شرکت آذریوردسال که به زودی پیش فروش ۵ محصول از برند هوندا را شروع میکند. خودروهای هوندا سیتی، سیویک و HR-V و ZR-V و CR-V تاییدهای لازم برای ورود به بازار ایران را کسب کردهاند.
داستان واردات خودرو برای مردم ما، جذابیت سالهای قبل را ندارد. ظاهرا شرکتهای دارای مجوز، به دلایل آشکار و پنهان، نمیتوانند تعداد قابل توجی از خودروهای خارجی را وارد ایران کنند. این شرایط، انحصار بازار در اختیار شرکتهای مونتاژکار را تقویت کرده است و حالا اندک مدلهای وارداتی، قیمت نجومی دارند.
بیشتر بخوانید:
مشخصات سدان برقی لونا GRE ایران خودرو
معرفی شاسی بلند برقی هوندا eNSI معین خودرو
بررسی سدان برقی کرمان موتور EJ7
قیمت و مشخصات بهمن موتور هونگچی EQM5 برقی
هوندا یکی از بهترین خودروسازان جهان است و سابقهی ۱۰۰ ساله دارد. این برند کیفیت مناسب با قیمت رقابتی ارایه میکند. این برند، انواع سواری، پیکاپ و شاسی بلند با پیشرانههای برقی و بنزینی و هیبریدی تولید میکند؛ اما تاکنون خودروهای هوندا با تیراژ بالا برای مردم ما عرضه نشدهاند.
شرکت آذریوردسال هماکنون به عنوان واردکنندهی هوندا در ایران فعالیت میکند. این مجموعه، قبلا هوندای سیتی را رونمایی کرده بود و حالا ۴ مدل دیگر شامل ، سیویک و HR-V و ZR-V و CR-V را برای بازار ایران، آمادهی ورود کرده است.
مشخصات و قیمت هوندا سیتی وارداتی آذریوردسال
برخلاف آنچه به نظر میرسد، هوندا سیتی روی پلتفرم سیویک تولید نمیشود؛ اما با این خودروی مشهور، شباهت ظاهری دارد. مشخص نیست هوندا سیتی از کدام کشور وارد ایران شده؛ چراکه دارای خط مونتاژ در تایلند، اندونزی، برزیل، ویتنام و مالزی است. نسخهی سدان هوندا سیتی در ایران عرضه میشود. این خودرو با طول ۴,۳۴۵ و عرض۱,۷۴۸ و ارتفاع ۱,۴۶۷ و فاصله محوری ۲,۵۸۹ میلیمتر، بزرگتر از ۲۰۶ صندوقدار و کوچکتر از سمند است.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت آذریوردسال، هوندا سیتی برای بازار ایران، از پیشرانه ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی همراه سیستم GDI با قدرت ۱۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر بهره میبرد. این مدل همراه گیربکس CVT، مصرف سوخت ترکیبی ۶/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. حداکثر سرعت هوندا سیتی ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت و زمان لازم برای سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت، ۱۰/۵ ثانیه است.
هوندا سیتی در شرق آسیا، حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار قیمت دارد. این محصول با اضافه پرداختهای اجباری برای خودروهای وارداتی و نرخ دلار ۶۰ هزار تومان، برای خریدار دست اول، احتمالا ۱/۵ تا ۱/۷ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.
مشخصات و قیمت هوندا H-RV وارداتی آذریوردسال
در ایران، شرکت معین خودرو برای عرضهی هوندا وزل برقی و بنزینی آماده میشود. این محصول، مشابهت زیادی با H-RV دارد که حالا در فهرست محصولات آذریوردسال نیز هست. احتمالا مدل برقی، توسط معین خودرو وارد ایران خواهد شد و نسخهی بنزینی یا هیبریدی، از طریق آذریوردسال، به بازار خواهد رسید.
هوندا H-RV با طول ۴۳۴۰ و عرض ۱۷۹۰ و ارتفاع ۱۵۸۲ میلیمتر همراه فاصله محوری۲۶۱۰ میلیمتر، کمی بزرگتر از امویام X33 و X55 است. در چین ارزانترین نمونه با پیشرانه ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی، ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتنمتر گشتاور دارد. همراه گیربکس CVT وزن خالص این کراساور به ۱۲۵۰ کیلوگرم میرسد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۴ ثانیه، میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت، دیگر مشخصات هوندا هوندا H-RV پایه هستند. دیگر مدلهای این خودرو در بازار امریکا و اروپا، ۱۴۰ تا ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارند و مجهز به گیربکس CVT هستند؛ اما سیستم دو دیفرانسیل نیز ارایه میکنند.
معین خودرو در فروردین ماه ۱۴۰۲، قیمت هوندا وزل (H-RV بنزینی) را ۲/۵ میلیارد تومان اعلام کرده بودند. این عدد برای مدل پایه که با حدود قیمت ۱۶ تا ۱۷ هزار در چین عرضه میشود، متناسب است و احتمالا برای نسخهی وارداتی آذریوردسال نیز مطابقت خواهد داشت.
مشخصات و قیمت هوندا C-RV وارداتی آذریوردسال
هوندا CR-V طول ۴,۶۹۴ و عرض ۱,۸۶۶ و ارتفاع ۱,۶۸۲ میلیمتر همراه فاصله محوری ۲,۷۰۱ میلیمتر، کمی بزرگتر از تویوتا راو۴ موجود در ایران و متناسب با هیوندای سانتافه یا تیگو ۸ بازار کشورمان است.
در بازار جهانی، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۳ نیوتنمتر برای هوندا CR-V دیده میشود. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت CR-V با موتور ۱۹۰ اسب بخار، ۹ تا ۱۰ ثانیه است و ۷ لیتر در صد کیلومتر، میانگین مصرف سوخت دارد. این خودرو در نسخههای مختلف سراسر جهان، مجهز به گیربکس CVT است؛ اما مدل دو دیفرانسیل نیز ارایه میکند.
هوندا CR-V ممکن است با پیشرانه هیبرید نیز وارد ایران شود تا همراه تخفیف مالیاتی خودروهای کممصرف، مشتری جذب کند. این مدل با ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتنمتر گشتاور، سرعتگیلر صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه، نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۱/۵ تا ۲ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد.
قیمت هوندا CR-V بازار آسیا، حدود ۲۴ هزار دلار است و برای مدل هیبرید، ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار پرداخت میشود. با این شرایط، هزینه خرید نسخهی وارداتی برای اولین مشتری، نزدیک به ۳ میلیارد تومان، قابل پیشبینی است.
مشخصات و قیمت هوندا Z-RV وارداتی آذریوردسال
برخلاف CR-V که یکی از قدیمیترین شاسیبلندهای هوندا در بازار جهانی محسوب میشود؛ کمتر از ۲ سال از رونمایی Z-RV میگذرد. این کراساور، جدید از نظر فنی تفاوت چندانی با C-RV ندارد؛ اما کمی کوچکتر است و ابعاد بسیار نزدیک به تویوتا راو۴ فراهم میکند.
مدل پایه از ZR-V هم موتور ۱/۵ لیتر توربو دارد اما از CR-V کمی ضعیفتر است. قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتنمتر، ZR-V را در زمان ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرساند و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند. نسخهی هیبرید ZR-V تجهیزات فنی مشابه C-RV هیبرید دارد که پیشتر معرفی شد.
نسخههای مختلف ZR-V در بازار جهانی، ۲ تا ۵ هزار دلار ارزانتر از C-RV هستند. با این شرایط، احتمالا حداقل بودجهی لازم برای ZR-V در محدودهی ۲/۵ میلیارد تومان خواهد بود.
مشخصات و قیمت هوندا سیویک وارداتی آذریوردسال
شکی نیست که واردات سیویک به ایران، با هدف جلب نظر مشتریان متمول از گروه جوانان انجام خواهد شد. این محصول در بازار جهانی، چندان ارزان نیست و همقیمت کراساورهای محبوب خانوادگی محسوب میشود؛ اما مشتری خاص خود را به دلیل کیفیت رانندگی اسپرت و سابقهی درخشان در مسابقات سرعت، حفظ کرده است.
باتوجه به واردات هوندا سیتی سدان، احتمالا سیویک لیفتبک وارد ایران خواهد شد. نسخهی پایه از موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی، ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. این مدل همراه گیربکس دستی ۶ سرعته یا اتوماتیک CVT در زمان ۷ تا ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. هوندا سیویک ۲۰۲۴ همراه پیشرانه ۱/۵ لیتر توربو ۱۸۰ اسب بخار و تایپ R مجهز به موتور ۲ لیتر توربو ۳۱۵ اسب بخار نیز در بازار جهانی وجود دارد.
برای ارزانترین سیویک ۲۰۲۴ در بازار جهانی، ۲۵ هزار دلار پرداخت میشود. نسخهی تایپ R که بعید است به بازار ایران برسد، ۴۵ هزار دلار قیمت دارد. براین اساس، احتمالا حداقل بودجهی لازم برای خرید هوندا سیویک وارداتی، ۳ میلیارد تومان خواهد بود.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳تو تمامِ این شونصد هزار خودرویی که در این دو سال معرفی و گفتن میخواد بیاد ، فقط تک توکی کرولا دیدیم با الانترا ، تازه اونایی هم که دیدیم بیشترش بخاطر این بوده که از این نمایشگاه میرن اون نمایشگاه!!!
امروز یه پرادو تر تمیز بیرنگ ۲۰۰۵ دنده دستی ۴سیلندر رو میگن ۳میلیارد ، واقعاً خریدار کرولا یا الانترا یا هر کوفت زهرمار دیگه با خودش چی فکر میکنه که بخواد حدود ۳ میلیارد کم یا زیاد بریزه پاشون که از کرولا الانترا فقط یه اسم از گذشته یدک میکشند!!!
علی جردن
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳هوندا سویک و سیتی با گیربکس CVT
هرکی اتوماتیک داشته می دونه CVT بدترین نوع گیربکس اتوماتیکه و گیربکس دوکلاچه بهترین نوع گیربکس اتوماتیکه.
با این بودجه انتخابم 511 تتفس طبیعی بدون استهلاک با گیربکس دوکلاچه است.
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳باشه 💜
froG-driVer
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳یکم کپی هم هستن cv-r پشتش ترکیبی از بیمر x7 و ولوو ایکس سی نود و ایکس سی شصته.سیویک هم هیت در نظر نگیرید چون عشقه ولی جلوش منو یاد چارجر جدید میندازه نمیدونم چرا😐😐
امیرعلی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳چارجر؟
شهر عجیبیه!
شهروند ایرانی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳استاد جنس ژاپنی و انقد توسعه دادن که مشکلی نداره همین ماشین تو آمریکا میفروشه در مورد خودرو چینی درجه ۳ حرف نمیزنی کمپانی معظم هوندا
کولول خودرو شناس
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳این اخلاق دایناسوریتو کنار بگذار دیگه نه دنیا اون دنیاست و نه گیربکس های cvt اون قدیمی ها. گیربکس cvt به علاوه مشکلاتی که داره شتاب گیری بهتری داره نسبت به At چون مکس گیربکس رو نداره از یک طرفی هم اینکه ماشین. کم مصرف تر هم که هست.
کلا این cvt های نسل جدید که فکر کنم نسل ۳ محسوب میشه خیلی نرم تر و بهتر از اون قبلی ها هستن
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳اریزو پنج گیربکسش چیه؟
علی جردن
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳آریزو ۵ گیربکس CVT
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳گیربکسش خوبه؟
Maxi
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳حال میکنیا . کامنتت هم برا تایید نمیره و همینطوری میای برا خودت از اون ۵۱۱ زپرتی تعریف میکنی
Taha Ayoobi
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳علی جردن خدایی شوخی میکنی یا واقعا میگی؟
الان فکر کردی دوکلاچه 511 با دوکلاچه بوگاتی شیرون یکیه؟
بذار یه مثال بزنم.
مثلا دوج چلنجر که از گیربکس AT سنتی استفاده میکنه.
در نگاه اول و روی کاغذ، دوکلاچه بهتر از AT هست. ولی در عمل میبینی که همون AT سنتی جوری تنظیم شده که از خیلی دوکلاچه ها سریع تر عوض میکنه.
الان همون CVT سیویک، روی کاغذ شاید چون اسمش CVT آشغال به نظر برسه ولی در عمل فرق داره.
علی جردن
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳مثال هاتو نگه دهر برای خودروسازی های ورشکسته و بدون تکنولوژی آمریکایی
پورشه بیشتر میدونه یا دوج؟
بنز بیشتر حالیشه با دوج؟
بی ام و Mpower بیشتر میدونه یا دوج؟
Parham
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳هیچکدوم فقط فرداموتورز با چانگان حالیشه و میدونه.
Taha Ayoobi
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳دوج،دوج،دوج
از 511 لذت ببر
فرزاد
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳منم تو این رنج قیمتی ۳ میلیاردی انتخابی موتور تنفس طبیعی و گیربکس دو کلاچه است حالا چینی میخواد باشه یا هرجایی. این دوتا ویژگی تو هر ماشینی ترکیب برنده است
-امیرعلی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳اقا من میدونم این بنده خدا راناشو با ۵۱۱ عوض کرده معلومه😅
سراتو
رانا پلاس
فردا ۵۱۱
Hamid3x
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳دلم ضعف رفت براشون
مخصوصا تایپ R سیویک
عشقه عشق
Doom
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش تایپ r نیست . سیویک معمولیه
تایپ r دو برابر اینه قیمتش
فرزاد
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳محصولات چینی توی بازار ایران از هوندا در طرفدار تر هستن و بازار دست دوم بهتری دارن
نسل قبلی h-rv و سیتی سیویک تو ایران هم سال های قبل خطور داشتند و پشتیبانی و خدمات و بازار دست دوم خوبی نداشتن
Taha Ayoobi
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳چون کم بودن به نظرم.
الان چینی عین چی ریخته تو خیابون ولی چی بشه یه هوندا ببینی
الهام تبسمی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳تانک آفرودی و پرومکس و لاماری ازین شاسی بلندهای زشت زیباتر و کاربردی ترن
froG-driVer
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳همینجوری پیش بری دنا رو میکنی منبع الهام طراحی رولز رویس فانتوم جدید🤣🤣
Taha Ayoobi
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳@ الهام تبسمی
جدا؟
𝐀𝐥𝐢
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳تروخدا لاماری زیباست ؟! شما برو همون چینی های زیبا وکاربردی بگیر زشتاشو بذار برای ما
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳هایما نشه فراموش
زیزیگولو
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳هوندا وزل و در کل خودروی برقی از هر مدل و برندی در حال حاضر بدرد بازار مصرف ایران نمیخوره
SMS
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظر من همون سویک ۲ لیتری توربو خوبه و همون رو بیارن ایران
FY
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳چه اهمیتی داره وقتی اگه بیاد ، قیمتش میشه اندازه یه قیمت یه فراری میشه🤔 ولی نمی دونم چرا هیچ وقت از طراحی C-RV خوشم نمی یاد…
Taha Ayoobi
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳با اینکه هیچ پولی برای خرید ماشین ندارم ولی نمیدونم چرا خوشحال شدم.
سیویک رو خیلی دوست دارم.
جرمی کلارکسون
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳اون HRV شبیه صابون میمونه بجاش یه تویوتا کمری وارد کنید
رامتین
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳این شد یه ماشین خوب. مهم اینه وارد بشن نه اینکه 2-3 تا فقط بیارن!
pouyan-h808
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳مطمئنم با توجه به تبلیغات و نفوذ چینی ها ممکنه اتفاقات بدی برای این ماشین های عالی بیوفته ولی اگه با این قیمت ها بیان خرید زباله های چینی حماقت محزه