هوندا

نگاهی به هوندا آکورد 1990 با کارکرد بیش از 1.6 میلیون کیلومتر

خودروهای با کارکرد فراتر از ۱.۶ میلیون کیلومتر (۱ میلیون مایل) همواره در معرض توجه قرار دارند و اخیراً یک هوندا آکورد 1990 با کارکردی فراتر از این رقم خودنمایی کرده است.

خودروهای کارکرده که مالکان آن‌ها اصول نگهداری و سرویس‌های منظم را رعایت می‌کنند همیشه در قلب ما جای دارند زیرا هم از نظر مکانیکی دوام بالای خود را به رخ می‌کشند و هم علاقه مالک به چنین محصولاتی را به نمایش می‌گذارند. هوندا ظاهراً این موضوع را به خوبی درک می‌کند زیرا کلکسیون خودروهایی با کارکرد فراتر از ۱.۶ میلیون کیلومتر آن شامل همین آکورد ۱۹۹۰ است. فردی به نام جو باوت این آکورد را در زمانی که کارکرد حدود ۱۲۰ هزار کیلومتری داشت خریداری کرد. او برای هوندا کار می‌کرد و به نمایندگی‌های این خودروساز در سراسر آمریکا سر می‌زد. سدان یاد شده همچنان از پیشرانه و گیربکس فابریک و اولیه خود استفاده می‌کند اما طبیعی است که در طول این سال‌ها قطعات مختلفی برای آن تعویض شده‌اند. از جمله سرویس‌های دوره‌ای خودرو می‌توان به ۱۸۵ بار تعویض روغن، ۳۱ بار تعویض روغن گیربکس، ۹ بار تعویض تسمه تایم و ۱۳ بار تعویض لنت‌های ترمز اشاره کرد.

هوندا پس از خرید این خودرو از باوت تعمیرات مربوط به بدنه و رنگ آن را انجام داده هرچند وضعیت کلی خودرو با توجه به منطقه سکونت مالک هنوز هم احساس‌برانگیز به نظر می‌رسد. باوت در منطقه‌ای با بارش برف زیاد و جاده‌های نمکی در زمستان زندگی می‌کند. کابین هوندا آکورد ۱۹۹۰ نشانه‌هایی از استهلاک را به نمایش می‌گذارد اما همچنان سالم و سرحال به نظر می‌رسد. البته پلاستیک روی فرمان نرم شده و برخی پارگی‌ها روی صندلی پارچه‌ای نیز وجود دارد. هرچند باید گفت برخی خودروهای جدیدتر با کارکرد پایین‌تر وجود دارند که وضعیت کابین آن‌ها بسیار بدتر از این آکورد است.

هوندا در زمان خریداری این آکورد یک دستگاه خودروی صفرکیلومتر به باوت اهدا کرد و این چیزی است که معمولاً خودروسازان مطرح جهانی انجام می‌دهند. برای مثال چند هفته پیش در پدال خبری از اهدای یک دستگاه تویوتا هایلندر و توندرا صفرکیلومتر به مالکان آن‌ها منتشر شده بود. برای یادآوری باید گفت هوندا یازدهمین نسل آکورد را به تازگی و با استایل ساده‌تر معرفی کرده است. از جمله ویژگی‌های شاخص کابین این مدل می‌توان به پشت آمپرهای ۱۰.۲ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی اشاره کرد. قیمت آکورد ۲۰۲۳ از ۲۸,۳۹۰ دلار شروع می‌شود و ۶ تریم مختلف با نام های LX، EX اسپرت، EX-L، اسپرت L و تورینگ در دسترس هستند. مدل فول کامل با قیمت ۳۸,۹۸۵ دلار قابل انتخاب است و از جمله تجهیزات آن می‌توان به نمایشگر سربالا، سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند و صندلی‌های دارای گرم‌کن و سردکن اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. علی====

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    این هندا آکورد دهه هفتاد وارد می‌شد و اون موقع ماشین خیلی خوش تیپی بود

    موافقم 14
  2. علی====

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    این هندا آکورد دهه هفتاد وارد می‌شد و اون موقع ماشین خیلی خوش تیپی بود

    موافقم 69
    1. mahan

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (150 ديدگاه)

      چرا تا زمانی که این جواهر رو داریم بریم سراغ لگن های داخلی؟ این ماشین بی نظیر هست یدونه تیون شدش تو شهرمون هست که خیلی خفنه .

      موافقم 28
      مخالفم 2
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        ماهان جان

        مگر چقدر آکورد کریسیدا گالانت سالم باقی مانده در کشور !

        اون‌هایی هم که سالم هستند ، مالکانش ارزشش را میدانند و فروشنده نیستند مگر مشکل مالی داشته باشند !

        ای کاش فقط یکبار ، فقط یکبار … ، سوارِ این دست از خودروهای دهه‌ی ۹۰ میلادی میشدید تا بفهمید امروز در کشور ما از تیبای‌ ۴۰۰ میلیونی تا تیگو ۸ پرومکس ۴ میلیاردی در برابر آن خودروها حتی ارزش پرداخت ۱۰۰ میلیونی هم ندارند و حیف از پولی که بالایِشان پرداخت میکنند ، حیف !

        سواری نرم و لذت‌بخش آکورد کریسیدا گالانت کرونا کرولا در هیچ خودرویی پیدا نمیشود و اگر تمیزش را پیدا کردید با قیمت نرمال ، در هوا بزنیدش و لذتش را ببرید !

        موافقم 48
        مخالفم 7
        1. Python

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1082 ديدگاه)

          خب میگی که سالم نموندن
          خب اقای نوید میشه اینهارو با یکم هزینه باز سازی کرد

          موافقم 10
          مخالفم 5
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (10385 ديدگاه)

          بله
          میشه بازسازی کرد ! اما !

          اما مگر چه تعداد از این خودروها وارد شدند و چه تعداد سالم ماندن که حالا بشه جوابگوی تعداد بالای خریداران بود !

          در کشور ما ، داشتن چنین خودروی خوبی نعمت هست که کسی سالمش را داشته باشه مگر مغز خر خورده باشه که بفروشه یا مشکل مالی داشته باشه و لاغیر !

          موافقم 15
          مخالفم 6
        3. iman1199

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          کی گفته سواری نرم اینها رو در خودرویی دیگه پیدا نکرده هرکی این حرفو بگه یا حرفش دروغه یا اینکه تجربه و اطلاعاتش ناصه چون خودروهای زیادی مربوط به اون زمان هست که خیلی بهتر و نرم تر از اینها بودن از مدل های مختلف بنز و کادیلاک تا رولزرویس و… که تو نرمی بقیه حتی نزدیکشونم نشدن و از هر لحاظ برتری دارن

          موافقم 10
          مخالفم 20
  3. سروش

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (227 ديدگاه)

    نه تنها خراب نمیشن بلکه مصرف مصرفی هاشون هم یک سوم گاری های ایرانیه

    موافقم 64
    مخالفم 2
  4. فرامرز

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    جالب توجه ترین قسمت این خودرو تعویض تسمه تایم بالای ۱۶۰ هزار کیلومتر و لنت خودرو که تقریبا هر ۱۲۰ هزار کیلومتر تعویض شده هست که واقعا خیلی خوبه در مقابل لگن های داخلی که تقریبا هر ۲۰ الی ۲۵ هزار کیلومتر باید لنت عوض بشه و تسمه تایم هر ۵۰ یا نهایت ۶۰ هزار کیلومتر
    تازه این هوندا تکنولوژی ساختش مربوط به سال ۱۳۶۹ شمسی‌ هستش

    موافقم 58
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      فرامرز جان

      شما درست میفرمایید ، اما در نظر بگیرید که این خودرو مصرف بین‌شهری و جاده‌ای داشته که سبب میشده مصرف لنت پائینی داشته باشه و البته فشار کمتری به آن میامده و البته که صاحبش سالم با آن برخورد میکرده !

      به نظر من که ماشین‌ها جون دارند و خوبی را میفهمند / به ماشین‌هاتون با انرژی مثبت بنگرید و به خدماتش برسید و شلاقش نزنید تا ببینید چقدر زیبا میشود یارِ وفادارتان !
      البته این مسئله فقط در ژاپنی‌ها و برخی از بنزهای گذشته صادق هست و لاغیر !

      موافقم 23
      مخالفم 6
  5. sina

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2656 ديدگاه)

    چقدم قشنگه این ماشین حتی واسه الان

    موافقم 62
    مخالفم 1
  6. محمد

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1476 ديدگاه)

    یادش بخیر دهه هفتاد چه سالهایی بود ، خیلی از خانواده ها ماشین نداشتن و آرزوشون داشتن یه پیکان بود ، آکورد ، گالانت ،دوو ریسر و اسپیرو ، النترا ، رنو ۲۱ ۴۰۵ کریسدا هم ماشین های آدم های با درآمد بالا بودن ، آدم های مرفه هم بنز کپل میخریدن اکثرا ، جوان های مرفه و فوتبالیست ها هم بی ام و e34 میخریدن ، علی آقا دایی هم یکی از این بی ام و ها داشت ، واقعا جزو دهه های ماندگار صنعت خودرو بود ، ماشین ها زمختی دهه های پیش رو نداشتن و کیفیتشون واقعا خوب بود ، غیر از چندتا اس یو وی واقعی مثل پاجرو شما ماشین قدبلند دیگه ای تو خیابون ها نمیدیدی ، همین آکورد رو تو ایران الان با کیلومتر های بالای ۵۰۰ یا ۶۰۰ هزار دارن سوار میشن و جنازش به کل لگن های جدید تو کاری ساز وطنی می ارزه

    موافقم 71
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      ببینید حتی کاربر محمد هم اعتراف کرد به بزرگی ژاپنی‌ها !

      کاربر محمد ، اون دهه‌ای که از آن تعریف میکنی همان وقتی بود که کره‌مربایی‌ها کاسه چه کنم چه کنم گرفته بودند دستشان تا بلکه ژاپنی‌ها خودروهای اوراق شده تو انبارشون را بندازند جلویِشان تا الگو بگیرند و امروز به جایی برسند که برخی کره‌مربا فن‌ها برایش یقه جر دهند و با شاتل فضایی جیبوتی مقایسه‌اِشان کنند 😂👋🏻 !

      خیلی خوبه ، همین که اعتراف میکنی یک قدم مثبت رو به جلو به حساب میاد ، ادامه بده ، تو هم میتوانی روزگاری به جمع برگردی و توبه کنی !

      موافقم 6
      مخالفم 16
      1. ali

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        من خودم هیوندای اکسل دارم الا نزدیک یک میلیون دویست هزار کار کررده، هنوز هم موتورش سرحاله، یک نقطه پوسیدگی یا زنگ زدگی داخل نمیبینی، خیلی خوب هم تازه بهش نمیرسم، فقط سوارش میشم

        موافقم 11
        مخالفم 3
      2. محمد

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1476 ديدگاه)

        یعنی یه آدم چقدر می‌تونه بیکار و پر کمبود باشه😂🤦🏻‍♂️ بچه جان نه من سهامدار کره ای ها هستم نه تو نوه امپراتور ژاپن ، احتمالا گوشی که الان دستته و باهاش شعر تلاوت می‌کنی یا کره ای هست و یا قطعات کره ای توشه دنیا عوض میشه قرار نیست همیشه در روی یک پاشنه بچرخه با منطق تو چون ژاپنی ها قبل از دوران میجی بدوی بودن الآنم همونن ، بیشتر از این وقت خودم رو برای دلیل و منطق آوردن برای آدمی مثل تو نمیذارم ، شمام اگه کمبود یا مشکلی داری که قطعا داری به جای پدال به روانشناس و مشاور مراجعه کنید این سطح از عقده و کمبود واقعا عادی نیست

        موافقم 9
        مخالفم 5
  7. فرامرز

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    دم اون کشورهایی گرم که به فکر ملتشون هستن 🇮🇹🇮🇹🇯🇵🇯🇵🇬🇧🇬🇧🇩🇪🇩🇪🇺🇲🇺🇲

    موافقم 63
    مخالفم 5
  8. Taha Malek

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (916 ديدگاه)

    یکی از خوشگل ترین اتاق های آکورد تو ایرانم هست
    یه تعمیرگاه هندا نزدیک مدرسمون هست چند وقت یبار با رفیقام که ماشین بازشون کردم:) میریم سر میزنیم سیویک و آکوردا رو میبینیم روحمون جلا میابد.

    موافقم 49
    مخالفم 2
  9. Royal Driver

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    یک نمونشو از نزدیک دیدم، خیلی تمیز بود. واقعا جذاب بود برام.

    موافقم 26
    مخالفم 2
  10. دانیال

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 12
    مخالفم 1
  11. علی

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان تیبا زیر پامه تصمیم گرفتم بدمش یه اکورد 93بگیرم
    بدبینانه این خرید اینه که سالم نباشه و مجبور شم یه هزینه 30تا 40 میلیون بکنم.تا فنیش اوکی شه
    بدنه هم که الان همشون دور رنگن
    حالا نظرتون رو میخواستم بدونم

  12. سید حسن حسینی فر

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یدونه تمیزش رو دارم میخری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا