شرکت آذریورد سال، واردکنندهی محصولات هوندا در ایران، به زودی پیشفروش هوندا سیتی سدان را آغاز میکند. این خودرو، مشابهتهایی با هوندا سیویک دارد.
براساس اعلام رسمی شرکت آذریوردسال، هوندا سیتی برای خریدار اول، یک میلیارد و ۹۲۸ میلیون تومان قیمت دارد.
هوندا یکی از بهترین خودروسازان جهان است و سابقهی ۱۰۰ ساله دارد. این برند کیفیت مناسب با قیمت رقابتی ارایه میکند. این برند، انواع سواری، پیکاپ و شاسی بلند با پیشرانههای برقی و بنزینی و هیبریدی تولید میکند؛ اما تاکنون خودروهای هوندا با تیراژ بالا برای مردم ما عرضه نشدهاند.
بیشتر بخوانید:
↵معرفی هوندا وزل وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران
↵سوزوکی بالنو وارداتی؛ مشخصات فنی و قیمت در ایران
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
سرمایهگذاری شرکتهای ژاپنی در چین و هند و مناطق مختلف شرق آسیا، علاوهبر افزایش تنوع تولید، رونمایی از محصولات اقتصادی ویژه کشورهای کمتر توسعهیافته را به دنبال داشت. امروزه تولید خودرو با برند سوزوکی ژاپن در هند، بیش از دیگر نقاط دنیا است و عملا کارخانههای این برند در ژاپن، به حاشیه رفتهاند. این شرایط، هنوز برای هوندا شکل نگرفته و تولید داخل ژاپن با تیراژ بسیار بالا ادامه ادامه دارد؛ اما بعید نیست شرایط طی سالهای آینده تغییر کند.
برخلاف آنچه به نظر میرسد، هوندا سیتی روی پلتفرم سیویک تولید نمیشود. اولین مدل هوندا سیتی به شکل هاچبک سهدر، سال ۱۹۸۱ تولید شد و هماکنون نسل ششم را تجربه میکند. این خودرو با دو نوع بدنهی سدان و هاچبک ۴در، خط مونتاژ در تایلند، اندونزی، برزیل، ویتنام و مالزی دارد. ظاهرا مدل سدان برای ورود به ایران آماده میشود و شرکت آذریورد سال عرضهکنندهی هوندا سیتی خواهد بود. این شرایط همزمان با فعالیت شرکت معین خودرو است که هوندا وزل را برای بازار کشورمان وارد میکند.
جدول مشخصات مدل وارداتی هوندا سیتی
مشخصات | جزئیات |
---|---|
مدل | هوندا سیتی وارداتی |
ابعاد | طول: ۴۳۴۵ میلیمتر، عرض: ۱۷۴۸ میلیمتر، ارتفاع: ۱۴۶۷ میلیمتر، فاصله محوری: ۲۵۸۹ میلیمتر |
پیشرانه (مدل وارداتی) | ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، ۱۲۱ اسب بخار، ۱۴۵ نیوتنمتر |
گیربکس | CVT |
مصرف سوخت | ۶.۲ لیتر در صد کیلومتر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۰.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت |
امکانات | ۶ کیسه هوا، کنترل پایداری، TPMS، کروزکنترل، استارت دکمهای، دوربین عقب، نمایشگر ۸ اینچ، چراغهای LED |
قیمت در ایران | ۱.۹۳ میلیارد تومان (بازار آزاد حدود ۲.۵ میلیارد تومان) |
طراحی بدنه و نمای بیرونی هوندا سیتی
شباهت هوندا سیتی به سیویک، از دید روبرو کاملا مشخص است. حس اسپرت و جوانپسند، به خوبی در هوندا سیتی دیده میشود؛ ضمن اینکه المانهای مختلف، ترکیب مورد انتظار از محصولی با برند ژاپنی را فراهم میکنند.
در نمای اصلی، چراغهای لوکس با چند قطعه کریستال داخلی استفاده شدهاند. این ترفند، فقدان هالوژنهای گرانقیمت داخل کاسه چراغ را پوشش میدهد. همچنین مهشکنهای ارزانقیمت طرفین سپر با جلوپنجرهی سیاه پلاستیکی، نکات منفی هستند که چندان توی ذوق نمیزنند. نصب زهوار براق در لبهی کاپوت، دیگر ابتکار جالب هوندا برای بهبود نمای بیرونی سیتی و القای حس یک خودروی لوکس با کمترین هزینه است.
از دید جانبی، همه چیز ساده به نظر میرسد و صرفهجویی شرکت سازنده برای کاهش قیمت تمامشده در فرایند تولید، آشکار میشود. خط مستقیم بین چراغهای جلو و عقب ، همراه انحنای کمعمق نزدیک رکاب، تنها حجمدهی بدنه هستند. هوندا سیتی برای مردم شرق آسیا، خودروی اقتصادی محسوب میشود و در مدل پایه، رینگ ۱۵ اینچ با تایر ۱۸۵ میلیمتر دارد.
در نمای پشت، ترکیب چشمنواز با انتخاب درست قطعات مختلف مشهود است. سبک طراحی مشابه هوندا سیویک به وضوح دیده میشود و عملا وابستگی به ادوات پلاستیکی ارزانقیمت وجود ندارد. حجمدهی بدنه برای سپر، درپوش صندوق و محل نصب چراغهای هشداردهنده، راضی کننده است.
هوندا سیتی از سال ۲۰۱۹ تاکنون با طول ۴,۳۴۵ و عرض۱,۷۴۸ و ارتفاع ۱,۴۶۷ و فاصله محوری ۲,۵۸۹ میلیمتر تولید میشود. این خودرو در مقایسه با مدلهای مشهور ساخت ایران، بزرگتر از ۲۰۶ صندوقدار و کوچکتر از سمند است.
بیشتر بخوانید:
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
طراحی داخلی و نمای کابین هوندا سیتی
اگر برند سازنده را فراموش کنیم، پلاستیک سخت داشبورد و مواد ارزانقیمت داخل اتاق، ناراحت کننده هستند. هوندا سیتی از این نظر، به وضوح مشابه خودروهای اقتصادی ساخت چین است و صرفا با چیدمان جذاب المانهای مختلف، حس یک محصول از برند ژاپنی را تداعی میکند.
در تمام نسخهها، تجهیزاتی مثل دستهی دندهی بزرگ، ترمز دستی اهرمی و پنل پشت فرمان سادهی عقربهای ارایه میشود. کلیدهای روی فرمان، پرتعداد هستند و اثری از صفحههای لمسی نیست. سه کلید گردان کوچک و سبک طراحی پنل پشت فرمان، برای علاقهمندان خودروهای اسپرت هوندا مثل سیویک کلاسیک، بسیار خوشاآیند است. برای مدلهای مختلف، صفحه لمسی ۸ و ۱۰ اینچ با رابط بلوتوث و مسیریاب ماهوارهای وجود دارد.
صندلیهای چرم مصنوعی با تودریها مبله، از مهمترین نکات مثبت در طراحی داخلی هوندا سیتی محسوب میشوند. چهار سرنشین بلند قد بهراحتی داخل این خودرو جا میشوند و مشکل خاصی برای سفرهای بلند مدت ندارند. این خودرو به شکلی طراحی شده است که صندلیهای جلو کاملا همسطح نشیمنگاه صندلی عقب شوند و امکان خواب با فضای محدود فراهم کنند. صندوق ۵۰۶ لیتری هم برای هوندای سیتی در کلاس سدان کوچک، قابل قبول است.
پیشرانه و تجهیزات فنی هوندا سیتی
در کشورهای مختلف، قوای محرک متنوع برای هوندا سیتی وجود دارد. دو مدل با موتور توربو و فناوری هیبرید ساده، بیشترین حجم تولید این خود را تشکیل میشوند؛ اما گیربکس CVT و ساختار انتقال قدرت به چرخهای جلو، در انواع مختلف ثابت هستند.
مدل پایه مجهز به پیشرانهی ۳ سیلندر یک لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۱۷۳ نیوتنمتر است. این موتور، هوندا سیتی ۱۱۵۰ کیلوگرمی را در زمان ۸ تا ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرساند و برای رانندگی معمولی، کافی به نظر میرسد. میانگین مصرف سوخت با این پیشرانه، ۶ لیتر در صد کیلومتر است.
دیگر مدل هوندا سیتی از فناوری هیبرید روی موتور ۴ سیلندر ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی استفاده میکند. این نمونه، ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۲۷ نیوتنمتر گشتاور دارد. هوندا سیتی e-HEV با وزن خالص ۱۲۸۰ کیلوگرم، حدود ۱۱ ثانیه زمان میبرد تا از سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. از سویی دیگر، این خودرو در صد کیلومتر، فقط ۴ لیتر بنزین مصرف میکند.
پیشرانه نسخه هوندا سیتی وارداتی به ایران
براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت آذریوردسال، هوندا سیتی برای بازار ایران،از پیشرانه ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی همراه سیستم GDI با قدرت ۱۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر بهره میبرد. این مدل همراه گیربکس CVT، مصرف سوخت ترکیبی ۶/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. حداکثر سرعت هوندا سیتی ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت و زمان لازم برای سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت، ۱۰/۵ ثانیه است.
امکانات ایمنی و رفاهی شامل ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، حفظ خودرو در شیب، نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، کروزکنترل، فرمان برقی، پدال تعویض دنده، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دوربین دنده عقب، تهویه اتوماتیک، نمایشگر ۸ اینچ، رایط اپل کارپلی و اندروید اتو، سنسور نور، چراغ های LED و رینگ های آلومینیوم در دسترس است. در هوندا سیتی وارداتی، مشابه دیگر نمونههای بازار جهانی، سانروف و ترمز دستی دکمهای ارایه نمیشود.
قیمت هوندا سیتی در ایران و بازار جهانی
آنچه باعث محبوبیت هوندا سیتی در بازار شرق آسیا و استرالیا شده، قیمت نهایی است. این خودرو با موتور ۱۲۲ اسب بخار، آستانه قیمت ۱۲ تا ۱۳ هزار دلار دارد. برای نمونهی هیبرید با امکانات کامل، شامل سیستم صوتی باکیفیت و صندلی چرم، حدود ۱۶ هزار دلار پرداخت میشود.
براساس اعلام رسمی شرکت آذریوردسال، هوندا سیتی برای خریدار اول، یک میلیارد و ۹۲۸ میلیون تومان قیمت دارد.
عرضهی هوندا سیتی با قیمت نزدیک به ۲ میلیارد تومان برای مشتری آذریوردسال، هزینهی خرید در بازار آزاد را به ۲/۵ میلیارد تومان میرساند. این شرایط، برای خودرویی که طراحی کابین ساده و امکانات محدود الکترونیک دارد، عجیب به نظر میرسد. پیشرانه و توان فنی هوندا سیتی هم، ضعیفتر از سدانهای چینی ۱/۲ تا ۱/۵ میلیارد تومانی مثل آریزو ۵ و آریزو ۶ و ریسپکت و کرمان موتور KMC J7 است. برند ژاپنی برای خودروی ساخت تایلند، تنها عامل جالب توجه برای خریدار هوندا سیتی خواهد بود.
سدانهای چینی بازار ایران، شامل چری آریزو ۶ و شاین مکس ایران خودرو، حدود قیمت زیر دو میلیارد تومان و ابعاد بدنهی بزرگتر از هوندا سیتی دارند. از سویی دیگر، احتمالا واردات هوندا سیتی با تیراژ محدود انجام خواهد شد و قیمت نهایی برای خریدار در بازار آزاد، به ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان خواهد رسید.
همچنین میتوانید برای اطلاع از جدیدترین قیمت روز خودرو و آخرین تغییرات بازار، به صفحه مربوطه مراجعه کنید.
froG-driVer
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ظاهر و داخلی و مشخصات فنی نسبتا مناسبه و از یه برند معتبره.ولی خیلی گرونه انصافا
زیزیگولو
۲۸ فروردین ۱۴۰۳بله متاسفانه قیمت سازیای مجازی و غیر واقعی توسط خودروسازای داخلی و یه مشت دلال شده بلای جون بازار خودروی کشور
NAVID۰۰۹۸
۲۹ فروردین ۱۴۰۳شمارو نمیدونم ولی یکی از لذتهای من همین شده که پدال بگه فلان وارداتی میاد و قیمتش را تحلیل و حدث بزنیم!!!
اما نکتهی جذاب ماجرا اینجاست که ۹۹٪ تحلیلهای من درست از آب در میاد و البته باعث سوزش بیسوادانِ زیادی میشه که چطور من درست تحلیل میکنم و مثل همیشه پوزه برخیها به خاک مالیده میشه و پُماد لازم میشوند😂!!!
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ماله کشی نکن شما متاسفانه معمولا نظراتت اشتباه و تکراری و بد NAVID۰۰۹۸ که بد و هم تکراری و اشتباهن
و ۹۹% نظرات شما اشتباه و و ریپلای کامنت اولو تکراریه و قطعا باعث تنفر دیگران از خودروهای ژاپنی میشن بد حتی قبلا از خودروهای ژاپنی بدم نمیومد ولی نظرات بد ایشون باعث شد دیدگاهم منفی بشه نسبت به اونها اینجور کاربران ترول گونه باعث میشن که جو بخش کامنتای سایت خراب بشه،
هر بار هم با نظرات تعصبی و سطحی اشتباه و بی اطلاع کامنت اولو ریپلای میزنه و بیش از ۹۰ درصد کامنتاش همینطوره و بی اطلاعی خودشو میخواد با ریپلای کامنت اولو و جو دادن و تعداد کامنتا پوشش بده که باعث میشه معمولا کامنتای اشتباه و تکراری و سطحی و ناسنجیده ببینیم ازش
تازه در این توهمه که چیزایی که مثل روز برامون روشنه و بدیهیاتی که مثل آب خوردن میدونیم رو تکرار میکنه بعد بابت گفتن همینا بحساب نمیان در این توهمه که چیز عجیب و غریبی گفته و به دروغ میگه ببینید پیشبینی کردم و به دروغ میگه نوستراداموسم اسم نوستراداموس رو خودش میزاره به دروغ و از این ..شعرا و اگه کسی جواب داد یعنی فشاری شده و و عقب مانده بیسواده و…
درصورتی که خودش فشاری وبیسواد و عقب مانده و متوهمه که این بده و اینم میره
پس
این ها را به دیگران تهمت نزن قبلش به خودن نگاه کن بجاری اینکه از از انتقاد دیگران بسوزی
قبلا به ناظران کامنتای سایت گفتیم که چرا هیچ تفاوتی بین یه کاربر که با سابقه بد شناخته شده و بدسابقه و با نظرات دارای غرض و اهانت و ترول گونه و توهین و تیکه و …. با یه کاربر عادی که صادقانه و بدون هیچ پیش زمینه ای نظرش رو میده قائل نمیشن
اگه مصلحت اندیشی نکنید برای خود سایت بده چون همش به تعداد کامنت نیست به جای این ما میدونیم باید یه نظارت و کنترلی برای موارد خاص باشه
۲۹ فروردین ۱۴۰۳محض اطلاع ایشون من نیستم به جان مادرم این بینام که ۱۰۰ تا کامنت داره من نیستم
Muty
۳۱ فروردین ۱۴۰۳کاربر : بی نام
اولا که هدف ایشون زدن ژاپن هستش نه بالابردنش! از یه حقه ی روانشناسی داره استفاده میکنه ؛ همونطور که خود شما هم به دامش افتادی و…
دوما ایشون قطع به یقین ذینع پدال یا از تیم خودشون هست! من سالهاست توی پدال هستم. اگه بخوایم ریپلای خوردن هایی که با کامنت های ایشون را از مجموع کامنت های پدال حذف کنیم ، نصفه کامنت های پدال میپره :-)
سوما اگه هم از تیم پدال نباشه! تیم پدال بدش هم نیومده از همچین کارکتر کامنت آوری!!! به نظرم باید یه حق الزحمه ای بهش بدن لااقل بنده خدا را
Mercedes
۲۸ فروردین ۱۴۰۳برند معتبر و هستم
ظاهر زیباست؟
شوخی میکنی دیگه؟
با ماشین های جدید سایپا تو طراحی فرق خاصی نداره
تو این رنج قیمتی اریزو ۶ بهترین گزینه
یکم کمتر فونیکس fx پریمیوم مونتاژی
کمتر هم بخواهیم خودم دنا پلاس توربو ترجیح میدم ، هم قدرتش بیشتره هم خدمات پس از فروش داره حداقل
اینو کی گردن میگیره؟
همینطوری فله ای صد مدل ماشین و داشتن انتخاب کردن چپ و راست هی معرفی میکنن بدون هیچ نظم و برنامه مشخصی اصلا هم معلوم نیست از هر کدوم چند تا قراره وارد بشه ، قطعاتش چی میشه و …
چجوری اینهمه مدل عجیب غریب و میخوان خدمات پس از فروش ساپورت کنن؟
طراحی داخلیش بدک نیست منتهی خیلی سر سری کار شده ، حتی مانیتور وسط قرینه نیست
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/honda-city-interior.jpg
در کل اگه ۱.۵ بود میرزید بیشتر نه
زیزیگولو
۲۸ فروردین ۱۴۰۳هوندا سیتی مثل خیلی دیگه از ژاپنیای اقتصادیو مقرون به صرفه یه سدان با ظاهر بیرونی و داخلی بروز هستش و امکانات رفاهی خوبیم داره و لحاظ ایمنیو فنی هم شرایط کاملاً مناسبی داره و واسه خرید عالیه ………. ولی نه با این قیمتایی که قراره تو بازار ایران عرضه بشه
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ارزش نداره 😐
البته 4سیلندره هیبریدش ارزش داره
من میگم با پولش آکورد بخرید مونتاژ آمریکا هم هست بقیه پولو بزارید بانک هر وقت فیس لیفتش اومد ماشینو بفروشیدش و پول بانک هم بزارید بعد فیس لیفتشو بخرید
۲۹ فروردین ۱۴۰۳واکنش من وقتی اینا نظراتم رو ناقص میکنن
Taha Ayoobi
۲۸ فروردین ۱۴۰۳خداییش جلوش شبیه تویوتا کراونه.
فندق
۲۸ فروردین ۱۴۰۳داداش مثال هوایی تو پدال میبینم شاخ در میارم
مثلا یکی اومده بود ماشین مسابقه جدید آلپین رو گفته بود شبیه لافراریه 😶 در حالی که کلا ۱۰ درصد هم شبات نداشتن ، چراغ هاشون زمین تا آسمون فرق داشت طراحی بغل و عقب هیچ شباهتی نداشت و فقط قوس محفظه چراغ های جلو یکم شبیه بود
مثال شما هم مثل همینه
تویوتا کراون رو با این یکی میکنی؟
هرکس چراغاش باریک بود کراونه؟
پس همه کراس اوور ها هم اوروس هستن
BMW x4 همون اوروسه
تازه فونیکس fx پریمیوم هم شبیه اوروس پرفورمانته هست جفتشون کراس اوور اسپرت بروز هستن دیگه
سری ۷ هم همون پریوسه جفتشون چراغ باریک دارن
Taha Ayoobi
۲۸ فروردین ۱۴۰۳نمیگم کپی از رو اونه که، فقط چراغ های جلوشو میگم.
توی نگاه اول من حدود 50 درصد شباهت با کراون میبینم
زاویه چراغ ها، نوع وصل شدنشون شبیهشه
BMW
۲۸ فروردین ۱۴۰۳((براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت آذریوردسال، هوندا سیتی برای بازار ایران،از پیشرانه ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی همراه سیستم GDI با قدرت ۱۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر بهره میبرد.))
یعنی چند سیلندر؟
با کمال احترام برای برندش
چنگی بر دل نمی زند
مزدا
۲۸ فروردین ۱۴۰۳همیشه به این اعتقاد دارم وقتی حاکمیت به مردمش احترام و ارزش قائل نشه
دنیا هم به مردم آن کشور ارزش نخواهد گذاشت!!
مردم ایران اینقد بی ارزش شدند ک محصولات لو اپشن یا چینی های درجه دو و سه رو با دو برابر قیمت بهشون قالب میکنید!
چرا روز به روز برا مردم و جوانان این کشور خرید یه خودرو بی کیفیت داخلی آرزو و مهال میشه!
فندق
۲۸ فروردین ۱۴۰۳اختیار دارید دوبرابر؟
هونگچی h5 که واسه واردات معرفی شد در پوست خود نمیگنجیدم گفتم چه عجب یه ماشین درست درمون که میشه با یه قیمت عالی خریدش (حساب کردم با دلار اونموقع حدود ۱.۵-۲ تومن قیمتش بود که با احتساب گمرک و مالیات میشد حدود ۳-۴ تومن
زمان گذشت
و رسیدیم به هفته پیش
آگهی های دیوار!
هونگچی h5!!!! پس از سالها انتظار !!! چند؟ مفت مفت باورت نمیشه
۱۰ تومن
میلیون نه ها! میلیارد!
در بهترین حالت ۲.۵ برابر قیمت پس از گمرک!!! یعنی سود خالص دلال اینقدره با حساب کردن گمرک عملا یه چیزی حدود ۵ برابر قیمت واقعیش داره فروخته میشه تو بازار آزاد!
چنین پدیده ای فقط تو پیشی بین دو دریا (ایران) ممکنه
به مدیر عامل هونگچی بگی محصول میان ردت تو ایران هم قیمت گرون ترین پرچمدار BMW )BMW xm label red ) فول داره فروخته میشه بنده خدا سکته ناقص میزنه (دور از جون)
ژاندارم
۲۸ فروردین ۱۴۰۳خدا لعنت کنه باعث بانی و این تحقیرارو
مجتبی .
۲۹ فروردین ۱۴۰۳تاوقتی افرادی مثل اون دونفر که به شما دیس دادن هستن هرروز بدتر میشه.
ارسلان
۲۸ فروردین ۱۴۰۳قیمت ها خیلی تخیلیه ، از اون طرف با افزایش نرخ ارز جیب مردمو میزنند ، از این طرف با واردات مسخره شون و قیمت های نجومی که میزارند روی ماشین ها…
من نمیدونم چی تو کله شونه ، مملکت و تبدیل کردند به یکی از گندترین کشورها و ملت و کردند یکی از مفلس ترین ملت ها…دست ام بر نمیدارند!!
علی
۲۹ فروردین ۱۴۰۳هوندا همیشه کم هزینه هست بنز آسیا
جلوش قشنگه ولی عقبش نه
مجتبی .
۲۹ فروردین ۱۴۰۳کلا یک جنگ شادی هستش برا مدیران عزیز ودلسوز.