سونی این خودروی ۲۴۱ اسب بخاری را با یک دسته بازی PS5 به روی صحنه آورد.
سال گذشته و در جریان نمایشگاه CES 2023، سونی و هوندا از یک برند مشترک خودروی برقی با نام «آلیفلا» رونمایی کردند که زیر سایه برند «سونی-هوندا موبیلیتی» به تولید سدانهای برقی خواهد پرداخت. قرار بر آن بود که محصولات این شرکت مشترک تا سال ۲۰۲۶ وارد خیابانها آمریکای شمالی شوند. دیشب و در جریان رویداد CES 2024 در شهر لاسوگاس، آفیلا از نسخه بهروزشده سدان خود پردهبرداری کرد که همان ساختار چهاردر را حفظ کرده اما نسبتبه نسل گذشته، بهمراتب برای ورود به بازار آمادهتر به نظر میرسد. سازندگان اطلاعات پیشرانه این خودرو را نیز منتشر کردهاند.
این خودروی ۴.۹ متری تنها ۵ سانتیمتر از سداان آکورد کوتاهتر ساخته شده اما فاصله محوری آن نزدیک به ۱۸ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است. آفیلا جدید در مقایسه با نمونه مفهومی سال گذشته هم تغییرات محسوس زیادی را به خود دیده است که از آن جمله میتوان به جایگزینی دوربینهای جانبی روی ستون A با آینهبغلهای متداول روی در جلو و ضخامت بیشتر المانهایی مانند چراغها و جلوپنجره اشاره کرد. سونی-هوندا ابعاد درگاه شارژ را که روی طاق یکی از چرخهای جلو قرار گرفته را نیز افزایش داده است.
کابین آفیلا برخلاف بدنه بیرونی تفاوت چندانی با نمونه اولیه خود ندارد اما کنسول میانی آن کمی بزرگتر شده و دو المان فرمان و آینه عقب هم از نو طراحی شدهاند. تعداد شارژرهای بیسیم موبایل هم به دو عدد افزایش یافته و یک عدد دوربین داخلی هم در بالای نمایشگر تمام صفحه داشبورد قرار گرفته است.
امسال مشخصات فنی سدان آفیلا نیز منتشر شدند. این خودرو به سیستم چهارچرخ محرک و دو الکتروموتور سنکرون مغناطیس دائمی، هر یک با توان تولید ۲۴۱ اسب بخار قدرت در محور جلو و عقب مجهز میشود. خود آفیلا چیزی درباره مجموع قدرت خروجی اعلام نکرده چون محاسبه آن بهسادگی افزودن قدرت دو موتور الکتریکی جلو و عقب نیست.
خودروی تازه سونی نیروی خود را از یک بسته باتری لیتیومیونی ۹۱.۰ کیلووات ساعتی خواهد گرفت که گستره مسافت نامشخصی دارد. به گفته سازنده، سدان آفیلا با سیستم شارژ سریع DC با سرعت ۱۵۰ کیلووات عرضه میشود. شارژ AC آن هم حداکثر سرعت ۱۱ کیلووات دارد. سیستم فنربندی آن از نوع بادی عنوان شده که در جلو و عقب آن بهترتیب از نوع بازوی کنترلی و چندمیلهای در عقب است. تایرهای جلو و عقب بهترتیب ۲۴۵/۴۰ و ۲۷۵/۳۵ و میزبان رینگهای ۲۱ اینچی خواهند بود.
سدان آفیلا هنوز نام مشخصی ندارد اما سرانجام در سال ۲۰۲۵ از مشخصات نهایی و نام آن رونمایی خواهد شد تا مشتریان آمریکایی به پیشخرید آن بپردازند. نخستین خودروها نیز تا ۲۰۲۶ به دست خریداران خواهند رسید. هرچند که برنامه توسعه آفیلا بهصورت رسمی روشن نشده است اما احتمال میرود خودروهای تازه آن قیمتی ۴۵ هزار دلاری داشته باشد. از آنجا که سونی یکی از توسعهدهندگان این خودرو به شمار میرود، آفیلا در بازی ویدئویی گرنتوریسمو ۷ نیز نقش آفرینی خواهد کرد تا بازیکنان این عنوان بتوانند خودروی سونی را دو سال پیش از ورودش به بازار تجربه کنند. نظر شما درباره این محصول چیست؟ آیا بازار آینده جایی برای معرفی یک سدان تازه دارد؟
کولول خودرو شناس
۲۱ دی ۱۴۰۲خیلی خفنه.
بینظیره واقعا ماشین برقی باید همین قدر ساده باشه
ولی اگه اجرایی بشه چرا تسلا ادم بخره
سالار فصل
۲۱ دی ۱۴۰۲انتخاب اول و آخرم در خودروهای برقی
پیام
۲۱ دی ۱۴۰۲سالار فصل خزان خیلی جالبی 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
سالار فصل
۲۱ دی ۱۴۰۲خزان گذشت دایی
Anti BTS
۲۱ دی ۱۴۰۲یعنی خندم میگیره به کسی که میگه ژاپنیا تو فناوری ضعیفن !
سونی و هوندا خودروی هوشمند دارن میزنن یعنی جایی که اپل و شیائومی و شرکتای بزرگ دارن فعالیت میکنن
اون وقت چند تا بچه میان میگن ژاپن فناوری نداره !
یه کشور توسعه یافته و جهان اولی چطور آخه ممکنه فناوریش ضعیف باشه ؟ 😂
یاد اونایی افتادم که هنوز که هنوزه اعتقاد دارن زمین تخته .
عرفان
۲۲ دی ۱۴۰۲بنظرم شبیه تارا و دیگنتی هستش نمیگم اینها کپی کردن فقط نظر دادم شایدم ایران خودرو کپی کرده
جهان
۲۴ دی ۱۴۰۲تارا رو خوب اومدی😂