هوندا نیز همانند ولوو و جنرال موتورز در حال حرکت به سمت تلفات صفر در محصولات خود است. قدم بعدی برای تحقق این امر هوندا Sensing Elite است که نسبت به سیستم Sensing کنونی این شرکت بهبودهای قابلتوجهی را نشان میدهد.
سیستم Sensing Elite هوندا به عنوان سیستم خودران سطح ۳ در نظر گرفته میشود. در سیستمهای سطح ۳ خودروها از شرایط آگاه بوده و میتواند تصمیمگیری بکند اما راننده هنوز هم باید توجه کاملی به شرایط پیش روی خود داشته باشد. Sensing Elite اولین بار در هوندا لجند هیبرید EX معرفی شد، خودرویی که در بازار آمریکا عرضه نشده اما میتوان نسلهای پیشین آن را در این کشور پیدا کرد.
هوندا هماکنون جدیدترین تکنولوژی ارتباطی و ایمنی خود را در کنگره جهانی سیستمهای حملونقل هوشمند آلمان به نمایش خواهد گذاشت.
هوندا قبلاً عنوان پرافتخار اولین خودروساز دست یافته به سیستم خودران سطح ۳ را کسب کرده بود. قبل از اینکه طرفداران تسلا برآشفته شوند باید دانست سیستم خودران این شرکت هنوز در سطح ۲ قرار دارد.
هوندا میگوید Sensing Elite بااینکه هنوز هم نیازمند دخالت انسانی است اما برای حذف خطای انسانی طراحی شده است. شما در شهرهای شلوغ میتوانید دست خود را از روی فرمان برداشته و اعمال رانندگی را به خودرو بسپارید. سیستم هوندا همچنین از هوش مصنوعی برای پیشبینی شرایط و دوری از ریسکها استفاده میکند. این سیستم همچنین با دیگر خودروها ارتباط برقرار کرده و از آنها و محیط آموخته و ترافیک را میفهمد.
ارتباط با دیگر خودروها چیزی است که هوندا روی آن مانور خواهد داد. ژاپنیها این تکنولوژی را Safe Swarm مینامند، سیستمی که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده اما بر تواناییهای آن افزوده شده است.
اگر خودروها میتوانند باهم ارتباط برقرار کنند پس خواهند توانست به یکدیگر درباره تصادفات و ترافیک هشدار دهند. این تکنولوژی همچنین شامل ارتباط خودرو به زیرساخت است. چرا یک خودرو باید با یک ساختمان حرف بزند؟ خب یک پارکینگ زیرزمینی میتواند اطلاعاتی درباره پر بودن یا چیزهای دیگر ارائه کند. سناریوی محتملتر این است که ارتباط خودرو با ترافیک شهری و با چراغهای راهنمایی خواهد بود. خودرو با این تکنولوژی و سیستم خودران سطح ۳ میتواند ترافیک را تسهیل نماید.
هوندا در این کنگره مشارکت خود در تحقیق و توسعه برنامه پایلوت L3 اتحادیه اروپا را نیز اعلام خواهد کرد. EUCAR پروژه پرچمدار اتحادیه اروپا برای تست خودروهای خودران است. بخش تحقیق و توسعه این برند در اروپا از سال ۲۰۱۹ تاکنون بخشی از EUCAR بوده و حالا در تستهای دنیای واقعی شرکت خواهد کرد.
میثم
۱۹ مهر ۱۴۰۰واقعا باریکلا
خیلی حال کردم
ژاپنیها باید برگردن به دوران طلایی دهه ۹۰
Reza Waffen SS
۱۹ مهر ۱۴۰۰ایشاالله بهتر از اونم خواهند بود
Iman99
۱۹ مهر ۱۴۰۰اره اقا میثم منم خوشحالم که بالاخره هوندا رو این زمینه کار کرد و تونست نام و اعتبار خودش رو بیشتر کنه.
البته باید مواظب رقبا هم باشه چون مهم اینه که در عمل کاراییش مناسب باشه.
رقبای قدری هم در پیش روی خودش داره یکی از اونها مرسدس بنزه که طبق خبر ها گفته شده پیشرفته ترین سیستم خودران سطح ۳ رو با همکاری بوش و انویدیا ساخته و قراره به زود اون رو در مرسدس اس کلاس فعال کنه
تو آمار های موسسه ایمنی بزرگراه ها هم که سیستم خودران خودرو ساز های مختلف تست شده تا به اینجای کار تو عملکرد سیستم های خودران کادیلاک بهترین عملکرد رو در بین خودرو ساز های دیگه داشته این نشون میده که رقبا هم دارن خیلی خوب کار می کنن
هوندا کار سختی پیش روی خودش داره ولی من هوندا رو قبول دارم و برعکس تویوتا باهاش ارتباط برقرار میکنم و میدونم که مشتری های خودش رو راضی نگه میداره
ایشالا اون روزی رو ببینیم که با هوندای خودران و الکتریکی یا بنزینی با خیال راحت تو شهر تردد کنیم و به اون روزای سیاهی که یه سری از خدا بی خبر جلوی واردات خودرو رو گرفتن بخندیم و از زندگی لذت ببریم.
میثم
۱۹ مهر ۱۴۰۰البته همین الان هم خیلی خوبن
ولی خیلی دوست دارم مثل اون دوران یکه تاز باشن
محمدرضا
۱۹ مهر ۱۴۰۰ژاپنی ها کی یکه تاز بودن
لکسوز که بهترین برند ژاپنیه تازه داره به آلمانیها میرسه.دهه نود که فاصلشون با آلمان خیلی بیشتر از این حرف ها بود.
datsun
۱۹ مهر ۱۴۰۰تو لوکس سازی عقب بودن ولی موارد دیگه نه تنها عقب نبودن بلکه جلو تر هم بودن
محمدرضا
۱۹ مهر ۱۴۰۰بحث چرم وچوب نیست بحث تلنولوژیه خیلی عقب تر از آلمانی ها بودن شمابنز دهه ۹۰ رو با چه ژاپنی میخوای مقایسه کنی.
datsun
۱۹ مهر ۱۴۰۰منکر مرسدس، تکنولوژی ها و خدمات بزرگی که وارد خودرو سازی کرد نمیتونیم باشیم ولی ژاپنی ها هم به اندازه خودشون فناوری و تکنولوژی وارد خودرو سازی کردن،
میثم
۱۹ مهر ۱۴۰۰به محمدرضا
اولین نسل لکسوس ال اس رو مطالعه کن و مقایسه کن با آلمانیهای زمان خودش ببین چه جایگاهی داشته
محمدرضا
۱۹ مهر ۱۴۰۰آقای میثم
ls نصل اول خودرو بسیار خوبی بود.
ولی این با وجود آلمان اون زمان به بگین یکه تاز حرف درستی نیست .
یکه تاز یعنی با فاصله از همه جلو تره ولی خب دهه۹۰ قطعا از آلمان خیلی عقب تر بود.
Sina10
۱۹ مهر ۱۴۰۰پاسخ محکمی به کسانی که میگفتن ژاپن و خودرو هاش عقب مونده هستن و هیچ اپشن و امکاناتی ندارن ، اینم جواب هوندا به شما
همه خودروسازان بزرگ در حال پیشرفت هستن و این پیشرفت به شرکت با کشور خاصی محدود نمیشه
اینکه فکر کنیم فقط یه صنعت و کشور در حال پیشرفته ، فکر نادرستیه
سیستم خودران محدود به هیچ شرکت یا کشوری نیست و همه دارن روش کار میکنن ، حالا یکی مثل خودروسازان امریکایی جلوترن ولی ژاپن و المان هم راه بزرگی طی کردن و دارن میرسن ، هرچند من کلا علاقه ای به خودران ندارم ، ولی به نظرم جنرال موتورز از بقیه جلو تره و دست بالاتر رو دارا
در کل از اینکه بخوام اسم کشور رو در دنیای خودروبکار ببرم اصلا خوشم نمیاد چون معتقدم بسیاری از این خودروسازان بیشتر از محدود به کشور خودشون باشن ، شرکت هایی جهانی هستن
محمدرضا
۱۹ مهر ۱۴۰۰چه خبرتونه اینا همش حرفه وگرنه همین چری تیگو ۸ جدید هم که میخواد وارد ایران بشه سیستم خودرانش سطح ۳ هست.برو بررسیش رو بخون ۴تا خبر قبله
حسین
۱۹ مهر ۱۴۰۰تو چرا اینقدر فشار وارد شد بهت؟
R@m!n
۱۹ مهر ۱۴۰۰سینا جان چه خوشمون بیاد چه نیاد سیستم جدید تسلا فرسنگ ها از همه رقبا جلوتره. چون کمپانی تسلا تکنولوژی محور هست و چندین زیرشاخه در بخش های دیگه هم داره و خودروسازا خیلی خیلی محدودتر از تسلا هستن تو این حوزه و اگر قرار بود خودروسازا این تکنولوژی رو جلو ببرن مطمئن باش تا 20 سال دیگه هم به سیستم الان تسلا نمی رسیدن چون نه علمشو دارن نه حوصله خرج اضافه کردن و نه حمایت دولتی که اشتباهاتشونو ماست مالی کنه.
سیستم جنرال موتورز هم بسیار محدود هست و به تبلیغات توجهی نکنین و حد نهایی سیستمای رقبای تسلا در همون رانندگی بین خطوط و حفظ فاصله و چند تا مورد دیگه خلاصه میشه.
Sina10
۲۰ مهر ۱۴۰۰اقا رامین ، اگه از اشتباهات سیستم خودران تسلا بگذریم بله ، از بقیه پیشرفته تره ، کلا در یه سطح دیگست ولی وجود این اشتباهات سطحشو میاره پایین
در اینکه تسلا باعث شد بقیه شرکتا واسه خودران بیشتر دست بکار بشن و عجله کنن که حرفی نیست و وقتی اطلاعات سخت افزاری بکار رفته در خودرو های تسلا رو میخونید تازه متوجه میشین جرا از بقیه جلوتره
دوستان طرفدار تسلا همیشه اطلاعات مفیدی درباره سخت افزار تسلا میزارن و اگه وقت داشته باشم اکثرا مطالعه میکنم ، اما مشکل تسلا از سخت افزار نیست مشکل از باگ ها و ایراداتشه که باعث میشه کم ارزشبله بدون این باگ ها یا حداقل با مشکلات کمتر ، تسلا با فاصله چندین سال جلوتر از بقیه است ، همین الانم جلوتره البته
MC20
۱۹ مهر ۱۴۰۰Sina10 ی عزیز شما به طرزی فوق العاده حق مطلب رو ادا می کنید ، دیگه چیزی برای گفتن نمی مونه و به خاطر همین از شما تشکر میکنم . وسعت دید شما در محتوی ، اون هم به فرمی موجز و خلاصه ، بسیار با ارزش و آموزنده هست . وجود شما و بسیاری از دوستان دیگر مایه مباهات و دلگرمی هست .
پرهام+و+رهام
۱۹ مهر ۱۴۰۰خدایا بزار الان ایران ماسک اینو ببینه بزن تو سرش خودش
Audi rs e_tron gt
۱۹ مهر ۱۴۰۰سیستم خودران برای تسلا بهتر از ما بقی سیستم خودران هاست
datsun
۱۹ مهر ۱۴۰۰باز دمشون گرم که با پیشرفته بودن خودران میگن راننده هم باید حواسش باشه و ماشین رو به حال خودش رها نکنه نه مثل فلان کمپانی که با تبلیغات کذائی در مجازی مردم رو زیر کامیون و در دیوار میفرسته
Mad.z.Max
۱۹ مهر ۱۴۰۰فلان کمپانی بودجه ی تبلیغاتیش صفر دلار هست البته…
mos
۱۹ مهر ۱۴۰۰به به جنابِ فشار
با جنجال هایی که مدیر فلان کمپانی راه میندازه نیازی به تبلیغ نیست البته…
Mad.z.Max
۱۹ مهر ۱۴۰۰برو تا لینک مقاله محبوبت رو برات نفرستادم.
قرار بود بیای یه کاربرات هوندا 125 رو از چراغ جلوش تشخیص بدی، چی شد پس؟
Mad.z.Max
۲۱ مهر ۱۴۰۰انقد خوشم میاد وقتی بعد از دو سه روز میام و میبینم مثلا نوتیفیکیشن زده که ریپلای کردی کامنتم رو، بعد نگا میکنم میبینم کامنتاتو دیلیت کردن :)) 😂
Sina10
۱۹ مهر ۱۴۰۰همینکه بگی بودجه تبلیغاتم صفره ،خود تبلیغه😂
مثل اینه که بگی من هرگز از خودم تعریف نمیکنم
این که خودش تعریف کردنه😂
یجورتناقض حساب میشه
ایلان ماسک از روش های مدرن تبلیغ استفاده میکنه
نیازی به پول خرج کردن نیست
با یه توئیت میتونین راحت کلی تبلیغ کنید و خبر ایجاد کنین
Sina10
۲۰ مهر ۱۴۰۰و اتفاقا من این روش رو تقدیر میکنم
خودروسازان سنتی از روش های قدیمی و فرسوده ای استفاده میکنن مثلا تبلیغ خودرو در کنار زمین فوتبال همیشه دیده میشه
خب شاید هزینه بسیار زیادی واسه این کار خرج بشه ولی تهش نصف یه توئیت ماسک تبلیغ نکنه
Mad.z.Max
۲۱ مهر ۱۴۰۰خب دیگه
پس پولی بابتش خرج نمیکنه
مطمئن باش هر کمپانی دیگه ای هم بتونه، بودجه تبلیغاتی رو به صفر میرسونه و بجاش توی جای دیگه ازش استفاده میکنه.
احتمال زیاد خودت میدونی که توی یه مدل بیزنس موفق (چه یه تولیدی کوچیک چه یه کارخونه ی بین المللی) بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از درامد رو بااااید صرف تبلیغات کرد. که خب این عدد واسه شرکتای بزرگ و یا کمپانی های خودروسازی، یه رقم بسیاااااار بالایی هست. حالا اینکه ماسک و دار دستش تونستن کاری کنن که هیچ پولی توی این زمینه خرج نشه ولی همزمان همیشه توی صدر اخبار و تیتر مقالات باشن، به قول خودت واقعا شایسته ی تقدیره
حسین
۱۹ مهر ۱۴۰۰دو روز قبل توی اون مطلب سبقت آمار فروش لکسوس از بنز و بی ام و در آمریکا، گفتم که تحقیق و توسعه روی باتری و پیشرانه الکتریکی و سیستم های نرم افزاری و خودران چیزی هست که همه برندها دارن انجام میدن نه فقط یک برند، و هرکدوم هم به جاهایی رسیدن که حتی شاید اون برند نوپا هم نرسیده باشه بهش. گفتم ک این چیزا دغدغه پشت سر گذاشته شده تسلا و دغدغه آینده سایرین نیست.
datsun
۱۹ مهر ۱۴۰۰باتری های امروزی پیشگام سونی بوده و تجاری سازی برای اولین بار سونی انجام داده وگرنه ماشین الکتریکی همیشه وجود داشتن ولی باتری به درد بخور موجود نبود و کنار گذاشته شده بودن.
میثم
۱۹ مهر ۱۴۰۰به حسین
آفرین به این کامنت
Iman99
۳۰ مهر ۱۴۰۰میثم خوبی که داری اینه که حاشیه درست نمیکنی منم احترامت رو دارم فقط در ادامه مواردی که در مورد باتری ها گفتید این رو بگم که از زمان گذشته تا حال حاضر تا بهترین و پیشرفته ترین تکنولوژی هایی که فعلا اختراع شدن و عملی شدنشون به آینده مربوط میشه مربوط به آلمان ( اروپا ) و امریکا هست که تو همه چیز بهترین و پیشرفته ترین هستن در زمینه همین باطری ها و سیستم های خودران هم همینطور مثلا تو همین تکنولوژی باتری ها در حال حاضر چندین تکنولوژی جدید باتری در آلمان و امریکا روشون کار شده که از هر لحاظی بهترین هستن
یانکی
۱۹ مهر ۱۴۰۰دوستان سیستم کلی خودرو سازی داره عوض میشه و آمریکا هم این کار رو داره میکنه.نکته مهم تکنولوژی هست مخصوصا ریز پردازندها که آمریکا پیش تازه بعدش تایوانه بعدش چین و کره جنوبی.تو این زمینه اروپا بد جور عقبه و توان رسیدن هم نداره.ژاپن هم وضع بهتری نداره.
Iman99
۳۰ مهر ۱۴۰۰آره من کاملترش رو اینطور بگم که پیشتاز ها و پیشرو ها و پیشرفته ترین ها و بهترین ها همون امریکا و اروپا هستن که تو همه چیز هم بهترین هستن
بقیه یعنی آسیایی ها فقط در حد کارخانه تولیدی و یا مونتاژ کننده هستن که قابل مقایسه با اونها نیستن و به پای اونها نمیرسن.
R@m!n
۱۹ مهر ۱۴۰۰با اینکه جزئیات زیادی از نحوه کارش منتشر نشده یا حداقل من چیزی پیدا نکردم بنظر باز هم از FSD تسلا خیلی عقب تر باشه.
تراشه ای که اطلاعات رو پردازش می کنه چقدر قدرت داره ؟؟؟ متغیرها بر چه اساسی هستن ؟؟ از چه تکنولوژی برای پایش و بررسی مسیر استفاده می کنه ؟؟ قطعا یه تراشه داخل ماشین نمی تونه این حجم وسیع از اطلاعات خارجی و همزمان پردازش داده رو انجام بده.
mos
۱۹ مهر ۱۴۰۰اطلاعاتی درباره تراشه منتشر نشده ولی به نظر نمیاد ضعیف باشه.
برای بررسی مسیر هم از دیتای نقشه های سه بعدی و سیستم ماهواره ای استفاده میکنه، و همچنین ۱۲ تا سنسور که شامل ۵ تا رادار، ۵ تا لیدار و ۲ تا دوربین هستش.
R@m!n
۱۹ مهر ۱۴۰۰خیلی ممنون بابت اطلاعات.
پس این سیستم هم چیزه جدیدی نداره و صرفا اسم متفاوتی داره.
سوپر کروز، الترا کروز، سنسینگ و… خیلی عقبن.
Sina10
۲۰ مهر ۱۴۰۰همه از اون عقب ترن ، چندین سالم عقب ترن
اما فکر میکنم سوپرکروز الترا کروز و این سیستم هوندا ، بخاطر تکنولوژی پایین تر ، ایمن تر باشن و خب خودروسازان سنتی هیچ وقت ریسک سنگین نمیکنن ،
این برخلاف تسلاست که ریسک کرده و خب از یه جهت جواب داده و عالی بوده از یه جهت هم نه و کمی کمبود ایمنی احساس میشه
Iman99
۳۰ مهر ۱۴۰۰سیستم محاسباتی و تراشه های سخت افزاری و همچنین نرم افزار هوش مصنوعی و کلا تقریبا تمام سیستمش رو از انویدیا گرفته انویدیا هم یه شرکت امریکایی هست البته شرکت های اروپایی مثل آرم هم تو این قضیه سهم دارن
مشتاقی
۱۹ مهر ۱۴۰۰ژاپنی ها خیلی دوست دارن چیزهایی تولید کنن که یه آدم خودکفا بشه بخاطر همینه که تو رباتیک پیشرو هستن. اما این باعث شده اونا بیشتر به سمت خودار…ایی برن و وابسته به دیگری نشن.
این باعث منزوی شدن انسان ها میشه و فاصله ها بیشتر و بیشتر میشه.
Iman99
۳۰ مهر ۱۴۰۰داری اشتباه میکنی ژاپنی ها تو همین سیستم خودران وابسته به امریکا هستن اونی که شما گفتی دلیلش اینه که خودشون به ظاهر نمیخوان این قضیه رو نشون بدن و میخوان به ظاهر نشون بدن که خود کفا هستن در صورتی که اینطور نیست و همکاری کاملی با اروپا و امریکا دارن و به اروپا و امریکا وابسته هستن و تو جنسی که تولید میکنن تکنولوژی ها و همه چیزش رو از اروپا و امریکا میگیرن هرچند به پای خودشون نمیرسن
تو همون رباتیک هم آلمان ( اروپا ) و امریکا پیشرو هستن و پیشرفته ترین هستن
کلا بهترین و پیشرفته ترین تو همه چیز آلمان ( اروپا ) و امریکا هستن خداییش تو همه چیز بهترین هستن تو این موارد هم همینطور
فرید
۱۹ مهر ۱۴۰۰کامنت ها دیر منتشر میشه
لطفا رسیدگی نمایید 🙏
samurai
۱۹ مهر ۱۴۰۰جناب سردبیر کامنت ها دیر منتشر میشه
بهزاد
۱۹ مهر ۱۴۰۰نه جای تبریک هست نه گنده گویی چون همه ی شرکت ها مشغول توسعه و ساخت و بعد ها به کارگیری سیستم های کمک راننده یا رانندگی خودکار هستند.
امیدواریم اهالی فن که چند ساله مشغول درست کردن پیاز داغ بودن حداقل یکم فیتیله را پایین بکشن و بزارن زمان همه چیزو روشن کنه.
M@M@DRZ 911
۲۰ مهر ۱۴۰۰هوندا ، یک برند کاردرست✔
اميرعلي
۲۰ مهر ۱۴۰۰چرا پدال امروز مطلب جدید نذاشت؟
جمشید
۲۱ مهر ۱۴۰۰چه خبر شده ؟ چرا سایت خوابیده و تکون نمیخوره ؟
سردبیر
۲۱ مهر ۱۴۰۰درود. لطفا یک بار کش مرورگر خود را پاک کنید
امیر
۲۲ مهر ۱۴۰۰اخبار جدید تو نسخه تلفن همراه بروز نمیشن رسیدگی کنین
A ..... She reminds Me of love ..... A
۲۲ مهر ۱۴۰۰نه به اون سن تغیر نسل های ژاپنی نه به این کاراشون🤔
امیر
۲۴ مهر ۱۴۰۰عزیز اخبار جدید توی کوشی لود نمیشن