جایی که من میدونم آکورد تایپ آر تا سال 2002 تولید شده و اینکه وارد ایران شده یا نه رو نمیدونم.
مخلصم
ali a.j.g
۱۴ تیر ۱۳۹۵سلام خیلی ممنون
سامان اذری
۱۳ تیر ۱۳۹۵بهترین سدان خانوادگی
احمد باقری
۱۳ تیر ۱۳۹۵ماشین خیلی خوبیه.
سعید
۱۳ تیر ۱۳۹۵یه مشت دستگاه کپی خودروساز شدند طرحی عقب چراغ و بدنه هوندا آکورد با جنسیس 2009 و 2012 مقایسه کنید
Archi KHAN
۱۴ تیر ۱۳۹۵اینفینیتی و هوندا ، عشق های ژاپنیِ من …
محمد
۱۶ آبان ۱۳۹۵سلام من جدیدا یک آکورد خریدم نمیدونم چی شده اصلا انگار درب راننده وجود نداره چون نه چراغ براش روشن میشه نه بیب بیب میکنه نه میگه کمربند نبستید لطفا راهنمایی کنید چی شده و چقدر قیمت تعمیرش میشه با تشکر