ضبط این تبلیغ خلاقانه بدون بهرهوری از CGI صورت گرفت اما رازی در آن نهفته است.
تبلیغات خلاقانه جزئی جداییناپذیر از بازاریابی صنعت خودرو به شمار میرود. دنیای امروز پر از تبلیغاتهایی شده است که کسی تاب تماشای آنها را ندارد اما شاهکار ویدئویی ۲۰ سال گذشته شرکت هوندا محصولی را معرفی میکند که در ذهن خریدار، حتما ارزش تامل را دارد. بهتازگی یک ویدئو از پشتپرده تولید یک تبلیغ بهخصوص از هوندا منتشر شده است.
تبلیغ «چرخدنده» (The COG) هوندا در سال ۲۰۰۳ به یکی از محبوبترین ویدئوهای سال بدل شد. این ویدئو تنها در سه بازار انگلستان، سوئد و استرالیا منتشر شد و بهلطف اینترنت دردسترس سایر مردم قرار گرفت. این تبلیغ در ابتدا بهشکل ۳۰ ثانیهای منتشر و درصورت تمایل بیننده، بهشکل کامل پخش میشد. بینندگان علاقهمند میتوانستند از طریق این تبلیغ، درخواست یک DVD راهنما برای آشنایی بیشتر با نسل هفتم هوندا آکورد را داشته باشند. ظاهرا بیش از ۱۰ هزار نفر مایل به تهیه بروشور و DVD آکورد بودند.
ساخت این ویدئوی جذاب هفت ماه زمان برده است که چهار ماه آن به بررسی و آزمایش مجموعه مکانیکی اختصاص یافته بوده است. در برخی از برداشتها، دمای محیط و سرعت وزش باد روی عملکرد مکانیزمها تاثیرگذار بوده و رویهمرفته درکنار موقعیت ضبط نامناسب، تحقق آن را ناممکن میکردهاند. هوندا بهدلیل طولانی بودن فیلم اصلی ضبطشده نمیتوانست آن را منتشر کند پس در تدوین نهایی آن را کوتاه میکند.
در تولید این تبلیغ از هیچگونه تصاویر کامپیوتری یا CGI استفاده نشده است؛ حتی چرخهای جادویی و برف پاککنها که روی زمین راه میروند نیز واقعی هستند. مسئولیت تولید این پیام بازرگانی برعهده موسسه «ویدِن اند کِنِدی» بوده که ساخت شعار «فقط انجامش بده» برند نایک را نیز در کارنامه خود دارد. هوندا در سال ۲۰۰۲ درخواست ساخت این ویدئو را به این مجموعه داد و برای آن ۲.۶ میلیون دلار هزینه کرد. پس از پخش این تبلیغ، وبگاه این خودروساز ژاپنی بهترین حجم ترافیک تاریخ خود را تجربه کرد. در ادامه میتوانید این ویدئو را ازطریق یوتیوب تماشا کنید. نظر شما درباره این پیام بازرگانی خلاقانه چیست؟ جایگاه این ویدئوهای کوتاه در صنعت خودرو تا چه حد اهمیت دارد؟
کوروش
۴ دی ۱۴۰۲واقعا برند دوست داشتنیه هوندا
هر آدم ماشین بازی باید تو زندگیش حداقل یه هوندا داشته باشه
amir
۴ دی ۱۴۰۲پشمام چقدر خفن بود
برای ساخت این گونه دومینو ها به شدت به مباحث فیزیک باید آشنایی داشت و کوچکترین بخش ها با دقت طراحی بشن
بی نام
۴ دی ۱۴۰۲واقعا متاسفم برای سایت پدال. که همچین نظراتی تایید میکنه. آخه پ…. یعنی چی؟ چقدر بی ادبی داداش. متاسفم
javad-bmw
۴ دی ۱۴۰۲یه مکانیک میشناسم،میگه رو کاغذ بنویس ژاپن،اون کاغذ رو هم ازت میخرن.
واقعا دمشون گرم حتی تبلیغاتشون هم با کیفیته.
🇯🇵
۴ دی ۱۴۰۲چقدر باحال
سالار خان فصل
۴ دی ۱۴۰۲باور نکردنیه تاحالا بیش از صد بار دیدمش و ازش سیر نمیشم
NAVID۰۰۹۸
۴ دی ۱۴۰۲ژاپن سلطانِ ، مگه شوخیه !
کاری رو میکنن که باس همه رویاست اما باس خودشون خاطره 👍👍👍❤
NAVID@@98
۴ دی ۱۴۰۲فکر کنید دیگه حالا اروپا و آمریکا چه سلطان و سلاطینی هستن که کاری رو که میکنند که برای ژاپن هم رویاست اما واسه خودشون خاطره👍👍👍👍♥️♥️
amir
۴ دی ۱۴۰۲البته آقا پیام میفرمایند که یه ی وسط اسم برند جا افتاده بله
این تبلیغ برای هیوندا هستش منتها جاپونی ها با دغل بازی اونو به نام خودشون کردن چقدر که بد ذاتن این جاپونی ها😑😑😑
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ دی ۱۴۰۲این سبک ویدئو که الان در اینستاگرام و یوتوب زیاد شده از همین تبلیغ هوندا به بعد مورو توجه قرار گرفت
Dark Knight
۴ دی ۱۴۰۲آقای اشتری امروزه اکثر این تبلیغات اینستاگرام یا بقیه پلتفرم ها با هوش مصنوعی Wall e2 ( که اغلب به ساخت متن به تصویر شناخته میشه اما توانایی تولید ویدئو هم داره ) یا بقیه ai های شبیه به این انجام میشه که علاوه بر افزودن جذابیت بیشتر باعث شده شرکت ها میلیون ها دلار تو مخارج مربوط به تبلیغات صرفه جویی کنن مثلا نایک چند وقت پیش یه تبلیغی برای کفش جدیدش گذاشته بود که یکی از بازیکنا رئال مادرید داره باهاش بازی میکنه اما بعدا مشخص شده ویدئو کامل با هوش مصنوعی ساخته شده و اون بازیکن بیچاره اصلا در جریان همچین چیزی نبوده 😂
yaghoub
۴ دی ۱۴۰۲اینقدر جالبه که به راحتی وایرال میشه .
مثل تبلیغ ولوو با همکاری ژان کلود ون دام.
محمد عطایی
۴ دی ۱۴۰۲فقط یه قسمتش خوب نبود که اون سه تا لاستیک رو به بالا حرکت میکردن
Dark Knight
۴ دی ۱۴۰۲شرکت های سراسر دنیا ( از تولید کننده لوازم خوراکی گرفته تا خودروساز ) خیلی بیش تر از اون چیزی که فکر کنید به تبلیغات اهمیت میدن چون میدونن مردم اول از همه با دیدن مشتاق به خرید چیزی میشن پس شرکت های بزرگ سالانه میلیون ها دلار ( و برای بعضی ها میلیارد ها ) خرج تبلیغات میکنن و تجربه نشون داده هر چه یک تبلیغ جلوه های بصری زیبا تر و مفاهیم بیشتری داشته میتونه موفق تر عمل کنه
Dariush saadat
۴ دی ۱۴۰۲صحبت برند هوندا نیست چون ثابت شدست اما این تبلیغ چطور میتونه بره رو مخ خریدار و اون و وادار به خرید کنه؟
مسخرست
Absurd Hero
۴ دی ۱۴۰۲الان عادیه، اما برای زمانی که نمیشد همچین تبلیغی رو کامپیوتری ساخت، قطعا جالب بوده برای مردم
SinaSVJ
۴ دی ۱۴۰۲دور بر سالای 86 و 87 منم تو یوتیوب دیدمش الان خاطراتم زنده شد
دانیال
۵ دی ۱۴۰۲هوندا عشق لاینتهی
BMW
۵ دی ۱۴۰۲هوندا دوست داشتنی هست چه برسه به تبلیغاتشون🥲👍
Trump
۵ دی ۱۴۰۲البته که با شبیه ساز ساخته شده بود و واقعی نبود ولی ایده جذابی بود…نمونه این ویدیو ها اما در واقعیت زیاد هست
RAM1500TRX
۵ دی ۱۴۰۲محصولات جاپنی چیزی هم هست ک بدرد نخور باشه!!!؟
همه محصولاتشون عالین….