خودرو خودران هوندا میتواند بدون نظارت انسانی در اطراف محل کار، حمل و بکسل کند. کارگران به این وسیله نقلیه کوچک خودران میگویند کجا باید برود و وسیله نقلیه نحوه رسیدن به آنجا را مشخص میکند.
خودرویی که در اینجا میبینید، آخرین نسل از نمونه اولیه خودروی کاری خودران هوندا (AWV) است. به گزارش موتوروان، هوندا این خودروی کوچک و خودران را به مدت یک ماه در محل ساختوساز آزمایش کرد؛ جایی که شرکت Black & Veatch در حال ساخت مزرعه خورشیدی ۱۲۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱،۰۰۰ هکتار در نیومکزیکو بود.
AWV براساس شاسی UTV هوندا پایونیر ساخته شده است. این وسیله نقلیه کوچک میتواند باری تا ۷۲۱ کیلوگرم (۸۸۰ پوند) را حمل کند و میتواند تا ۷۵۰ کیلوگرم (۱،۶۵۳ پوند) را یدک بکشد. در صورت بارگیری کامل، این خودروی خودران حداکثر ۴۵ کیلومتر (۲۷/۹ مایل) ظرفیت پیمایش دارد. شارژ خودرو از پریز ۱۲۰ ولت ۶ ساعت طول میکشد.
هوندا AWV میتواند به عنوان وسیله نقلیه کنترل از راه دور یا به صورت خودران (مستقل) حرکت کند. در حالت خودران، اپراتور با تبلت به دستگاه میگوید که کجا برود و وسیله نقلیه نحوه رسیدن به آنجا را مشخص میکند. برای دیدن جهان اطراف، یک دوربین رو به جلو، دوربینهای سه بعدی، ردیاب GPS، لایدار و رادار روی خودروی خودران هوندا وجود دارد.
شرکت ساختوساز Black & Veatch از AWV هوندا برای حمل تجهیزات در محل ساخت مزرعه خورشیدی استفاده کرد. وسایل نقلیه خودران، پرسنلی را که معمولاً این بارها را حمل میکردند، آزاد کردند تا این افراد بتوانند کارهای دیگری را انجام دهند.
البته این اولین آزمایش AWV در شرایط واقعی نبود، اما اولین بار بود که هوندا چند مورد از آنها را بهطور همزمان ارزیابی کرد. این شرکت نمونه اولیه خودروی خودران AWV را در نمایشگاه کانسیومر الکترونیکس ۲۰۱۹ به نمایش گذاشت.
مسئولان هوندا میگویند که این شرکت هنوز آماده عرضه AWV برای تولید تجاری نیست، اما فعلا به توسعه محصول ادامه میدهد و به دنبال شرکای بیشتری مانند Black & Veatch است که علاقهمند به آزمایش دستگاه هستند. طرحهایی برای افزودن ضمیمهها و ابزارهایی به این خودروی خودران وجود دارد تا حتی برای کارگران انسانی نیز مفیدتر شود.
میثم
۶ دی ۱۴۰۰عالیه واقعا خوشم اومد
در آینده از این تجربیات در خودروهای تولیدی هم استفاده میکنند
NAVID۰۰۹۸
۶ دی ۱۴۰۰یه زمانی مجلهای داشتیم که زیر مجموعه مجله خودرو بود و نامش مجلهی نوآور بود ( البته نمیدانم هنوز هم هست یا خیر ).
این مجله اختصاص داشت به مقالات اینچنینی و مقالات خودرویی هم فقط در مجله خودرو چاپ میشد و هنوز هم میشه ، اما یه تفاوت با امروز داشت که جدا از هم بودند با دنیایی تفاوت.
اما امروز دیگر خودرو و نوآوری ، مَقولهای مکمل هم هستند جدا نشدنی !
خودروها عملاً از حالت سنتی خودشان خارج شدهاند و دیگر وسیلهای ساده نیستند جهت حملونقل و پیچیدگی آنها فراتر از تصورات ذهنهای سنتی ما هست !
RKH7787
۶ دی ۱۴۰۰بله هست
من کلی دارم