چشم اندازهوندا

معرفی خودروهای جدید هوندا در ایران؛ سیویک و HR-V و ZR-V و CR-V

شرکت آذریوردسال که به زودی پیش فروش ۵ محصول از برند هوندا را شروع می‌کند. خودروهای هوندا سیتی، سیویک و HR-V و ZR-V و CR-V تاییدهای لازم برای ورود به بازار ایران را کسب کرده‌اند.

داستان واردات خودرو برای مردم ما، جذابیت سال‌های قبل را ندارد. ظاهرا شرکت‌های دارای مجوز، به دلایل آشکار و پنهان، نمی‌توانند تعداد قابل توجی از خودروهای خارجی را وارد ایران کنند. این شرایط، انحصار بازار در اختیار شرکت‌های مونتاژکار را تقویت کرده است و حالا اندک مدل‌های وارداتی، قیمت نجومی دارند.

بیشتر بخوانید:

مشخصات سدان برقی لونا GRE ایران خودرو
معرفی شاسی بلند برقی هوندا eNSI معین خودرو
بررسی سدان برقی کرمان موتور EJ7
قیمت و مشخصات بهمن موتور هونگچی EQM5 برقی

هوندا یکی از بهترین خودروسازان جهان است و سابقه‌ی ۱۰۰ ساله دارد. این برند کیفیت مناسب با قیمت رقابتی ارایه می‌کند. این برند، انواع سواری، پیکاپ و شاسی بلند با پیشرانه‌های برقی و بنزینی و هیبریدی تولید می‌کند؛ اما تاکنون خودروهای هوندا با تیراژ بالا برای مردم ما عرضه نشده‌اند.

شرکت آذریوردسال هم‌اکنون به عنوان واردکننده‌ی هوندا در ایران فعالیت می‌کند. این مجموعه، قبلا هوندای سیتی را رونمایی کرده بود و حالا ۴ مدل دیگر شامل ، سیویک و HR-V و ZR-V و CR-V را برای بازار ایران، آماده‌ی ورود کرده است.

مشخصات و قیمت هوندا سیتی وارداتی آذریوردسال

برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، هوندا سیتی روی پلتفرم سیویک تولید نمی‌شود؛ اما با این خودروی مشهور، شباهت ظاهری دارد. مشخص نیست هوندا سیتی از کدام کشور وارد ایران شده؛ چراکه دارای خط مونتاژ در  تایلند، اندونزی، برزیل، ویتنام و مالزی است. نسخه‌ی سدان هوندا سیتی در ایران عرضه می‌شود. این خودرو با طول ۴,۳۴۵  و عرض۱,۷۴۸   و ارتفاع ۱,۴۶۷ و فاصله محوری ۲,۵۸۹ میلی‌متر، بزرگ‌تر از ۲۰۶ صندوق‌دار و کوچک‌تر از سمند است.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت  آذریوردسال، هوندا سیتی برای بازار ایران، از پیشرانه ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی همراه سیستم GDI با قدرت ۱۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر بهره می‌برد. این مدل همراه گیربکس CVT، مصرف سوخت ترکیبی ۶/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. حداکثر سرعت هوندا سیتی ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت و زمان لازم برای سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت، ۱۰/۵ ثانیه است.

هوندا سیتی در شرق آسیا، حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار قیمت دارد. این محصول با اضافه پرداخت‌های اجباری برای خودروهای وارداتی و نرخ دلار ۶۰ هزار تومان، برای خریدار دست اول، احتمالا ۱/۵ تا ۱/۷ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.

مشخصات و قیمت هوندا H-RV وارداتی آذریوردسال

در ایران، شرکت معین خودرو برای عرضه‌ی هوندا وزل برقی و بنزینی آماده می‌شود. این محصول، مشابهت زیادی با H-RV دارد که حالا در فهرست محصولات آذریوردسال نیز هست. احتمالا مدل برقی، توسط معین خودرو وارد ایران خواهد شد و نسخه‌ی بنزینی یا هیبریدی، از طریق آذریوردسال، به بازار خواهد رسید.

هوندا وزل HR-V

هوندا H-RV با طول ۴۳۴۰  و عرض ۱۷۹۰ و ارتفاع ۱۵۸۲  میلی‌متر همراه فاصله محوری۲۶۱۰  میلی‌متر، کمی بزرگ‌تر از ام‌وی‌ام X33   و X55 است. در چین ارزان‌ترین نمونه با پیشرانه ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی، ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. همراه گیربکس CVT  وزن خالص این کراس‌اور به ۱۲۵۰ کیلوگرم می‌رسد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۴ ثانیه، میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت، دیگر مشخصات هوندا هوندا H-RV پایه هستند. دیگر مدل‌های این خودرو در بازار امریکا و اروپا، ۱۴۰ تا ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارند و مجهز به گیربکس CVT هستند؛ اما سیستم دو دیفرانسیل نیز ارایه می‌کنند.

هوندا وزل HR-V

معین خودرو در فروردین ماه ۱۴۰۲، قیمت هوندا وزل (H-RV بنزینی) را ۲/۵ میلیارد تومان اعلام کرده بودند. این عدد برای مدل پایه که با حدود قیمت ۱۶ تا ۱۷ هزار در چین عرضه می‌شود، متناسب است و احتمالا برای نسخه‌ی وارداتی آذریوردسال نیز مطابقت خواهد داشت.

مشخصات و قیمت هوندا C-RV وارداتی آذریوردسال

هوندا CR-V طول ۴,۶۹۴ و عرض ۱,۸۶۶ و ارتفاع ۱,۶۸۲  میلی‌متر همراه فاصله محوری ۲,۷۰۱  میلی‌متر، کمی بزرگ‌تر از تویوتا راو۴ موجود در ایران و متناسب با هیوندای سانتافه یا تیگو ۸ بازار کشورمان است.

هوندا H-RV وارداتی آذریوردسال

در بازار جهانی، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۳ نیوتن‌متر برای هوندا CR-V   دیده می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت CR-V  با موتور ۱۹۰ اسب بخار، ۹ تا ۱۰ ثانیه است و ۷ لیتر در صد کیلومتر، میانگین مصرف سوخت دارد. این خودرو در نسخه‌های مختلف سراسر جهان، مجهز به گیربکس CVT است؛ اما مدل دو دیفرانسیل نیز ارایه می‌کند.

هوندا H-RV وارداتی آذریوردسال

هوندا CR-V ممکن است با پیشرانه هیبرید نیز وارد ایران شود تا همراه تخفیف مالیاتی خودروهای کم‌مصرف، مشتری جذب کند. این مدل با ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور، سرعت‌گیلر صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه، نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۱/۵ تا ۲ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد.

هوندا C-RV وارداتی آذریوردسال

قیمت هوندا CR-V  بازار آسیا، حدود ۲۴ هزار دلار است و برای مدل هیبرید، ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار پرداخت می‌شود. با این شرایط، هزینه خرید نسخه‌ی وارداتی برای اولین مشتری، نزدیک به ۳ میلیارد تومان، قابل پیش‌بینی است.

مشخصات و قیمت هوندا Z-RV وارداتی آذریوردسال

برخلاف CR-V که یکی از قدیمی‌ترین شاسی‌بلندهای هوندا در بازار جهانی محسوب می‌شود؛ کمتر از ۲ سال از رونمایی Z-RV می‌گذرد. این کراس‌اور، جدید از نظر فنی تفاوت چندانی با C-RV ندارد؛ اما کمی کوچک‌تر است و ابعاد بسیار نزدیک به تویوتا راو۴ فراهم می‌کند.

هوندا Z-RV وارداتی آذریوردسال

مدل پایه از ZR-V هم موتور ۱/۵ لیتر توربو دارد اما از CR-V کمی ضعیف‌تر است. قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر، ZR-V  را در زمان ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رساند و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر فراهم می‌کند. نسخه‌ی هیبرید ZR-V تجهیزات فنی مشابه C-RV هیبرید دارد که پیش‌تر معرفی شد.

هوندا Z-RV وارداتی آذریوردسال

نسخه‌های مختلف ZR-V در بازار جهانی، ۲ تا ۵ هزار دلار ارزان‌تر از C-RV هستند. با این شرایط، احتمالا حداقل بودجه‌ی لازم برای ZR-V در محدوده‌ی ۲/۵ میلیارد تومان خواهد بود.

مشخصات و قیمت هوندا سیویک وارداتی آذریوردسال

شکی نیست که واردات سیویک به ایران، با هدف جلب نظر مشتریان متمول از گروه جوانان انجام خواهد شد. این محصول در بازار جهانی، چندان ارزان نیست و هم‌قیمت کراس‌اورهای محبوب خانوادگی محسوب می‌شود؛ اما مشتری خاص خود را به دلیل کیفیت رانندگی اسپرت و سابقه‌ی درخشان در مسابقات سرعت، حفظ کرده است.

هوندا سیویک وارداتی

باتوجه به واردات هوندا سیتی سدان، احتمالا سیویک لیفت‌بک وارد ایران خواهد شد. نسخه‌ی پایه از موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی، ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد.  این مدل همراه گیربکس دستی ۶ سرعته یا اتوماتیک CVT در زمان ۷ تا ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. هوندا سیویک ۲۰۲۴ همراه پیشرانه ۱/۵ لیتر توربو ۱۸۰ اسب بخار و        تایپ R مجهز به موتور ۲ لیتر توربو ۳۱۵ اسب بخار نیز در بازار جهانی وجود دارد.

هوندا سیویک وارداتی

برای ارزان‌ترین سیویک ۲۰۲۴ در بازار جهانی، ۲۵ هزار دلار پرداخت می‌شود. نسخه‌ی تایپ R که بعید است به بازار ایران برسد، ۴۵ هزار دلار قیمت دارد. براین اساس، احتمالا حداقل بودجه‌ی لازم برای خرید هوندا سیویک وارداتی، ۳ میلیارد تومان خواهد بود.

هوندا سیویک وارداتی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۷ رای

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    تو تمامِ این شونصد هزار خودرویی که در این دو سال معرفی و گفتن میخواد بیاد ، فقط تک توکی کرولا دیدیم با الانترا ، تازه اونایی هم که دیدیم بیشترش بخاطر این بوده که از این نمایشگاه میرن اون نمایشگاه!!!

    امروز یه پرادو تر تمیز بی‌رنگ ۲۰۰۵ دنده دستی ۴سیلندر رو میگن ۳میلیارد ، واقعاً خریدار کرولا یا الانترا یا هر کوفت زهرمار دیگه با خودش چی فکر میکنه که بخواد حدود ۳ میلیارد کم یا زیاد بریزه پاشون که از کرولا الانترا فقط یه اسم از گذشته یدک میکشند!!!

    موافقم 10
    مخالفم 6
  2. علی جردن

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    هوندا سویک و سیتی با گیربکس CVT
    هرکی اتوماتیک داشته می دونه CVT بدترین نوع گیربکس اتوماتیکه و گیربکس دوکلاچه بهترین نوع گیربکس اتوماتیکه.
    با این بودجه انتخابم 511 تتفس طبیعی بدون استهلاک با گیربکس دوکلاچه است.

    موافقم 10
    مخالفم 16
    1. ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4897 ديدگاه)

      باشه 💜

      موافقم 12
      مخالفم 6
      1. froG-driVer

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1013 ديدگاه)

        یکم کپی هم هستن cv-r پشتش ترکیبی از بیمر x7 و ولوو ایکس سی نود و ایکس سی شصته.سیویک هم هیت در نظر نگیرید چون عشقه ولی جلوش منو یاد چارجر جدید میندازه نمی‌دونم چرا😐😐

        موافقم 1
        مخالفم 13
        1. امیرعلی

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (45 ديدگاه)

          چارجر؟
          شهر عجیبیه!

    2. شهروند ایرانی

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (832 ديدگاه)

      استاد جنس ژاپنی و انقد توسعه دادن که مشکلی نداره همین ماشین تو آمریکا میفروشه در مورد خودرو چینی درجه ۳ حرف نمی‌زنی کمپانی معظم هوندا

      موافقم 15
      مخالفم 2
    3. کولول خودرو شناس

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (76 ديدگاه)

      این اخلاق دایناسوریتو کنار بگذار دیگه نه دنیا اون دنیاست و نه گیربکس های cvt اون قدیمی ها. گیربکس cvt به علاوه مشکلاتی که داره شتاب گیری بهتری داره نسبت به At چون مکس گیربکس رو نداره از یک طرفی هم اینکه ماشین. کم مصرف تر هم که هست.
      کلا این cvt های نسل جدید که فکر کنم نسل ۳ محسوب میشه خیلی نرم تر و بهتر از اون قبلی ها هستن

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4897 ديدگاه)

        اریزو پنج گیربکسش چیه؟

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. علی جردن

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          آریزو ۵ گیربکس CVT

          موافقم 1
          مخالفم 3
        2. ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (4897 ديدگاه)

          گیربکسش خوبه؟

    4. Maxi

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      حال میکنیا . کامنتت هم برا تایید نمیره و همینطوری میای برا خودت از اون ۵۱۱ زپرتی تعریف میکنی

      موافقم 7
      مخالفم 4
    5. Taha Ayoobi

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4319 ديدگاه)

      علی جردن خدایی شوخی میکنی یا واقعا میگی؟
      الان فکر کردی دوکلاچه 511 با دوکلاچه بوگاتی شیرون یکیه؟

      بذار یه مثال بزنم.
      مثلا دوج چلنجر که از گیربکس AT سنتی استفاده میکنه.
      در نگاه اول و روی کاغذ، دوکلاچه بهتر از AT هست. ولی در عمل میبینی که همون AT سنتی جوری تنظیم شده که از خیلی دوکلاچه ها سریع تر عوض میکنه.
      الان همون CVT سیویک، روی کاغذ شاید چون اسمش CVT آشغال به نظر برسه ولی در عمل فرق داره.

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. علی جردن

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        مثال هاتو نگه دهر برای خودروسازی های ورشکسته و بدون تکنولوژی آمریکایی
        پورشه بیشتر میدونه یا دوج؟
        بنز بیشتر حالیشه با دوج؟
        بی ام و Mpower بیشتر میدونه یا دوج؟

        موافقم 3
        مخالفم 7
        1. Parham

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (752 ديدگاه)

          هیچکدوم فقط فرداموتورز با چانگان حالیشه و میدونه.

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. Taha Ayoobi

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (4319 ديدگاه)

          دوج،دوج،دوج

          از 511 لذت ببر

    6. فرزاد

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (43 ديدگاه)

      منم تو این رنج قیمتی ۳ میلیاردی انتخابی موتور تنفس طبیعی و گیربکس دو کلاچه است حالا چینی میخواد باشه یا هرجایی. این دوتا ویژگی تو هر ماشینی ترکیب برنده است

      موافقم 1
      مخالفم 4
    7. -امیرعلی

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      اقا من میدونم این بنده خدا راناشو با ۵۱۱ عوض کرده معلومه😅
      سراتو
      رانا پلاس
      فردا ۵۱۱

      موافقم 4
      مخالفم 2
  3. Hamid3x

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    دلم ضعف رفت براشون

    مخصوصا تایپ R سیویک
    عشقه عشق

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Doom

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش تایپ r نیست . سیویک معمولیه
      تایپ r دو برابر اینه قیمتش

      موافقم 5
      مخالفم 1
  4. فرزاد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    محصولات چینی توی بازار ایران از هوندا در طرفدار تر هستن و بازار دست دوم بهتری دارن
    نسل قبلی h-rv و سیتی سیویک تو ایران هم سال های قبل خطور داشتند و پشتیبانی و خدمات و بازار دست دوم خوبی نداشتن

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. Taha Ayoobi

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4319 ديدگاه)

      چون کم بودن به نظرم.
      الان چینی عین چی ریخته تو خیابون ولی چی بشه یه هوندا ببینی

      موافقم 5
      مخالفم 1
  5. الهام تبسمی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    تانک آفرودی و پرومکس و لاماری ازین شاسی بلندهای زشت زیباتر و کاربردی ترن

    موافقم 3
    مخالفم 15
    1. froG-driVer

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      همینجوری پیش بری دنا رو می‌کنی منبع الهام طراحی رولز رویس فانتوم جدید🤣🤣

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. Taha Ayoobi

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4319 ديدگاه)

      @ الهام تبسمی

      جدا؟

      موافقم 4
      مخالفم 1
    3. 𝐀𝐥𝐢

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1541 ديدگاه)

      تروخدا لاماری زیباست ؟! شما برو همون چینی های زیبا وکاربردی بگیر زشتاشو بذار برای ما

      موافقم 5
      مخالفم 2
    4. ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4897 ديدگاه)

      هایما نشه فراموش

      موافقم 3
      مخالفم 1
  6. زیزیگولو

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    هوندا وزل و در کل خودروی برقی از هر مدل و برندی در حال حاضر بدرد بازار مصرف ایران نمیخوره

    موافقم 10
    مخالفم 1
  7. SMS

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    به نظر من همون سویک ۲ لیتری توربو خوبه و همون رو بیارن ایران

    موافقم 5
    مخالفم 3
  8. FY

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    چه اهمیتی داره وقتی اگه بیاد ، قیمتش میشه اندازه یه قیمت یه فراری میشه🤔 ولی نمی دونم چرا هیچ وقت از طراحی C-RV خوشم نمی یاد…

    موافقم 1
    مخالفم 2
  9. Taha Ayoobi

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    با اینکه هیچ پولی برای خرید ماشین ندارم ولی نمیدونم چرا خوشحال شدم.
    سیویک رو خیلی دوست دارم.

    موافقم 11
  10. جرمی کلارکسون

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (977 ديدگاه)

    اون HRV شبیه صابون میمونه بجاش یه تویوتا کمری وارد کنید

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. رامتین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    این شد یه ماشین خوب. مهم اینه وارد بشن نه اینکه 2-3 تا فقط بیارن!

  12. pouyan-h808

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    مطمئنم با توجه به تبلیغات و نفوذ چینی ها ممکنه اتفاقات بدی برای این ماشین های عالی بیوفته ولی اگه با این قیمت ها بیان خرید زباله های چینی حماقت محزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا