هوندا

معرفی هوندا پریلود؛ بازگشت کوپه برای رقابت با سوپرا و نیسان Z

پریلود یکی از محصولات اسپرت و مشهور هوندا در سال‌های ۸۰ و ۹۰  میلادی است که به زودی با پیشرانه برقی به خط تولید باز می‌گردد.

اولین پریلود (Prelude) سال ۱۹۷۸ معرفی شد. دهه‌ی ۷۰ میلادی، هوندا با خودروهای اقتصادی و کم‌مصرف، مثل سیویک و آکورد، بهترین استفاده را از افزایش قیمت نقت و گرانی بنزین امریکا می‌برد؛ اما توجه چندانی به مدل‌های اسپرت نداشت. سیویک نسل اول و دوم که از ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۳ تولید شدند، خودروهای هاچبک با ابعاد کوچک بودند. از سویی دیگر، تویوتا و نیسان و میتسوبیشی توانسته بودند به کلاس کوپه‌های اسپرت وارد شوند.

هوندا پریلود نسل چهام ساخت 1991 تا 1996
هوندا پریلود نسل چهام ساخت ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶

پریلود از ۱۹۷۸ تا ۲۰۰۱ تولید شد و تا نسل چهارم خودرویی موفق برای بازار امریکا، ژاپن و استرالیا بود. این محصول، بر اساس مدل‌های مختلف هوندا آکورد، ۵ نسل داشت و فناوری‌های انقلابی، مثل فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب ارایه کرد. هدف از تولید پریلود، رقابت با تویوتا سلیکا و سوپرا، نیسان Z و میتسوبیشی اکلیپس بود؛ درحالی‌که برای نسل‌های چهارم، سبک طراحی فورد موستانگ و شورولت کامارو را الگوبرداری کرد.

هرچند که پریلود نسل اول و دوم تا سال ۱۹۸۷ فروش بسیار خوبی داشتند، به مرور زمان با کاهش تقاضا روبرو شدند. این شرایط، البته برای غالب سازندگان خودروهای اسپرت از حدود سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰، شکل گرفت و مدیران هوندا را از تولید پریلود نسل هفتم منصرف کرد.

هوندا پریلود 2023 نمای اصلی

احتمالا افزایش فروش نیسان Z و تویوتا سوپرا در سال‌های اخیر، مهم‌ترین دلیل هوندا برای بازتولید پریلود است تا محصولی بزرگ‌تر و قوی‌تر از سیویک تایپ R داشته باشد. تنها شرکت ژاپنی سازنده پیشرانه در فرمول یک، سابقه بسیار خوبی برای علاقه‌مندان موتوراسپرت دارد اما پریلود را با موتور برقی عرضه خواهد کرد.

خودرویی که امروز در نمایشگاه توکیو رونمایی شد، مدل مفهومی پریلود است اما کاملا آماده تولید به نظر می‌رسد. نمای اصلی، شباهت چندانی به سیویک ندارد و تویوتا یریوس مدرن را تداعی می‌کند. چرخ‌های ۲۰ اینچ با ترمزهای برمبو، آینه بغل فیبرکربن مجهز به دوربین، دستگیره‌های مخفی‌شونده و حجم‌دهی جذاب بدنه، دلایل مهمی هستند که نشان می‌دهند، هوندا پروژه‌ی تولید انبوه پریلود برقی را با جدیت دنبال می‌کند.

اطلاعاتی از تجهیزات فنی و طراحی داخلی جدیدترین محصول هوندا منتشر نشده است. نمونه‌ی مفهومی در نمایشگاه توکیو نیز، پنجره‌های کاملا سیاه دارد. توشیرو میبه (Toshihiro Mibe) مدیر عامل هوندا در مراسم رونمایی پریلود حضور داشت و تعهد این شرکت به ساخت خودروهای اسپرت را تاکیید کرد. براین اساس، پریلود با تمرکز بر لذت رانندگی و فناوری پیشرانه‌های برقی تولید می‌شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. MILADZM

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    نیسان زارت که خودش از وقتی اومده هی تحقیر شده دیگه هوندا هم یه کاردستی دیگه بده پکیج تحقیر شدن های کاتانا به دست ها تکمیل میشه

    موافقم 7
    مخالفم 97
    1. Bmw

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1439 ديدگاه)

      استینگر و جی ۷۰ چه خبر !؟!

      موافقم 37
      مخالفم 2
    2. کیانوش

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (788 ديدگاه)

      مزخرف ترین کامنتی که تو تاریخ پدال خوندم چرا دری وری میگی اخه تویوتا سوپرا که درسته در حد نسل قبلیش نبود اما عملگرد معمولی داشت تو بازار نیسان زد هم یکی دو سال نشده هنوز ورودش به بازار این هوندا هم طراحیش خیلی عالی فقط مشکل برقی بودنشه از نطرم پس چرت نگو خواهشا نکنه از نیسان انتطار داری به اندازه ماستانگ بفروشه ؟

      موافقم 25
      مخالفم 1
  2. کیان

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1439 ديدگاه)

    چقدر طراحی جذابی داره، جلوش ک عالی هست ولی پشتش تو هیچ عکسی دیده نمیشه کامل.
    خوندا مثه همیشه عالی مینوازد

    موافقم 42
    مخالفم 1
    1. شایان

      ۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (60 ديدگاه)

      یه ذره شبیه پریوس شده

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. سپهر

        ۴ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        کپی کرده از پریوس

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. محمدهادی

      ۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2158 ديدگاه)

      انقد این طراحی زیباست که دلم میخواست همین طرح برای NSX استفاده میشد
      خیلی زیباست،یه بچه یامورایی زهر دار نشون میده
      هوندا بسیار عالی داره عمل میکنه این سالها

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. AMANTE

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    امیدوارم داستان اش مثل مدل CR Z نشه که همه انتظار داشتن نسل جدید CR X باشه ولی نبود.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  4. datsun

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3554 ديدگاه)

    خیلی قشنگه اگه یه کوپه دیفرانسیل عقب چهارصد اسبی باشه قطعا میتونه رقیب زد و سوپرا باشه در غیر این صورت میاد تو رده ۸۶ ،

    موافقم 19
    مخالفم 2
  5. Enzo Ferrari 2008

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    اتفاقا به نسل قدیمی اشاره شده

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    جلوش منو یاد پریوس میندازه

    موافقم 14
    مخالفم 4
  7. Hamilton1970

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (530 ديدگاه)

    امیدوارم نسخه بنزینی هم داشته باشه و فقط برقی نباشه
    اگه بشه رقابت جذابی رو رقم میزنه

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. محمدهادی

      ۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2158 ديدگاه)

      تو متن اومده که،میتسو اکلیپس و تویوتا سیلیکا رقبای سوپرا بودن!
      این حرف چرتیه
      آخه کجا میتسوبیشی اکلیپس محور جلوی چهار سیلندر هم سطح تویوتا سوپرای محور عقب پرقدرت بود؟!!
      سوپرا فقططط سه تا رقیب مستقیم واقعی داشت
      مزدا RX 7 , نیسان GTR و هوندا NSX
      والسلام..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. RAM1500TRX

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (188 ديدگاه)

    البته گذشته از شوخی هندا عشقه
    هم خودرو هم موتورسیکلت❤️🔥

    موافقم 9
    مخالفم 0
  9. امیر آرویش _ اهوازی

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    سلام چرا عکس از چراغ های عقبش نزاشتین

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2395 ديدگاه)

      زمانی که مطلب نوشتم، عکس پشت هنوز منتشر نشده بود

      موافقم 4
      مخالفم 0
  10. shetab-car

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    جلوش یه حس تویوتایی داره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. HFball

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (188 ديدگاه)

    طراحی جلوی جذابی داره عقبش که کامل مشخص نیست ولی بنظر میاد خفن تر از جلوش باشه
    تا حالا هرچی ماشین از هوندا دیدم در حد خودش عالی بوده امیدوارم به اندازه رقابت قدرتمند باشه
    هوندای دوست داشتنی رو واقعا دوسش دارم برند جذابیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. javad-bmw

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (151 ديدگاه)

    آقایون و داداشام این جلوش شبیه پریوس نیست؟
    یا من اینجوری حس میکنم؟
    مرا چه شده🥺
    https://www.pedal.ir/toyota/2023-toyota-prius-first-drive/

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2395 ديدگاه)

      در متن گفتم و شما نخوندی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. 18:45

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (485 ديدگاه)

    خب خب خب خوشم اومد از اینکه میبینم بیشتر واکنش ها از این خودرو مثبت هست.
    نمیخواستم بگم چون اصلا دوست ندارم که از خودم تعریف کنم ولی پدال همیشه مطالبی گذاشته که من دخیل بودم در اون پروژه و مجبورم که بگم!
    میخوام بگم که ….!
    ولی تو طراحی و قوای محرکه اش…!!😁😁😁🙉🙉

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. دانیال

    ۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (597 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. رامتین

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3071 ديدگاه)

    موتور برقی نیست و هیبریدی بنزینی خواهد بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا