هوندا

هوندا چگونه یکی از بهترین فیلم‌های تبلیغاتی تاریخ را ساخت؟

ضبط این تبلیغ خلاقانه بدون بهره‌وری از CGI صورت گرفت اما رازی در آن نهفته است.

تبلیغات خلاقانه جزئی جدایی‌ناپذیر از بازاریابی صنعت خودرو به شمار می‌رود. دنیای امروز پر از تبلیغات‌هایی شده است که کسی تاب تماشای آن‌ها را ندارد اما شاهکار ویدئویی ۲۰ سال گذشته شرکت هوندا محصولی را معرفی می‌کند که در ذهن خریدار، حتما ارزش تامل را دارد. به‌تازگی یک ویدئو از پشت‌پرده تولید یک تبلیغ به‌خصوص از هوندا منتشر شده است.

تبلیغات هوندا ocg

تبلیغ «چرخدنده» (The COG) هوندا در سال ۲۰۰۳ به یکی از محبوب‌ترین ویدئوهای سال بدل شد. این ویدئو تنها در سه بازار انگلستان، سوئد و استرالیا منتشر شد و به‌لطف اینترنت دردسترس سایر مردم قرار گرفت. این تبلیغ در ابتدا به‌شکل ۳۰ ثانیه‌ای منتشر و درصورت تمایل بیننده، به‌شکل کامل پخش می‌شد. بینندگان علاقه‌مند می‌توانستند از طریق این تبلیغ، درخواست یک DVD راهنما برای آشنایی بیشتر با نسل هفتم هوندا آکورد را داشته باشند. ظاهرا بیش از ۱۰ هزار نفر مایل به تهیه بروشور و DVD آکورد بودند.

ساخت این ویدئوی جذاب هفت ماه زمان برده است که چهار ماه آن به بررسی و آزمایش مجموعه مکانیکی اختصاص یافته بوده است. در برخی از برداشت‌ها، دمای محیط و سرعت وزش باد روی عملکرد مکانیزم‌ها تاثیرگذار بوده و روی‌هم‌رفته درکنار موقعیت ضبط نامناسب، تحقق آن را ناممکن می‌کرده‌اند. هوندا به‌دلیل طولانی بودن فیلم اصلی ضبط‌شده نمی‌توانست آن را منتشر کند پس در تدوین نهایی آن را کوتاه می‌کند.

نمونه‌ای از پوستر تبلیعاتی هوندا

در تولید این تبلیغ از هیچگونه تصاویر کامپیوتری یا CGI استفاده نشده است؛ حتی چرخ‌های جادویی و برف پاک‌کن‌ها که روی زمین راه می‌روند نیز واقعی هستند.  مسئولیت تولید این پیام بازرگانی برعهده موسسه «ویدِن اند کِنِدی» بوده که ساخت شعار «فقط انجامش بده» برند نایک را نیز در کارنامه خود دارد. هوندا در سال ۲۰۰۲ درخواست ساخت این ویدئو را به این مجموعه داد و برای آن ۲.۶ میلیون دلار هزینه کرد. پس از پخش این تبلیغ، وبگاه این خودروساز ژاپنی بهترین حجم ترافیک تاریخ خود را تجربه کرد. در ادامه می‌توانید این ویدئو را ازطریق یوتیوب تماشا کنید. نظر شما درباره این پیام بازرگانی خلاقانه چیست؟ جایگاه این ویدئوهای کوتاه در صنعت خودرو تا چه حد اهمیت دارد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸۳ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. کوروش

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا برند دوست داشتنیه هوندا
    هر آدم ماشین بازی باید تو زندگیش حداقل یه هوندا داشته باشه

    موافقم 67
    مخالفم 6
    1. amir

      ۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      پشمام چقدر خفن بود
      برای ساخت این گونه دومینو ها به شدت به مباحث فیزیک باید آشنایی داشت و کوچکترین بخش ها با دقت طراحی بشن

      موافقم 34
      مخالفم 6
      1. بی نام

        ۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (165 ديدگاه)

        واقعا متاسفم برای سایت پدال. که همچین نظراتی تایید میکنه. آخه پ…. یعنی چی؟ چقدر بی ادبی داداش. متاسفم

        موافقم 12
        مخالفم 18
  2. javad-bmw

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    یه مکانیک میشناسم،میگه رو کاغذ بنویس ژاپن،اون کاغذ رو هم ازت میخرن.
    واقعا دمشون گرم حتی تبلیغاتشون هم با کیفیته.
    🇯🇵

    موافقم 55
    مخالفم 17
  3. ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    چقدر باحال

    موافقم 25
    مخالفم 2
  4. سالار خان فصل

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    باور نکردنیه تاحالا بیش از صد بار دیدمش و ازش سیر نمیشم

    موافقم 35
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      ژاپن سلطانِ ، مگه شوخیه !
      کاری رو میکنن که باس همه رویاست اما باس خودشون خاطره 👍👍👍❤

      موافقم 34
      مخالفم 32
      1. NAVID@@98

        ۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (57 ديدگاه)

        فکر کنید دیگه حالا اروپا و آمریکا چه سلطان و سلاطینی هستن که کاری رو که میکنند که برای ژاپن هم رویاست اما واسه خودشون خاطره👍👍👍👍♥️♥️

        موافقم 33
        مخالفم 30
      2. amir

        ۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        البته آقا پیام میفرمایند که یه ی وسط اسم برند جا افتاده بله
        این تبلیغ برای هیوندا هستش منتها جاپونی ها با دغل بازی اونو به نام خودشون کردن چقدر که بد ذاتن این جاپونی ها😑😑😑

        موافقم 17
        مخالفم 9
  5. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2859 ديدگاه)

    این سبک ویدئو که الان در اینستاگرام و یوتوب زیاد شده از همین تبلیغ هوندا به بعد مورو توجه قرار گرفت

    موافقم 44
    مخالفم 4
    1. Dark Knight

      ۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (580 ديدگاه)

      آقای اشتری امروزه اکثر این تبلیغات اینستاگرام یا بقیه پلتفرم ها با هوش مصنوعی Wall e2 ( که اغلب به ساخت متن به تصویر شناخته میشه اما توانایی تولید ویدئو هم داره ) یا بقیه ai های شبیه به این انجام میشه که علاوه بر افزودن جذابیت بیشتر باعث شده شرکت ها میلیون ها دلار تو مخارج مربوط به تبلیغات صرفه جویی کنن مثلا نایک چند وقت پیش یه تبلیغی برای کفش جدیدش گذاشته بود که یکی از بازیکنا رئال مادرید داره باهاش بازی میکنه اما بعدا مشخص شده ویدئو کامل با هوش مصنوعی ساخته شده و اون بازیکن بیچاره اصلا در جریان همچین چیزی نبوده 😂

      موافقم 4
      مخالفم 2
  6. yaghoub

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    اینقدر جالبه که به راحتی وایرال میشه .
    مثل تبلیغ ولوو با همکاری ژان کلود ون دام.

    موافقم 13
    مخالفم 2
  7. محمد عطایی

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    فقط یه قسمتش خوب نبود که اون سه تا لاستیک رو به بالا حرکت میکردن

    موافقم 17
    مخالفم 2
  8. Dark Knight

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    شرکت های سراسر دنیا ( از تولید کننده لوازم خوراکی گرفته تا خودروساز ) خیلی بیش تر از اون چیزی که فکر کنید به تبلیغات اهمیت میدن چون میدونن مردم اول از همه با دیدن مشتاق به خرید چیزی میشن پس شرکت های بزرگ سالانه میلیون ها دلار ( و برای بعضی ها میلیارد ها ) خرج تبلیغات میکنن و تجربه نشون داده هر چه یک تبلیغ جلوه های بصری زیبا تر و مفاهیم بیشتری داشته میتونه موفق تر عمل کنه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  9. Dariush saadat

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    صحبت برند هوندا نیست چون ثابت شدست اما این تبلیغ چطور می‌تونه بره رو مخ خریدار و اون و وادار به خرید کنه؟
    مسخرست

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. Absurd Hero

      ۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (308 ديدگاه)

      الان عادیه، اما برای زمانی که نمیشد همچین تبلیغی رو کامپیوتری ساخت، قطعا جالب بوده برای مردم

  10. SinaSVJ

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دور بر سالای 86 و 87 منم تو یوتیوب دیدمش الان خاطراتم زنده شد

  11. دانیال

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (606 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. BMW

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    هوندا دوست داشتنی هست چه برسه به تبلیغاتشون🥲👍

  13. Trump

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    البته که با شبیه ساز ساخته شده بود و واقعی نبود ولی ایده جذابی بود…نمونه این ویدیو ها اما در واقعیت زیاد هست

    موافقم 1
    مخالفم 5
  14. RAM1500TRX

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    محصولات جاپنی چیزی هم هست ک بدرد نخور باشه!!!؟
    همه محصولاتشون عالین….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا