چشم اندازهوندا

هوندا سیویک در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی آذریوردسال

یکی از جذاب‌ترین خودروهای وارداتی در سال جاری، هوندا سیویک است که توسط شرکت آذریوردسال عرضه می‌شود.

تاکنون چند محصول هوندا شامل سدان اقتصادی سیتی و کراس‌اور ZR-V توسط آذریوردسال وارد ایران شده‌اند. هوندا آکورد و HR-V و C-RV هم مجوز واردات گرفته‌اند. هرچند که خودروهای جدید هوندا هنوز به تعداد بالا در خیابان‌های ایران دیده نمی‌شوند و مشخص نیست چند نفر موفق به خرید شدند؛ اما همچنان امیدواری به افزایش واردات خودرو وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

هوندا آکورد وارداتی آدریوردسال؛ مشخصات و قیمت
هوندا وزل وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران

سوزوکی بالنو وارداتی؛ مشخصات فنی و قیمت در ایران
تویوتا کرولا هیبرید؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت وارداتی بهمن موتور

هرچند که هوندا در سراسر دنیا، به عنوان یک خودروساز درجه یک ژاپنی شناخته می‌شود، برای مردم ایران به حاشیه رفته است. شهروندان کشورمان با تویوتا و مزدا و نیسان آشنایی بیشتری دارند. حتی در زمان آزادسازی نسبی واردات خودرو که از اوایل دهه‌ی ۸۰ خورشیدی تا سال ۱۳۹۶ ادامه داشت، تعداد بسیار محدودی از محصولات هوندا به بازار ایران رسیدند.  هوندا در گروه ۱۰ خودروساز مهم دنیا است.

اولین هوندا سویک 1974
اولین مدل هوندا سیویک تولید ۱۹۷۲

سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی در چین و هند، علاوه‌بر افزایش تولید مدل‌های مختلف، رونمایی از محصولات اقتصادی ویژه کشورهای کمتر توسعه‌‌یافته را به دنبال داشت. امروزه تولید خودرو با برند سوزوکی ژاپن در هند، بیش از دیگر نقاط دنیا است و عملا کارخانه‌های این برند در ژاپن، به حاشیه رفته‌اند. این شرایط، هنوز برای هوندا شکل نگرفته و تولید داخل ژاپن با تیراژ بسیار بالا ادامه ادامه دارد؛ اما بعید نیست شرایط طی سال‌های آینده تغییر کند. هوندا چین، سال ۲۰۰۳ شروع به کار کرد و حالا همکاری تجاری با گک (GAC) و دانگ فنگ دارد؛ اما هنوز ۶۵ درصد سهام این مجموعه تحت مالکیت طرف ژاپنی است. تیراژ تولید هوندا چین، حدود ۸۰۰ هزار دستگاه در سال برآورد می‌شود و تلاش می‌کند تمرکز ویژه بر مدل‌های برقی را افزایش دهد.

کابین سیویک وارداتی

سیویک برای غالب مردم دنیا، کاملا شناخته شده است. زمانی که بحران سوخت دهه‌ی ۷۰ میلادی در امریکا شکل گرفت، این هاچبک کم‌مصرف ۲در و ۴در ژاپنی توانست وارد بازار کشورهای غربی شود. اولین سیویک سال ۱۹۷۲ رونمایی شد و حالا نسل یازدهم را تجربه می‌کند. امروزه ۲ نسخه سیویک سدان و هاچبک تولید می‌شوند که البته هردو ۴در هستند. کشورهای مختلف دنیا، نمونه‌های مختلفی از هوندا سیویک را با کمی تفاوت ظاهری شامل چراغ‌های عقب و سپرها مونتاژ می‌کنند. این خودرو علاوه‌بر چین، در مالزی، کانادا، امریکا، ژاپن، تایلند و پاکستان تولید می‌شود.

طراحی ظاهری و نمای بیرونی هوندا سیویک وارداتی

مدل ۲۰۲۴ نسبت به نسل‌های قبل، حس اسپرت و تهاجمی کمتری دارد؛ اما زیباتر به نظر می‌رسد. این خودرو در نمونه‌ی پایه، سدان اقتصادی بازار جهانی محسوب می‌شود و به همین دلیل، ادوات پلاستیکی سیاه برای قسمت‌های مختلف دارد.

هوندا سیویک آدریوردسال

چراغ‌های اصلی و جلوپنجره‌ی سیویک حالت یکپارچه دارند. روشنایی روز با نوار باریک و بلند داخل کاسه چراغ ارایه می‌شود و در غالب مدل‌ها، مه‌شکن طرفین سپرها با نمونه‌ی کوچک دایره‌ای، مشابه نسل‌های قدیمی است. بخش اصلی هوای مورد نیاز موتور و خنک‌کننده‌ی رادیاتور، از طریق حفره‌ی بزرگ وسط سپر تامین می‌شود. این شرایط باعث شده است بسیاری از تجهیزات فنی خودرو از نمای روبرو، در دید بیننده باشند. دیگر نکات عجیب، حجم‌دهی ساده برای کاپوت جلو و عدم کشیدگی این بخش تا لبه‌ی چراغ‌ها هستند.

هوندا سیویک آدریوردسال نمای جانبی

برای عامه‌ی مردم، تشخیص سیویک هاچبک و سدان از نمای جانبی مشکل است. این خودروها کابین و برش درهای مشابه دارند؛ اما نسخه‌ی وارداتی از نوع سدان، طبیعتا کشیده‌تر است و فضای صندوق بیشتری فراهم می‌کند. برای ایران، چرخ‌های ۱۶ اینچ و تایرهای ۲۱۵ میلی‌متر ارایه می‌شوند که البته ارزان‌ترین نمونه‌ها خواهند بود. خطوط عمیق کشیده شده از چراغ عقب تا کاپوت جلو، عدم استفاده از قاب‌های پلاستیکی برای گلگیر و رکاب، نکات مثبت در طراحی هوندا سیویک ۲۰۲۴ هستند؛ هرچند که فریم پنجره‌ها از مواد سیاه ارزان‌قیمت ساخته شده‌اند.

هوندا سیویک آدریوردسال نمای پشت

در نمای پشت، مدل سدان و هاچبک کاملا متفاوت هستند. در نسخه‌ی سدان، پیوستگی چراغ‌های عقب دیده نمی‌شود و منابع نور، ابعاد بزرگ‌تر دارند. نسخه‌ی وارداتی از سپر تمام فلزی هم‌رنگ بدنه استفاده می‌کند و دارای برآمدگی شبیه‌ باله (اسپویلر) روی درپوش صندوق است. حجم‌دهی بدنه در نمای پشت سیویک ۲۰۲۴ چندان پیچیده نیست و محل نصب پلاک نیز مشابه دیگر خودروهای امروزی است.

سیویک سدان واراتی با طول ۴۶۷۷ و عرض ۱۸۰۲ و ارتفاع ۱۴۰۷ و فاصله محوری ۲۷۳۳ میلی‌متر تولید می‌شود. این خودرو نسبت به مدل‌های ساخت ایران مثل سمند و دنا و تارا، طول بدنه‌ی بیشتر و فاصله محوری بزرگ‌تر دارد؛ اما ارتفاع سقف و عرض بدنه‌ی کمتر ارایه می‌دهد.

طراحی داخلی و نمای کابین هوندا سیویک وارداتی

مهم‌ترین تفاوت سیویک با رقبای ژاپنی مثل سیویک و مزدا ۳، حس اسپرت در طراحی و چیدمان ادوات داشبورد است. نمایشگر لمسی ۹ اینچ و پنل دیجیتال پشت فرمان هم، فناوری‌های لازم برای خودروی مدل ۲۰۲۴ را فراهم می‌کنند.

هوندا سیویک آدریوردسال نمای داخلی

پرهیز از خطوط مورب، همچنان در کابین سیویک دیده می‌شود. حتی خروجی هوای تهویه مطبوع و کنسول میانی، کاملا صاف هستند. سیویک ۲۰۲۴ به سنت‌ها وفادار است و از فرمان دایره‌ای ساده می‌کند. کلیدهای گردان، دکمه‌ها و تنظیم زاویه باد سیستم تهویه، مشابه نسخه‌های قدیمی ساخته شده‌اند. سیویک مشابه بسیاری دیگر سدان‌های اقتصادی ساخت ژاپن، از دسته دنده الکترونیک استفاده نمی‌کند؛ اما طبیعتا ترمز دستی برقی (دکمه‌ای) و استارت کی‌لس (دکمه‌ای) دارد.

هوندا سیویک آدریوردسال پنل پشت فرمان

ظاهرا برای نسخه‌ی وارداتی، صندلی‌های پارچه‌ای ارایه شده و خبری از چرم باکیفیت نیست. البته سیویک اساسا خودروی ساده و غیرتجملی، فاقد مواد نرم برای داشبورد محسوب می‌شود. در عوض، فرمان و تودری‌ها دارای چرم مصنوعی باکیفیت هستند؛ اما پلاستیک سخت داشبورد برای علاقه‌مندان خودروهای لوکس، ممکن است آزاردهنده باشد. استفاده از فلز برای کلیدهای گردان و طرح لانه زنبوری خروجی هوا، نکات جالب در طراحی داخلی هوندا سیویک ۲۰۲۴ هستند.

در نسخه‌ی سدان ۴۳۰  لیتر فضای صندوق وجود دارد  که نسبت به خودروهای هم‌اندازه، قابل قبول است. ردیف جلو و عقب برای افراد بند قد را به خوبی جای می‌دهد و مناسب سفر با ۴ سرنشین است.

پیشرانه و تجیهزات فنی هوندا سیویک وارداتی

موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ برای سیویک وارد شده به ایران، ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کند. براساس اعلام شرکت وارد کننده، سیویک با این مشخصات همراه گیربکس CVT، در زمان ۸ تا ۸/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت سیویک وارداتی، ۷ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود که برای خودرویی با وزن خالص ۱۳۹۰ کیلوگرم، مناسب است.

هوندا سیویک آدریوردسال سدان

فهرست امکانات رفاهی و ایمنی هوندا سیویک وارداتی:

  • رینگ ۱۶ اینچ با لاستیک ۲۱۵ میلی‌متر
  • سانروف برقی
  • گرمکن صندلی های جلو
  • تهویه اتوماتیک
  • استارت دکمه ای
  • فرمان کمکی برقی
  • نمایشگر لمسی
  • اندروید اتو و اپل کارپلی
  • کروز کنترل تطبیقی با ترمز خودکار
  • هشدار رانندگی بین خطوط
  • رادار تابلوخوان
  •  ترمز پارک برقی
  • اتوهلد
  • سنسور نور  و  باران
  • نور بالای اتوماتیک
  • پدال تعویض دنده پشت فرمان
  • ۸ کیسه هوا
  • سامانه کنترل پایداری الکترونیکی
  • ترمز اضطراری خودکار
  • حسگر اخطار برخورد از جلو و عقب
  • سامانه کنترل شروع حرکت در شیب

هوندا سیویک آدریوردسال آبی

در اروپا و امریکا سیویک با موتور  ۲ لیتر تنفس طبیعی، ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. همچنین سیویک مجهز به موتور ۲ لیتر و سیستم هیبرید نیز عرضه می‌شود تا ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰  نیوتن‌متر گشتاور داشته باشد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۵ ثانیه، میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت محدودشده به ۱۹۰ کیلومتر برساعت، مهم‌ترین مشخصات سیویک هیبرید هستند. این خودروها نیز مجهز به گیربکس CVT عرضه می‌شوند.

Honda Civic Type R Test 2024 | Konfigurator & Preise | carwow.de

آذریوردسال خبر از واردات سیویک تایپ R نیز داده است؛ اما باتوجه به قیمت ۴۵ هزار دلاری این خودرو، محدودیت قانونی برای ورود تایپ R وجود دارد. این مدل از موتور ۲ لیتر توربو ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور می‌گیرد. سیویک تایپ R فقط با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه می‌شود و در زمان ۵/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

قیمت سیویک بازار جهانی و وارداتی آذریوردسال

ارزان‌ترین سیویک بازار جهانی، نسبت به مدل وارداتی آذریوردسال، پیشرانه ضعیف‌تری دارد. این خودرو برای مشتری بازار امریکا به قیمت ۲۵ هزار دلار فروخته می‌شود. نسخه‌ی وارداتی توسط آذریوردسال به احتمال بالا مونتاژ چین است و حدود قیمت ۲۲ هزار دلار دارد. با این شرایط، پیش‌بینی بودجه‌ی لازم برای سیویک توربو ۲۰۲۴ در بازار ایران، حدود ۲/۵ میلیارد تومان خواهد بود. در نمایشگاه‌های تهران، هم‌اکنون برای هوندا سیویک دست دوم مدل ۲۰۱۳ با کارکرد ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر، حدود قیمت ۱/۵ تا ۱/۸ میلیارد تومان وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    من بجای این سدان چینی میخرم همون چشم بادومیه فقط چینی ها استهلاک کمتری دارن

    موافقم 10
    مخالفم 142
    1. hosen

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (690 ديدگاه)

      چینی؟ استهلاک کم؟😂😂

      موافقم 84
      مخالفم 3
      1. SMS

        ۱۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (581 ديدگاه)

        چی میشد تایپ آر رو هم می آوردن

        موافقم 48
        مخالفم 2
        1. Kiarash

          ۱۷ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (512 ديدگاه)

          تایپ ار که دیگه عشقه

          موافقم 30
          مخالفم 2
        2. Model T

          ۱۸ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          چی میشد میاوردن و ما هم میتونستیم بخریم🥲

          موافقم 18
          مخالفم 1
      2. Kiarash

        ۱۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (512 ديدگاه)

        پشمام چین از ژاپن حتی بهتره تو دوام 😂

        موافقم 40
        مخالفم 3
    2. amirkhanzadeh

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      طراحی داشبورد خودرو خیلی حس خوب و آرامش بخشی به آدم منتقل می کنه
      امیدوارم واقعا همین قیمت باشه نشه 5 میلیارد

      موافقم 40
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2900 ديدگاه)

        یعنی با قیمت ۲ تا ۳ میلیارد تومان وارد بشه، راضی هستید؟

        موافقم 41
        مخالفم 8
        1. امیرحسین

          ۱۷ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (233 ديدگاه)

          آقای اشتری از ژاپن وارد میشه؟

          موافقم 15
          مخالفم 3
        2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۷ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2900 ديدگاه)

          من در متن نظر شخصی خودمو نوشتم چین
          اما شرکت واردکننده شفاف چیزی نمی گه

          موافقم 32
          مخالفم 0
        3. رضا

          ۱۷ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (178 ديدگاه)

          والا آقای اشتری با همون قیمت 2 میلیارد اگه برسه به دست مصرف کننده که بعید می‌دونم بشه، باز حداقل میشه بجای امثال بایک X7 و جیلی آزکارا یا فونیکس تیگو ها رفت اینو خرید
          البته به قول شما شاید از چین بیارن.

        4. amirkhanzadeh

          ۱۸ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1033 ديدگاه)

          نه دارم نسبت به اوضاع الان حرف می زنم که میگن 3 میلیارد ولی میشه 5 میلیارد
          حداقل سر حرفشون بمونند
          ولی خب معلومه که باید قیمتش کمتر از این حرفا باشه

          موافقم 7
          مخالفم 1
        5. مهران

          ۱۸ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام هونداسیتی هم همین طوره یاکیفیت پایینتری داره؟
          قیمتش که بیشترتموم میشه!

      2. داود

        ۱۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        با این پیام شما احتمالا بالاتر از 5م هم میره

    3. رضا

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (178 ديدگاه)

      علی جردن تو هم مثل علی نوا شدی؟
      چرا شماها انقدر متعصب هستید، حالا اگه هوندا داشتی میگفتی می ارزه به تمامی ماشین های دنیا، اینو از روی اون رانا پلاس میگم.
      اون علی هم اگه آلمانی سوار میشد الان داشت سنگ اونو به سینه میزد 😂
      بابا بس کنید اگه کامنت مفید یا اطلاعات بدرد بخور ندارید نشر ندید.

      موافقم 29
      مخالفم 1
    4. علی Shelby

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (540 ديدگاه)

      ماشین خیلی خوبیه ولی تو ایران قیمتش خیلی بالاست

      موافقم 15
  2. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (756 ديدگاه)

    هوندا سیویک یک ماشین عالی برای واردات هست.من اگر به جای مسئولان محترم وزارت صمت بودم روی واردات انبوه ده مدل از خودروی آسیایی بیش از بقیه مدل ها تمرکز کرده و به تخصیص ارز و سازماندهی خدمات پس از فروش آنها تمرکز ویژه ای انجام می دادم.این ده مدل خودرو عبارتند از:
    1) هوندا سیویک
    2) هوندا آکورد
    3) تویوتا کرولا
    4) تویوتا کمری
    5) تویوتا راو 4
    6) هیوندای الانترا
    7) هیوندای سوناتا
    8) هیوندای توسان
    9) کیا اپتیما
    10) کیا اسپورتیج
    این ده مدل خودرو را می توان جز مناسب ترین خودروهای وارداتی برای بازار ایران دانست.با تشکر

    موافقم 43
    مخالفم 6
    1. Kiarash

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (512 ديدگاه)

      دقیقا موافقم و بین ایرانی ها این ۱۰ تا ماشینی که نام بردی واقعا خوبن و بین ایرانی ها محبوب هستن ولی مشکل قیمت و دلال های مملکت هست متاسفانه

      موافقم 27
    2. رضا

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (178 ديدگاه)

      دوستان هوندا سیویک نسل اول تو ایران هست؟
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/first-honda-civic.jpg
      من حس میکنم چند باری دیدم از اینا ولی فکرم میره سمت نیسان داتسون

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2900 ديدگاه)

        خیر شما احتمالا میتسوبیشی لنسر قدیمی دیدین.
        https://images.summitmedia-digital.com/topgear/images/2018/07/23/Cobrador-76-Yellow-Lancer-4.jpg
        در ایران هوندا سیویک مدل ۱۹۹۲ به تعداد بالا وارد شد و قبل از دهه ۷۰ خورشیدی، خودورهای هوندا به ایران نرسید

        موافقم 15
        1. Kiarash

          ۱۷ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (512 ديدگاه)

          فکر کنم آقای اشتری از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ هم کمی وارد شدن

        2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۷ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2900 ديدگاه)

          در متن اشاره کردم

          موافقم 5
          مخالفم 1
      2. The Grand Tour

        ۱۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (72 ديدگاه)

        یه تعداد خیلی محدودی سیویک نسل اول تو ایران موجوده، پلاک قدیم هستن.

  3. Kiarash

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    من اگه واقعا پول داشتم آپشن برای من نیست کلا من فنی و کیفیت هست میگرفتمش

    موافقم 17
    1. Kiarash

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (512 ديدگاه)

      مشکل تایپی پیش اومد گفتم من برام آپشن مهم نیست مهم کیفیت و فنی خودرو هست و هوندا سیویک رو همیشه جزو خودروهای مورد علاقم بوده کلا با خودرو های اقتصادی کره ای و ژاپنی حال میکنم ولی نه با قیمت نجومی

      موافقم 15
    2. حسام

      ۱۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (178 ديدگاه)

      داداش قصد خرید ماشین داری بین داخلیا هم با بودجه کم بنظرم میشه رفت سراغ L90 😁

      موافقم 9
      مخالفم 4
  4. حمید رضا

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سه ساله میگن هوندا سیویک میخاد بیاد. پس کی میاد؟؟؟ان شالله قبل از ظهور اقا میاد!!!!!

    موافقم 9
    مخالفم 3
  5. 90s culture

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    این عدد ۱.۵ چه نفرینی پشت هست آخه!؟
    خسته شدیم!!!
    دیگه ژاپنی ها یاد گرفتم از این حجم نصفه و نیمه هم استفاده کنند

    موافقم 15
    مخالفم 3
  6. رامتین

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3262 ديدگاه)

    نسخه تایپ R هم در سامانه جانبازان ارائه شده. 300 اسب! احتمالا 20-30 تایی وارد کشور میشه.

    موافقم 12
  7. Gold

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    متاسفانه فقط و فقط نسخه اتمسفر برای ایران کارا خواهد بود ، نسخه ۲ لیتر

  8. علی منصوری

    ۱۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی بنظرم مدل ۹۲هنوزم جذابتره, چراغاش یجوریه و خب این سلیقه منه، الان رقبای سختیم داره ، کیا k5 تویوتا لوین و نیسان سیلفی و مزدا ۳ جدیده ، این اشکودا جدیده….ولی برتریش بخاطر مدل خرید ایرانیاس و چون سابقه خوب ۹۲ دیدن بنظرم بتونه تو همون رنج ۲ تا ۳ نهایت ،موفق باشه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. Galant.VR4(JDM)

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1177 ديدگاه)

    تو‌یوتا و هیوندای قراره طی همایش مشترک ماشین های خودشونو معرفی کنن اگه میشه خبرشو توی پدال بزارین

  10. hesam.falahat

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چند سال باید این جا کار کنی و جون بدی تا بتونی 3 میییییییییییلیارد بدی به یه ماشین ارزون و اقتصادی که تو دبی مثل پراید و پژو ریخته و تازه اونم با قرعه کشی و دعوا و هزار بخت و شانس که اگه گیرت بیاد !
    ….

    موافقم 9
    مخالفم 1
  11. بهزاد

    ۲۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم بعضی از حرفهاشو نمیتونم قبول کنم احساس میکنم ملت رو پوست مخملی دیده مثلا مدل که واسه امریکا اروپا تولید کردن با موتور دو لیتری حدود 50اسب قدرتش کمتر از 1.5که وارد ایران بشه و قیمت تو امریکا 25هزار دلار هست
    اونم با صندوق کوچیکتر سرگلگیر پلاستکی ‌…..احتمالا هیبریدی هست تو امریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا