هوندا

خودروی کاری و خودران هوندا با ظرفیت حمل بار 900 کیلوگرم معرفی شد

هوندا از نسخه پیش‌تولیدی خودروی کاری و خودران خود رونمایی کرد. این محصول بدون راننده می‌تواند حداکثر باری به وزن حدود ۹۰۰ کیلوگرم را حمل کند.

اگر تجربه کار با دستگاه‌های صنعتی را داشته باشید به خوبی می‌دانید که حمل وسایل از یک نقطه کارخانه به نقطه دیگر زمان زیادی را تلف می‌کند. هوندا به دنبال رفع این مشکل بوده و وسیله نقلیه کاری و خودران خودش را توسعه داده است. ژاپنی‌ها در نمایشگاه کانکسپو ۲۰۲۳ به دنبال نمایش قابلیت‌های پلتفرم پیشرفته خود بوده‌اند.

خودرویی که در رویداد یاد شده به نمایش درآمد سومین نسل خودروی کاری و خودران هوندا به شمار می‌رفت. محصول یاد شده در مقایسه با مدل‌های قبلی از فضای بار بیشتری سود می‌برد به‌طوری‌که می‌تواند دو پالت را روی آن قرار دارد. همچنین ظرفیت حمل بار نیز از ۴۰۰ کیلوگرم نسخه قبلی به حدود ۹۰۷ کیلوگرم رسیده است. نکته قابل‌ذکر دیگر به کاهش ارتفاع فضای بار مربوط می‌شود تا به این ترتیب بارگیری و تخلیه وسایل راحت‌تر صورت بگیرد.

جدیدترین خودروی کاری و خودران هوندا می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۶ کیلومتر در ساعت حرکت کند. یک باتری ۱۸.۶ کیلووات ساعتی نیز باعث می‌شود این وسیله بتواند ۱۰ ساعت را قبل از نیاز به شارژ کار کند. محصول یاد شده می‌تواند ناوبری بهتری در فضاهای داخل کارخانه که فاقد سیگنال قوی جی‌پی‌اس است داشته باشد. اینترفیس برنامه‌ریزی خودرو نیز حرکت آن را راحت‌تر خواهد کرد. جیسون ون بورن مدیر مهندسی سیستم‌های هوندا در آمریکا می‌گوید:

ما معتقدیم خودروی کاری و خودران هوندا یک راه‌حل ارزشمند برای پشتیبانی از تیم‌های سازنده در کارخانه‌هاست و درعین‌حال راندمان و ایمنی آن‌ها را بالا می‌برد. ما با استفاده از چندین دهه تجربه هوندا در زمینه تولید محصولاتی قابل‌اعتماد، ایمن و پاک می‌خواهیم مشکلاتی همچون کمبود نیروی کار و بهبود عملکرد محیطی را رفع کنیم

وسیله نقلیه جدید هوندا دارای تمامی حسگرهای ضروری برای ناوبری در فضاهای درون کارخانه و بدون نیاز به دستورات انسانی است. به این ترتیب نیازی به فرد خاصی که دنبال محموله و بار حرکت کند و مراقب آن باشد نخواهد بود. ژاپنی‌ها در سال ۲۰۲۱ دومین نسل این خودرو را با تست در سایت تولید پانل‌های خورشیدی در نیومکزیکو تولید کرد. اگرچه ژاپنی‌ها چنین محصولی را تولید خواهند کرد اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست؛ اما در بخش خودروهای جاده‌ای هوندا و سونی با یکدیگر همکاری کرده‌اند و حاصل آن تأسیس برند آفیلاست. پیش‌فروش اولین محصول آفیلا در نیمه اول سال ۲۰۲۵ شروع خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    جالبه ک این خودرو ترمز عقبش دیسکیه بعد ویران خودرو و سایپا ترمز عقب ماشینایی ک لقب لوکس رو یدک میکشن رو کاسه ای میکنن و میلیاردی میفروشن

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. ناشناس

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      استفاده از ترمز دیسکی عقب بسته به نسبت وزن، بار روی محور و قدرت ماشین الزام پیدا میکنه.
      بعنوان مثال ترمز آئودی e tron 4 هم کاسه ای هست و همینطور مدلهای پایه فورد فیستا و …
      نمیشه گفت اونا نمیفهمند.

      چون مدلهای تولید ایران قدرت بالایی ندارند پس لازم هم نیست و فقط برای فیگور خریدار خوبه که بگه ترمز چرخهای عقب دیسکی هست .

      موافقم 2
      مخالفم 15
      1. محمد

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (222 ديدگاه)

        بعد جالبه ک مثلا پژو واسه مدل۴۰۵ک توی دهه هشتاد ساخته ترمز عقبش دیسکه
        پژو۲۰۶روی موتور تیوفایوش ترمز عقبش دیسکه
        هیوندای ای ده ک حجم موتورش کمه و کیا پیکانتو ک رده پایین کمپانیه ترمز عقب دیسکن.
        مشکل ما دزدی کردن اینا از امکانات و گرونتر کردنشونه

  2. زیزیگولو

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    آینده چه دنیای عجیبو غریبی واسه نسل ما خواهد بود

    موافقم 10
  3. دانیال

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا