هوندا

گذر 30 سال: مقایسه هوندا CRX مدل 85 با سیویک ۲۰۱۵

با وجود تغییرات و پیشرفت‌های زیاد در مدل‌های سال جدید، خودروهای سال‌های گذشته هنوز هم می‌توانند توجهات را به خود جلب کنند. یکی از آنها هوندا سیویک CRX Si مدل ۱۹۸۵ است.

1985-CRX-SI---2015-Civic-Coupe-SI
چابا چره (Csaba Csere)، نویسنده Car and Driver در آوریل ۱۹۸۵ در مورد این خودرو می‌نویسد:

هوندا سیویک CRX یکی از خودروهای موردعلاقه ماست، ولی در عین حال، برای دسته‌بندی آن به مشکل برمی‌خوریم. با داشتن شرایطی راحت برای دو سرنشین، هزینه‌های پایین و مصرف سوخت بسیار خوب، این مدل یکی از خودروهای فوق‌العاده برای استفاده‌های روزمره است. در همین حال، با طراحی دو سرنشینه اسپورت، عملکرد عالی و هندلینگ برجسته‌ای که در سیویک به کار رفته، آن را باید تبلور دوباره خودروهای اسپورت ارزان‌قیمت دانست.

با اینکه هوندا سیویک CRX Si مدل ۱۹۸۵ و هوندا سیویک Si کوپه مدل ۲۰۱۵ تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند، ولی مقایسه‌ای که وب‌سایت HondaPartsOnline.net انجام داده، نشان می‌دهد که CRX Si مدل ۱۹۸۵ حتی با استانداردهای امروز نیز از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است. مدل ۱۹۸۵ هوندا در زمینه‌هایی چون عملکرد، مصرف‌سوخت و قیمت (با درنظر گرفتن تورم) شرایط مناسبی را نشان می‌دهد. گیب گودریچ (Gib Goodrich) در این وب‌سایت می‌نویسد:

سیویک Si کوپه مدل ۲۰۱۵ مسلماً خودروی بهتری نسبت به یک CRX مدل ۱۹۸۵ است و سرعت بیشتری دارد، ساکت‌تر و راحت‌تر است و از امکانات بیشتری بهره‌ می‌برد. با این حال، اگر به مشخصات مدل CRX Si دقت کنید، متوجه خاص بودن این خودرو می‌شوید.

با وجود پیشرفت‌های تکنولوژی مدرن، مدل ۱۹۸۵ نسبت به مدل ۲۰۱۵ هوندا در برخی زمینه‌ها از جمله وزن کلی، مصرف سوخت و قیمت‌‌، برتری دارد. همچنین «گودریچ» به این موضوع اشاره می‌کند که فاصله ۱/۲ ثانیه‌ای هوندا سیویک CRX Si مدل ۱۹۸۵ که در تست یک‌چهارم مایل از مدل ۲۰۱۵ عقب‌تر است، در یک حالت کمینه قرار دارد:

این فاصله چندان زیاد نیست؛ به‌ویژه وقتی در نظر بگیرید که CRX Si مدل ۱۹۸۵ کمتر از نصف قدرت سیویک Si کوپه، اسب‌بخار در اختیار دارد.

1985-CRX-SI-vs-2015-Civic-Coupe-SI-Infographic

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    هوندا بهترین برند غیر لوکس ژاپن
    و
    اینفینیتی بهترین برند لوکس ژاپن

    هر چند همه ی برندهای خارجی / ژاپنی توی ایران لوکس حساب میشه …

    1. luis

      ۲۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      از نظر شما بعله ولی نظر خیلیا این نیست و مدیر عامل دایملر هم هم نظر منه و لکسس را رقیب خودش میدونه تا اینفینیتی.

    2. Aston Martin

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      ماشالا
      فقط همین

  2. سامان اذری

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    من متولد 1990 میلادی هستم
    5 سال قبل از این که من به دنیا بیام هوندا crx رو با اون عملکرد فوق العاده ساخته بود
    کارش خیلی درسته
    دنا محصول 2014 ویرانخودرو قدرت 110 شتاب 12مصرف حدود 9 تا 10 :(

  3. حسین

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    امنیت هم باید مقایسه شه!
    یه سوال: چرا صندلی های ماشین های قدیمی معمولا نرم تر از جدیدها هست ؟ مثلا من تو صندلی پژو پارس مدل۸۲ راحت تر ام تا مگان مونتاژ داخل!

    1. usa & japan

      ۲۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      صندلی بیوک b3 و سایر آمریکایی های هم دوره ی خودش بشی چی میگی!!!

  4. mehdi

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (263 ديدگاه)

    ولی خدایی تورمشون منو کشته در طی 30 سال 2.5 برابر و در کشور پیشرفته ما که همه دنیا در این پیشرفت متحیر شدن و به دنبال کپی الگوهای ما هستن تورم در طی 30 سال 1000 برابر بوده آفرین به ما

  5. احمد باقری

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این هوندا سیویک هم واقعا ماشین باحالیه.

  6. علی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (206 ديدگاه)

    مگه سیوسک کوپه 4 سرنشین نیست؟
    چطوری با یه ماشین 2 نفره مقایسه ش کردن؟!!

  7. مهرداد

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    سیویک عالیه ،،،در حال حاضر بهترین گزینه تو رنج قیمتیش تو ایران هست …ولی ظاهرا کمتر بهش توجه میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا