هوندا

هوندا فیت فیس‌لیفت با قدرت بیشتر و تریم اسپرت RS در ژاپن معرفی شد

هوندا فیت فیس لیفت در ژاپن با برخی تغییرات ملایم، تریم های جدید و قدرت بیشتر مدل‌های بنزینی و هیبریدی معرفی شد. خودروی هوندا فیت e:HEV RS عضو جدید این خانواده است که ظاهری گیراتر و سیستم تعلیق اسپرت تری را نسبت به سایر مدل‌ها خواهد داشت. چهارمین نسل هوندا فیت یا جاز در سال ۲۰۱۹ و با نسخه‌های عادی و کراس استار معرفی شد. نسخه فیس لیفت این خودرو چند ماه پیش به‌صورت اولیه پدیدار شد. خودروی موردبحث هم‌اکنون در نسخه‌های پایه، هوم، لوکس، کراس استار و نهایتاً RS جدید عرضه می‌شود.

مدل‌های پایه و هوم تفاوت‌های جزئی نسبت به قبل دارند و تغییرات آن‌ها روی نمای جلو متمرکز بوده به گونه‌ای که شاهد ورودی‌های جدید روی سپر و شکل یک دست‌تر جلوپنجره هستیم. مدل لوکس از رینگ‌های شیک‌تر سود می‌برد و تریم کرومی روی ورودی‌های هوا، رکاب‌های جانبی و آینه‌ها بکار رفته تا در کل ظاهر لوکس‌تری داشته باشد. مدل کراس استار نیز از تریم متفاوت سپر و رکاب‌ها سود می‌برد و الگوی جلوپنجره نیز ارتقا یافته تا ظاهری شبیه کراس اوورها داشته باشد.

نهایتاً به تریم جدید هوندا فیت RS می‌رسیم که به لطف کیت بدنه گیراتر اسپرت ترین عضو این خانواده خواهد بود. این کیت شامل جلوپنجره بزرگ‌تر، ورودی‌های هوای تیزتر، رینگ‌های ۵ پره، رکاب‌های جانبی متفاوت، اسپویلر عقب، آپرون عقب با خروجی‌های اگزوز کرومی و نشان‌های RS است. البته این طرح اسپرت در کابین خیلی دیده نمی‌شود اما مواردی همچون دوخت های نارنجی روی فرمان چرمی، پدال‌های مخصوص ترمز احیا شونده و حالت‌های رانندگی نرمال، اسپرت و اکو جلب‌توجه خواهند کرد. مهم‌تر اینکه سیستم تعلیق با تنظیمات ویژه تریم RS باعث بهبود هندلینگ خواهد شد.

به گزارش پدال و به نقل از carscoops، هوندا فیت با ۱۳ رنگ مختلف عرضه می‌شود هرچند برخی از این رنگ‌ها خاص یک تریم هستند. برای مثال بدنه دو رنگ را می‌توان برای مدل کراس استار سفارش داد. همچنین هر نسخه دارای تریم های خاص کابین مخصوص خود بوده هرچند پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۹ اینچی نسبت به مدل قبل از فیس لیفت تغییری نکرده‌اند. سیستم‌های ایمنی هوندا نیز به‌صورت استاندارد نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به پایش نقاط کور، دستیار حرکت دنده‌عقب، دستیار ترافیک و کنترل ترمز ناگهانی اشاره داشت.

هوندا قوای محرکه هیبریدی مدل e:HEV را نیز ارتقا داده و قدرتش به ۱۲۱ اسب بخار و گشتاورش به ۲۵۳ نیوتون متر رسیده است که بهبود ۱۳ اسب بخاری را نسبت به مدل قبلی نشان می‌دهد. برخلاف هوندا جاز بازار اروپا که فقط به‌صورت هیبریدی عرضه می‌شود، مدل ژاپنی فیت با پیشرانه بنزینی هم در دسترس است. مدل فیس لیفت هوندا فیت بجای پیشرانه ۱.۳ لیتری قدیمی از نمونه قوی‌تر ۱.۵ لیتری بکار رفته در نسخه هیبریدی استفاده می‌کند. به همین خاطر فیت فیس لیفت هم‌اکنون قدرت قابل‌احترام ۱۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متری تولید می‌کند.

هوندا می‌گوید نسخه درون‌سوز فیت RS هم تولید خواهد شد هرچند قدرت آن اعلام نشده است؛ اما صرف‌نظر از نوع پیشرانه‌ها هوندا عرضه گیربکس دستی را متوقف کرده و فیت در چهارمین نسل خود فقط با گیربکس اتوماتیک تولید می‌شود. نکته جالب اینکه هر دو نسخه هیبریدی و بنزینی این خودرو به‌صورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک در دسترس هستند هرچند مدل چهار چرخ محرک فقط در ژاپن عرضه می‌شود. قیمت هوندا فیت فیس لیفت در ژاپن از ۱۱۰۱۱ دلار برای نسخه پایه و بنزینی دیفرانسیل جلو شروع می‌شود و به ۱۸۴۱۷ دلار به نسخه لوکس هیبریدی و چهار چرخ محرک می‌رسد. هوندا فیت RS فقط با قوای محرکه هیبریدی و به‌صورت دیفرانسیل جلو در دسترس است و قیمت ۱۶۲۲۰ دلاری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
carscoops

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. aMiRsHaYaN

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    شما اون عکس drive mode رو نگا کنین داشبوردش جنسش شبیه پژو ۲۰۶ هست ولی کیفیت از عکسش میباره

    موافقم 17
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      عجیب مُدَتیست عاشق خودروهای کوچک و هاچبک شده‌ام ، که با دیدن این خودرو ، بیش از پیش هم عاشقشان شده‌ام !
      به قیمتش نگاه کنید که اگر تنها به واردات تک خودرویی همچون هوندا فیت هم اِتِکاء کنند راضی میشویم همچون پیدا کردن لِنگه کفش در بیابان ، افسردگی گرفتیم از بس ماشین سیاه سفید دیدیم !
      اینترنت هم که به روغن‌سوزی اُفتاده !
      فیلتر‌شکن‌ها هم که واشر سوزوندن !
      اعصاب‌ها هم که یاتاقان زدن !
      حداقل واردات را باز کنید !

      موافقم 24
      مخالفم 2
  2. sina

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    قیافش رو نیستم ولی فنی عالیه

    موافقم 3
    مخالفم 14
  3. احمدرضا

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    ای خداااا
    خوش بحالشون چه قیمت مناسبی در قبال همچین کیفیتی

    موافقم 19
    مخالفم 2
  4. فرامرز

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    قیافه که سلیقه ایه اما از نظر من یک چرخش به کل محصولات داخلی می‌ارزه

    موافقم 10
  5. Royal Driver UK 70

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    ببین چرم بژ رو تا روی فرمونو بدنه داشبورد کار کردن، کیفیت میدرخشه ازش، ایول. هوندا پول کم ازت میگیره چیزه خوب بهت میده. مثل مزدا و نیسان، این سه تا برند خیلی حقن. فرض کنید همه برقی شدن ۲۰ سال دیگه. تنها چیزی که به ذهنم میاد پیدا یک هوندا سیویک تایپ R مدل ۱۹۹۹😄 اونم رنگ زرد

  6. Afg

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (499 ديدگاه)

    خودروسازهای دیگه و دولتهاشون رو عرضه و کیفیت و ایمنی رقابت میکنن اونم با قیمتهای منسفانه اما تو ایران سر خالی کردن جیب مردم و کشتن شون
    اونقدرا هم مرد نیستن وقتی خودروی ۱۱هزار دلاری رو میان ۴۵هزارتا میفروشن بگن پولشو کجا خرج میکنم باید از زبان کاناداییها و امریکاییها بشنویم که ویلا خریدن و کاخ ساختن اونم امریکایی که ۴۳ ساله بهش مرگ میگن اخر نامردیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا