هوندا

معرفی هوندا بریو 2023؛ هاچ‌بک کوچک و ارزان‌ برای بازارهای آسیایی

هوندا بریو هاچ‌بک کوچکی با پیشرانه ۱.۲ لیتری ۹۰ اسب بخاری است که با قیمت پایهٔ ۱۱ هزار دلار در کشورهای آسیایی مثل اندونزی، هند و ویتنام عرضه می‌شود.

هوندا نسخهٔ فیس‌لیفت هاچ‌بک کوچک بریو را در اندونزی معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید به لطف به‌روزرسانی‌های ظاهری بزرگی که بیشتر در قسمت جلو انجام گرفته فوراً از نمونهٔ قبلی قابل‌تشخیص است. در اینجا سپر بازطراحی شده و حالا جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر و ورودی‌های هوای مدرن‌تری را در خود جای داده است. به این جلوپنجره نیز چراغ‌های LED کاملاً جدیدی متصل شده‌اند.

برای این هاچ‌بک کوچک ژاپنی همچنان نسخهٔ اسپرت RS هم ارائه می‌شود که با الگوی متفاوت جلوپنجره و روکش تیره برای نوار کرومی به همراه نشان‌های ویژه از نسخه‌های معمولی متمایز خواهد شد. دیگر قسمت‌های بریو اما تا حد زیادی بدون تغییر باقیمانده و صرفاً در نسخهٔ RS دیفیوزر کمی متفاوت و چراغ‌های عقب تیره دیده می‌شود. این نسخه همچنین به رینگ‌های ۱۵ اینچی آلیاژی مجهز است درحالی‌که نسخهٔ معمولی از نمونه‌های کوچک‌تر ۱۴ اینچی استفاده می‌کند.

در داخل به‌روزرسانی‌ها به تزئینات جدید داشبورد و صندلی‌ها محدود می‌شود. علاوه بر این، در نسخهٔ RS دکمهٔ استارت قرمزرنگ، صفحه آمپر جدید با نمایشگر کوچک، دسته‌دندۀ چراغ‌دار و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۷ اینچی جدید با اپل کارپلی و اندروید ارائه شده است.

بریو فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ارائه می‌شود که مثل قبل ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم از طریق گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا اتوماتیک CVT صورت می‌گیرد. برخلاف نسخهٔ سدان بریو که با نام آماز شناخته می‌شود و نسل دوم آن در سال ۲۰۱۸ روی پلت‌فرم جدیدی معرفی شد، این هاچ‌بک کوچک همچنان روی نسخهٔ بروز شدهٔ همان پلت‌فرم قبلی ساخته شده که پیشینهٔ آن به سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد.

فیس‌لیفت هوندا بریو هم‌اکنون بسته به تیپ با قیمتی از ۱۶۶ میلیون روپیه تا ۲۴۴ میلیون روپیه معادل ۱۱,۳۰۰ دلار تا ۱۶,۶۰۰ دلار در اندونزی به فروش می‌رسد. این خودرو که به‌صورت محلی در اندونزی تولید می‌شود، با فروشی بیش از نیم میلیون دستگاه همچنان پرفروش‌ترین خودروی این کشور به‌حساب می‌آید. بریو همچنین به دیگر بازارهای آسیایی شامل هند، فیلیپین و ویتنام هم صادر می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    کف خواسته های کشورهای شرق آسیا هم شده آرزوی ما
    این اگه معجزه نیست پس چیه

    موافقم 69
    مخالفم 4
    1. مجتبی .

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      آره بخدا. ولی واقعا چرا همین یا هیوندایی پست بعد نمیان ایران؟؟ لعنت برزیاده خواهی مسعولین.

      موافقم 53
      مخالفم 4
    2. Python

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      خیلی از ۲۰۶وکوییک
      وحتی خیلی هیوندای کسپر ورنو کویید ونسخه هاچ بک سوزوکی دیزایر و این اشغالا بهتره

      موافقم 9
      مخالفم 1
  2. امین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    یعنی قیمت یه رانا یا ۲۰۶

    موافقم 30
    مخالفم 3
  3. Hadi

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    به نظرم همینو ایران‌خودرو بجای 207 و 206 تولید کنه خیلی بهتره
    207 بر خلاف 206 اصلا تناسبی نداره چراغای جلوش خیلی بزرگ و ناجوره حتی سپر جلو هم تناسبی با چراغا و کاپوت نداره
    از نمای بغل هم درهای نسبتا ساده و طراحی دهه نودی کاملا مشهوده
    از نمای پشت هم صندوق قدیمی و تکراری 206 بدون تغییر موجوده و فقط به تغییر گرافیک چراغ ها و تغییر سپر اکتفا شده
    اگه دقت کنین از سپر های ماشینای بروز دیگه نوار مشکی رنگ لاکی(ضربه گیر مشکی) حذف شده و سپر کاملا یک دسته ولی این مورد تو 207 هنوز هست و نمای قدیمی بهش داده

    موافقم 10
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا