دو کراساورر برقی E:NP2 و E:NS2 برای رقابت با تسلا مدل Y در بازار چین رونمایی شدهاند.
معرفی زیربرند چینی هوندا با نام «یه» را میتوان بزرگترین خبر این خودروساز در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ دانست اما فعالیت این شرکت به معرفی سه کانسپت یه ختم نمیشود. این شرکت ژاپنی از دو محصول برقی تولید انبوه هم در جریان این نمایشگاه رونمایی کرده است که با نامهای E:NP2 و E:NS2 شناخته میشوند. از آنجا که زمان عرضه نهایی و تاریخ تولید این دو کراساوور تمام برقی هم اعلام شده، مشخص است هوندا در فروش آنها جدیت زیادی دارد.
مدل مفهومی E:NP2 و E:NS2 برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد تا هوندا بتواند در نمایشگاه خودروی پایتخت چین، به معرفی نسخه تولید انبوه آن بپردازد. خوشبختانه بخش زیادی از ویژگیهای ظاهری و باطنی نسخ مفهومی به مدل تولید انبوه رسیده است. ازجمله تغییرات این خودرو نسبتبه کانسپت میتوان به گرافیک متداولتر چراغهای LED، آینهبغلهای بزرگتر و رینگهای کوچکتر اشاره کرد که رویهمرفته روی ظاهر این دو کراساورر تاثیر منفی چدانی ندارند.
شباهتهای E:NP2 و E:NS2 هم بسیار زیاد است و تفاوتشان به سپرهای متفاوت و واحد نورپردازی مجزا ختم میشود. با این وجود دو مدل یادشده توسط دو خودروساز گوناگون تولید میشوند: درحالیکه مجموعه «GAC هوندا» مسئولیت تولید E:NP2 را برعهده دارد، شرکت مشترک «دانگفنگ هوندا» روی E:NS2 تمرکز خواهد کرد.
طول، عرض و ارتفاع هر دو مدل برابر ۴,۷۸۸، ۱,۸۳۸ و ۱,۵۷۰ میلیمتر است که آندو را هماندازه تسلا مدل Y میکند. کابین این مدلها میزبان یک نمایشگر بزرگ روی شیشه، یک نمایشگر ۱۲.۸ اینچی اطلاعات-سرگرمی مجهز به نرمافزار مخصوص چین و آخرین سیستمهای ارتباطی هوندا شده است. سیستم گرمایشی هوشمند این دو خودرو مصرف برق به کاهش مصرف برق کمک میکند و سیستم خوشبوکننده داخلی خودرو هم میتواند رایحه دلخواه سرنشینان را پخش کند.
دو قلوهای E:N بر پایه یک معماری توستعه یافتهاند و از یک بسته باتری ۶۸.۸ کیلووات ساعتی سود میبرند که حاصل تلاش مهندسان CATL است. نیروی برق این باتری به پیشرانه برقی ۲۰۴ اسب بخاری میرسد که روی محور جلو نصب شده است و بر پایه چرخه رانندگی چین، CLTC، با هر بار شارژ کامل، مسافت ۵۴۵ کیلومتری را میپیماید.
هوندا تولید اولیه E:NP2 را آماده کرده اما برادر آن، E:NS2، تا دو ماه دیگر آماده میشود. قیمت E:NS2 برابر ۲۲,۱۰۰ تا ۲۴,۹۰۰ دلار اعلام شده است. هوندا تصمیم دارد تا پایان سال ۲۰۲۷ میلادی از ۱۰ مدل برقی در چین رونمایی کند و از این دستاورد برای دستیابی به آیندهای تمام برقی استفاده کند. برنامه برقیشدن هوندا تا سال ۲۰۳۵ تنظیم شده است. نظر شما درباره محصولات تازه این برند خوشنام ژاپنی چیست؟
زیزیگولو
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳آیا در عصر حاضر بهتره خودروی بنزینی بخریم یا برقی؟
بنزینی 👍
برقی 👎
احسان
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳تو ایران نه، چین و آمریکا بودم برقی.
زیزیگولو
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳من هرجای دیگه هم به غیر از ایران باشم بازم انتخابم خودروی برقی نخواهد بود
مهدیار
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳در حال حاضر هیبریدی از همه بهتره دلیل هم دارم :
باتری ماشینای برقی عمر طولانی نداره مثالش هم فردی هست که پنج ساله تسلا داره و الان باتری هاش به شدت افت کرده و میخواد عوضشون کنه و میفهمه ۹۰ درصد پولی که به ماشینش داده فقط مال باتریش بوده !!!
اما شما با داشتن یه ماشین هیبریدی مثلا پریوس با ۷۵ لیتر بنزین ۱۰۰۰ کیلومتر میری *
با توجه به ذخایر محدود لیتیوم و هزینه بالای باتری هسته ای و تموم شدن منابع فسیلی در سال ۲۰۳۰
در آینده ماشین های هیدروژنی جای همه ماشین ها رو میگیره
زیزیگولو
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳حرفتو قبول دارم ……….. در حال حاضر مخصوصاً تو ایران بعد از ماشینای بنزینی و دیزلی ، ماشینای هیبریدی و پلاگین هیبریدی گزینه های خیلی بهتری نسبت به ماشینای تمام برقی هستن
KAIZEN
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳قیمتش با برندهای چینی برابره
ارزش خرید بالایی داره
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳منو کاربر بینام . اون پشت فرمونه من پشت دوربین
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/Honda-ENS2-China-26-1024×614-1.jpg