آزمونهای انجام شده توسط یک مجله سوئدی روی قابلیت AWD هوندا CR-V نشاندهنده این است که دیفرانسیل عقب این خودرو در حالت چهار چرخ متحرک نیرویی را به چرخها منتقل نمیکنند. این نشان میدهد که حتی نسخه دو دیفرانسیل این خودرو هم تنها یک خودروی دیفرانسیل جلو بیش نیست.
مجله سوئدی Teknikens Värld در ویدئویی نشان میدهد که سیستم AWD این خودرو دچار مشکلی اساسی است. سال گذشته نیز این مجله نشان داده بود که کشش این خودرو در سربالایی ضعیف است. هوندا سپس توضیح داد که این یک مشکل در عملکرد قطعات یدکی خودرو میباشد اما بعداً یک بهروزرسانی نرمافزاری برای آن ارائه کرد. همان آزمون اینک با مدل ۲۰۱۵ این خودرو تکرار شده و مشخص شد که مشکل همچنان برقرار است. در این آزمون چرخهای جلو روی غلتکها به چرخش درمیآیند تا میزان کشش و چسبندگی تنها چرخهای عقب مشخص شود. اما همین آزمون ساده نیز هوندا را شرمنده نمود. در تستی مشابه، فورد کوگا بهراحتی و با کمترین میزان انحراف، توانست این آزمون را پشت سر بگذارد. [jwplayer mediaid=”۹۲۱۷۳″] هوندا در پاسخی اعلام کرده که در شرایط واقعی و بدون در نظر گرفتن سطح، میزان مشخصی از اصطکاک بین چرخهای جلو و عقب با مسیر وجود دارد و گشتاور بین چرخهای جلو و عقب برای دستیابی به یک نیروی محرک مطلوب تقسیم میگردد. و در شرایط واقعی چنین آزمونی با چنین اختلاف اصطکاکی بین چرخهای جلو و عقب بسیار بعید است. [دانلود ویدئو]۳۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
احمد
۵ آبان ۱۳۹۳فکر کنم یکی از برو بچ ایرانخودرو و سایپا تونسته نفوذ کنه تو سیستم فنی مهندسی هوندا
علی
۵ آبان ۱۳۹۳ببینید اگر به پیشنهاد moryخوب فکر کنید میبینید که چه قدر جالب میشه الان هیچ کس زیر کامنت اول نظر بی ربط و … نگذاشته و این چقدر بهتر است.
البته ببخشید که خودم این نظرو اینجا گذاشتم ولی گفتم شاید کم کم فرهنگ سازی بشه.
امیر
۵ آبان ۱۳۹۳95% کل کامنت بی ربط و الکیه
البته ببخشید دوستان .
Alpha
۶ آبان ۱۳۹۳بهتر نیست جای تعیین تکلیف واسه دیگران از خودمون شروع کنیم ؟
arman
۵ آبان ۱۳۹۳کمک یا قفل دیفرش خاموش بوده
امید
۵ آبان ۱۳۹۳جه آزمون جالب و ساده ای. نکته خنده دارش جواب هوندا بوده!!در شرایط واقعی و بدون در نظر گرفتن سطح، میزان مشخصی از اصطکاک بین چرخهای جلو و عقب با مسیر وجود دارد و گشتاور بین چرخهای جلو و عقب برای دستیابی به یک نیروی محرک مطلوب تقسیم میگردد!!!
گیرم که این فرض در طراحی لحاظ شده باشه، بعد اونوقت چرخی که داره نیرو هرز میده دیگه چرا باید گشتاور و نیرو دریافت کنه آقایون مهندسین هوندا. نیرو دی این حالت باید به چرخی که بیشترین اصطکاک رو داره داده بشه که این امر صورت نمی گیره. مورانو محصول نیسان نیز همین مشکل داره. با اینکه قیافه جذابی داره (مورانو) ولی اصلا چهار چرخ قوی و کارآمدی نیست.
از ژاپن بعید بود!!
احسان آرسنالی
۵ آبان ۱۳۹۳امید جان احتمالا دادن کارخونه اشون تو چین اینا رو ساختن خخخ
Alpha
۶ آبان ۱۳۹۳شما یه سیستم ( آل ویل درایو ) طراحی کن ببینم چند مردِ حلاجی !
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۸ آبان ۱۳۹۳JUST 4MATIC….
فرید458
۵ آبان ۱۳۹۳از یک طرف این مشکل رو داره و از طرف دیگه توسط مجله موتورترند suv سال انتخاب میشود من این تناقض رو درک نمیکنم ☺
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳همون طور که دوستمون گفت،هوندا اعلام کرد که یکی از بر و بچ ایرانخودرو تو سیستمش نفوذ کرده!!!
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳به شخصه هوندارو موتور ساز میدونم تا ماشین ساز
ولی از مدل بزرگی مثل اکورد نمیشه گذشت!
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳فورد به راحتی تونست راه بره!
فرید
۵ آبان ۱۳۹۳اوج قابلیت توزیع خودکار گشتاور به چرخها در حالت هرز گردی رو جیپ گرند چروکی داره تحت تکنولوژی Quadra track
جهت آشنایی با سیستمهای مختلف 4wd در جیپ http://www.jeep.com/en/4×4/
4MATIC
۵ آبان ۱۳۹۳پس چه جوری چهارمین خودروی ارزشمندسال2014شد یعنی بعدبنز
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳مورانو و راو 4 های قدیم هم همین مشکل رو داشتن
مجتبی (ساروی)
۵ آبان ۱۳۹۳برندش چهارمین برند با ارزش شد نه چهارمین خودرو
REZA . JUST HYUNDAI
۵ آبان ۱۳۹۳اگه یه ماشین دیگه بود راحت باور می کردم ولی اینو اصلا نمی تونم بارو کنم که هوندا یک کارخانه ی ژاپنی این مشکل رو داشته باشه
e36
۵ آبان ۱۳۹۳خیلی عجیبه!! مگه میشه چنین مشکل بزرگی رو هوندا نفهمیده باشه؟! یا بدون برطرف کردنش ماشینو وارد بازار کنه ؟! یا اینکه بخواد سر مشتریرو کلاه بزاره؟!!
اصلا قابل درک نیست
ehsan
۵ آبان ۱۳۹۳هوندا پنجمین تولید کننده خودرو در جهان و دومین خودروساز ژاپن بعداز تویوتاست چطور چنین چیزی ممکنه نیاز به تعمل بیشتری داره
datsun
۶ آبان ۱۳۹۳هوندا سومین خودرو ساز ژاپن بعد از تویوتا ونیسان
وهشتمین خودرو ساز بزرگ دنیاست
mamad
۵ آبان ۱۳۹۳از هوندا بعیده…حالا شاید این ماشین تست مشکل داشته و یا قصد خراب کردن عوندا رو داشتن شایدم فقط یه شیطتنته…نمیونم فقط دوس دارم اشتباه باشه این تست..وگرنه نا امید میشم
یه پسر
۵ آبان ۱۳۹۳چه خیت!!
با این شرایط که فرقی با لیفان ایکس 60 که نداره :)
مصطفی
۵ آبان ۱۳۹۳ژاپن!؟!؟!آخه چه طور ممکنه؟!؟!چه طور ممکنه یه ماشین ژاپنی همچین مشکلی داشته باشه؟!؟!
احسان آرسنالی
۵ آبان ۱۳۹۳فکر کنم واسه طراحی سیستم الکترونیک خسیس بازی درآوردن وگرنه اون زمان ها که مکانیکی بود این مشکل ها نبود شاید کامپیوترشون مشکل داره
مجتبی (ساروی)
۵ آبان ۱۳۹۳حالا سوئدی ها چه اصراری به خیط کردن هوندا دارن؟
احسان آرسنالی
۵ آبان ۱۳۹۳مگه استقلال و پیروزی هست همدیگه رو خیط بکنند دو تا کشور آزاد هستند و با اقتصاد آزاد و دارن محصولات همدیگه رو تست میکنن
فرهاد
۵ آبان ۱۳۹۳قضیه بو داره :)
فکر کنم کار انگلیسی هاست :)
امیررضا
۵ آبان ۱۳۹۳من اول که خبرو دیدم فک کردم هیوندای سانتافه ست که یه گندی زده. ولی اصلن باورم نمیشد که هوندا هم از این ایرادای بزرگ میتونه داشته باشه. هوندا جان بدجور ناامیدم کردی.
احسان آرسنالی
۵ آبان ۱۳۹۳با اجازه شما سانتافه یه کلاس جدید آورده تو شاسی بلند ها اونی که گند زده نویسنده کامنت هست که اطلاعاتش محدوده
یه پسر
۶ آبان ۱۳۹۳احسان دمت گرم روح ما عشق کره ای ها رو شاد کردی با این کامنت
امیررضا
۷ آبان ۱۳۹۳آفرین به تو! تبریک میگم که هموطن کره ایت یه کلاس جدید اورده توی شاسی بلندا!
در ضمن من دارم از هوندا خرده میگیرم و با سانتافه و طرفداراش هیچ کاری ندارم. چون اخبار ماشین ها رو دنبال میکنم نه حاشیه شونو.
بهزاد
۵ آبان ۱۳۹۳اگر ویدیو های تست مدل آمریکایی رو دیده باشید عملکرد آفرودش نسبت به کلاسی که قرار داره خوبه و براحتی در برف و گل و شل و تپه ها عبور میکنه ولی شاید به خاطر موتور ضیعیفتری که در اروپا داره شاید این نقص وجود داشته باشه و به خاطر ملاحظات مصرف سوخت انتقال نیرو به محور عقب ضعیفه.
parseh net30
۶ آبان ۱۳۹۳از هوندا بعیده این کار.
parseh net30
۷ آبان ۱۳۹۳میگم اینارو.تو ایران بعضی وقتی یادشون میره واسه ماشین ترمز و موتور بذارن
ASADI
۶ آبان ۱۳۹۳احتمالا می خواستن هوندا رو بد نام کنن.
وگرنه هوندا خیلی ماشین ها خوبی میزنه
یاسین
۶ آبان ۱۳۹۳ازش نا امید شدم !!
Ahmad..F12
۱۰ آبان ۱۳۹۳از هوندا همچین انتظاری نمیرفت
البته به هر حال از این قبیل نواقص ممکنه برای هر برندی پیش بیاد
مهم اینه که تکرار نشه
ارمان
۳۰ آذر ۱۳۹۳اقا خدا میدونه چقدر تست واسه این ماشین انجام شده فکر کردین هوندا یکی از پر سود ترین کمپانیهای جهان واسه یه چیزی که امروز پیش پا افتاده به نظر میاد همه مشتری هاشو از دست میده ؟؟؟ بعیده